Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    Sesongen 2022

    Da var 2021 over, og Europa lokker i det fjerne. Det vi vet per nå er Kind Mikalsen, DG og Baccay ut, Akor Jerome Adams inn. Hva skjer med Lehne?

    Det er to år og 2 dager siden dommedag. Klubben har gjort fryktelig mye rett siden da. Det mørket jeg kjente på da er nesten forsvunnet som dugg for solen. Målsetningen til klubben er å bli bedre i morgen enn de er i dag, og det blir fryktelig spennende og se hva som skjer fremover.

    Forza!

  • Answer selected by Stray Cat at 17.08.2022, 14:22.
    WenZ
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2008
    • 106

    Underoverskrift;

    "Thomas Lehne Olsen klar for LSK!"

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1380

      #2
      Mesfin nevnte at det var 4-5 "naturlige avganger" etter årets sesong. Tre av dem vet vi hvem er, men hvem er den/de andre?

      Er det Sandberg som er ferdig (kontrakt går ut)? Vil kanskje Krogstad bort etter lite tillit i år? Skal Mathew selges mens vi enda får penger for han (kontrakt ut 2022)?

      Kommentar

      • niko
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2008
        • 440

        #3
        Spent på om vi fortsetter med tre bak neste år. Vi har jo spilt bra i år, og har jevnt over backer som kanskje er aller best litt lenger frem i banen. På den annen side var plan A i årets sesong å spille med fire bak, selv om det ikke akkurat gikk så bra i vår.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2001

          #4
          Opprinnelig skrevet av niko
          Spent på om vi fortsetter med tre bak neste år. Vi har jo spilt bra i år, og har jevnt over backer som kanskje er aller best litt lenger frem i banen. På den annen side var plan A i årets sesong å spille med fire bak, selv om det ikke akkurat gikk så bra i vår.
          Mener å ha fått med meg at den langsiktige planen var å gå over til formasjonen vi har lykkes med i år, men at dette ble framskyndet grunnet den dårlige starten. Ser ingen grunn til å endre på suksessformelen, annet enn evt. at vi mislykkes med å skaffe de rette spillerne i overgangsvinduet. Når vi holdt på formasjonen i årets siste kamp, mens vi tross alt bare hadde 4 naturlige forsvarsspillere tilgjengelige, sier vel ganske mye.

          Kommentar

          • niko
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2008
            • 440

            #5
            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Mener å ha fått med meg at den langsiktige planen var å gå over til formasjonen vi har lykkes med i år, men at dette ble framskyndet grunnet den dårlige starten. Ser ingen grunn til å endre på suksessformelen, annet enn evt. at vi mislykkes med å skaffe de rette spillerne i overgangsvinduet. Når vi holdt på formasjonen i årets siste kamp, mens vi tross alt bare hadde 4 naturlige forsvarsspillere tilgjengelige, sier vel ganske mye.
            Hvis det var den langsiktige planen, er jeg ikke så spent lenger, og forventer tre bak også neste sesong. Takk for svar!

            Kommentar

            • Tjodleif
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2017
              • 848

              #6
              Når pleier terminlista dukka opp? NFF kan jo ikke sette opp HamKam - LSK i første runde.

              Kommentar

              • Aderyn
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2020
                • 133

                #7
                Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                Når pleier terminlista dukka opp? NFF kan jo ikke sette opp HamKam - LSK i første runde.
                I år kom den i midten av Januar, 14 tror jeg. Det var den opprinnelige terminlista før sesongstart ble forskjøvet en måneds tid. Men så for 2019 sesongen kom den så tidlig som 19 Desember. Bare NFF som kan klare å ikke sette opp Kamma - LSK i 1. runde nå, er vel så opplagt at de må misse det.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4283

                  #8
                  Opprinnelig skrevet av BD
                  Mesfin nevnte at det var 4-5 "naturlige avganger" etter årets sesong. Tre av dem vet vi hvem er, men hvem er den/de andre?

                  Er det Sandberg som er ferdig (kontrakt går ut)? Vil kanskje Krogstad bort etter lite tillit i år? Skal Mathew selges mens vi enda får penger for han (kontrakt ut 2022)?
                  Håper vi gir Sandberg sjansen. Merkelig å sende ham på utlån for å gi kamptrening bare for å kaste ham på dør før han har fått en pre-season å vise seg fram på. Har jo gjort sine saker bra i OBOS og. Kan fort bli opprykk på Jerv i morra.

                  Jeg heller mot at Krogstad er på vei ut. Han er nok ikke fornøyd med såpass lite spilletid. Snakket vel om det i et intervju før kampen mot Søpla at han til tider har vært ganske frustrert i år, både på trening og på hjemmefronten. Er muligens best at våre veier skilles her. Fredrik er fortsatt ES-kvalitet, og jeg tenker et lag som Sandefjord, S08 eller et opprykksjagende Stabæk kan være et godt valg, men han er ikke mannen som vil løfte Fugla til nye høyder. Han skal riktignok ha stor kudos for at han gikk ut og stilte krav til klubben etter nedrykket. Arven etter Lennartson er død og begravet to kalenderår senere, og godt er det. De eneste etablerte som vil være igjen fra vårt annus horribilis dersom Krogen gir seg er Lehne og Mathew. I tillegg kommer ungguttene MHC, Sandberg, Slørdahl, Ranger og Knudsen som alle var for unge til å bli ødelagt av mannen som for alltid må kjeppjages fra Åråsen.

                  Ellers har jeg en snikende følelse av at Lehne signerer ny kontrakt enten før jul eller tidlig på nyåret. Han virker å trives så utrolig godt i klubben, så tror det skal mye til å lokke ham vekk.
                  Last edited by Kanarivogel89; 14.12.2021, 21:05.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3933

                    #9
                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Ellers har jeg en snikende følelse av at Lehne signerer ny kontrakt enten før jul eller tidlig på nyåret. Han virker å trives så utrolig godt i klubben, så tror det skal mye til å lokke ham vekk.
                    Håper du har rett. Selv om vi kunne fått noen millioner for ham, vil det nok (dessverre?) ikke være så veldig, veldig mange. Tror faktisk han kan gjenta en noenlunde like sterk sesong som i år, men det tror jeg han bare eventuelt kan gjøre hos oss. Jeg tror jeg har skrevet det i en annen tråd tidligere, men jeg gjentar det likevel: Åsen har med rette blitt hyllet for veldig mye. Med rette. Jeg tror også at Lehnes gjenforening med Åsen, med sistnevntes smartness både i spillet på banen og utenfor, er en vesentlig del av årsaken til at Thomas har lykkes så fantastisk i år. Hvis Thomas skulle flytte på seg, burde han ta med seg Åsen!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3315

                      #10
                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Håper vi gir Sandberg sjansen. Merkelig å sende ham på utlån for å gi kamptrening bare for å kaste ham på dør før han har fått en pre-season å vise seg fram på. Har jo gjort sine saker bra i OBOS og. Kan fort bli opprykk på Jerv i morra.
                      Denne tråden er nissens gave til fotballfans. Silly season! Lange netter med drømmer om signeringer og gullmedaljer innen rekkevidde. Ennå er ingen drømmer knuste. Med tanke på årets sesong, så er det gode grunner til å drømme om enda større prestasjoner neste sesong.

                      Ettersom Sandberg stort sett har spilt i Jerv, så ser jeg det som naturlig å forlenge dersom han er interessert. Hadde han nok en gang fått sesongen spolert av skader, så hadde det neppe vært aktuelt med forlengelse. At hans avgang ikke har blitt annonsert har nok noe med Jervs opprykksjag å gjøre, men jeg håper vi får vite noe mer i løpet av uka. Talentet er utvilsomt der, og alderen i forhold til å være stopper er fortsatt veldig ung. Med tanke på at vi har Ogbu på lånt tid (han forsvinner mest sannsynligvis til utlandet, senest 2023), så tenker jeg det er logisk å holde på de unge stopperne våre. Hvorvidt Slørdahl eller Sandberg blir sendt på utlån for å få spilletid. Et drømmescenarie er at Ruben kommer hjem, og begge gutta får utlån slik at de står rustet til å ta over om to-tre år.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • lsk_rob
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2016
                        • 139

                        #11
                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Ettersom Sandberg stort sett har spilt i Jerv, så ser jeg det som naturlig å forlenge dersom han er interessert. Hadde han nok en gang fått sesongen spolert av skader, så hadde det neppe vært aktuelt med forlengelse. At hans avgang ikke har blitt annonsert har nok noe med Jervs opprykksjag å gjøre, men jeg håper vi får vite noe mer i løpet av uka. Talentet er utvilsomt der, og alderen i forhold til å være stopper er fortsatt veldig ung. Med tanke på at vi har Ogbu på lånt tid (han forsvinner mest sannsynligvis til utlandet, senest 2023), så tenker jeg det er logisk å holde på de unge stopperne våre. Hvorvidt Slørdahl eller Sandberg blir sendt på utlån for å få spilletid. Et drømmescenarie er at Ruben kommer hjem, og begge gutta får utlån slik at de står rustet til å ta over om to-tre år.
                        Det kommer nok en avklaring etter kvalikk-finalen på onsdag en gang, Simon nevnte noe om det i forrige uke at de skulle snakke sammen etter sesongen var over. Jeg håper ETS blir, klubben har vist stor tålmodighet med han til tross for alle skadene, og jeg håper han blir med oss videre. Det er heller ikke negativt at Jerv har spilt en del kamper med 3 stoppere bak.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1380

                          #12
                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Denne tråden er nissens gave til fotballfans. Silly season! Lange netter med drømmer om signeringer og gullmedaljer innen rekkevidde.
                          Hvis noen bare hadde klart å flytte ryktetråden inn i hovedforumet nå, så hadde alt ligget til rette.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            #13
                            Velkommen til Eliteserien, Jerv! Bye, bye Brann. Ikke bra for norsk fotball dette, men artig for Grimstad. Jervs "gamle" keeper, Knut Nikolai Tønnevold Ugland, må nok spytte enda flere millioner inn i klubben om ikke dette skal gå rett ned igjen. Men han er jo milliardær og en av Norges rikeste, så det har han jo råd til!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4283

                              #14
                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Velkommen til Eliteserien, Jerv! Bye, bye Brann. Ikke bra for norsk fotball dette, men artig for Grimstad. Jervs "gamle" keeper, Knut Nikolai Tønnevold Ugland, må nok spytte enda flere millioner inn i klubben om ikke dette skal gå rett ned igjen. Men han er jo milliardær og en av Norges rikeste, så det har han jo råd til!
                              Brann går rett opp igjen. Helt sinnsykt at de rykker ned egentlig. Hadde vel 25-2 i avslutninger etter 90? Så dummer Hove seg ut og det blir baluba. Hele kampen er egentlig sesongen til Brann kondensert til 120 minutter + straffer. Stang ut i hele år. Er vel nesten kun mot oss de fikk betalt som fortjent.

                              Så håper jeg vi får Jerv etter runde 10 en gang. Opprykkslag starter alltid sterkt

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1380

                                #15
                                Hva betyr utfallet av kveldens kamp for oss?

                                Prøver vi oss på Taylor (ref. ryktetråden)?

                                Signerer Sandberg for Jerv?

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1206

                                  #16
                                  Sandberg startet elendig men hevet seg litt og ett fint straffespark. Jeg tror det er best å forsette i Jerv for jeg tror ikke det blir mye spilletid i LSK. Kveldens kamp er nok et bevis på at kvalikk er noen en skal holde seg langt unna!!!

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1380

                                    #17
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Sandberg startet elendig men hevet seg litt og ett fint straffespark. Jeg tror det er best å forsette i Jerv for jeg tror ikke det blir mye spilletid i LSK. Kveldens kamp er nok et bevis på at kvalikk er noen en skal holde seg langt unna!!!
                                    Tre- eller fireårskontrakt med oss og utlån til Jerv i 2022 hadde jo vært perfekt. Kanskje ikke helt uaktuelt for Sandberg heller... Med et kraftig bank i bordet, så må det være lov hevde at det er større sannsynlighet for at vi spiller i Eliteserien i 2023 enn at Jerv gjør det.

                                    Billigere for Jerv blir det også. Vinn-vinn-vinn-situasjon?

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3141

                                      #18
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Brann går rett opp igjen.
                                      Du sier mye klokt, men akkurat her tror jeg faktisk du tar feil. Alle uttalelser fra spillere og ledere etter nedrykket vitner faktisk om at de ikke har lært en dritt. De er fortsatt for gode til å rykke ned (selv om de har gjort det), og det å vinne i OBOs blir lett (tror de). Nivået i OBOS neste år blir det høyeste på mange år, alle vil slå Brann, og Brann-spillerne selv vemmes over hvem de skal spille mot. Bare å finne frem popcorn, her er det nye kriser på gang!

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4283

                                        #19
                                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                                        Du sier mye klokt, men akkurat her tror jeg faktisk du tar feil. Alle uttalelser fra spillere og ledere etter nedrykket vitner faktisk om at de ikke har lært en dritt. De er fortsatt for gode til å rykke ned (selv om de har gjort det), og det å vinne i OBOs blir lett (tror de). Nivået i OBOS neste år blir det høyeste på mange år, alle vil slå Brann, og Brann-spillerne selv vemmes over hvem de skal spille mot. Bare å finne frem popcorn, her er det nye kriser på gang!
                                        Ja, jeg kan ha uttalt meg for tidlig her. Brann har en egen evne til å kåle til ting. Vi får se hvordan det går. På papiret skal de rett opp igjen, men også papiret kan jo endres ganske mye innen sesongen sparkes i gang. Dersom de klarer å beholde alle de talentfulle ungguttene har de et godt utgangspunkt. Veldig veldig mange lovende spillere på vei opp.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3933

                                          #20
                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Bare å finne frem popcorn, her er det nye kriser på gang!
                                          Og nye nachspill?
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎