Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6074

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    En del av bildet er hvem han har foran seg. Litt rutine skader ikke. Når det er sagt, foretrekker MHC jeg også
    Fornuftig det, men når rutinen kun vises på fødselsattesten og ikke i spillet så hjelper det lite. Begrensa hvor mye rutine man får bygd på 17 tippeligakamper også...

    Kommentar

    • niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 433

      Lehne gikk ut pga. en kjenning i lysken iflg. RB.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2253

        Greit spillemessig men vi ser lette ut. Det blir nok en knallhard kamp for å unngå nedrykk.

        Moses matchvinner for TIL mot vif på intility.
        Godset-FFK 1-6, KBK-AaFK 0-4, rbk-Ranheim 1-2. Godt å få igang bingoligaen igjen

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4207

          Opprinnelig skrevet av kunden
          Greit spillemessig men vi ser lette ut. Det blir nok en knallhard kamp for å unngå nedrykk.

          Moses matchvinner for TIL mot vif på intility.
          Godset-FFK 1-6, KBK-AaFK 0-4, rbk-Ranheim 1-2. Godt å få igang bingoligaen igjen
          Moses hater Enga! Godt å se vi lærte ham litt.

          Ellers tror jeg Godset kommer til å få en vanvittig seig sesong, og det er ekstremt viktig at vi gir dem en verst mulig start 16. mai.
          Last edited by Kanarivogel89; 02.05.2021, 19:34.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 1918

            Opprinnelig skrevet av HSft

            Fornuftig det, men når rutinen kun vises på fødselsattesten og ikke i spillet så hjelper det lite. Begrensa hvor mye rutine man får bygd på 17 tippeligakamper også...
            Så lenge har fortsetter å fomle, så må han ha andre kvaliteter hvor han vesentlig overgår MHC. Du får til en viss grad rutine gjennom alder alene, men hvis du ikke klarer å utnytte det gjennom aktiviteten på banen er man like langt. Når det er sagt: Supportere har en tendes til å se mest på hva keeperen foretar seg isolert sett. Trener vil se på hva keeper gjør i samspill med laget sitt. Hvis du er dårlig til å dirigere troppene kommer motstanderne til flere sjanser. Hvis du er dårlig i feltet velger du kanskje ikke gå ut når du burde gjort det. Eller kanskje motsatt.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 478

              Det Craninx holder på med er definitivt ikke bra nok. Han er 197 cm og fremstår som helt forferdelig i felt. Han holdt på å rote det til helt i starten i går. I tillegg bør en så stor keeper være ut i duellen på 5 meter der solholm scorer, hadde han vært god i felt hadde han dominert der. Han hadde en hau av pasninger som gikk over sidelinjen og han holdt på å fomle ballen i mål i innledningen. Dette er i en kamp hvor han ikke hadde mye å gjøre, om ikke Geir Bakke bytter keeper i neste kamp vil det bytte komme relativt raskt uansett. Han har hatt nesten tabber og tabber i hver kamp hitil, det fører til keeperbytte av seg selv.

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1309

                Det er jo en varslet sak at Craninx vil få enormt lite slack hos oss supportere, med tanke på hvorfor han er her. Bakke har stilt seg lagelig til for hugg når har planlegger å benke vår lokale u21-landslagskeeper til fordel for en lånespiller fra Molde.

                Samtidig må vi huske på at kritikken må rettes mot den sportslige ledelsen. Craninx selv ønsker å være her og gjøre en god jobb, og fortjener den samme støtten som resten av laget (uten å antyde at noen på forumet bommer på ballen, altså).

                Kommentar

                • bema0806
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2011
                  • 521

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel
                  Det Craninx holder på med er definitivt ikke bra nok. Han er 197 cm og fremstår som helt forferdelig i felt. Han holdt på å rote det til helt i starten i går. I tillegg bør en så stor keeper være ut i duellen på 5 meter der solholm scorer, hadde han vært god i felt hadde han dominert der. Han hadde en hau av pasninger som gikk over sidelinjen og han holdt på å fomle ballen i mål i innledningen. Dette er i en kamp hvor han ikke hadde mye å gjøre, om ikke Geir Bakke bytter keeper i neste kamp vil det bytte komme relativt raskt uansett. Han har hatt nesten tabber og tabber i hver kamp hitil, det fører til keeperbytte av seg selv.
                  Viktig å huske at dette er treningskamper og at de er for å luke ut dette. Det er et veldig typisk svar fra trenere og ledere. Merkelig at rb ikke har vært mer kritiske til keeperen. Men igjen nå er det klart at rb svært sjeldent er kritisk til klubben. Det er heller ikke stilt spørsmål til GB om keeperen såvidt jeg har sett av intervju. Bortsett fra at de lirer av seg at keeperplassen er åpen. men nå har man sett en tendens til at de har falt på Craninx, dessverre.

                  Tviler veldig på at vi ser et keeperbytte før generalprøven mot Stabæk.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 478

                    Opprinnelig skrevet av bema0806

                    Viktig å huske at dette er treningskamper og at de er for å luke ut dette. Det er et veldig typisk svar fra trenere og ledere. Merkelig at rb ikke har vært mer kritiske til keeperen. Men igjen nå er det klart at rb svært sjeldent er kritisk til klubben. Det er heller ikke stilt spørsmål til GB om keeperen såvidt jeg har sett av intervju. Bortsett fra at de lirer av seg at keeperplassen er åpen. men nå har man sett en tendens til at de har falt på Craninx, dessverre.

                    Tviler veldig på at vi ser et keeperbytte før generalprøven mot Stabæk.
                    Jepp, det er klart. Men når det skjer i hver eneste treningskamp, så bør det uansett resultere i keeperbytte. Iallefall når man uttaler at man har en åpen keeperkamp.

                    Vi får se hva man ender med, men vi skal ikke lenger en tilbake til Matvei i fjor hvor han også sto i noen av de siste treningskampene. Men ettersom at Geir Bakke ikke var fornøyd med det han leverte, så falt valget ned på Mads mot Grorud. Skal ikke se bort ifra at det samme kan skje her, og det bør vel strengt talt skje også.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 478

                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                      Det er jo en varslet sak at Craninx vil få enormt lite slack hos oss supportere, med tanke på hvorfor han er her. Bakke har stilt seg lagelig til for hugg når har planlegger å benke vår lokale u21-landslagskeeper til fordel for en lånespiller fra Molde.

                      Samtidig må vi huske på at kritikken må rettes mot den sportslige ledelsen. Craninx selv ønsker å være her og gjøre en god jobb, og fortjener den samme støtten som resten av laget (uten å antyde at noen på forumet bommer på ballen, altså).
                      Helt enig, kritikken fra meg på han går utelukkende på prestasjon.
                      Det er aldri en spiller sin feil at han spiller, uansett hvor dårlig han er.

                      Kommentar

                      • 14
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2005
                        • 91

                        Det fine med dette, hvis man nå skal forsøke å se det positive i det, er at når/hvis Mads får tilbake plassen i målet, så vil det igjen være slik at han har fortjent det. Han har tatt den tilbake og spilt seg til det, ikke fått den fordi han er ung/lokal/skrev ny kontrakt/er en fan favourite. Det ga selvtillit sist å vinne duellen mot daværende førstekeepere, og det vil gi selvtillit neste gang også.

                        Lov å spekulere bittelitt i at dette kan være en strategi fra trenerteamets side? Så er det kanskje ikke et trekk jeg anbefaler dem å spille alt for mange ganger...

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1309

                          Opprinnelig skrevet av 14
                          Det fine med dette, hvis man nå skal forsøke å se det positive i det, er at når/hvis Mads får tilbake plassen i målet, så vil det igjen være slik at han har fortjent det. Han har tatt den tilbake og spilt seg til det, ikke fått den fordi han er ung/lokal/skrev ny kontrakt/er en fan favourite. Det ga selvtillit sist å vinne duellen mot daværende førstekeepere, og det vil gi selvtillit neste gang også.

                          Lov å spekulere bittelitt i at dette kan være en strategi fra trenerteamets side? Så er det kanskje ikke et trekk jeg anbefaler dem å spille alt for mange ganger...
                          I fjor utkonkurrerte han både Ødegaard, Igonen og Coppens for plassen sin. Med den sesongen han hadde i fjor synes jeg han har fortjent å få sjansen i ES også. Derfor er det skuffende at klubben at vi henter en korttidsløsning som åpenbart er tenkt å være et førstevalg.

                          Skjønner godt at Mads nølte med å skrive ny kontrakt, det er ikke noen tillitserklæring fra trenerteamet, og jeg hadde blitt ganske sur hvis jeg var ham.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2253

                            Opprinnelig skrevet av 14
                            Det fine med dette, hvis man nå skal forsøke å se det positive i det, er at når/hvis Mads får tilbake plassen i målet, så vil det igjen være slik at han har fortjent det. Han har tatt den tilbake og spilt seg til det, ikke fått den fordi han er ung/lokal/skrev ny kontrakt/er en fan favourite. Det ga selvtillit sist å vinne duellen mot daværende førstekeepere, og det vil gi selvtillit neste gang også.

                            Lov å spekulere bittelitt i at dette kan være en strategi fra trenerteamets side? Så er det kanskje ikke et trekk jeg anbefaler dem å spille alt for mange ganger...
                            Har vi et slikt trenerteam må kvitte oss med det så raskt som mulig. At vi setter de beste spillerne på benken, og dermed stiller med svekket lag, for at de beste spillerne skal bygge selvtillit. Den må jeg si er virkelig ny.
                            Realiteten slik den er nå er at de fortvilet prøver å få igang Craninx og er dermed villige til å ofre den go'en og selvtilliten MHC har bygd opp. Må si dette er meget merkelig. Har noen stilt Bakke&co til veggs ang dette?

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 736

                              Opprinnelig skrevet av kunden

                              Har vi et slikt trenerteam må kvitte oss med det så raskt som mulig. At vi setter de beste spillerne på benken, og dermed stiller med svekket lag, for at de beste spillerne skal bygge selvtillit. Den må jeg si er virkelig ny.
                              Realiteten slik den er nå er at de fortvilet prøver å få igang Craninx og er dermed villige til å ofre den go'en og selvtilliten MHC har bygd opp. Må si dette er meget merkelig. Har noen stilt Bakke&co til veggs ang dette?
                              Dette synes jeg også er HELT imot alle fornuftens regler. Er det sånn at Cranix er så inni granskauens mye bedre enn MHC? Svaret på det kan ikke være et klart ja. Vi har et talent i mål som gjorde en knallsesong ifjor. Vi er nødt til å få fakta på bordet hvorfor Cranix satses på nå. Vi har også Emil som Bakke selv sier vi ikke skal glemme som har 2 gode sesonger i Obos med Grorud. Hva med han, skal han nå godta å ikke spille en eneste kamp en hel sesong? DET ER KRISE spør du meg. Han bør uten tvil også spille regelmessig, helst i OBOS. Hvorfor har ikke vi gjort en lik avtale med en annen OBOS-klubb som vi har med Molde og Craninx nå. For meg er dette svært merkelig. OG NEI, det er ikke fordi det er en spiller fra Molde. Det kunne vært Jærv og det hadde fortsatt vært veldig merkelig. NÅ MÅ VI KREVE SVAR!!

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1358

                                Opprinnelig skrevet av armykanari
                                NÅ MÅ VI KREVE SVAR!!
                                Klarer vi å kreve svar? Vi får i hvert fall ingen hjelp av lokalpressen. Tror de ser mer på seg selv som promotører for klubben enn sportsjournalister.

                                Kommentar

                                • Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1454

                                  Opprinnelig skrevet av armykanari

                                  Dette synes jeg også er HELT imot alle fornuftens regler. Er det sånn at Cranix er så inni granskauens mye bedre enn MHC? Svaret på det kan ikke være et klart ja. Vi har et talent i mål som gjorde en knallsesong ifjor. Vi er nødt til å få fakta på bordet hvorfor Cranix satses på nå. Vi har også Emil som Bakke selv sier vi ikke skal glemme som har 2 gode sesonger i Obos med Grorud. Hva med han, skal han nå godta å ikke spille en eneste kamp en hel sesong? DET ER KRISE spør du meg. Han bør uten tvil også spille regelmessig, helst i OBOS. Hvorfor har ikke vi gjort en lik avtale med en annen OBOS-klubb som vi har med Molde og Craninx nå. For meg er dette svært merkelig. OG NEI, det er ikke fordi det er en spiller fra Molde. Det kunne vært Jærv og det hadde fortsatt vært veldig merkelig. NÅ MÅ VI KREVE SVAR!!
                                  Bakke snakker om bl.a. keepersituasjonen i intervjuet med Eurosport. Anbefaler å ta de uttalelsene til grunn, kommer tross alt fra lagets hovedtrener. Jeg tar ikke i farten om det intervjuet var gjort før eller etter at MHC hadde forlenget, men det har trolig ikke så stor innvirkning på hans situasjonsbeskrivelse.
                                  (Om MHC ikke signerte fordi vi hentet Belgieren - eller om Belgieren kanskje ble hentet fordi MHC ikke signerte.. ja, det vet vel bare de involverte. Og selvsagt kan det være andre årsaker. Det gagner trolig ingen at vi synser i ring, tenker jeg.)
                                  Jeg tenker: - Vi har pr d.d. 3 keepere, og jeg har tiltro til trenerteamet at de avgjør hva som er til lagets beste, i hver enkelt kamp og på sikt. Alle har ønske om at LSK skal lykkes. Nå og på sikt!
                                  Personlig håper jeg Mads - som er tross at han er svært ung som keeper - tar hansken(e) - og kjemper seg til spilletid.

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1454

                                    Stabæk - LSK, 9 mai kl 15.00. - Noen som vet hvor den kan sees??

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1454

                                      Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                      Bakke snakker om bl.a. keepersituasjonen i intervjuet med Eurosport. Anbefaler å ta de uttalelsene til grunn, kommer tross alt fra lagets hovedtrener. Jeg tar ikke i farten om det intervjuet var gjort før eller etter at MHC hadde forlenget, men det har trolig ikke så stor innvirkning på hans situasjonsbeskrivelse.
                                      (Om MHC ikke signerte fordi vi hentet Belgieren - eller om Belgieren kanskje ble hentet fordi MHC ikke signerte.. ja, det vet vel bare de involverte. Og selvsagt kan det være andre årsaker. Det gagner trolig ingen at vi synser i ring, tenker jeg.)
                                      Jeg tenker: - Vi har pr d.d. 3 keepere, og jeg har tiltro til trenerteamet at de avgjør hva som er til lagets beste, i hver enkelt kamp og på sikt. Alle har ønske om at LSK skal lykkes. Nå og på sikt!
                                      Personlig håper jeg Mads - som er tross at han er svært ung som keeper - tar hansken(e) - og kjemper seg til spilletid.
                                      Seriestart Spesial: Lillestrøm med Geir Bakke og Pål Andrè Helland - Fotball video - Eurosport

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 1918

                                        Rekk opp hånda alle som tror at Geir Bakke egentlig er en muldvarp plassert av Enga for å ødelegge vår talentsatsing, evt. her utelukkende for å hjelpe Molde videre - eller som bare mener han er komplett inkompetent.

                                        Etter å ha fulgt med på Fugla i ca 45 år har jeg for min del innsett at treneren har en del faglig innsikt som jeg ikke har, han har i tillegg et helhetsbilde som jeg sannsynligvis ikke har muligheten til å vurdere. Det betyr ikke at jeg synes at han alltid har rett (men sannsynligvis har han rett de fleste gangene jeg mener at han tar feil )

                                        Jeg er overbevist om at Geir Bakke til en hver tid gjør de disposisjoner han mener er rett for klubben på kort og lang sikt. Han har samme begrunnelse i år som i fjor. MHC virker ikke å ha så store problemer med det, men er selvfølgelig avhengig av å få spilletid. Det vil han også få, det er jeg overbevist om. MHC er det langsiktige alternativet, uten tvil. Er han skjerpet og står godt på trening, kan han vise seg å være den som står også på kort sikt. Personlig synes jeg MHC fortjener sjansen, og har vist mer enn Crainix i det jeg har sett, men jeg har ikke sett de to på trening. MHC er heller ikke en keeper uten svakheter. Feltarbeidet hans har det bl.a. blitt stilt spørsmål ved.

                                        Flere såkalte eksperter har snakket om keepersituasjonen både før og etter Crainix og stilt spørsmål ved om MHC er god nok ennå for Eliteserien. Den eneste måten å finne ut det på er selvfølgelig å la ham spille. Den beste keeperen totalt sett (ikke bare den beste skuddstopperen, men den som bidrar mest til at laget holder nullen) må få stå. Hadde det vært åpenbart at det var MHC, ville selvfølgelig Bakke plassert ham i startoppstilling. Bakke sier det er jevnt, og at det vil kunne bli byttet på underveis.

                                        Ved det første målet til Godset i første treningskampen virker MHC håpløst feilplassert. Siden bildene ikke viser forløpet til situasjonen, er det vanskelig å si sikkert, men at han befant seg på feil sted når ting ble som det ble er vel rimelig klart. Jeg er ganske sikker på at mange ville ha slaktet Crainix basert på det samme. Har ikke sett (mulig jeg har gått glipp av) noen spørsmål rundt hans opptreden der i dette forumet.

                                        Dette er en forsvartale for Geir Bakke ut i fra at han etter mitt synspunkt er den beste til å vurdere førsteelveren. Det hadde vært et kjedelig forum hvis det ikke var lov til å være uenig med treneren i både spillervalg og struktur. Det er en del av gamet. Jeg er som nevnt ofte uenig selv, bl.a. når det gjelder keepervalget. Det som for meg blir merkelig er det store flertallet av kommentarene på dette temaet synes å ikke en gang ta høyde for noe annet enn at Bakke enten har skjulte motiver eller er dum. Jeg er ganske overbevist om at ingen av disse premissene er til stede.

                                        Beklager et alt for langt og forsøksvis saklig innlegg på noe som først og fremst handler om følelser.

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1309

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                          Rekk opp hånda alle som tror at Geir Bakke egentlig er en muldvarp plassert av Enga for å ødelegge vår talentsatsing, evt. her utelukkende for å hjelpe Molde videre - eller som bare mener han er komplett inkompetent.

                                          Etter å ha fulgt med på Fugla i ca 45 år har jeg for min del innsett at treneren har en del faglig innsikt som jeg ikke har, han har i tillegg et helhetsbilde som jeg sannsynligvis ikke har muligheten til å vurdere. Det betyr ikke at jeg synes at han alltid har rett (men sannsynligvis har han rett de fleste gangene jeg mener at han tar feil )

                                          Jeg er overbevist om at Geir Bakke til en hver tid gjør de disposisjoner han mener er rett for klubben på kort og lang sikt. Han har samme begrunnelse i år som i fjor. MHC virker ikke å ha så store problemer med det, men er selvfølgelig avhengig av å få spilletid. Det vil han også få, det er jeg overbevist om. MHC er det langsiktige alternativet, uten tvil. Er han skjerpet og står godt på trening, kan han vise seg å være den som står også på kort sikt. Personlig synes jeg MHC fortjener sjansen, og har vist mer enn Crainix i det jeg har sett, men jeg har ikke sett de to på trening. MHC er heller ikke en keeper uten svakheter. Feltarbeidet hans har det bl.a. blitt stilt spørsmål ved.

                                          Flere såkalte eksperter har snakket om keepersituasjonen både før og etter Crainix og stilt spørsmål ved om MHC er god nok ennå for Eliteserien. Den eneste måten å finne ut det på er selvfølgelig å la ham spille. Den beste keeperen totalt sett (ikke bare den beste skuddstopperen, men den som bidrar mest til at laget holder nullen) må få stå. Hadde det vært åpenbart at det var MHC, ville selvfølgelig Bakke plassert ham i startoppstilling. Bakke sier det er jevnt, og at det vil kunne bli byttet på underveis.

                                          Ved det første målet til Godset i første treningskampen virker MHC håpløst feilplassert. Siden bildene ikke viser forløpet til situasjonen, er det vanskelig å si sikkert, men at han befant seg på feil sted når ting ble som det ble er vel rimelig klart. Jeg er ganske sikker på at mange ville ha slaktet Crainix basert på det samme. Har ikke sett (mulig jeg har gått glipp av) noen spørsmål rundt hans opptreden der i dette forumet.

                                          Dette er en forsvartale for Geir Bakke ut i fra at han etter mitt synspunkt er den beste til å vurdere førsteelveren. Det hadde vært et kjedelig forum hvis det ikke var lov til å være uenig med treneren i både spillervalg og struktur. Det er en del av gamet. Jeg er som nevnt ofte uenig selv, bl.a. når det gjelder keepervalget. Det som for meg blir merkelig er det store flertallet av kommentarene på dette temaet synes å ikke en gang ta høyde for noe annet enn at Bakke enten har skjulte motiver eller er dum. Jeg er ganske overbevist om at ingen av disse premissene er til stede.

                                          Beklager et alt for langt og forsøksvis saklig innlegg på noe som først og fremst handler om følelser.
                                          Du har jo så klart helt rett, Bakke gjør det han mener er best, uten å bry seg om supporternes føleri om dette. Det er i og for seg jobben hans, men hele situasjonen er veldig umusikalsk, sett historien mellom Molde og LSK de siste årene.

                                          Klubben må ta et ansvar for å bygge en identitet som noe annet enn farmerlaget ti Molde. Sånne hensyn bør klubben ta med tanke på å bygge opp en sterk stilling i lokalmiljøet og fotball-Norge på lang sikt.

                                          I tillegg er jeg redd for at Bakke har investert så mye prestisje i signeringa av Craninx at han kommer til å spille selv om han ikke er god nok. Men det er sannsynligvis en ubegrunna frykt .

                                          edit: og hvis det er så jevnt mellom dem må vel i hvert fall Mads stå! Det er jo han som er framtida og trenger erfaring på høyt nivå!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎