Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oldtimer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2011
    • 316

    #41
    Fine mål,tidvis morsom kamp, lovende

    Kommentar

    • brune stakkeland
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2012
      • 863

      #42
      Kan vi endelig bli et frykta dødballag igjen med Mathisen og Åsen til å stange ballene i mål?

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4264

        #43
        Det blir spennende å se Braut i resten av treningskampene. Vil få et langt bedre bilde av hvor viktig det er å få inn en spiss til utover vinteren. Husker han var sabla god i treningskamp mot Stabæk, selv om han brant alt av sjanser. Det meste han er involvert i blir farlig -- ikke ulikt fetteren i Tyskland.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1320

          #44
          For vi som ikke fikk kampen: er det noen som har mulighet til å fortelle litt om hvordan det så ut?

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2104

            #45
            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
            For vi som ikke fikk kampen: er det noen som har mulighet til å fortelle litt om hvordan det så ut?
            Fikk med meg en del , selv om jeg har hjemme kontor

            1omg var Svart lag klart best og med flest sjanser. Som skrevet av flere her , så kom Braut til flest sjanser. Burde hatt ett til , men var hele tiden farlig.
            Ellers synes jeg Ranger og Dragnes var positive og villigere fremover ,samt med noen gode innlegg. Ser også at nye midtstopperen fra Sogndal , har mye fotball i seg.
            På Gult lag synes jeg ingen fremhevet seg noe særlig , heller ikke sagt at noen var direkte dårlig heller.

            2omg var mer jevn , Ranger fortsatt positiv , sammen med Braut BB synes jeg, Sistnevnte var litt mer anonym i 2omg , men sikker avslutter på mål nr2 etter lurt gjennomspill(frispark) av Krogstad. Kampen sett i ett , så var svart lag ett par hakk bedre enn gult , synes jeg, Selv om gult lag hevet seg i 2omg.

            På Gult lag i 2omg var Gjermund Åsen mer synlig, selv om han hadde en scoring i første omgang. God tro på at han kommer til å ha en hel del å bidra for oss fremover.
            Synes ellers de fleste spillere på begge lag gjorde grei figur uten å fremheve seg veldig.

            Faktisk litt positivt overasket over nivået på kampen i forhold til årstid og omstendighetene. For øvrig vant Gult lag på straffer til slutt.
            Last edited by Playboy1; 06.02.2021, 10:10.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 1978

              #46
              Opprinnelig skrevet av sigurdsen

              Enig. Men brent tre 100%
              Men hvert eneste løp hadde et formål. Han var på rett sted hver gang. Lehne så vi ingenting til på motsatt side. Kampbildet hadde kanskje passet Lehne bedre om de to hadde byttet lag, men aldri i verden om Lehne hadde vært der i de 5 situasjonene som Braut kunne scoret på.

              Fortsett å jobbe med avslutninger, og gi gutten noen økter til i vektrommet så blir dette kanonbra. Synes han fortsatt er litt lett å dytte vekk, i tillegg til at han kan bli mer klinisk i avslutningene.

              Noen nevnte muligheten for å dytte Lehne ut på kant hvis BBS hadde blitt. Kanskje det blir løsningen likevel, men med Braut som midtspiss?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 1978

                #47
                Synes det var vanskelig å bedømme gult lag i går. Her var det ikke mange som hevet seg over gjennomsnittet, men synes vår nye midtstopper ruvet bra i en del dueller. Seferi så man ikke så mye til bortsett fra i korte glimt + en heftig corner. Åsen var vel ellers deres beste. Startet anonymt, men ble bedre og bedre. Jeg likte det jeg så i situasjonen hvor han drar på et langskudd. Han ser et stort rom foran seg, nøler ikke (her har mange av våre ofte blitt stående i tilsvarende situasjoner) men stormer fram, får ballen og drar til. Godt tilslag også. Virker rolig med ballen, og ikke minst klok. Dette tror jeg blir bra når relasjonene setter seg.

                På svart lag synes jeg Dragsnes var enormt god i første, mer anonym i andre. Uten å skulle legge for mye vekt på en internkamp i begynnelsen av oppkjøringen ser dette ut som en veldig god signering. Ranger virker å være tilbake på det nivået han var på samme tid i fjor. Jeg har fortsatt trua på ham. Konstant uromoment, en strålende cross før 1-0. Braut var ellers kampens store beholdning. Hvis han og Lehne skal sloss om midtspiss-rollen er jeg slett ikke sikker på at vi får se Lehne i startelveren i sesongåpningen.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3922

                  #48
                  Vi kan ikke legge mye vekt på en internkamp tidlig i februar, som det påpekes. Men det jeg synes vi kan se, er at det er en del spennende tendenser. Enig i det meste som skrives over, og selv om det langt fra var like vellykket hver gang de prøvde, synes jeg det var tendenser til at vi ønsker å være mer gjennomsbruddshissige enn jeg kan huske fra de siste sesongene. Forsøk på gjennombrudd ser ut til å stå høyere på spillplanen. Også raskere og mer presis distribusjon av ballen. Hvis vi kan gjøre dette til mer enn bare tendenser, kan dette bli bedre enn noen frykter. Legg så til at skal ha inn Karinen og Matthew og muligens Helland og en eller to til, kan man begynne å tro på noe annet enn en kamp om å overleve. Jeg synes også vi i glimt så en del bra tendenser fra flere av unggutta som ikke vil være førstevalg og jeg er sikker på at flere av dem fort kan ta nye steg og i alle fall være gode back-up spillere.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1370

                    #49
                    Jeg slutter meg i stor grad til betraktningene fra andre her etter internkampen, men synes kanskje man er litt vel positive til tempo/kvalitet. Dragsnes virker å være en god signering. Ranger var god, særlig mtp. fjorårets skadetrøbbel og mangel på tillit. Braut fremstår som noe uslepen, men ser ut til å inneha et høyere nivå enn jeg hadde trodd. Sandberg virket (forståelig nok) å være ganske så rusten og treg. Åsen gjorde et ok inntrykk.

                    Man kunne ønske at Lehne og Gustafsson, som veletablerte i laget og de to eldste i troppen, hadde bidratt mer til å sette standarden. Men det kommer forhåpentligvis - som andre har sagt, så skal man ikke legge for mye i en internkamp så tidlig i sesongoppkjøringen.

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 438

                      #50
                      Jeg har også lyst til å trekke fram Krogstad. Han hadde et par fantastiske gjennombruddspasninger, i tillegg til chippen fra frispark som Brauten skåret på.
                      Var ikke veldig synlig ellers, men det ovennevnte var av topp topp kvalitet og noe vi ikke har sett mye fra Krogstad tidligere.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1370

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av banan
                        Jeg har også lyst til å trekke fram Krogstad. Han hadde et par fantastiske gjennombruddspasninger, i tillegg til chippen fra frispark som Brauten skåret på.
                        Var ikke veldig synlig ellers, men det ovennevnte var av topp topp kvalitet og noe vi ikke har sett mye fra Krogstad tidligere.
                        Han tok seg i hvert fall litt opp etter å ha bommet på ballen(!) i fin innleggsposisjon tidlig i kampen.

                        Kommentar

                        • superveteran
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Jan 2008
                          • 14

                          #52
                          Ble ikke veldig imponert av det som ble vist. Det kan se småpent ut, men kvaliteten tror jeg er slik den er på trening (fortsatt småpent, men for i ES med for dårlig tempo, relasjoner og kvalitetsspillere). Positivt at spisser kommer til avsluttninger og i tillegg putter. Savner styring fra midt i det offensive hvor jeg har mest tro at Kairinen kan ta en slik posisjon mens Matthew og «Segberg» styrer midt. Uten at noen har kvalitet for å styre spillet hjelper det ikke med brukbare spillere i de andre posisjonene.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #53
                            Tydelig at vi mangler klare enere. Lehne , Åsen og DG skapte omtrent ingen ting sammen i treningskampen i går. Lehne burde vært stjerna men er nærmere å miste plassen til Braut enn å være en leder på laget.

                            Kairinen og Matthew er kanskje enerne, men litt mye å forlange at de skal være lederne.

                            Veldig mange unge med gode ferdigheter i går, så drives det fornuftig fremover så er det en del å bygge på der.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 1978

                              #54
                              Støtter utsagnene om manglende enere... I vår iver etter å finne gull blant unggutta kan man også se seg litt blind. Det er vel kanskje litt betenkelig at ingen av dem falt igjennom. I en kamp hvor det var stor forskjell på alder og rutine og forventet nivå på spillerne.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                #55
                                Synes det legges alt for mye vekt på denne kampen, dette var nærmest en vanlig trening. Eneste forskjellen er at man spilte med drakt og lengre enn hva som er vanlig på en trening.

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3314

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Tydelig at vi mangler klare enere. Lehne , Åsen og DG skapte omtrent ingen ting sammen i treningskampen i går. Lehne burde vært stjerna men er nærmere å miste plassen til Braut enn å være en leder på laget.
                                  I alle dager? En internkamp, årets første, så klages det over manglende ledere? Er vi der allerede? TLO miste plassen etter 60 min internkamp. Så utrolig mye rart en skal lese.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3306

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Tydelig at vi mangler klare enere. Lehne , Åsen og DG skapte omtrent ingen ting sammen i treningskampen i går. Lehne burde vært stjerna men er nærmere å miste plassen til Braut enn å være en leder på laget.

                                    Kairinen og Matthew er kanskje enerne, men litt mye å forlange at de skal være lederne.

                                    Veldig mange unge med gode ferdigheter i går, så drives det fornuftig fremover så er det en del å bygge på der.
                                    Likte hvordan Åsen samlet laget under skadepausen til Ogbu og gav direktiver. Slik får man fort kaptensbindet. Ellers enig i andres vurderinger av spillerne. Verdt å huske at det er fortsatt tidlig på året, så jeg forventer en del slitne bein og dårligere relasjoner enn hva vi vil se når gresset blir grønt.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3306

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av LS89

                                      I alle dager? En internkamp, årets første, så klages det over manglende ledere? Er vi der allerede? TLO miste plassen etter 60 min internkamp. Så utrolig mye rart en skal lese.
                                      For min del henger TLOs innsats sammen med det han har vist tidligere. Jeg har ikke vært imponert over hva han har prestert for oss. Jeg tolker HSft dithen at han heller ikke ble imponert av Lehne, og ikke nødvendgvis at han skal benkes.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 1978

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                        Kan vi endelig bli et frykta dødballag igjen med Mathisen og Åsen til å stange ballene i mål?
                                        Tviler på at det er de vi skal forvente dødballscoringene fra Mathisen så mer overrasket ut enn keepern da den lå i kassa

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 1978

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                          Synes det legges alt for mye vekt på denne kampen, dette var nærmest en vanlig trening. Eneste forskjellen er at man spilte med drakt og lengre enn hva som er vanlig på en trening.
                                          Tror ingen legger masse vekt på denne kampen. Det er det eneste vi har sett så langt, og man filosoferer ut i fra hva man så. Alternativet er å ikke bry seg. Ikke helt enig i "Eneste forskjellen". Med en gang man setter drakta på er det litt mer prestisje. Er sikker på at ingen hadde lyst til å tape internkampen, selv om det seff ikke er så viktig som kampen om seriepoeng.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎