Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Både klubben og mange av supporterne vil ha inn høyreback og stopper. Men i forsvarsfirern vår nå synes jeg venstrebacken ser mest utrygg ut.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2280

      Sarpsborg 08 tapte søndagens treningskamp mot Lillestrøm.

      Kommentar

      • bema0806
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2011
        • 521

        Syns LSK spilte svært sterkt i dag!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3310

          Ranger og Edh ser ut til å dekke backen fint.

          Laget så bra ut i går. Usikker på status på 08 som spilte 3. kamp på en uke, og hvilket nivå de holder i år. Vi har fire indreløpere som ser meget bra ut. Vi ser ikke vesentlig svakere ut med de antatte innbytterne.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3139

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Ranger og Edh ser ut til å dekke backen fint.
            Vi ser ikke vesentlig svakere ut med de antatte innbytterne.
            Akkurat det er kanskje den største forandringen fra de siste sesongene, og det som gir størst grunn til en viss optimisme foran sesongen.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2854

              Noen som veit når søndagens kamp spilles, og på hvilken plattform den vises?

              Kommentar

              • Bobkåre
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Feb 2019
                • 17

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Noen som veit når søndagens kamp spilles, og på hvilken plattform den vises?
                Kampen er vel kl14. Usikker på hvilken plattform den sendes

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2000

                  Etter to treningskamper + noen internkamper tar jeg sjansen på å mene noe som status på spillerene og hvordan de har sett ut. Vet at det er tidlig, og veteranene kommer gjerne etter hvert. Sikkert mange meninger, her er mine. Starter med forsvaret.

                  Crainix ser ok ut mesteparten av tiden. Har gjort noen fine redninger, men også noen horrible tabber. Holdt på å gi bort et mål til S08 i første omgang. Straffesparket var hodeløs rusing fra hans side, og 2-2 målet i Drammen var heller ikke så overbevisende. Lar seg trekke langt ut og er ikke der når målet scores. Noen gode redninger trekker opp.

                  Christiansen virker stødig. Gjør det han skal, men har nesten ikke fått vist seg fram. Vanskelig å se hva som skjedde før 1-2 i Drammen, men ser ut som en feilvurdering fra hans side. Jeg synes han framstår som tryggere enn Crainix.

                  Ranger synes jeg har vært god. Han er med offensivt, og bidrar til målpoeng og energi. En og annen tabbe innimellom. Kan ruse litt mye, og drar på seg noen heftige frispark av og til. Virker godt trent. Min største bekymring akkurat nå er at han kommer til å dra på seg en del kort og en del frispark i farlig posisjon.

                  Edh har tatt utfordringen, men er et stykke bak Ranger. Utrolig fart gjør at han reparerer når han tidvis er feilplassert. Klarer seg godt mot S08 etter å ha fått kjørt seg litt første 10 mot godset. Ville ikke være søvnløs, men lett nervøs når han på et eller annet tidspunkt skal få sin debut fra start i år.

                  Ogbu virker utrolig stødig. Er vel den som er nærmest en sikker plass av midtstopperne. Rydder opp, ballsikker, virker ganske rask. Sjelden i trøbbel med mindre det er skapt av medspillerne.

                  Slørdal har jeg sans for. Håper på ham som makker. Liker å ha ballen, og føre den framover, drar gjerne av en mann. Litt for høy risiko og setter seg selv og makker i trøbbel. Kan virke litt nonsjalant?

                  Garnås får stort sett med seg enten ballen eller mannen. Noen ganger virker han kjempesmart, andre ganger direkte fotballdum. Får han spille, blir det en del kort. På den annen side, heller kort enn baklengs. Vil ikke være bekymreet for å starte med Garnås, men foretrekker individuelt de andre alternativene.

                  Sandberg er vel den jeg synes gjør minst ut av seg, uten at det nødvendigvis er negativt for en midtstopper. Fikk knapt nok vist seg fram mot godset, inkludert ved baklengsmålet i første omgang... Virket stort sett trygg mot S08 i 30 min.

                  Dragsnes er jeg faktisk litt bekymret for. Offensivt er han aktiv, alltid villig til å være med framover, men blir litt for ofte ikke brukt. Defensivt synes jeg det har vært en del rart. Ranger lurte ham to ganger i siste internkamp, og jeg synes jeg har sett de samme tendensene i kampene mot godset og S08. Baller som detter ned rett bak ham virker å være et spesielt sårbart punkt. Likevel liten tvil om at han kommer til å starte i serieåpningen. Med mindre det skjer noe spesielt er vel han og Ranger de eneste av bakre 5 som er soleklare.

                  Baccay har jeg ventet på en stund nå. Etter besøket i Chelsea var det som om all guts ble borte. Internkampene har gjort lite for å fjerne det inntrykket, men synes at det har sett bedre ut i det siste. Et godt stykke bak Dragsnes, men likevel et håp om at han ikke har stoppet helt opp i utviklingen.

                  Noe skal man jo gjøre mens man venter på seriestart...
                  Hva tenker dere om de 5 bakerste plassene?


                  Kommentar

                  • Radulovic
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Mar 2016
                    • 86

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Noen som veit når søndagens kamp spilles, og på hvilken plattform den vises?
                    VG+ tror jeg

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2280

                      Pleier det ikke være Direktesport som er tilgjengelig via en av Amedias nettaviser, inkl RB

                      Kommentar

                      • Radulovic
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Mar 2016
                        • 86

                        Opprinnelig skrevet av kunden
                        Pleier det ikke være Direktesport som er tilgjengelig via en av Amedias nettaviser, inkl RB
                        Jo, men jeg tror Mjøndalen har en avtale med VG. Samme som Vålerenga har for sine treningskamper.

                        Kommentar

                        • hekk
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2019
                          • 221

                          Er VG+ som viser, dessverre. https://www.vgtv.no/video/216724/mjoendalen-lillestroem

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2854

                            Opprinnelig skrevet av kunden
                            Pleier det ikke være Direktesport som er tilgjengelig via en av Amedias nettaviser, inkl RB
                            Sves var ganske tydelig på at neste treningskamp ville vises på en kanal som RB ikke er en del av.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2000

                              Opprinnelig skrevet av hekk
                              Holder vel med 39 kr for et ukesabonnement? Er man tørst på fotball er vel dette en av de rimeligste måtene man kan slukke tørsten på

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3310

                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                Ranger synes jeg har vært god. Han er med offensivt, og bidrar til målpoeng og energi. En og annen tabbe innimellom. Kan ruse litt mye, og drar på seg noen heftige frispark av og til. Virker godt trent. Min største bekymring akkurat nå er at han kommer til å dra på seg en del kort og en del frispark i farlig posisjon.

                                Edh har tatt utfordringen, men er et stykke bak Ranger. Utrolig fart gjør at han reparerer når han tidvis er feilplassert. Klarer seg godt mot S08 etter å ha fått kjørt seg litt første 10 mot godset. Ville ikke være søvnløs, men lett nervøs når han på et eller annet tidspunkt skal få sin debut fra start i år.

                                Ogbu virker utrolig stødig. Er vel den som er nærmest en sikker plass av midtstopperne. Rydder opp, ballsikker, virker ganske rask. Sjelden i trøbbel med mindre det er skapt av medspillerne.

                                Slørdal har jeg sans for. Håper på ham som makker. Liker å ha ballen, og føre den framover, drar gjerne av en mann. Litt for høy risiko og setter seg selv og makker i trøbbel. Kan virke litt nonsjalant?

                                Garnås får stort sett med seg enten ballen eller mannen. Noen ganger virker han kjempesmart, andre ganger direkte fotballdum. Får han spille, blir det en del kort. På den annen side, heller kort enn baklengs. Vil ikke være bekymreet for å starte med Garnås, men foretrekker individuelt de andre alternativene.

                                Sandberg er vel den jeg synes gjør minst ut av seg, uten at det nødvendigvis er negativt for en midtstopper. Fikk knapt nok vist seg fram mot godset, inkludert ved baklengsmålet i første omgang... Virket stort sett trygg mot S08 i 30 min.
                                Med Ranger er vel de fleste redd for nye skader. Holder han seg skadefri kan han fort bli årets komet.

                                At Edh har blitt flyttet til backen ser jeg på som en god ting. Midtbanespiller med gode defensive egenskaper kan bli gull verdt. Er ikke så mange av dem.

                                Ogbu og Slørdahl virker å være førstevalgene per nå. Garnås vil nok bli brukt mot lag med tankspisser. Mot de små, kjappe går det nok litt fort for han.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • hekk
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2019
                                  • 221

                                  Laget som starter:

                                  Alexandro Craninx – Lars Ranger, Igoh Ogbu, Philip Slørdahl, Vetle Dragsnes – Kaan Kairinen, Ifeanyi Mathew, Gjermund Åsen – Daniel Gustafsson, Thomas Lehne Olsen, Tobias Svendsen.

                                  Dette er vel de samme som startet mot Særp, og det meldes at det skal gjøres en del bytter etter rundt 60 minutter. Dette kan vel nesten se ut til at laget til seriestart nå er satt.

                                  Kommentar

                                  • Hexaphim
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 2716

                                    Noen som vet hvor kampen vises?
                                    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                    Kommentar

                                    • hekk
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2019
                                      • 221

                                      Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                      Noen som vet hvor kampen vises?
                                      VG https://www.vgtv.no/video/216724/mjoendalen-lillestroem

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1377

                                        Hvorfor i all verden spiller Craninx? Under ti minutter har gått og han allerede bommet i feltet og gitt Mjøndalen en gratissjanse, spilt ballen utover sidelinjen upresset og gitt bort en corner etter å ha klønet det til på et skudd som burde vært holdt i fast grep...

                                        Kommentar

                                        • bema0806
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2011
                                          • 521

                                          Opprinnelig skrevet av BD
                                          Hvorfor i all verden spiller Craninx? Under ti minutter har gått og han allerede bommet i feltet og gitt Mjøndalen en gratissjanse, spilt ballen utover sidelinjen upresset og gitt bort en corner etter å ha klønet det til på et skudd som burde vært holdt i fast grep...
                                          Håper virkelig ikke dette blir vår 1.keeper

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎