Strømsgodset - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    Kamptråd Strømsgodset - Lillestrøm SK

    Eliteserien, runde 3

    Kamptidspunkt: Søndag 16. mai, kl 18:00
    Stadion: Marinlyst
    Dommer: [ikke bestemt]
    TV: Max / Eurosportplayer / Discovery+
    Endelig er ventetia over! 522 dager etter dommedag skal vi spille eliteseriefotball igjen.

    Treningskampene har gitt oss en god pekepinn på laget som starter:

    Craninx

    Ranger
    Ogbu
    Slørdahl
    Dragsnes

    Kairinen
    Matthew
    Åsen

    Gustafsson
    Lehne Olsen
    Svendsen

    Forhåpentligvis er Lehne Olsen tilbake etter kjenningen han fikk i lysken mot Mjøndalen, kanskje vi også får sett litt av Helland, som slik jeg har fortsått det ikke er skadet.


    Godset dømmens nord og ned av stort sett samtlige "eksperter", så denne må vi vinne.

  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3319

    #2
    Veldig spent på hva slags Godset-lag som vi møter her. Generalprøven var 1-6 mot FFK, så de må jo være fryktelige usikre på hvor de står. De mangler også kapteinen Maigaard og Salvesen.
    Marienlyst er sjelden en drømmearena for LSK, men vi har sett gode ut i treningskampene, og jeg håper vi fortsetter slik, da bør det bli tre poeng.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2001

      #3
      Opprinnelig skrevet av LS89
      Veldig spent på hva slags Godset-lag som vi møter her. Generalprøven var 1-6 mot FFK, så de må jo være fryktelige usikre på hvor de står. De mangler også kapteinen Maigaard og Salvesen.
      Marienlyst er sjelden en drømmearena for LSK, men vi har sett gode ut i treningskampene, og jeg håper vi fortsetter slik, da bør det bli tre poeng.
      Hvis jeg ikke tar helt feil "klarte" de 2-2 mot Jerv i går. Friday scoret et av målene

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 848

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Hvis jeg ikke tar helt feil "klarte" de 2-2 mot Jerv i går. Friday scoret et av målene
        Forøvrig mot vår Sandberg

        Er det ett år Godset skal knebles i Drammen så er det i år.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          #5
          SIF ser nok også på oss som et av de laga de bør ta poeng mot hvis plassen skal sikres. Tipper de stiller mer skjerpa enn i treningsmatcha og at dette definitivt ikke blir noen spasertur i parken.
          U er ingen skandale. Men mot SIF bør vi ta minst 4p (som mot Sandefjord, Stabæk, Tromsø, Brann, Mjøndalen og S08) hvis denne sesongen ikke skal medføre til neglebiting til langt utpå senhøsten.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3141

            #6
            Opprinnelig skrevet av kunden
            SIF ser nok også på oss som et av de laga de bør ta poeng mot hvis plassen skal sikres. Tipper de stiller mer skjerpa enn i treningsmatcha og at dette definitivt ikke blir noen spasertur i parken.
            U er ingen skandale. Men mot SIF bør vi ta minst 4p (som mot Sandefjord, Stabæk, Tromsø, Brann, Mjøndalen og S08) hvis denne sesongen ikke skal medføre til neglebiting til langt utpå senhøsten.
            Ja, de stiller nok mer skjerpa, men U hadde likevel vært en skandale slik jeg ser det. Vinner vi ikke en slik kamp vil usikkerheten begynne å spre seg, og så er det full kjekspakke igjen før vi aner det. Nei, denne skal og må vinnes!

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2001

              #7
              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Ja, de stiller nok mer skjerpa, men U hadde likevel vært en skandale slik jeg ser det. Vinner vi ikke en slik kamp vil usikkerheten begynne å spre seg, og så er det full kjekspakke igjen før vi aner det. Nei, denne skal og må vinnes!
              Uavgjort borte kan ikke omtales som en skandale mot noe lag i eliteserien. Enig i at laget skal ha ambisjon om å vinne denne, men å kalle uavgjort en skandale er respektløst overfor begge lag. Godset ser ikke bra ut nå, men de kommer til å hente en god del poeng i løpet av sesongen. Kunden har helt rett i at hvis Godset skal ha ambisjoner om å overleve, er LSK et av lagene de må slå hjemme. Tipper at en del likesinnede Drammensere ville hevde at det er skandale hvis Godset ikke slår et nyopprykket lag på hjemmebane

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4283

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Uavgjort borte kan ikke omtales som en skandale mot noe lag i eliteserien. Enig i at laget skal ha ambisjon om å vinne denne, men å kalle uavgjort en skandale er respektløst overfor begge lag. Godset ser ikke bra ut nå, men de kommer til å hente en god del poeng i løpet av sesongen. Kunden har helt rett i at hvis Godset skal ha ambisjoner om å overleve, er LSK et av lagene de må slå hjemme. Tipper at en del likesinnede Drammensere ville hevde at det er skandale hvis Godset ikke slår et nyopprykket lag på hjemmebane
                Uavgjort borte mot Godset kan være helt fint det. Veldig forenklet kan man bruke den gode, gamle regelen om at uavgjort borte og seier hjemme gir en svært respektabel sluttplassering. Så også i fjor, hvor 15 uavgjort borte og 15 seire hjemme ville gitt 3. plass.

                Så er det jo selvsagt åpenbart at dette neppe kommer til å skje, og at en seier borte mot Godset + tap borte på en langt vaskeligere arena (Lerkendal, Molde, Aspmyra etc.) vil gi en bedre uttelling enn uavgjort mot begge. Seier på søndag er viktigere av den årsak at den vil være et langt steg vekk fra en eventuell nedrykksstrid i år. Det er aldri for tidlig å begynne å regne poeng! Videre har vi tre vanskelige kamper i Viking (h), Odd (h) og KBK (b) i de tre neste. Utrolig viktig at vi ikke står med null poeng og en dårlig følelse før inngangen her. Har vi åtte poeng etter runde fire er vi veldig godt i rute -- og ideelt sett tar vi tre av disse poengene i Drammen.
                Last edited by Kanarivogel89; 11.05.2021, 17:19.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  #9
                  Ordet "skandale" ble brukt med et glimt i øyet, men samtidig så mener jeg at Godset slik det fremstår nå er et av de lagene vi bør slå, også borte. Alle står fritt tilå legge sine forventninger hvor de vil, men personlig vil jeg bli veldig skuffet over "bare" uavgjort (uten å være det minste respektløs overfor noen av lagene). Godset har hatt fokus på alt annet enn fotball, kapteinen er borte, den beste angriperen like så, og trenerduoen er som alle vet en nødløsning.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Ordet "skandale" ble brukt med et glimt i øyet, men samtidig så mener jeg at Godset slik det fremstår nå er et av de lagene vi bør slå, også borte. Alle står fritt tilå legge sine forventninger hvor de vil, men personlig vil jeg bli veldig skuffet over "bare" uavgjort (uten å være det minste respektløs overfor noen av lagene). Godset har hatt fokus på alt annet enn fotball, kapteinen er borte, den beste angriperen like så, og trenerduoen er som alle vet en nødløsning.
                    Jeg er selvfølgelig enig med deg i at vi bør ha 3 poeng på søndag. Jeg ser dette som en mulighet til å markere fra dag 1 at nedrykksstriden skal vi ikke tenke på. Jeg blir ikke superskuffa om vi bare får uavgjort, og synes ikke uavgjort er starten på en ny kollaps. Tror vi er enige om det meste - bortsett fra en skandaløs formulering (sagt med glimt i øyet)

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1324

                      #11
                      Enig! Er det én kamp vi bør vinne i år er det denne. Skader på nøkkelspillere, like dårlig treningsgrunnlag som oss, midlertidige trenere, ingen sportssjef og en haug med utenomsportslig bråk. Det finnes ikke noe bedre tidspunkt å møte dem på enn nå.

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1206

                        #12
                        Craninx skal levere fra dag en, men jeg tror det ikke er så dumt å starte med MHC på benken i starten av sesongen. Craninx skal ikke gjøre mye dumt før MHC er tilbake mellom stengene for å ta det neste steget. Jeg tror han er klar for det. Jeg er langt mere spent på om forsvaret holder eliteseriestandard. Ogbu på sitt beste er god nok. Ranger har mye å bevise og det han har levert tidligere er ikke godt nok for eliteserien. Slørdahl kommer til å levere godt til tider men jeg er usikker på stabiliteten hans. Dragsnes god nok men ikke bedre enn Rafn eller Melgalvis. Forover på banen holder vi jevn eliteseriestandard men hvem skal score målene vi trenger? Jeg holder godset som knapp favoritt på hjemmebane.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1324

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Craninx skal levere fra dag en, men jeg tror det ikke er så dumt å starte med MHC på benken i starten av sesongen. Craninx skal ikke gjøre mye dumt før MHC er tilbake mellom stengene for å ta det neste steget. Jeg tror han er klar for det. Jeg er langt mere spent på om forsvaret holder eliteseriestandard. Ogbu på sitt beste er god nok. Ranger har mye å bevise og det han har levert tidligere er ikke godt nok for eliteserien. Slørdahl kommer til å levere godt til tider men jeg er usikker på stabiliteten hans. Dragsnes god nok men ikke bedre enn Rafn eller Melgalvis. Forover på banen holder vi jevn eliteseriestandard men hvem skal score målene vi trenger? Jeg holder godset som knapp favoritt på hjemmebane.
                          Enig i starten av innlegget, men ikke i slutten. Dragnes er bedre på vb enn Rafn og i hvertfall Melgalvis, som er bedre på midten enn i forsvar. Forover mener jeg vi holder øvre halvdel-nivå, men vi er avhengige av at TLO finner scoringsformen.

                          Og denne kampen er vi favoritter i, tatt alt rotet i godset og den elendige oppkjøringa deres. Førsteelleverne våre er nok ganske jevne, men Maigaard er skadet. Angrepsrekka deres ser ganske slapp ut, synes jeg.

                          Kommentar

                          • BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1380

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Craninx skal levere fra dag en, men jeg tror det ikke er så dumt å starte med MHC på benken i starten av sesongen. Craninx skal ikke gjøre mye dumt før MHC er tilbake mellom stengene for å ta det neste steget. Jeg tror han er klar for det. Jeg er langt mere spent på om forsvaret holder eliteseriestandard. Ogbu på sitt beste er god nok. Ranger har mye å bevise og det han har levert tidligere er ikke godt nok for eliteserien. Slørdahl kommer til å levere godt til tider men jeg er usikker på stabiliteten hans. Dragsnes god nok men ikke bedre enn Rafn eller Melgalvis. Forover på banen holder vi jevn eliteseriestandard men hvem skal score målene vi trenger? Jeg holder godset som knapp favoritt på hjemmebane.
                            Midtbanen vår holder veldig god eliteseriestandard, med både dekning og kvalitet. Dersom Åsen blir skadet og Kairinen ikke har dagen bytter vi bare innpå Mathisen og Krogstad... Luksus!

                            Angrepet er jeg mer usikker på, men her har vi heldigvis en del strenger å spille på (selv om vi har noen skader for øyeblikket).

                            Gitt at vi ikke får skader, tror og håper jeg at forsvaret overrasker positivt. En nøkkel her er at Ranger holder seg unna skadetrøbbel - her er det bare å håpe at fortballgudene for en gang skyld er litt barmhjertige. Mathew i form i den defensive rollen tar også av litt av presset på forsvaret. Jeg tror imidlertid forsvaret hadde fungert bedre med Mads i mål, all den tid han utviser ro og mentale egenskaper som går overgår mange eldre keepere, Craninx inkludert.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2105

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                              Enig i starten av innlegget, men ikke i slutten. Dragnes er bedre på vb enn Rafn og i hvertfall Melgalvis, som er bedre på midten enn i forsvar. Forover mener jeg vi holder øvre halvdel-nivå, men vi er avhengige av at TLO finner scoringsformen.

                              Og denne kampen er vi favoritter i, tatt alt rotet i godset og den elendige oppkjøringa deres. Førsteelleverne våre er nok ganske jevne, men Maigaard er skadet. Angrepsrekka deres ser ganske slapp ut, synes jeg.
                              Enig alt utenom om at angrepsrekka vår holder øvre halvdel-nivå.
                              Men midtbanen vår er såpass bra da ,så tror ikke de vil bli helt ‘avslørt ‘ ?

                              Godt vi endelig skal i gang igjen ,med tellende kamper da


                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2501

                                #16
                                Spillerbussen i Alexander Kiellands gate.
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.
                                Last edited by ulfpulf; 16.05.2021, 15:32.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1380

                                  #17
                                  Lagoppstillingen er bekreftet.

                                  Craninx
                                  Ranger - Sørdahl - Ogbu - Dragsnes
                                  Kairinen - Mathew - Åsen
                                  Gustafsson - Lehne - Svendsen

                                  Friday starter for Godset. Tokstad er ikke i troppen.

                                  God kamp!

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Ingen overraskelser. Feil keeper, jeg skulle gjerne komponert midtbanen litt annerledes, men helt kurrant.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1324

                                      #19
                                      Verken Seferi, Braut Brunes eller Helland er med, ser jeg. Vi har en bra ellever, men få jokere med x-faktor på benken. Kan bli vanskelig å snu et vanskelig kampbilde.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3319

                                        #20
                                        Hvorfor er det ingen som er oppe i Friday? Får ta ned ballen upressa to ganger nå. Må våkne!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎