Treningstråden 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3163

    #41
    Trening torsdag 11. mai

    Dagens trening 11.30-13.00 i LSK-Hallen (kunstgras mot Odd) viste følgende formasjon som mulig 11'er i morra i Skien:

    Mads
    Espen-Ruben-Vetle (Skjærvik)
    Lars-Tobias-Vebjørn-Gjermund-Vetle (Dragsnes)
    Akor-Thomas

    Alle unntatt Martin Roseth og Kristoffer Tønnessen deltok i treninga. Roseth er fortsatt til utredning for hodet og nakken (ser ikke lovende ut, begynner jeg å bli redd), mens Tønnessen i tillegg til skulderen nå har et kutt i foten (det er jo helt fordømt hvordan motstanderlagene stadig kvester venstrestopperne våre!). Lundemo og Solberg trener fortsatt bare alternativt på sidelinja. Som nevnt i dagens RB (se nyhetstråden) er de to "pjuske", Åsen og Lehne Olsen, stadig bedre, og ingen flere er blitt smitta av diverse virus eller bakterier som bokstavelig talt må ha florert litt i stallen.

    gilbert

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2855

      #42
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Trening torsdag 11. mai

      Dagens trening 11.30-13.00 i LSK-Hallen (kunstgras mot Odd) viste følgende formasjon som mulig 11'er i morra i Skien:

      Mads
      Espen-Ruben-Vetle (Skjærvik)
      Lars-Tobias-Vebjørn-Gjermund-Vetle (Dragsnes)
      Akor-Thomas

      Alle unntatt Martin Roseth og Kristoffer Tønnessen deltok i treninga. Roseth er fortsatt til utredning for hodet og nakken (ser ikke lovende ut, begynner jeg å bli redd),

      gilbert
      Vi burde jo seriøst anmeldt Salvesen. Bare den jævlige manbunen hans bør kvalifisere til straff. Han skal få når viking kommer til Åråsen
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2856

        #43
        Opprinnelig skrevet av bjarmann

        Vi burde jo seriøst anmeldt Salvesen. Bare den jævlige manbunen hans bør kvalifisere til straff. Han skal få når viking kommer til Åråsen
        Fra fridiskusjon.no:

        Skjermbilde 2023-05-11 kl. 15.49.47.png

        Kommentar

        • Håvard Ottesen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2012
          • 126

          #44
          Det jævligste er jo at Salvesen protesterte voldsomt på at han fikk frispark mot seg i den situasjonen. Så mye at han fikk gult kort for protester. Altså: null kort for albue i hodet, gult kort for protest mot å få frispark mot seg for albue i hodet

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1380

            #45
            Jeg skjønner ikke at folk ikke reagerte mer på den fra Salvesen. Jeg skrev det i kamptråden da det skjedde. Det er klink rødt og veldig stygt. Nå ser man også hva slikt kan føre til.

            Avskyelig type han Salvesen. Alle andre i serien er tjent med karrieretruende taklinger mot det rasshølet i neste kamp mot Viking. Få han opp på tribunen, på NAV og så i glemmeboka.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4281

              #46
              Viking-fansen er en ganske så uspiselig gjeng. Nok av rasshøl både blant supportere og spillere til at jeg for lengst har fått dem i vrangstupen. Siddis-dialekten er ikke akkurat formildende, den heller. Fysjom!

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1380

                #47
                Noen som så treningen i dag og kan komme med en liten rapport? Blir Tønnessen klar?

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3163

                  #48
                  Trening tirsdag 23. mai

                  Ut fra dagens trening på Vigernesjordet 11.30-13.00 blir laget borte mot Skedsmo i cupen 2023 i morra klokka 19.35:

                  Søyland
                  Bjørnsen-Kolberg-Winger
                  Aalen-Nwokoma-Nordengen-Åsen-Smidesang
                  Olsen-Hammer

                  (eller, med bedre kjente deler av lange navn og mellomnavn

                  Knut-André Skjærstein
                  Espen Garnås-Philip Slørdahl-Vetle Dragsnes
                  Andreas Vindheim-Uba Charles-Magnus Knudsen-Gjermund Åsen-Eskil Edh
                  Thomas Lehne Olsen-Tobias Svendsen

                  Sorry, bare min forskrudde humor)

                  Motstanden, oransje lag, besto av de øvrige disponible A-spillere og flere juniorer - trolig langt bedre motstand enn en kan vente fra 3. divisjon. Svart lag vant, som de burde, 3-2.

                  Skadesituasjonen er som kjent at Lars Ranger foreløpig bruker krykker inntil en finner ut mer om leddbånd og annet trøbbel i ankelen. Martin Roseth er ferdig med undersøkelser og utredning, men venter på resultater og konklusjoner fra disse. Kristoffer Tønnessen er ganske sikkert klar til neste seriekamp, borte (på en grusom bane) mot kameratene fra Hamar mandag 29. mai. Å merke seg av positive tegn er at Marius Lundemo i dag spilte som de andre, på oransje lag. Han kan være god å ha framover, både som back-up og for å heve nivået på treningene. En klar suksessfaktor både i 2021 og 2022 var en bred og god stall som ga kvalitet og nivå i treningshverdagen - det har vært vanskeligere å få til hittil i år, med alle større og mindre skadeavbrekk for flere sentrale spillere.

                  gilbert




                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3163

                    #49
                    Trening lørdag 27. mai

                    Ut fra dagens trening (på Vigernesjordet 11-30-13.00) ser det foreløpig ut som 11'ern kan bli

                    Mads
                    Garnås-Skjærvik-Gabrielsen
                    Vindheim-Knudsen-Hoff-Åsen-Dragsnes
                    Ibrahimaj-Adams

                    men her var flere bytter: Blant annet Uba Charles og Ibra inn som indreløpere, og Tobias Svendsen opp som spiss. Så ikke Eskil Edh i farta (var bare en snartur bortom). Thomas Lehne Olsen dreiv løpetrening rundt banen, og sier han er bedre: Løping og vendinger går greit, men fortsatt litt vondt ved pasninger og skuddforsøk. Han kan fortsatt være aktuell for start eller innhopp mandag.

                    Martin Roseth var å se i utkanten av treningsfeltet, men ingenting er avgjort om hva som skjer videre verken med han eller Lars Ranger. For Roseth venter en fortsatt på konklusjoner fra undersøkelsene, selv om alle er gjennomført. Tønnessen med, så vidt jeg så på avstand (tror ikke det var Balatoni? - litt for mange høye, lyshåra nordmenn for meg avogtil), men ser ut til å "spares" (med både skulder og kutt i foten, selv om begge skadene nå vel skulle være greie å spille med).

                    Interessant med Vetle Skjærvik sentralt blant stopperne og Ruben som venstre - var jo der han spilte mot Skedsmo også, da med Philip Slørdahl som sentral stopper.

                    Tror ikke laget er tatt ut enda, men det var slik det så ut i dag, ved et raskt besøk på feltet.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3163

                      #50
                      Trening lørdag 10. juni

                      Alle mann alle, men uten Ranger, Roseth eller Solberg, var med på dagens trening på Åråsen 11.30-13.00. Det betyr at alle de fire usikre, Lehne Olsen, Skjærvik, Tønnessen og Vindheim, er blitt såpass bra at de fikk lov av Geir Kåsene til å være med på iallfall deler av dagens formasjonsspill.

                      Trolig kan alle være med troppen til Bergen, men neppe mer enn én stopper (Skjærvik,Tønnessen?) i 11'ern fra start. Formasjonen ellers er jeg ikke helt sikker på, men det kan se ut som Akor Adams og Henrik Skogvold kan starte sammen på topp.

                      Trolig bør de som starter være godt rusta defensivt for å stå i mot det stormløpet Brann kommer til å prøve de første 20-30 minuttene. Derimot bør kreative, offensive føtter kunne få spillerom mot slutten av kampen, siden Brann har en ekstra kamp i beina, til overmål med ekstraomganger og betydelig stress for å få det seine utlikningsmålet de trengte for å få lov til å spille en halv time ekstra.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Solvangen
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Aug 2011
                        • 27

                        #51
                        Hei!

                        noen som veit når og hvor det er trening imorra?

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3163

                          #52
                          Trening torsdag 29. juni

                          Treninga mandag, tirsdag, torsdag og fredag denne uka skulle være på Vigernesjordet fra 10.30 (onsdag fri), men i dag var treninga på Åråsen. I morra, fredag blir det vel 10.30, trolig på Vigernes, men muligens på Åråsen.

                          Dagens trening var uten Knudsen (naturligvis), Roseth, Tønnessen og Henrik Skogvold (med G-19), eller Mads, som vel kommer i morra og skal være klar til kampen på søndag. Lars Ranger trente med laget, men bare inntil formasjonstreninga, deretter alternativt. Med flere fravær og både Vindheim og Knudsen i avgang var fire juniorer* og senioren Frode K. henta inn.

                          11'ern var forutsigbar:

                          Keeper
                          Espen-Ruben-Vetle S
                          Eskil-Ylldren-Vebjørn-Gjermund-Vetle D
                          Thomas-Akor

                          men også Tobias og Uba Charles ble prøvd som indreløpere.

                          gilbert

                          *Juniorene var Hagen, Mansrud, Paulsen og Sture, så vidt jeg kunne se - foruten Leandro Neto, som er med på de fleste treningene med A-laget.

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3319

                            #53
                            Mens Lundemo kun er tilstede som ballgutt?

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3163

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Mens Lundemo kun er tilstede som ballgutt?
                              Nei, han hadde avgjort en SENTRAL rolle på det andre laget....

                              Lundemo kan opplagt være en kandidat til (delvis) å fylle rommet etter Knudsen. Han ble mye brukt i oppkjøringa i vinter, og bør ha alle forutsetninger for å gjøre en god jobb for oss - MEN: det forutsetter at han finner stabilitet både uten skader og i stabil kampform over tid. Det ønsker mange av oss selvsagt at han gjør, men det er fortsatt noe usikkert om det faktisk skjer.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • 007
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2013
                                • 270

                                #55
                                Kopierer inn denne fra AaFK-kamptråden da jeg mener den bør være her også:

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Ut fra dagens trening på Vigernesjordet 10.30-12.00 ser det ut til at laget blir

                                Mads
                                Espen-Ruben-Vetle S
                                Lars-Ylldren-Vebjørn-Vetle D
                                TLO-Akor-Gjermund

                                Trolig spares Eskil for å settes inn hvis/når Lars blir sliten etter 60 min og to kamper på kort tid. Kanskje regnes også Vetle D, tross noen svakheter, som en mer erfaren forsvarsspiller mot innleggs-, hode- og dødballsterke AaFK enn mer offensivt anlagte Eskil.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • woodford
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2004
                                  • 162

                                  #56
                                  Noen som har en oppdatering på de skadde spillerne ?
                                  Overrasket over at Tønnesen er ute enda, trodde han var på full fart tilbake.

                                  Kommentar

                                  • Yellows
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Apr 2007
                                    • 43

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av woodford
                                    Noen som har en oppdatering på de skadde spillerne ?
                                    Overrasket over at Tønnesen er ute enda, trodde han var på full fart tilbake.
                                    Ja hva skjer med Tønnesen? Nå som Ruben antakelig er ute noen kamper så blir det ekstra viktig å få stabla Tønnis på beina snarest!

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3163

                                      #58
                                      Trening fredag 21. juli

                                      Treninga var på Vigernesjordet, 10.30-11.45, litt kortere enn normalt fordi dette vanligvis er spillernes fridag, to dager etter kamp. De som starta mot AaFK nøyde seg, etter oppvarminga, med å spille fotball-pingpong: Fire på hver side, med føtter og hue mot og over et skrått, bueforma bordtennisbrett. De øvrige spilte five-a-side på halv og smal bane, med middels-til-høy intensitet. Philip Slørdahl skårte blant annet minst to mål i en ikke altfor alvorlig "match". Ingen formasjon eller 11'er å se, den blir vel mer tydelig på treninga 15.00 på Åråsen i morra, rett før avreise til Haugesund.

                                      Skadesituasjonen er som følger: Ruben Gabrielsen er til undersøkelser, det ser ikke ut til å være skulderen som er ute av ledd eller kragebeinsbrudd, men kanskje en skade samme sted som Akor hadde i fjor. Det behøver, i så fall, ikke bety at han er ute like lenge, siden Akor måtte opereres, og det veit en ikke om er nødvendig her. Men Ruben er nokså sikkert ute i flere uker.

                                      Kristoffer Tønnessen trente trolig inne, på stadion, og har ikke vært på feltet, løpt eller spilt, siden pausen. Det er såvidt jeg forstår fortsatt ankelen, og kuttet som ble infisert, som gjør at de venter ennå en stund før han er klar for trening, men her har jeg bare usikker info.

                                      Martin Roseth var tilstede på feltet i treningsdrakt, men bare som tilskuer. Han skal til nye undersøkelser i løpet av uka, og forhåpentligvis er prognosene da klarere (og helst gode!).

                                      Elias Solberg var ikke å se på feltet denne gangen, og er fortsatt langt fra å være restituert etter flere og dels alvorlige skader.

                                      Førstevalget som ny trener er opplagt Gaute Helstrup, og hele Tromsø (med ordføreren på laget) snubler nå over seg selv for å få en avklaring, der TIL vil ha svar på om han skriver ny og lengre kontrakt i løpet av søndag, så vidt jeg forstår. Lillestrøms interesse er klart og tydelig kommunisert via både media og mellommenn/agent (kan ikke ha direkte dialog eller samtaler uten å ta det også med TIL), og trolig er det nå TIL som må stresse for å få en avklaring. Sier han ja til TIL, er det et klart valg, sier han nei til forlenga kontrakt er veien åpen for direkte samtaler og forhandlinger med Lillestrøm, noe som da trolig tar kort tid.

                                      Akor Adams kan fort ha spilt sin siste kamp på Åråsen, og skjer det noe i dag eller lørdag starter han neppe mot Haugesund, av frykt for skader som kunne forpurre en eventuell overgang til rekordsum for LSK-overganger. Den mulige erstatteren i form av en "eliteseriespiller" skal være enig med klubben, men forhandlinger med klubben hans er ikke avslutta, enten de foregår med tolk fra tyrkisk eller ikke (det er jo ikke HELT sikkert at det dreier seg om Fredrik G).

                                      Det må sies at når en først skulle "miste" trenerduoen, på en skandaløs måte, midt i sesongen, så var taiminga likevel relativt heldig. Etter en første tredjedel av sesongen med masse skader og sykdom og stadig skifting av spillere i ulike posisjoner (men likevel såvidt brukbart med spill og poeng) trodde nok flere av oss at en kunne vente bedring etter fotballpausen. Det skjedde ikke mot TIL, men mot RBK så det ut til at en formasjon med 3-4-3 offensivt (selv med Lehne som ving) og 3-5-2 defensivt funka klart bedre. Dessuten var både Lars, Eskil og Marius Lundemo tilbake fra skader, og de tidligere klart sykdomssvekka nøkkelspillerne Åsen og Lehne Olsen friske igjen, også spillemessig, noe som ga grunn til optimisme.

                                      Måten spillergruppa og hele støtteapparatet med sportssjef Simon Mesfin i spissen har tackla situasjonen på har vært helt imponerende. Det er klart at det igjen var litt heldig taiming med to hjemmekamper mot de to definitive bunnlaga, men seier hjemme mot bunnlag er likevel ikke noen selvfølge i fotball og slett ikke i norsk eliteserie. Jeg er som alle andre spent på å se også de to neste kampene, men måten nesten alle spillerne og hele LSK-kollektivet har stått fram på gir avgjort grunn til optismisme. Entusiasme, angrepsvillig fotball og et dusin målsjanser (store sjanser) i begge kampene, og måten spillere som Åsen og Lehne har gjenoppstått på - ikke fra de døde, men fra de syke - har vært overbevisende - Åsens innlegg og dødballer er nå der de skal være, og Thomas har opplagt funnet tilbake til skåringsformen, kanskje tilogmed på 2021-nivå. De to skåringene mot Sandefjord var begge, ikke bare den første, relativt lettkjøpte (men han var på rett sted), men de to mot AaFK var topp prestasjoner han ikke var i nærheten av da han sleit med virus i kroppen, men spilte likevel. For ikke å snakke om Ylldren Ibrahimaj, som ser ut til å ha blitt sluppet fri fra et fengsel og spiller bedre enn noen gang før, i helt ny rolle på sentral midt. Når Lars, Eskil og Marius også er tilbake for fullt fra langvarige skader (kortere enn venta for hardhausen Lars) er det bare én ting som gjenstår: Vi må få skikk på forsvarsspillet, selv om det vil bli en utfordring, med stadig nye posisjoner for de tre-fire-fem som kan spille på stopperplassene.

                                      gilbert



                                      Kommentar

                                      • woodford
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2004
                                        • 162

                                        #59
                                        Tusen takk Gilbert for nok engang masse god informasjon og status. Setter stor pris på at du tar deg tid og deler med oss andre

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3163

                                          #60
                                          Trening lørdag 22. juli

                                          Før avreise til Haugesund i dag trente A-laget fra klokka 15.00 på Vigernesjordet (ikke Åråsen). Formasjonstreninga viste ingen overraskelser:

                                          Mads
                                          Espen-Vetle S-Vetle D
                                          Lars-Ylldren-Vebjørn-Eskil
                                          Thomas-Akor-Gjermund

                                          Mer interessant er nok kanskje at jeg snakka raskt med "Bare-én-Geir-i-Norge" Kåsene og fikk litt oppdatering om skadesituasjonen:

                                          En venter fortsatt på avklaring om skaden til Ruben Gabrielsen. Skaden er samme sted ("AC-leddet") der Akor Adams fikk en skade i fjor og der Kristoffer Tønnessen ble skada tidligere i år - Akor var ute i sju kamper, mens Tønnessen spilte allerede neste kamp. Vi får håpe Rubens skadegrad er nærmere Tønnessens.

                                          For Kristoffer Tønnessen var håpet at han skulle vært klar nå, men det går litt tregere med ankelen enn ønska. Selv om kuttsår og infeksjon er lega, så er det overtråkket han fikk mot Stabæk som nå fortsatt ikke er helt overstått, men i august skal han være klar. Han har sykla, trent på ellipsemaskin og løpt mye i vann (blytungt) og holdt kroppen godt i gang.

                                          Også Elias Solberg skal være klar for trening i august. Han har hatt mye trøbbel og skader lenge, men han er nå over disse og begynner å bygge muskler og kondisjon og form igjen, og skal være med på feltet og fellestreningene i august, såvidt jeg forstår.

                                          Martin Roseth er blitt holdt tilbake fra fellestreningene fram til august. Det en venter på er at en lege vurderer skaden/syndromet slik at hun/han kan ta ansvar og gi klarsignal. Fortsatt er hans situasjon og framtidsutsikter derfor relativt åpne, for ikke å si usikre.

                                          (Noe av dette står også i Romerikes Blad i dag: https://www.rb.no/gabrielsen-ute-son...s/5-43-2065759)

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎