Treningstråden 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3162

    Treningstråden 2023

    Årets første trening, med tester, blir i LSK-Hallen i morra, tirsdag 3. januar, antagelig 10.30.
    Blir spennende å se hvem som er med på første treninga.

    gilbert
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1462

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Årets første trening, med tester, blir i LSK-Hallen i morra, tirsdag 3. januar, antagelig 10.30.
    Blir spennende å se hvem som er med på første treninga.

    gilbert
    Vises forøvrig på RB+

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4264

      #3
      Der traska Ruben inn i hallen ja

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3162

        #4
        23 spillere skal til Kanariøyene i morra, medregna Igoh og Akor, som kommer direkte fra Nigeria. Mathew er også i Nigeria, og tida vil vise hva han velger videre. Uranik skal trene med Hødd i én måned (og havner vel fort der i år, på lån eller permanent).

        Tobias Svendsen er med, og man håper at han tar steg for steg og blir med på alle treninger og etter hvert kamper.

        Klubben er i dialog med Ulrik Mathisen (som er med i hallen) om framtida og mulig forlengelse.

        Trenerne er veldig fornøyd med å ha fått inn to spillere med god fart med Roseth og Tønnessen.

        Mesfin er ganske klar på at de er ute etter en ny sentral midtbanespiller annerledes enn de midtbanespillerne de nå har.

        Mesfin sier også at kommer det nye spillere, så går det fly til Kanariøyene hver dag - det betyr nok at Vetle2 og muligens Ruben fort kan bli med på turen sydover, også etter at de 21-23 reiser i morra.

        gilbert

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1370

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Der traska Ruben inn i hallen ja
          Jeg har ikke sett sendingen - var han på treningen som deltaker eller tilskuer?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4264

            #6
            Opprinnelig skrevet av BD

            Jeg har ikke sett sendingen - var han på treningen som deltaker eller tilskuer?
            Tilskuer. Kom spaserende inn mens Sves intervjuet Mesfin. Har jo hus et steinkast fra Åråsen, så ikke veldig overraskende at han stikker innom, men godt å se at han har kommet seg hjem fra Molde i det minste.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3162

              #7
              Trening mandag 16. januar

              Dagens trening var i LSK-Hallen fra 11.00 til 12.45. Tre keepere og nitten utespillere, i alt 22 av en A-stall på 24, men med tilskudd av Dylan Murugesapillai. Dylan har vært med på de fleste treningene med A-laget det siste året, selv om han i likhet med tredjekeeper Jørgen Sveinhaug bare hadde akademikontrakt - Sveinhaug fikk som kjent A-kontrakt rett før jul.

              Av de tre fraværende (med 22 av 25) trener Uranik Seferi med Hødd i en måneds tid. Det ser vel dermed ut som han kan være på vei ut, men neppe tilbake til Kvik-Halden (som nå trenes av en viss A. Erlandsen), mer trolig til Hødd, naturligvis. Eskil Edh er fortsatt under opptrening, og trente "inne", dvs i lokalene på Åråsen, og Vetle Dragsnes var også fraværende. Muligens på grunn av sykdom, det var flere som fikk matforgiftning på Gran Canaria, og andre har også vært småsjuke. Akor Adams trente mest alternativt, men så ikke særlig skada ut verken med løpetrening eller pasnings- og skuddtrening - trolig bare føre-var i overgangen fra gras til plast etter sydenturen. Andre som skal bygges opp før de gis full belastning i kamp er Martin Roseth, som sleit mye med skader (hamstring) i fjor, og Elias Solberg, som var mye skada i Juventus. Men begge var med for fullt i spill på 2/3 bane i dag. Både Roseth og Kristoffer Tønnessen har som før nevnt bra med fart, begge aktive og gode som venstre stoppere på hvert sitt lag i dag.

              Den fjerde stopperen som var på vei inn, Vetle Skjærvik, er vel nå mer usikker, etter at Kamma har somla og rota så lenge med oppgjør med tidligere klubber at den planlagte erstatteren (Aaron Kiil Olsen fra KFUM) nå har skrivi under for et bydelslag fra Oslo.

              LSKs A-stall er på ingen måte fylt opp for sesongen 2023. To eller mest trolig tre spillere kommer nok til, iallfall en midtbanespiller og minst én stopper til. Både Seferi, Philip Slørdahl og Martin Bergum er det vel mulig å tenke seg at forlater LSK ved salg eller terminering i løpet av vinteren/våren.

              Første-11'ern, antagelig i 3-5-2, er vel alt ganske lett å sette opp for keeper, stoppertrio (Espen-Ruben-Martin Roseth) og spisspar. På midtbanen er det mer usikkert, men som vingbacker er nok Eskil/Lars og Vetle/Kristoffer Tønnessen mest aktuelle. Det er ikke sikkert savnet etter Mathew, som er i Nigeria, foreløpig uten ny klubb, eller Kairinen behøver å bli så stort i 3-5-2 som det kanskje ville vært i 3-4-3, og det er ikke nødvendigvis en Mathew-type en søker å få inn som ny midtbanespiller. Uba Charles Nwokoma har spilt i en slik rolle og også på andre måter vært sentral i sitt tidligere lag, selv om han aldri har spilt på så høyt nivå før. Det har derimot Marius Lundemo, som er det andre klare alternativet sentralt i en midtbanefemmer.

              Som indreløpere må vi sies å ha et luksusproblem: Ylldren og Gjermund kan definitivt spille her, men også Magnus Knudsen, Ulrik Mathisen, Elias Solberg og Tobias Svendsen er brennaktuelle. Ulrik Mathisen måtte overtales til å gå på lån til Sogndal i fjor, men gjorde det bra og er nå godt fornøyd med at han ble overtalt. Han har et steg og et driv som kan skape ubalanse hos enhver motstander, og ble derfor tidligere ofte felt. Tobias Svendsen føler seg mye bedre mentalt og er for tida full av glød og entusiasme som en bare kan håpe holder seg og forsterkes. Både han og Elias Solberg har minst like mye av det lille ekstra som kan "skape noe på egen hånd" som Ulrik. Magnus så vi etter at han kom tilbake i fjor hvor god kan være, særlig offensivt. Her er spørsmålet hva som skjer når låneavtalen med Rostov går ut i sommer.

              På topp blir det spennende å se hvordan samspillet mellom Thomas og Akor sitter og utvikler seg. De har fortsatt ikke spilt veldig mye sammen, og selv om de på papiret supplerer hverandre og bør utgjøre et av eliteseriens mest målfarlige spisspar er ikke det automatisk og gitt. Delvis derfor må en også se på hvilke andre spillere (eventuelt nye) som kan spille spiss. Det gjelder blant annet Henrik Skogvoll, som skal gis mye spilletid i treningskampene. Også Ylldren Ibrahimaj kan spille i angrep, og både han og Åsen kan også spille hengende i en 3-4-1-2-formasjon.

              gilbert

              PS: LSK-Hallen har, for de som er interessert i å se treningene, et nytt regime der dørene åpnes 10-20 minutter før en treningsøkt OG LÅSES 10 minutter etter at økta er begynt - dette skyldes naturligvis tilfellene av hærverk en har opplevd i det siste. Kommer du en halvtime etter at treninga har begynt må du ha avtalt med noen som alt er i hallen en kan ringe eller tekste for å komme inn.
              Last edited by gilbert; 16.01.2023, 14:55.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3162

                #8
                Trening mandag 30. januar

                Oppmøtet på dagens trening i LSK-Hallen 11.00-12.30 var to keepere og 20 utespillere, medregna Eskil Edh, som trente alternativt i påvente av et inngrep i det andre kneet på onsdag. Fraværende var Jørgen Sveinhaug, Ruben, Magnus og Dylan. Ikke rart med litt fravær enkelte dager eller økter når treningsregimet er som følger: Mandag og onsdag løpetrening 7 km klokka 07.30, frokost, fotballtrening 11-12.30, lunsj, styrketrening - tirsdag og torsdag fotballtrening 10-11.30 og 15-16.30.

                Mye spill på 1/3 bane, ganske tett når en spilte med fulle lag og høy intensitet, noe åpnere med 5 mot 5 (med keepere). Akor Adams deltok for fullt, etter å ha trent mye alternativt de to ukene etter Gran Canaria. Det betyr nok at han spiller iallfall én av omgangene mot Stabæk fredag 14.00. Det gjør vel også Jonathan Ettellerannet, som er tilbake som prøvespiller etter at han også var her i fjor høst - nigeriansk kant/spiss. En annen som er tilbake er Uranik Seferi, som ikke ble lenge på treningsoppholdet med Hødd.

                gilbert

                Kommentar

                • Lynginator
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2020
                  • 52

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Trening mandag 30. januar

                  Oppmøtet på dagens trening i LSK-Hallen 11.00-12.30 var to keepere og 20 utespillere, medregna Eskil Edh, som trente alternativt i påvente av et inngrep i det andre kneet på onsdag. Fraværende var Jørgen Sveinhaug, Ruben, Magnus og Dylan. Ikke rart med litt fravær enkelte dager eller økter når treningsregimet er som følger: Mandag og onsdag løpetrening 7 km klokka 07.30, frokost, fotballtrening 11-12.30, lunsj, styrketrening - tirsdag og torsdag fotballtrening 10-11.30 og 15-16.30.

                  Mye spill på 1/3 bane, ganske tett når en spilte med fulle lag og høy intensitet, noe åpnere med 5 mot 5 (med keepere). Akor Adams deltok for fullt, etter å ha trent mye alternativt de to ukene etter Gran Canaria. Det betyr nok at han spiller iallfall én av omgangene mot Stabæk fredag 14.00. Det gjør vel også Jonathan Ettellerannet, som er tilbake som prøvespiller etter at han også var her i fjor høst - nigeriansk kant/spiss. En annen som er tilbake er Uranik Seferi, som ikke ble lenge på treningsoppholdet med Hødd.

                  gilbert
                  Vet du hva inntrykket av "Ettellerannet" var etter forrige opphold? Må da være en grunn til å ta han tilbake i år, men ikke god nok til å tilby han kontrakt i fjor?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3162

                    #10
                    Hadde jeg visst det, hadde jeg sagt det. I know nooothin'
                    Men jeg prøver selvsagt å finne ut det jeg kan....

                    gilbert

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5091

                      #11
                      Jonathan Alukwu, ifølge Sves-TV på podcast.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2278

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Jonathan Alukwu, ifølge Sves-TV på podcast.
                        The best winger in Nigeria. You have here a winger with incredible intelligence, dribbles, speed, and excellent goal scoring proficiency.
                        The best winger in Nigeria. You have here a winger with incredible intelligence, dribbles, speed, and excellent goal scoring proficiency. This is all you nee...


                        Er ikke helt overbevist ...

                        Kommentar

                        • Oldtimer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2011
                          • 316

                          #13
                          Har du sett noe som ikke Mesfin og Bakke har sett?

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2104

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                            Har du sett noe som ikke Mesfin og Bakke har sett?
                            Regner vel kanskje med hva han mente , sett ut fra videoklippet?
                            For den sier jo veldig lite om spillerens eventuelle kvaliteter. Så mere ut som løkkefotball enn ordentlige kamper.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 1976

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Playboy1

                              Regner vel kanskje med hva han mente , sett ut fra videoklippet?
                              For den sier jo veldig lite om spillerens eventuelle kvaliteter. Så mere ut som løkkefotball enn ordentlige kamper.
                              ... Og vanligvis så ser jo spilleren kanonbra ut i skrytevideoer. Her var det en tilsynelatende tilfeldig sammenrasking av situasjoner som bortsett fra et ok skudd inneholdt bommer, feilpasninger, snublinger og noen rufsete driblinger som var så dårlige at de ble gode. Rareste skrytevideoen jeg har sett. Ga riktignok opp etter drøyt 3 av 5 minutter, kan jo hende jeg gikk glipp av det store potensialet i siste del av videoen. Regner med at han har presentert seg bedre i andre sammenhenger, det jeg så av videoen ga i hvert fall ingen grunn til å ta fram pennen og lage en kontrakt.

                              Kommentar

                              • armykanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 736

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                ... Og vanligvis så ser jo spilleren kanonbra ut i skrytevideoer. Her var det en tilsynelatende tilfeldig sammenrasking av situasjoner som bortsett fra et ok skudd inneholdt bommer, feilpasninger, snublinger og noen rufsete driblinger som var så dårlige at de ble gode. Rareste skrytevideoen jeg har sett. Ga riktignok opp etter drøyt 3 av 5 minutter, kan jo hende jeg gikk glipp av det store potensialet i siste del av videoen. Regner med at han har presentert seg bedre i andre sammenhenger, det jeg så av videoen ga i hvert fall ingen grunn til å ta fram pennen og lage en kontrakt.
                                Overbevist om at klubben har opprettet en helt egen avdeling som laster opp slike filmer på youtube som en avledningsmanøver for å unngå at andre klubber fanger han opp

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3162

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Lynginator
                                  Vet du hva inntrykket av "Ettellerannet" var etter forrige opphold? Må da være en grunn til å ta han tilbake i år, men ikke god nok til å tilby han kontrakt i fjor?
                                  Så vidt jeg får med meg nå fikk de ikke sett mye nok av Jonathan Alukwu, med få reelle treninger med tett kampprogram, i fjor høst. Men likevel nok til fortsatt å være interessert. Han skulle også vært med til Gran Canaria, men det tok for lang tid med visum. Skal være med noen uker framover nå, og skal ganske sikkert spille en omgang på fredag mot Stabæk.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • Lynginator
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2020
                                    • 52

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert

                                    Så vidt jeg får med meg nå fikk de ikke sett mye nok av Jonathan Alukwu, med få reelle treninger med tett kampprogram, i fjor høst. Men likevel nok til fortsatt å være interessert. Han skulle også vært med til Gran Canaria, men det tok for lang tid med visum. Skal være med noen uker framover nå, og skal ganske sikkert spille en omgang på fredag mot Stabæk.

                                    gilbert
                                    Kan bli spennende å følge med, dersom direktesendingen til RB tillater dette. Spent på Alukwu, og å få sett mer av nykommere.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3162

                                      #19
                                      Kommer en sak om og med intervju med Alukwu på RB om ikke lenge, erfarer jeg.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3162

                                        #20
                                        Trening torsdag 2. februar

                                        Dagens trening i hallen 10-11.30 ble mye brukt til formasjonstrening før fredagens treningskamp mot Stabæk. Et oransje og et svart lag ble drilla taktisk i hver sin runde med 4-4-2 med diamant mot Stabæks forventa 3-5-2. Diamant i 4-4-2 er det alternativet vi kommer til å bruke oftest til å sjøl spille i 3-5-2, når en vil spille med to spisser.

                                        Trolig vil oransje lag starte og spille førsteomgang i morra, med Thomas og Henrik på topp, Tobias framskutt og Magnus som anker, Ulrik som høyre og Gjermund som venstre indreløper. Tobias ser mer påskrudd og konsentrert ut enn noen gang, både i følge trenerne og det jeg sjøl har sett - denne rollen burde passe ham bra. I andre omgang får vi se Akor og Jonathan Alukwu sammen på topp, første kamp i år for begge to. I følge trenerne og Svesengens intervju med Alukwu i Romerikes Blad er en av hans styrker hurtighet - blir meget spennende å se.

                                        En klar tendens i nysigneringene i år er spillere med god fart, klart bedre enn de som er borte fra i fjor. Det gjelder både Nwokoma, Roseth, Tønnessen, vel også Skjærvik, og nå kanskje også Alukwu, hvis han ender opp med å bli signert. Det betyr at vi kan stå høyere med hele laget, særlig er farta i back/midtstopperrekka helt annerledes enn i 2022, da bare Igoh Ogbu egentlig kunne sies å ha særlig med fart. Selv om hans ekstremfart er borte, har også Ruben brukbart med fart sammenlikna med de som er borte, og de nye er definitivt raskere. God fart er også en klar forutsetning for å spille 4-4-2 med diamant, som særlig krever mye av backene - men de vi nå har bør kunne levere det som trengs her.

                                        For øvrig kan nevnes fra dagens trening at Eskil Edh ble operert i kneet allerede tirsdag, og alt i dag var på plass i hallen - han trente forsiktig og svært alternativt i et hjørne, med et tydelig stivt kne etter operasjonen. Den skal ha gått som planlagt, og han kan forhåpentligvis være klar til seriestart.

                                        Mesfin har flere utenlandske (ingen både tilgjengelige og gode nok i Norge) midtbanespillere på blokka, men en har foreløpig ingen hast, og er tydeligvis ikke hundre prosent overbevist om noen av dem, vil vurdere de aktuelle litt mere.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎