Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    Sesongen 2021

    Nå som sesongen praktisk talt er over, og neste sesong blir diskutert rund i diverse tråder her, kan vi vel tillate oss en tråd for neste sesong allerede nå.

    Her blir det etter all sannsynlighet mange spillere ut. 12 spillere er på utgående kontrakt og det er vel ikke alle vi bør forlenge med. Alt vi vet så langt er at Smarason ikke blir med videre, og Kippe kommer trolig til å legge opp for siste gang.

    Med så mange spillere ut blir det også en del spillere inn. Uranik Seferi er allerede klar.

  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    #2
    Rafn er vel ønsket i Fredrikstad, og Melgalvis på Briskeby. Signalene om at Mathew og Kairinen vurderer å fortsette er positive, men med de to tør jeg ikke tenke annet enn at de skal videre, i hvertfall enn så lenge. Bjørn er nok også med videre med mindre vinteren avdekker uforutsette skadeproblemer. Tryggvi er mok også ønsket med videre, og burde være mulig å hente. Kallevåg har så vidt jeg forstår en samboer og lite barn på vestlandet, så selv om han sportslig sett skulle være mulig å hente så kan han glippe. Med opprykket i boks bør Krogstad også være mulig å ta med videre. Amundsen er med videre dersom klubben ønsker. Braut aner jeg ikke hva skjer med. Han har jeg sett for lite av til å kunne vurdere opp mot Bjørn, TLO, og Sannes.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • ChrisK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2013
      • 294

      #3
      Braut Brunes er med videre, melder VG. Da har Lillestrøm to av tre nominerte til årets talent i PostNord med seg inn i 2021-sesongen. Fremtiden er lys.

      Kommentar

      • Egumen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2011
        • 169

        #4
        Opprinnelig skrevet av ChrisK
        Braut Brunes er med videre, melder VG. Da har Lillestrøm to av tre nominerte til årets talent i PostNord med seg inn i 2021-sesongen. Fremtiden er lys.
        Hvor står det? Tolker det som at det er en opsjon i kontrakten, ikke at de har bestemt seg for om den skal benyttes.

        Kommentar

        • ChrisK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2013
          • 294

          #5
          Opprinnelig skrevet av Egumen

          Hvor står det? Tolker det som at det er en opsjon i kontrakten, ikke at de har bestemt seg for om den skal benyttes.
          Mulig jeg feiltolket det som sto der.

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 221

            #6
            Da er det bekreftet at Rafn og Melgalvis ikke blir med videre. De har vært flotte ambasadører for klubben, så det er jo litt synd, med også den beste løsningen for begge parter.

            Braut bør vi selvfølgelig signere. Tviler på at vi har bruk for ham i 2021, men dette er en investering for fremtiden.

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              #7
              For de uten kontrakt etter sesongen begynner ting å klarne:

              Ferdig i LSK: Aleksander Melgalvis, Arnór Smárason, Simen Rafn, Frode Kippe (spilleren), Charles Chinedu Ezeh
              Ny kontrakt: Jonatan Braut Brunes

              Dermed gjenstår Björn Bergmann Sigurdarson,Fredrik Krogstad.,Ifeanyi Mathew,Kaan Kairinen,Marius Ørjasæter Amundsen, Torbjørn Kallevåg og Tryggvi Hrafn Haraldsson. Her ville jeg gjort:

              Ikke ny kontrakt: Amundsen
              TIlbud om kontrakt med lav eller prestasjonsbasert lønn: Sigurdarson, Kallevåg og Haraldsson
              Seriøse kontraktstilbud (lenger enn ett år): Kairinen, Mathew og Krogstad.

              Kommentar

              • TomLundby
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 616

                #8
                Blant de med kontrakt med LSK for 2021 er det mye ungt. Alle de unge kan være med videre. Med de åtte mer rutinerte ville jeg gjort:

                Prøv å få en slump penger, gis bort om nødvendig: Hans Daniel Gustafsson, Jo Coppens, Kristoffer Ødemarksbakken, Simen Kind Mikalsen, Alexander Hrcka Sannes,
                Prøv å få en pen slump penger: Philip Slørdahl, Thomas Lehne Olsen, Espen Garnås.

                Det har vært endel snakk om Solbakken på Hamkam. Av de åtte over bør alle unntatt Hans og Jo være aktuelle for å prøve å bytte til seg Solbakken.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3136

                  #9
                  Nå går det veldig fort i svingene synes jeg.
                  Synd med Rafn, spesielt siden den eneste backen jeg har hørt kan komme er på venstre siden (Dragsnes).
                  Å skulle gi bort DG er jeg også seriøst uenig i, med en bra back bak seg holder han mål med god margin.
                  Selge Garnås??? Den signeringen som sikret opprykket, mest LSK-DNA av alle i troppen

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    #10
                    Garnås var en knallsignering og en viktig bidragsyter til opprykket. Spørsmålet er om han er mer enn en toppklasse obosstopper. Jeg tror nei, men ville vært villig til å gi Espen en sjanse på norsk toppnivå om ingen andre var interessert i å betale godt for ham.

                    Covid gjør at det blir kjøpers marked i norsk fotball framover. LSK trenger en kvalitetsspiller i hvert ledd for å overleve greit på toppnivå. Til det må det frigjøres både plass i troppen og penger på lønnsbudsjettet.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #11
                      En ting var jo å signere Garnås. Men kanskje det aller viktigste var å kvitte seg med Salquist, som var gift for dette laget. En holdning og mentalitet som ikke ligner grisen. Han skal hvertfall ha for at han skjønte det selv, men gud bedre for en flopp. Slørdahl med null erfaring og 5.div-spill for to år siden gikk inn og hevet forsvaret umiddelbart, og senere kom Garnås og ga oss etterlengtet kraft og pondus. Disse grepene var avgjørende for at vi klarte dette.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2104

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Nå går det veldig fort i svingene synes jeg.
                        Synd med Rafn, spesielt siden den eneste backen jeg har hørt kan komme er på venstre siden (Dragsnes).
                        Å skulle gi bort DG er jeg også seriøst uenig i, med en bra back bak seg holder han mål med god margin.
                        Selge Garnås??? Den signeringen som sikret opprykket, mest LSK-DNA av alle i troppen
                        Enig alt , utenom ang DG.

                        For det meste veldig svak i TL sist .Var god nå 6-7 kamper i OBOS , middels Ellers halve sesongen . Mens for det meste veldig svak igjen siste 6-7 kamper.
                        Totalt sett ett bomkjøp.

                        Det er nok til bevis for min del , at en så begrenset spiller med høy ( LSK)lønn , da kan være greit å bli kvitt om mulig,? også selv om vi nesten ikke har etablerte spillere igjen på kontrakt til neste sesong, PR d.d

                        Men nå begynner vi nesten på scratch igjen likevel , så hvorfor da ikke også rydde skikkelig opp og vekk med alle dem vi vet ikke holder TL nivå , samt er i en alder som ikke er fremtiden ?





                        Last edited by Playboy1; 13.12.2020, 01:02.

                        Kommentar

                        • OptimistFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 462

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av TomLundby
                          Blant de med kontrakt med LSK for 2021 er det mye ungt. Alle de unge kan være med videre. Med de åtte mer rutinerte ville jeg gjort:

                          Prøv å få en slump penger, gis bort om nødvendig: Hans Daniel Gustafsson, Jo Coppens, Kristoffer Ødemarksbakken, Simen Kind Mikalsen, Alexander Hrcka Sannes,
                          Prøv å få en pen slump penger: Philip Slørdahl, Thomas Lehne Olsen, Espen Garnås.

                          Det har vært endel snakk om Solbakken på Hamkam. Av de åtte over bør alle unntatt Hans og Jo være aktuelle for å prøve å bytte til seg Solbakken.
                          Her var det mye rør. Beholde alle de unge, samtidig som Sannes og Slørdahl skal ut? Hva er grensen for ung blitt?

                          Kommentar

                          • TomLundby
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 616

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

                            Her var det mye rør. Beholde alle de unge, samtidig som Sannes og Slørdahl skal ut? Hva er grensen for ung blitt?
                            Var det alt røret du fant er jeg strålende fornøyd!

                            Kommentar

                            • Kristian
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 689

                              #15
                              Hvis du har sluttet å drite på deg, ja da er du for gammel.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3303

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                Blant de med kontrakt med LSK for 2021 er det mye ungt. Alle de unge kan være med videre. Med de åtte mer rutinerte ville jeg gjort:

                                Prøv å få en slump penger, gis bort om nødvendig: Hans Daniel Gustafsson, Jo Coppens, Kristoffer Ødemarksbakken, Simen Kind Mikalsen, Alexander Hrcka Sannes,
                                Prøv å få en pen slump penger: Philip Slørdahl, Thomas Lehne Olsen, Espen Garnås.

                                Det har vært endel snakk om Solbakken på Hamkam. Av de åtte over bør alle unntatt Hans og Jo være aktuelle for å prøve å bytte til seg Solbakken.
                                Eneste jeg er enig i er Ødemarksbakken, og muligens TLO. Coppens kontrakt går ut til sommeren, så med mindre klubben tenker at Ødegård er klar for oppgaven som andrekeeper så er det liten grunn til å kvitte seg med han.

                                SKM har vært mye skadeutsatt de siste årene, så spørsmålet er om han får kroppen til å fungere. En skadefri SKM holder fint Eliteserienivå. Sannes spilte mye før han ble skadet. Ser ingen grunn til å vrake han sånn umiddelbart.

                                Slørdahl er en billig backup i verste fall, og Garnås bør også få prøve seg. Amundsen har tidligere vist at han holder Eliteserienivå selv om kampbildene i Obos har nok favorisert hans styrker mer. DG trengte nok den første sesongen til å akklimatisere seg. Jeg tør påstå at vi ikke hade rykket opp uten DG. Han har gjort en formidabel innsats defensivt.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9359

                                  #17
                                  4-3-3 må kastes på dynga

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 395

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    4-3-3 må kastes på dynga
                                    . . . og korte utspill fra keeper og støttepasninger i backrekken.

                                    Kommentar

                                    • ChrisK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2013
                                      • 294

                                      #19
                                      Sundgot er ferdig.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7020

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        4-3-3 må kastes på dynga
                                        Finfin formasjon hvis man har spillere til det. Der er vi vel ikke helt i mål enda. Mesfin får en viktig jobb i vinter.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎