Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 434

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Poenget mitt var å vise til at det ikke virker som det er satt noen dato for hvor lenge grensen skal være stengt, men at dette vurderes mer eller mindre fortløpende. Slik det jo er med så mye i disse coronatider.
    Det poenget forstod jeg, jeg begynte bare å bla videre på sida du linka til for å se hva annet som gjelder, som HSft sier så har jeg nummerert det som er unntakene, hvis jeg forstår teksten i artikkelen riktig. Det står vel strengt talt man IKKE kan reise inn hvis du IKKE oppfyller unntaka.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 1918

      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
      Sånn jeg forstår det litt lenger opp i artikkelen du linker er det fortsatt mulig for flere typer arbeidsreisende?
      Prøvde å tegne på et screenshot her, pkt 1 under unntakene vil jo gjelde hvis en spiller får kontrakt med oss, at vi kjøper noen uten å skulle ha dem på prøvespill f.eks.
      pkt 2 må da gjelde for stort sett alle fotballspillere som skal reise et sted for å signere kontrakt, altså forretningsreisende?
      og pkt 3 kan da gjelde særs mange? eller misforstår jeg hele greia, jeg klarer ikke å se at ikke disse unntakene gjør det mulig å hente hvem det måtte være innen EU/schengen hvertfall?

      32.jpg
      Virker som om det på en måte er lettere å hente noen fra utenfor Schengen nå? Du kan bare hente dem hvis de har oppholds-/arbeidstillatelse eller Schengen visum (ser bort fra forretningsreisende, som en fotballspiller på varig kontrakt neppe kan kategoriseres som). En Schengen innbygger vil vel verken trenge oppholds/arbeidstillatelse eller visum?

      En utfordring er uansett at vi ikke kan hente på prøvespill. Vi ville måtte ta sjansen på en spiller, gi kontrakt, og søke arbeidstillatelse før vedkommende kan komme inn i landet. Deretter snakker vi karantene... (hvis jeg forstår reglene rett)

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 478

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Virker som om det på en måte er lettere å hente noen fra utenfor Schengen nå? Du kan bare hente dem hvis de har oppholds-/arbeidstillatelse eller Schengen visum (ser bort fra forretningsreisende, som en fotballspiller på varig kontrakt neppe kan kategoriseres som). En Schengen innbygger vil vel verken trenge oppholds/arbeidstillatelse eller visum?

        En utfordring er uansett at vi ikke kan hente på prøvespill. Vi ville måtte ta sjansen på en spiller, gi kontrakt, og søke arbeidstillatelse før vedkommende kan komme inn i landet. Deretter snakker vi karantene... (hvis jeg forstår reglene rett)
        Etter hva jeg forstår er Schengenvisum et besøksvisum og derfor kan man ikke hente spillere på det unntaket heller.
        hadde det vært lov hadde flere klubber hentet spillere fra utlandet, det er mange som mangler spillere for å ha fullverdige tropper.

        Kommentar

        • OptimistFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 462

          Ganske sikker på at det som er listet opp og streket under er de som ikke slipper inn. Unntakene står lenger ned. Dårlig skrevet artikkel det der.
          Dyrestam er vel bosatt i Norge og derfor kommer inn.
          BB576602-F965-4BCC-8F27-919BA1359FB3.jpeg

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 285

            Braut-Brunes har tatt bilde av kneet, er forhåpentligvis tilbake i lett trening f.o.m neste uke.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3309

              Trolig ute 1 mnd melder Sves.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 1918

                Opprinnelig skrevet av LS89
                Trolig ute 1 mnd melder Sves.
                Sa han ikke at han mister en mnd eller noe sånt? I så fall matcher de to påstandene godt. Han har jo mistet noen uker alt

                Kommentar

                • ChrisK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2013
                  • 285

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Sa han ikke at han mister en mnd eller noe sånt? I så fall matcher de to påstandene godt. Han har jo mistet noen uker alt
                  Var sånn jeg tolket det i alle fall.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4207

                    Jævla kjipt at vi skal miste en spennende unggutt til skader hver oppkjøring. Ødemarksbakken i forfjor, Ranger i fjor, Braut i år. Håper han kommer seg i form før seriestart. Den blir jo sikkert utsatt uansett...

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1199

                      Spennende å lese i RB at vi i år skal forsøke å dyrke en 3-4-3 formasjon som et alternativ. Spesielt mot lag med to spisser der vi kan kjøre opp backene og ha to sittende (balanserende) sentrale på midten sier Bakke.
                      Last edited by fredpet76; 27.02.2021, 05:08.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1358

                        LSK, Magnus Knudsen | Fikk gjennombruddet, men ble benkesliter igjen: – Det var tøft for meg psykisk (rb.no)

                        19-årige Knudsen viser selvinnsikt og modenhet her. I fjor viste han også ro og gode mentale ferdigheter på banen da laget snudde til en positiv trend.

                        Dette er han ikke alene om - Hedenstad Christiansen og Slørdahl har i mine øyne vist mer mental styrke enn det man kan forvente ut ifra alderen. Disse gutta er ikke redd for å gå foran og ta ansvar. Et par av de nye unggutta har også gitt positivt inntrykk så langt. Er overbevist om at vi har minst 3-4 fremtidige stjerner i klubben blant unggutta.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6074

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                          Tenker vi litt mer langsiktig er det gunstig å selge han nå. De 2-3 millionene vi evt får kan vi fint disponere til noe bedre over tid. Tobias Christensen er ute i kulda i Molde så kanskje et lån med opsjon?
                          Var tydeligvis tilgjengelig for den prisen, så det var et godt forslag.

                          Kommentar

                          • Holterkanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 553

                            Opprinnelig skrevet av BD
                            LSK, Magnus Knudsen | Fikk gjennombruddet, men ble benkesliter igjen: – Det var tøft for meg psykisk (rb.no)

                            19-årige Knudsen viser selvinnsikt og modenhet her. I fjor viste han også ro og gode mentale ferdigheter på banen da laget snudde til en positiv trend.

                            Dette er han ikke alene om - Hedenstad Christiansen og Slørdahl har i mine øyne vist mer mental styrke enn det man kan forvente ut ifra alderen. Disse gutta er ikke redd for å gå foran og ta ansvar. Et par av de nye unggutta har også gitt positivt inntrykk så langt. Er overbevist om at vi har minst 3-4 fremtidige stjerner i klubben blant unggutta.
                            Bare ikke møkkaklubben fra fiskeværet kommer og henter dem for kioskpengene sine så.......
                            ________________________
                            TB

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1358

                              Opprinnelig skrevet av Holterkanari

                              Bare ikke møkkaklubben fra fiskeværet kommer og henter dem for kioskpengene sine så.......
                              Jeg skrev ikke at de nødvendigvis blir «stjerner» hos oss. Hvordan klubben forvalter dette gjenstår å se.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4207

                                Når jeg ser hva som skjer der ute av overganger i posisjoner vi forsøker å styrke, blir jeg veldig tvilende til om vi kommer til å få inn en stopper eller HB før landegrensene åpner. Kongsro på vei til B/G liksom. OK spiller det, men hvis dette er nivået på de tilgjengelige så er vi bedre tjent med å bare kjøre Ranger og ha Edh, som har imponert i den posisjonen på trening, i bakhånd. Så prøver vi igjen til sommeren.

                                Kommentar

                                • bema0806
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2011
                                  • 521

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Når jeg ser hva som skjer der ute av overganger i posisjoner vi forsøker å styrke, blir jeg veldig tvilende til om vi kommer til å få inn en stopper eller HB før landegrensene åpner. Kongsro på vei til B/G liksom. OK spiller det, men hvis dette er nivået på de tilgjengelige så er vi bedre tjent med å bare kjøre Ranger og ha Edh, som har imponert i den posisjonen på trening, i bakhånd. Så prøver vi igjen til sommeren.
                                  Vi har sjekket noen få tilgjengelige alternativer i Norge, men det er ikke noe poeng å hente inn spillere som ikke er klart bedre enn dem vi allerede har. Da satser vi heller på våre egne, sier Mesfin

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    Opprinnelig skrevet av bema0806

                                    Vi har sjekket noen få tilgjengelige alternativer i Norge, men det er ikke noe poeng å hente inn spillere som ikke er klart bedre enn dem vi allerede har. Da satser vi heller på våre egne, sier Mesfin
                                    Se her ja. Jeg og Mesfin er på bølgelengde. Fint det. Gleder meg til å se Ranger i Eliteserien! Tror det skal gå helt fint.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2253

                                      Opprinnelig skrevet av bema0806

                                      Vi har sjekket noen få tilgjengelige alternativer i Norge, men det er ikke noe poeng å hente inn spillere som ikke er klart bedre enn dem vi allerede har. Da satser vi heller på våre egne, sier Mesfin
                                      Tobias Christensen som ble nevnt gikk til vif

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3269

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Når jeg ser hva som skjer der ute av overganger i posisjoner vi forsøker å styrke, blir jeg veldig tvilende til om vi kommer til å få inn en stopper eller HB før landegrensene åpner. Kongsro på vei til B/G liksom. OK spiller det, men hvis dette er nivået på de tilgjengelige så er vi bedre tjent med å bare kjøre Ranger og ha Edh, som har imponert i den posisjonen på trening, i bakhånd. Så prøver vi igjen til sommeren.
                                        Tror Ranger får sitt gjennombrudd i år, og dersom det lar vente på seg så er det normalt flere og bedre Bosmanspillere tilgjengelig i sommervinduet. Å spare noen kroner er nok det lureste.

                                        Det er bare å se på sesongene 2018 og 2019. Første året hentet vi DAP og Smarason. Ingen av disse ville vært mulig å hente på våren. 2019 hentet vi Dyer før sesongen. Greit nok at han ble misbrukt av Lennartsson, men det var også en helt annen hylle. Jeg har ingen problemer med å spille første del av sesongen med troppen slik den er i dag. Til sommeren vet vi mer om hva som fungerer i laget, evt hvilke skader vi ta hensyn til, og hvilke posisjoner som må styrkes.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Egumen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2011
                                          • 162

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                                          Tror Ranger får sitt gjennombrudd i år, og dersom det lar vente på seg så er det normalt flere og bedre Bosmanspillere tilgjengelig i sommervinduet. Å spare noen kroner er nok det lureste.
                                          Jeg tror og håper også at Ranger får sitt gjennombrudd i år og er for større satsing på unggutta. Allikevel mener jeg det er fryktelig tynt om Ranger skulle bli skada før seriestart. Ingenting gjør meg gledere enn om Edh skulle tatt nivået med en gang, men jeg har mine tvil. Attpåtil å ta nivået skal han også gjøre dette i en helt ny posisjon. Ja til Rafn som reserve og Ranger fra start.
                                          Last edited by Egumen; 05.03.2021, 08:55. Begrunnelse: Skrivefeil

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎