Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    Lov å være skuffa etter i dag, men vi trenger ikke krisemaksimere helt heller. Ja, laget er ræva om dagen, og det er trenernes ansvar. Særlig avslutninga på kampen i dag var under enhver kritikk, og de 3-4 siste kampene har vært ordentlig svake. Det mest skuffende er hvor elendige vu har blitt på det vi tidligere var best på - råhet i begge boksene. Nå er vi helt utafor.

    Samtidig har jeg trua på at laget og trenerteamet klarer å snu det. De har vist at de kan være samspilte tidligere, og det kommer tilbake. Får bare håpe denne blindveien ikke blir for lang.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4281

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Lov å være skuffa etter i dag, men vi trenger ikke krisemaksimere helt heller. Ja, laget er ræva om dagen, og det er trenernes ansvar. Særlig avslutninga på kampen i dag var under enhver kritikk, og de 3-4 siste kampene har vært ordentlig svake. Det mest skuffende er hvor elendige vu har blitt på det vi tidligere var best på - råhet i begge boksene. Nå er vi helt utafor.

      Samtidig har jeg trua på at laget og trenerteamet klarer å snu det. De har vist at de kan være samspilte tidligere, og det kommer tilbake. Får bare håpe denne blindveien ikke blir for lang.
      Greit meltdown her inne nå ja. Ikke for å bli helt Sves, men vi må huske å puste med magen her. Kampen i dag bikker vår vei 9/10 ganger med samme spilleforløp. I kveld var den ene av ti hvor den ikke gjorde det. Flytte fokus til Stabæk nå.

      Bakke melder "noe i låret" på Lehne. Det var som helvete. Skogvold hjem? Eller skal vi gripe muligheten til å spille Adams alene på topp i 3-4-3?

      Kommentar

      • Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 445

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Eller skal vi gripe muligheten til å spille Adams alene på topp i 3-4-3?
        Bruke spillerne der de er best? En radikal tanke, blir nok kun i drømmene våre (evt FM for de av oss som har behov for å rette opp på Fuglas vegne

        Kommentar

        • Wanker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 632

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          ...Det var som helvete. Skogvold hjem?..
          Ja, kommer hjem: https://www.rb.no/lsk-henter-skogvol...s/5-43-2034261

          Kjenner et sug etter fotballsmarte fotballspillere, det ser ut som vi har et enormt underskudd på slike.
          Har sjelden sett ham spille, men kanskje har vi en her?
          Hunter S. Thompson:

          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2855

            Da mister vi han etter sesongen. Han kommer jo bare til å sitte på benken fordi Lehne og Adams prioriteres uansett prestasjon. Hvor mange ganger har vi ikke sett dette?
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Kjellern
              Medlem
              Hoffnarr
              • Mar 2017
              • 42

              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Da mister vi han etter sesongen. Han kommer jo bare til å sitte på benken fordi Lehne og Adams prioriteres uansett prestasjon. Hvor mange ganger har vi ikke sett dette?
              Skogvold har kontrakt ut 2024 så det gjør vi jo ikke..
              Lehne er vel også småskada nå, så det du melder holder ikke.

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2855

                Opprinnelig skrevet av Kjellern

                Skogvold har kontrakt ut 2024 så det gjør vi jo ikke..
                Lehne er vel også småskada nå, så det du melder holder ikke.
                Lehne var småskada før kamma og. Spelte 90 han
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4281

                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  Da mister vi han etter sesongen. Han kommer jo bare til å sitte på benken fordi Lehne og Adams prioriteres uansett prestasjon. Hvor mange ganger har vi ikke sett dette?
                  Jeg gir meg ende over. Her er folk forbanna over at Skogvold har blitt lånt ut, så begynner folk jamen meg å sutre når vi nå henter ham hjem og. Herregud.

                  Lehne ble skada i går. Han vil ikke være i stand til å spille på en stund. Geir meldte "noe i låret" til RB etter kampslutt. Strekk/hamstring eller noe greier sikkert. Følg nå med. Faen til svartmaling fra enkelte.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2855

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Jeg gir meg ende over. Her er folk forbanna over at Skogvold har blitt lånt ut, så begynner folk jamen meg å sutre når vi nå henter ham hjem og. Herregud.

                    Lehne ble skada i går. Han vil ikke være i stand til å spille på en stund. Geir meldte "noe i låret" til RB etter kampslutt. Strekk/hamstring eller noe greier sikkert. Følg nå med. Faen til svartmaling fra enkelte.
                    Jeg er selvfølgelig glad for at vi henter tilbake Skogvold. Jeg spår bare hva som kommer til å skje. Ingen sjanse i havet at skadefri Lehne og Adams settes ut av laget.
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4281

                      Opprinnelig skrevet av bjarmann

                      Jeg er selvfølgelig glad for at vi henter tilbake Skogvold. Jeg spår bare hva som kommer til å skje. Ingen sjanse i havet at skadefri Lehne og Adams settes ut av laget.
                      Men nå er Lehne skada. Omfanget kjenner vi ikke, men jeg tviler på at vi får se noe til ham i juni. Da er vi nødt til å ha dekning. Synd i og for seg, all den tid Skogvold virket å utvikle seg bra i Start, men vi er nødt til å tenke på oss selv her og nå. Tviler ellers på at det vil være et problem å sende Skogvold på et nytt utlån i OBOS på høsten dersom det skulle bli aktuelt. Har skapt seg et sterkt navn der nede, unge Henrik.

                      Vi kan ikke sammenligne ham med Braut Brunes. Han er ikke flaska opp i klubben slik som Skogvold. Tror det skal veldig mye til før Henrik ser seg om etter andre klubber. Han er fugl tvers gjennom.

                      Uansett, dette er en god løsning på en vrien situasjon.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2855

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                        Men nå er Lehne skada. Omfanget kjenner vi ikke, men jeg tviler på at vi får se noe til ham i juni. Da er vi nødt til å ha dekning. Synd i og for seg, all den tid Skogvold virket å utvikle seg bra i Start, men vi er nødt til å tenke på oss selv her og nå. Tviler ellers på at det vil være et problem å sende Skogvold på et nytt utlån i OBOS på høsten dersom det skulle bli aktuelt. Har skapt seg et sterkt navn der nede, unge Henrik.

                        Vi kan ikke sammenligne ham med Braut Brunes. Han er ikke flaska opp i klubben slik som Skogvold. Tror det skal veldig mye til før Henrik ser seg om etter andre klubber. Han er fugl tvers gjennom.

                        Uansett, dette er en god løsning på en vrien situasjon.
                        Tja. Vi kunne prøvd Adams aleine på topp som i fjor. Funka greit det. Jeg er bare redd vi mister nok en ung og lovende og i tillegg lokal lad fordi han må slite benk når han kunne spilt hver match og putta på et utlån. At han er fugl tvers igjennom og ikke da vil se seg etter noe annet kjøper jeg ikke. Det har vi sett tusen ganger før. Spilletid er det viktigste for unge og lovende spillere. Men dette kan jo være et tegn på at noe er i gjerde når det gjelder Adams
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 619

                          Opprinnelig skrevet av bjarmann

                          Jeg er selvfølgelig glad for at vi henter tilbake Skogvold. Jeg spår bare hva som kommer til å skje. Ingen sjanse i havet at skadefri Lehne og Adams settes ut av laget.
                          Da er det bare å låne han ut igjen om 14 dager. Finnes nok av OBOS-klubber som tar han på dagen.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4281

                            Opprinnelig skrevet av bjarmann

                            Tja. Vi kunne prøvd Adams aleine på topp som i fjor. Funka greit det. Jeg er bare redd vi mister nok en ung og lovende og i tillegg lokal lad fordi han må slite benk når han kunne spilt hver match og putta på et utlån. At han er fugl tvers igjennom og ikke da vil se seg etter noe annet kjøper jeg ikke. Det har vi sett tusen ganger før. Spilletid er det viktigste for unge og lovende spillere. Men dette kan jo være et tegn på at noe er i gjerde når det gjelder Adams
                            Du har rett i at noe fort kan være i gjære med Adams. Selv om han scorer godt med mål, så feller jeg ingen tårer om han går i sommer. Han er veldig forstyrrende i de fleste andre aspekter av spillet og er neppe tiltenkt å være her så lenge at han rekker å utvikle andre deler av spillet sitt spesielt. Føler ikke han har tatt spesielt store steg den tiden han har vært her. Selge Adams og hente inn en spiller som komplimenterer Lehne bedre, eventuelt satse på Skogvold, tror jeg kan være mye lurere dersom man tenker litt lenger enn de neste månedene.

                            Samtidig blir det lav kampbelastning nå framover uten cup og europa. Dette bør gi oss et fortrinn i serien. Dersom vi får skikk på sakene igjen kan Adams muligens skyte oss til en pallplass. Ingen enkel vurdering, men dersom det tikker inn et bud som tar rekorden til Ogbu, så mener jeg vi bør slå til. Bør være klubber i Nederland og Belgia, kanskje Tyskland, som er interessert. Vet jo at Slavia og Sparta har vært og snust på ham, men føler det ligger mer penger i lavlandene.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3139

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Du har rett i at noe fort kan være i gjære med Adams. Selv om han scorer godt med mål, så feller jeg ingen tårer om han går i sommer. Han er veldig forstyrrende i de fleste andre aspekter av spillet og er neppe tiltenkt å være her så lenge at han rekker å utvikle andre deler av spillet sitt spesielt. Føler ikke han har tatt spesielt store steg den tiden han har vært her. Selge Adams og hente inn en spiller som komplimenterer Lehne bedre, eventuelt satse på Skogvold, tror jeg kan være mye lurere dersom man tenker litt lenger enn de neste månedene.

                              Samtidig blir det lav kampbelastning nå framover uten cup og europa. Dette bør gi oss et fortrinn i serien. Dersom vi får skikk på sakene igjen kan Adams muligens skyte oss til en pallplass. Ingen enkel vurdering, men dersom det tikker inn et bud som tar rekorden til Ogbu, så mener jeg vi bør slå til. Bør være klubber i Nederland og Belgia, kanskje Tyskland, som er interessert. Vet jo at Slavia og Sparta har vært og snust på ham, men føler det ligger mer penger i lavlandene.
                              Veldig enig i innlegget ditt. Føles jo absurd å kritisere en spiller som har scoret så mange avgjørende mål for oss, men bortsett fra det...så er han jo fotballmessig håpløs...? Tunnellsyn, strøm i skoa, slapp innsats o.s.v, o.s.v. For ikke å snakke om at bruken av Adams låser oss i en formasjon som ikke fungerer.

                              Mange vil sikkert mene at vi er helt avhengige av Adams, men jeg er uenig. Fullstendig uten noen form for sammenligning, så ble Dortmund et bedre lag etter at Haaland forsvant (uansett hvor mange mål han produserte).

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3315

                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Veldig enig i innlegget ditt. Føles jo absurd å kritisere en spiller som har scoret så mange avgjørende mål for oss, men bortsett fra det...så er han jo fotballmessig håpløs...? Tunnellsyn, strøm i skoa, slapp innsats o.s.v, o.s.v. For ikke å snakke om at bruken av Adams låser oss i en formasjon som ikke fungerer.

                                Mange vil sikkert mene at vi er helt avhengige av Adams, men jeg er uenig. Fullstendig uten noen form for sammenligning, så ble Dortmund et bedre lag etter at Haaland forsvant (uansett hvor mange mål han produserte).
                                Tunnellsyn, strøm i skoa og slapp innsats? Det beskriver Lehne bedre så langt i sesongen. Det samme med at en spiller låser oss til en formasjon som ikke fungerer. Jeg ville heller benket Lehne fremfor Adams, syv dager i uka, lett! Lehne har ikke bidratt med noe som helst så langt.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 445

                                  Det erer lov å spille på hverandres styrker og da, og ikke kreve at firkanter skal rulle og rundinger stappes i firkanta høl.
                                  la Akor slippe å skulle ta imot lange oppspill feilvendt for så å skulle kontrollere ballen, vende vekk motstander og så finne en kompis på løp. La heller Akor være kompisen på løp, og så drit i å slå lange høye baller på Lehne der han skal stå feilvendt og vinne en hueduell mot 2-3 stoppere som kommer med fart bakfra mens Lehne rygger. Spill i beina på lehne, la han finne Åsen f.eks også kan Akor bruke den tida det tar på å finne seg rom. Omtrent som med Braut, uten sammenligning forøvrig, han har jo verre mottak enn jeg sjøl har feilvendt, derfor slipper han den oppgaven og blir hylla istedetfor latterliggjort. Norges beste målscorer, men rævva foppalspiller, ala Akor.
                                  ​​​​


                                  Vi knota med det samme i fjor og, Åsen skulle være frispillingspunktet vårt når vi vant ball i forsvar , så skulle han ta en piruett gjennom 3 motstandere før kontringa var i gang. Åsen var/er for treig i trommestikkene til sånne oppgaver, der ville svendsen vært perfekt i mine øyne. Så kan Åsen finne seg rom mens Svendsens trommestikkebein opptar oppmerksomheta til motstander.

                                  Det er så mye simple ting vi gjør vanskelig for oss sjøl, jeg fatter ikke hvorfor vi fortsetter i samma tralten når alle kan se at det ikke vil seg. Rør i den berømte gryta ikke bare med laguttak, men med rollefordelinger også.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2105

                                    Jeg vet dette er sårt for mange , så dette er bare min personlige mening .
                                    Hva med å innse at Åsen er ‘ over the hill’ ?
                                    Tusen takk for alt det gode han har bidratt med til idag.
                                    Men skal vi komme oss videre fremover , så er ikke han en av spillerne vi bør Lene oss til.

                                    Kommentar

                                    • Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 251

                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      Jeg vet dette er sårt for mange , så dette er bare min personlige mening .
                                      Hva med å innse at Åsen er ‘ over the hill’ ?
                                      Tusen takk for alt det gode han har bidratt med til idag.
                                      Men skal vi komme oss videre fremover , så er ikke han en av spillerne vi bør Lene oss til.
                                      Tror ikke det er så sårt for mange, for det er en realitet. Åsen er god mot motstandere som legger seg lavt, der det blir mange innlegg og dødballer. Om vi skal ta steg og styre kampene også mot bedre lag, har han ikke nok frekvens i beina. Det har heller ikke Ibrahimaj. Vi trenger en bedre indreløper som i større grad kan gjøre livet surt for motstanderen.

                                      Kommentar

                                      • Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 445

                                        Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                        Tror ikke det er så sårt for mange, for det er en realitet.(..) Vi trenger en bedre indreløper som i større grad kan gjøre livet surt for motstanderen.
                                        Kan det være en tanke at Åsen er ferdig som indreløper, men kunne blomstra godt i en annerledes ,mer statisk rolle? Jari Litmanen stod med konstant hoftefeste for å holde de nye hoftene på plass da han var et par og 40 år for både klubb og landslag, og var lagets desidert viktigste spiller alikevel.
                                        Pirlo fikk en ny vår i Juve gjennom flere sesonger etter at Milan hadde sagt His knees are gone (bare på italiensk da)
                                        Giggs gikk fra lynving til en 10er rolle da han nærma seg 40, kun på fotball-klokhet.

                                        Jeg vil påstå at en såpass kapasitet som Åsen er ikke burde gis opp, men heller få en mer statisk rolle høyere i banen ut i half spacen på venstre side der laget beveger seg rundt ham. Så kan han få litt færre defensive oppgaver, men da må vi vel gi opp 3-5-2

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3315

                                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                          Kan det være en tanke at Åsen er ferdig som indreløper, men kunne blomstra godt i en annerledes ,mer statisk rolle? Jari Litmanen stod med konstant hoftefeste for å holde de nye hoftene på plass da han var et par og 40 år for både klubb og landslag, og var lagets desidert viktigste spiller alikevel.
                                          Pirlo fikk en ny vår i Juve gjennom flere sesonger etter at Milan hadde sagt His knees are gone (bare på italiensk da)
                                          Giggs gikk fra lynving til en 10er rolle da han nærma seg 40, kun på fotball-klokhet.

                                          Jeg vil påstå at en såpass kapasitet som Åsen er ikke burde gis opp, men heller få en mer statisk rolle høyere i banen ut i half spacen på venstre side der laget beveger seg rundt ham. Så kan han få litt færre defensive oppgaver, men da må vi vel gi opp 3-5-2
                                          Det er ingen tvil om at Åsen kan spille en rolle i laget, men den må tilpasses bedre enn i dag. 3-4-3 passet både Åsen og Ibrahimaj fordi de kunne ligge lengre fremme i banen. Dragsnes kom også mer til sin rett siden han kunne komme på løp på utsiden av Åsen. Det er i det hele tatt mange grunner til å returnere til 3-4-3, men det virker at siden både Lehne og Adams må spille, så er det flere spillere som må spille i suboptimale roller/posisjoner.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎