Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 1918

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    Du har jo så klart helt rett, Bakke gjør det han mener er best, uten å bry seg om supporternes føleri om dette. Det er i og for seg jobben hans, men hele situasjonen er veldig umusikalsk, sett historien mellom Molde og LSK de siste årene.

    Klubben må ta et ansvar for å bygge en identitet som noe annet enn farmerlaget ti Molde. Sånne hensyn bør klubben ta med tanke på å bygge opp en sterk stilling i lokalmiljøet og fotball-Norge på lang sikt.

    I tillegg er jeg redd for at Bakke har investert så mye prestisje i signeringa av Craninx at han kommer til å spille selv om han ikke er god nok. Men det er sannsynligvis en ubegrunna frykt .

    edit: og hvis det er så jevnt mellom dem må vel i hvert fall Mads stå! Det er jo han som er framtida og trenger erfaring på høyt nivå!
    Ikke uenig med deg i noe av det du sier heller. Og jeg ønsker at Mads skal stå. Noe av utfordringen er vel to urutinerte spillere foran ham. Litt samme som Bakke sa om hvorfor man har lett etter en stopper til i Eurosport sin reportasje om LSK. "Vi har unge stoppere som alle er gode nok til å spille i eliteserien. Men det er ikke sikkert at det beste er at to unge spiller sammen" - Helt fritt sitert etter min hukommelse.

    Synes Simon og klubbledelsen skal ta ansvaret for relasjonen til Molde, så skal Bakke styre laget ut i fra utelukkende sportslige hensyn. På et eller annet tidspunkt blir vi nødt til å si nei til Molde, bare på grunn av historien. Ikke sikker på at Crainix er et godt case for det. Hvis (og bare hvis) et utlån er vinn-vinn, så bør det gjennomføres uavhengig av hvem den andre part er.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6074

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
      "Vi har unge stoppere som alle er gode nok til å spille i eliteserien. Men det er ikke sikkert at det beste er at to unge spiller sammen" - Helt fritt sitert etter min hukommelse.
      Det er denne holdningen jeg ser i klubben og ikke liker. De er gode nok, men ikke gamle nok. Litt feigt. Kanskje fornuftig? Men feigt...

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 1918

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Det er denne holdningen jeg ser i klubben og ikke liker. De er gode nok, men ikke gamle nok. Litt feigt. Kanskje fornuftig? Men feigt...
        Hårfin balanse mellom modig og dumdristig også

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 1918

          Opprinnelig skrevet av HSft

          Det er denne holdningen jeg ser i klubben og ikke liker. De er gode nok, men ikke gamle nok. Litt feigt. Kanskje fornuftig? Men feigt...
          Synes også du tar ordvalget til inntekt for ditt syn uten å ta høyde for at det er ment noe annet. Han sier at de er både gode og gamle nok. Poenget er at de fleste unge blir bedre av rutine ved siden av seg. Unge spillere har generelt den egenskapen at de er best i medgang, men det kan bli fryktelig tungt i motgang. Jeg skulle til å trekke fram Slørdals debut, men det slo meg at det ville være å skyte seg selv i foten. Ikke mye hjelp i en rutinert medspiller i den kampen. Likevel opprettholder jeg at vi tar best vare på talenter ved å gi dem fornuftige utfordringer, og generelt hjelper det da med noe rutine ved siden av seg. Åsen har vært trukket fram akkurat i denne sammenhengen som en referansespiller som hjelper de unge. Det er fint å gi dem erfaring, men de trenger også å oppleve mestring. Det betyr gi dem spilletid uten å kaste dem til ulvene.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6074

            Han sier jo rett ut at de er gode nok, men at han er skeptisk til å bruke dem fordi de er unge? Nå tar jeg utgangspunkt i ditt sitat. Jeg sier jo også at det kan være fornuftig, så synes ikke jeg vrir så mye på det. Det er jo klart at det er en fordel med spillere med rutine, men det er også en fordel å gi kamptid og bygge rutine i spillere som blir bedre.

            Jeg er ikke veldig uenig i det som gjøres, bare noen småting her og der som alle går på vurdering av ung alder som noe negativt istedenfor noe positivt.

            Skulle gjerne sett at Ranger starta tippeligasesongen i år med litt flere OBOS-kamper i beina, skjønner ikke helt hva vi skal med Kent når vi har Braut, skjønner ikke hvorfor vi bruker tid på å få i gang en moldekeeper som har hatt tabber i alle treningskamper i vinter( både for oss og Molde), skjønner ikke interessen for en del eldre stoppere som ikke er bedre enn de vi har, og ser ikke på Åsen som det første navnet i elveren.

            De som styrer showet er ikke idioter, men de liker å velge litt tryggere for å sikre resultatene i inneværende sesong fremfor å bygge opp yngre som kan gi gevinst på litt lenger sikt. Vi skal jo ikke starte med juniorlaget., men litt mer spilletid til Ranger i fjor hadde fort kommet godt med når han skal være førstevalg i år. Om Christiansen tar keeperplassen på høsten, så hadde han kanskje prestert enda bedre med 10 kamper i beina på våren.
            Last edited by HSft; 04.05.2021, 19:08.

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Det er klart han sier de er gode nok. Han kan da ikke si at de er for dårlige. Er enig i at de er gode nok hver for seg, men de er kanskje ikke gode nok til å lede og dirigere forsvarsrekka og holde en god struktur. Håper de leverer over forventning og også finner en god struktur.

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 433

                Midtstopper er kanskje den posisjonen fremfor noen hvor sammensetningen har mye å si, ikke bare enkeltspillernes kvaliteter? Nok av eksempler også på høyt nivå hvor spiller A og B objektivt sett ser bedre ut enn spiller C, men ikke helt fungerer i par slik at A+C eller B+C er den beste kombinasjonen for laget.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1309

                  Vil oppfordre til å flytte denne diskusjonen til sesongtråden.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1454

                    Prøver igjen angående treningskampen mot Stabæk: Noen som vet om den kan sees på Direktesport? Eller blir det Vg+?? Eller. ??

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5089

                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Prøver igjen angående treningskampen mot Stabæk: Noen som vet om den kan sees på Direktesport? Eller blir det Vg+?? Eller. ??
                      Den sendes på RB/Direktesport.
                      Attached Files

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2253

                        TLO står over. Helland, Sannes og Braut ikke med i troppen.
                        Alexandro Craninx – Lars Ranger, Igoh Ogbu, Philip Slørdahl, Vetle Dragsnes – Kaan Kairinen, Ifeanyi Mathew, Gjermund Åsen – Daniel Gustafsson, Kent Håvard Eriksen, Tobias Svendsen

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1454

                          Bakke (i flg Rb.no)
                          "– Siste test. Ut og kjøre. Jobbe med de samme tingene som vi har jobbet med hele tida. Vi må klare å være gjennombruddshissige samtidig som vi bearbeider motstanderen og tør å eie kampen litt med ball, sier Bakke.

                          Basert på forrige kamp mot Mjøndalen er det en ting han er mer opptatt av enn noe annet.

                          – Vi må være skarpere i begge boksene. Så enkelt er det. Det handler om detaljer, og det har vi terpet på både offensivt og defensivt, fastslår treneren"

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4207

                            Det finnes tendenser, men veldig grå generalprøve så langt. Ser ikke hva vi prøver på framover. Lite framdrift, mye omstendelig balldytting i bakre firer. Få som tør å utfordre, og vi bruker en evighet i hver eneste situasjon

                            Kommentar

                            • Snow
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2019
                              • 179

                              Eriksen er elendig og han er ikke rask engang. Hva gjør han i Lillestrøm????

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6074

                                Opprinnelig skrevet av Snow
                                Eriksen er elendig og han er ikke rask engang. Hva gjør han i Lillestrøm????
                                Han er gammel nok!

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6074

                                  Synes vi taper litt i oppbygningsspillet på at to av de tre som er mest sentrale i det oppbyggende spillet og helst spiler ballen fremover spiller på feil side. Kairinen på høyre og Slørdahl på venstre får et lite handicap av å spille på feil side.

                                  Skulle gjerne sett Kairinen på venstre og Mathiesen på høyre. Kanskje burde man vurdert å bytte side på Slørdal og Ogbu? Ogbu bidrar ikke like mye som Slørdahl i det oppbyggende spillet.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2082

                                    Hva er stillingen?

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6074

                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      Hva er stillingen?
                                      0-0 begge lag ser ut til å ha ganske ok kontroll bakover. Stabæk med den største sjansen hittil når HAnsen dribla seg fri, men heldigvis kun fikk til et lompeskudd, som Craninx ga retur på rett ut i farligste rom, heldigvis klarte han å ordne opp etter seg med en ok redning på neste avslutning.

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1454

                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                        Hva er stillingen?
                                        Etter 1 omg 0-0

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1454

                                          Første gang Matthew er kaptein?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎