FÅ UT FINGERN: Bli med og krev boikott av Quatar-VM

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2281

    #61
    LSK avventer
    Lillestrøm bestemte i sitt årsmøte onsdag å utsette beslutningen om boikott av Qatar-VM i 2022. Klubben vil ta det opp i forkant av fotballtinget i juni.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9364

      #62
      Martin (15) og resten av gjengen, tar ansvar



      – Vi i Amnesty synes det er flott at landslaget lager en markering, og spesielt at alle spillerne er med og gjør det foran kameraene på banen. Vi kunne nok ønsket oss et enda tydeligere budskap til FIFA og eller Qatar, men de legger nok merke til dette og, sier generalsekretær i Amnesty Norge John Peder Egenæs til TV 2.

      Undertegnede mener at dette budskapet er såpass sylskarpt, at'n skal ikke bli overrasket om både FIFA og Qatar stiller seg bak.

      Kommentar

      • OptimistFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 462

        #63
        Hadde vært litt ryddigere med et bilde der Human rights ikke er photoshoppet til Respect selv om du prøver en humoristisk vri...

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1817

          #64
          Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
          Hadde vært litt ryddigere med et bilde der Human rights ikke er photoshoppet til Respect selv om du prøver en humoristisk vri...
          De hadde «Respect» under oppvarminga og «Human rights» under nasjonalsangene.

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            #65
            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            De hadde «Respect» under oppvarminga og «Human rights» under nasjonalsangene.
            Ah. Sorry!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3315

              #66
              Opprinnelig skrevet av Aderyn
              Ser mange nevner det med at Norge er for små til å påvirke og at ingenting vil skje.
              Nå som Tyskland og Nederland har fulgt opp, så viser det at andre er villige til å følge etter så fort noen viser veien.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Toten71
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Sep 2016
                • 16

                #67
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Nå som Tyskland og Nederland har fulgt opp, så viser det at andre er villige til å følge etter så fort noen viser veien.
                Har tyskerne og nederlenderne også bestemt seg for å bli nummer 4 i sine puljer?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3315

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Toten71

                  Har tyskerne og nederlenderne også bestemt seg for å bli nummer 4 i sine puljer?
                  Uvisst, men Danmark er også med nå.

                  Engelske supporters har også tatt til orde for boikott, men det er visstnok grunnet alkohollovgivningen i Qatar.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9364

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                    Det er fordi den pågående boikottkampanjen bærer preg av massesuggesjon og en kollektiv mangel på kildekritikk når folk i fullt alvor tror at 6500 har dødd i arbeidet med å bygge stadioner. Det reelle tallet er 37 døde av de 30000 som bygger stadioner, og av disse døde tre i arbeidsrelaterte ulykker. De 6500 er samtlige døde innvandrere fra India, Bangladesh, Pakistan, Nepal og Sri Lanka, en gruppe på nesten to millioner mennesker. At ca 650 av disse har dødde hvert år siden 2010 er faktisk oppsiktsvekkende lite, men skyldes at denne befolkningen er ung og sprek. Vi kan uansett ikke stille som krav til arrangører av idrettsarrangementer at innvandrerbefolkningen deres er udødelig.
                    Dreiv akkurat å tenkte:

                    "6500 har dødd under arbeid med arenaene. Det tror jeg ikke på"

                    The Guardian, som alle bruker som kilde, har ikke hevda det heller.

                    ​​​​​​Uansett, ekstraordinært årsmøte på onsdag
                    https://www.lsk.no/nyheter/innkallin...arsmote-9.juni
                    Last edited by knut; 05.06.2021, 11:41.

                    Kommentar

                    • OptimistFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 462

                      #70
                      Var i utgangspunktet litt skeptisk til boikott, men NFFs fremgangsmåte og hvordan noen av deres administrative ledere oppfører seg på Twitter om dagen har fått meg til å bli pro boikott.

                      Uavhengig av boikott av Qatar-VM så bør arrangementer i Kina i hvert fall boikottes. Det som beskrives her plasserer dem i et usedvanlig dårlig selskap blant historiske regimer. https://www.aftenposten.no/verden/i/...m-hvordan-kine

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3139

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                        Uavhengig av boikott av Qatar-VM så bør arrangementer i Kina i hvert fall boikottes.
                        Absolutt alt som kommer fra Kina bør boikottes. Et møkkaland uten like!

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9364

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Absolutt alt som kommer fra Kina bør boikottes.
                          Jeg boikotter Corona.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2281

                            #73
                            Hvis man skal finne en grunn til å boikotte Qatar VM så må det være for at Hamas har HQ i Doha

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              #74
                              LSK har vedtatt å støtte boikott.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2114

                                #75
                                Latterlig gjeng. Hadde trodd vi skulle ta en mer fornuftig avgjørelse basert på et bedre faktagrunnlag. Det er vel ikke så mange av våre spillere som er aktuelle for å delta, men flaut uansett
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1206

                                  #76
                                  God jul og godt nytt år til årsmøte deltakerene i kveld. Det er bare å håpe at det finnes andre mere fornuftige stemmer på det ekstraordinære forbundstinget den 20. juni. Gjengen i kanarifansen som har stemt for boikott vil jeg heller ikke se på LSK kamper i Russland, Hviterussland eller andre steder der menneskerettigheter ikke står i sentrum om det skulle bli aktuelt i fremtiden med europacup. Det er lett å gjøre seg høye og mørke når norsk landslagsfotball ligger nede men jeg regner med at dere rir de samme prinsipper hvis Dinamo Minsk skulle komme til åråsen. Da vil jeg helst ikke se dere på Åråsen eller på flyet østover.
                                  Last edited by maxpayne; 09.06.2021, 22:54.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    #77
                                    De nytter fint lite å klage på avstemmingen hvis man lot være å stemme selv. Det er fritt opp til alle å være stemmeberettiget og møte opp.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1380

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Gjengen i kanarifansen som har stemt for boikott vil jeg heller ikke se på LSK kamper i Russland, Hviterussland eller andre steder der menneskerettigheter ikke står i sentrum om det skulle bli aktuelt i fremtiden med europacup. Det er lett å gjøre seg høye og mørke når norsk landslagsfotball ligger nede men jeg regner med at dere rir de samme prinsipper hvis Dinamo Minsk skulle komme til åråsen. Da vil jeg helst ikke se dere på Åråsen eller på flyet østover.
                                      Dette minner meg om en diskusjon jeg hadde med et eldre familiemedlem om u-hjelp da jeg var i starten av tenårene. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg virkelig mente at vi burde gi mer bistand for å redde flere liv, og at hver krone hver krone var så viktig, så burde jeg selv gi bort alt jeg eide til bistand. Jeg syntes det var ganske usaklig.....

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        #79
                                        Et resultat av woke gruppepresset. Hvor dagsordenen er sabotasje for sabotasjens del.

                                        Men hvis alt skal være så forbasket PK. Så bør man gå igjennom flg:
                                        - Hvilke (skumle) utenlandske forbindelser har våre sponsorer
                                        - Er drakter og supportereffekter laget etter den norsk arbeidsmiljøvernloven
                                        - Hvordan er det med klimagassutslippene fra LSKs anlegg
                                        - Supportere må i fremtiden bevise å ha brukt klimavennlig transport til Åråsen for å slippe inn
                                        etc etc.
                                        Her har wokere og "jeg-skal-redde-verden" gjengen mange ting å ta tak i.

                                        Blir snart umulig å gjennomføre idrettsarrangementer hvis man skal blande sport og politikk.

                                        Spiller uansett ingen praktisk rolle for Norge. Vi er høyst sannsynlig uten kvalifiserimgsmuligheter allerede etter kampene i september.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3139

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                          Gjengen i kanarifansen som har stemt for boikott vil jeg heller ikke se på LSK kamper i Russland, Hviterussland eller andre steder der menneskerettigheter ikke står i sentrum om det skulle bli aktuelt i fremtiden med europacup.
                                          Håper ikke du drar heller, disse dritt-statene fortjener hverken oppmerksomhet eller våre penger. Jeg ville aldri dratt hverken til Quatar eller Russland, og kommer lag fra disse landene til Åråsen så vil jeg demonstrere.

                                          Å begynne å snakke om at en ikke skal blande sport og politikk er meningsløst. Land som Kina, Russland og USA har gjort dette gjennomført og planmessig i mange tiår.

                                          Jeg støtter Kanarifansen og alle andre som sier at nå er det nok. Når UEFA ikke har baller til å utestenge nasjoner, så får det bli opp till oss og vår konsumermakt.

                                          Beklager hvis jeg irriterer alle dere som mener kynismen skal få råde til evig tid.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎