Treningskamper 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChrisK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2013
    • 295

    Helsedirektoratet anbefaler at treningskamper i toppfotballen ikke tillates. Dette begynner å bli for dumt.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1462

      Opprinnelig skrevet av ChrisK
      Helsedirektoratet anbefaler at treningskamper i toppfotballen ikke tillates. Dette begynner å bli for dumt.
      ja, Smittefare er dumt!

      Kommentar

      • ChrisK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2013
        • 295

        Opprinnelig skrevet av Tvilling

        ja, Smittefare er dumt!
        Hvor mange smittetilfeller har toppfotballen stått for? Veldig få.

        NFF legger snart frem en uttalelse der de mener det er blitt spilt over 150.000 kamper på topp- og breddenivå, uten et eneste kjent smittetilfelle ut i samfunnet. Basert på disse tallene vil jeg tørre å påstå at det å arrangere treningskamper mellom toppklubber kan foregå uten stor fare.

        Etter ett år på sidelinjen får NFF daglige bekymringsmeldinger fra klubbene, og ber nå regjeringen åpne for aktivitet for spillere over 20 år.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 799

          Opprinnelig skrevet av ChrisK

          Hvor mange smittetilfeller har toppfotballen stått for? Veldig få.

          NFF legger snart frem en uttalelse der de mener det er blitt spilt over 150.000 kamper på topp- og breddenivå, uten et eneste kjent smittetilfelle ut i samfunnet. Basert på disse tallene vil jeg tørre å påstå at det å arrangere treningskamper mellom toppklubber kan foregå uten stor fare.

          https://www.fotball.no/tema/nff-nyhe...eddefotballen/
          Når de fleste smittede har ukjent smittekilde blir slike uttalelser tullete.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1324

            Opprinnelig skrevet av plantemiddel

            Når de fleste smittede har ukjent smittekilde blir slike uttalelser tullete.
            Det er sant - men det går an å se på antall smittede i toppfotballen, da? Det har vært veldig lave tall.

            Det ble noen forsinkelser i sesongen i fjor på grunn av Jerv, men hele sesongen med 30 kamper per lag ble tross alt gjennomført.

            Jeg mener at toppfotballen beviste at de har gode rutiner for smittevern forrige sesong, og at det er svakt begrunnet å nekte treningskamper

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3932

              Mener de at lagene skal starte serien uten en eneste treningskamp? Det vil jo i så fall gi Molde en kjempemessig fordel.

              Edit: Leser nå at Brann - B/G ble spilt likevel. Til tross for at den verken var "lokal" og at de dreit i det lokale forbudet mot arrangementer. Det samme med VIF - Strømsgodset og Raufoss - Stabæk, men de kan kanskje anses for å være "lokale"? Snart bare LSK som ikke har spilt noen treningskamp.

              Uansett hva som måtte bli resultatet av dette, er det nå utrolig viktig at klubben forholder seg til det på en profesjonell måte. Nytter lite å klage eller problematisere mer enn høyst nødvendig. Her må man bare angripe situasjonen med en positiv innstilling! Så får heller vi ta oss av klaginga!
              Last edited by DoubleHi5; 19.02.2021, 16:57.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 799

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                Det er sant - men det går an å se på antall smittede i toppfotballen, da? Det har vært veldig lave tall.

                Det ble noen forsinkelser i sesongen i fjor på grunn av Jerv, men hele sesongen med 30 kamper per lag ble tross alt gjennomført.

                Jeg mener at toppfotballen beviste at de har gode rutiner for smittevern forrige sesong, og at det er svakt begrunnet å nekte treningskamper
                Noen ganger kjenner jeg at jeg er glad for at jeg ikke er politiker og må ta slike valg. Husker i mars i fjor at jeg var sterkt imot de strenge tiltakene og syntes at Sverige hadde valgt den eneste fornuftige strategien. Der tok jeg grundig feil! Vi er i en situasjon hvor etterpåklokskap er enkelt og hvor det er vanskelig å vite effekten av ulike tiltak. I etterpåklokskapens navn er jeg utrolig takknemlig for den forsiktige linja man har lagt seg på i Norge og tenker at hvis diskusjonen etter pandemien går i om man gikk for langt med tiltakene, så har det gått veldig bra i Norge.

                Aner ikke om det er riktig å stoppe treningskamper eller ikke, det er lett å ha sterke meninger, men jeg stoler på at personer som er mer kompetente enn meg selv tar rette valg her. Synes LSK som klubb har oppført seg helt eksemplarisk her.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2857

                  Blir det treningskamp mot S08 på fredag, eller er den også avlyst? Det skulle være fem med den, men jeg er ikke helt oppdatert på de siste koronatiltakene innen toppfotballen.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3163

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Blir det treningskamp mot S08 på fredag, eller er den også avlyst? Det skulle være fem med den, men jeg er ikke helt oppdatert på de siste koronatiltakene innen toppfotballen.
                    I RBs helsidesoppslag med Alex Craninx lørdag står det helt til slutt at kampen går som planlagt fredag 14.30 og sendes på rb.no.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 487

                      Opprinnelig skrevet av gilbert

                      I RBs helsidesoppslag med Alex Craninx lørdag står det helt til slutt at kampen går som planlagt fredag 14.30 og sendes på rb.no.

                      gilbert
                      Det er ikke tillatt med treningskamper iallefall i 2 uker fremover, det ble offentliggjort på fredag forrige uke.
                      Kan ikke svare på hvorfor det står i RB, men det stemmer ikke etter hva jeg har forstått.
                      link fra fotball.no under:
                      Regjeringen anbefaler at alle treningskamper i toppfotballen utsettes.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2857

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                        Det er ikke tillatt med treningskamper iallefall i 2 uker fremover, det ble offentliggjort på fredag forrige uke.
                        Kan ikke svare på hvorfor det står i RB, men det stemmer ikke etter hva jeg har forstått.
                        link fra fotball.no under:
                        Regjeringen anbefaler at alle treningskamper i toppfotballen utsettes.
                        ikke så enkelt, dette...

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av ChrisK
                          medisinsk nødvendig å gjennomføre treningskamper
                          Det der er ord jeg aldri har sett sammen før. Nye tider dette, upløyd mark osv.

                          Kommentar

                          • ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 295

                            Opprinnelig skrevet av HSft

                            Det der er ord jeg aldri har sett sammen før. Nye tider dette, upløyd mark osv.
                            Her må jeg legge meg flat. Feiltolket det NFF skrev og det rette er vel at treningskamper kun tillates om laget har internasjonale kamper nært forestående og trenger kamptrening før det av medisinske årsaker. Jeg leste feil og tolket det som om unntaket gjaldt internasjonale kamper eller om det er medisinsk nødvendig, mens jeg nå ser at det ikke står «og», ikke «eller» i teksten.

                            Men «forbudet» mot å spille treningskamper er jo tross alt bare en sterk anbefaling fra myndighetene, så det blir spennende å se hva NFF kommer med i løpet av de neste dagene.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3163

                              Det blir ny internkamp fredag, i følge RB (se nyhetstråden), som også viser kampen på rb.no.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Oldtimer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2011
                                • 316

                                Iallfall veldig bra vi ikke gjør som BG og reiser på treningsleir i Spania!
                                virker ganske ego!

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2857

                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Det blir ny internkamp fredag, i følge RB (se nyhetstråden), som også viser kampen på rb.no.

                                  gilbert
                                  For oss som ikke har tid eller ork til scanne gjennom alle artiklene som det linkes til i nyhetstråden, kan noen opplyse om når kampen spilles?

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1462

                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                    For oss som ikke har tid eller ork til scanne gjennom alle artiklene som det linkes til i nyhetstråden, kan noen opplyse om når kampen spilles?
                                    kl. 11.00

                                    "Her er lagene som møtes:

                                    Mads Hedenstad Christiansen - Eskil Edh, Erik Tobias Sandberg, Espen Garnås, Vetle Dragsnes - Fredrik Krogstad, Magnus Knudsen, Kaan Kairinen - Uranik Seferi, Thomas Lehne Olsen, Daniel Gustafsson.

                                    Alex Craninx - Lars Ranger, Philip Slørdahl, Igoh Ogbu, Josef Baccay - Ulrik Mathisen, Ifeanyi Mathew, Gjermund Åsen - Pål-André Helland, Kent Håvard Eriksen, Tobias Svendsen.

                                    Innbyttere: Emil Gundelach Ødegaard, Martin Bergum og Edmund Owusu.

                                    - Vi kommer til å være forsiktige både med Kaan Kairinen og Pål-André Helland som begge har vært gjennom en opptreningsperiode og har trent lite med ball. Begge starter, men kommer ikke til å spille hele kampen, sier trener Geir Bakke."

                                    Kommentar

                                    • jerven
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 272

                                      Er det noen som vet hvorfor Braut Brunes ikke er nevnt? Skade?

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 959

                                        Kneskade.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2857

                                          En fyr har laget et fugla-rom på ClubHouse der han inviterer andre LSK-fans til å diskutere internkampen i morgen. Jeg limer inn innlegget hans fra Facebook her, siden han ikke har gjort det selv. Jeg har ikke noen invitasjon til ClubHouse, er det noen som kan sende meg? Jeg har en gammel iPhone liggende et sted.

                                          ----------------

                                          Jeg tok meg friheten å opprette et fugla-"rom" på Clubhouse – den siste SoMe-hypen som "alle" offentlige pratmakere, trendsettere, markedsfolk og alle andre som hopper på alle døgnfluer som surrer forbi er på nå.

                                          Rommet "åpner" fem minutter før internkampen i morgen, og tanken er at vi ser på kampen på RB (må gjøres separat på rb.no), diskuterer den "i rommet" og skravler ellers i vei om alle andre ting som er (eller ikke er) fuglarelatert.

                                          Jeg tok meg den friheten å invitere Stian Hexeberg inn som med-moderator, siden han er den eneste LSK-supporteren jeg følger på Clubhouse. Andre kan koble seg inn ved å følge ham eller meg. (Ikke bruk "EB" i mitt Facebook-navn). Alle vi er trygge på at ikke er troll, gir vi åpen mikrofon. Andre folk vi stoler på kan vi gi moderator-rolle. Folk som troller hiver vi ut, kort og greit.
                                          Er du ikke på Clubhouse fra før, kan du laste ned appen fra appstore til en iPhone eller en iPad og lage deg en bruker. Clubhouse er fremdeles på beta-stadiet, så det er dessverre bare mulig å bli med via Apple-helvetet (men ikke på Mac). En android-versjon er visstnok under utvikling.

                                          Det er flere apper som har samme navn, den riktige er ikonet med en dude i svart-hvitt og caps. Deretter må noen bruke en av sine "invites" for å slippe deg inn. Jeg har et lite antall til slikt formål. Deretter kan du søke opp rommet, eller bare klikke på linken under.

                                          Jeg har vært med på Clubhouse en halvannen uke, er ikke vilt begeistret men ser noen muligheter. Jeg har deltatt i noen samtaler, men dette er fleste gangen jeg hoster et rom. Så det er å anse som et eksperiment. Jeg håper jeg slipper å sitte og prate kun med meg sjæl. Det kan bli hyggelig nok det, men ikke så interessant i lengden.

                                          https://l.facebook.com/l.php?u=https...A&__tn__=H-R&c[0]=AT3qRdzSAmcQSnK6Ki4U_lF317CfEJeBPe1TYGLfNbeDU9xBH lythMaky25nBl3Ylhgrh-8jekPTYX_-cq68-tkTh_E2nN711DzLvG93mw67av6dWwBUrHjv3b34plkXLdy3q7y 181WHFxXu6oJ0x9Q5ZWFD5VVHF-o

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎