Norgesmesterskapet 2022; Brann - LSK, Ullevål Std. 20.05.23, kl 16.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3315

    Kamptråd Norgesmesterskapet 2022; Brann - LSK, Ullevål Std. 20.05.23, kl 16.00

    Da er neste kamp muligens årets viktigste. Vinneren skal spille Europacup til høsten med alle bonuser det medfører i form av internasjonal matching og pengepremier. Med tanke på tirsdagens resultater er det lett å tenke at Brann er favoritter, men det ligger an til å bli fryktelig jevnt. Den største utfordringen vår ligger i at vi har mange nøkkelspillere som er ute av form, skadet eller syke. De meste opplagte er Roseth og Tønnesen på stopperplass, Knudsen, Åsen og Dragsnes som har vært skygger av seg selv, og Lehne som fortsatt virker preget av sykdom. I tillegg er trenerteamet bekymret av låret til Hoff, og oppgir det som årsak til at han startet på benken i dag.

    Å ta ut en startellever med så mange spørsmålstegn er ikke lett. Hvem tåler å stå 90 min, evt 120 dersom ekstraomganger? Hvem kan komme inn og endre kampbildet ved behov? Det er faen ikke lett, men her er min umiddelbare basert på hvem som har prestert de siste ukene:

    Hedenstad
    Garnås - Ruben - Dragsnes
    Ranger - Uba - Hoff - Ibrahimaj - Edh
    TLO - Adams

    Hedenstad, Garnås, Ruben, Ranger og Adams er bankersene her. Normalt ville Hoff også vært blant dem, men skadeproblematikken som ble nevnt i intervjuene etter kampen i kveld gjør det litt usikkert. Jeg tror det allikevel er fornuftigst å starte med Hoff for å demme opp etter beste evne i starten. Å sette han innpå i 60. minutt dersom vi ligger under kan vise seg skjebnesvangert. Uba viste igjen gode takter, men led under et lag som overhodet ikke hang sammen. Å sette en så urutinert spiller inn fra start i en så viktig kamp er et sjansespill, men jeg tror løpskraften hans vil være uvurdelig for å demme opp mot Branns midtbane. På samme måte vil jeg gjerne ha Ibrahimaj over på venstre indreløper for å stå imot Brann i starten. Jeg verdsetter defensive egenskaper og løpskraft i starten for å forsøke å hindre at vi kommer bakpå tidlig. Alternativene Åsen og Knudsen har også bedre evner til å komme inn og endre kampbildet enn starterne.

    Skjærvik har gjort en brukbar figur på venstre stopper, men som Slørdal og Røsler før han, sliter han i det oppbyggende spillet som høyrebeint. Derfor vil jeg gjerne flytte Dragsnes ned. Å starte med Edh kan også fremstå som risikabelt, men han virker å ha tålt 30 min bra i to kamper nå. Jeg håper han tåler 60 min. Hans fart og defensive egenskaper vil være viktige fra start.

    Å starte med TLO, med tanke på den form han har vist og sykdomsbilde, er jeg veldig usikker på. Hadde jeg hatt et alternativ på spissplass, så ville jeg startet med vedkommende. Vi får mye større trykk i boksen med både Lehne og Adams, så jeg skulle gjerne sett at vi kunne spare Lehne frem til kampen skal avgjøres. Et alternativ er å starte med Svendsen og Adams, og de har komplementære egenskaper som hadde vært spennende å teste. Å slå langt på Adams som legger igjen til Svendsen kan være en nøkkel til å åpne Brann-forsvaret.

    I en ideell verden hadde vi startet med både Åsen og Lehne, og det er store muligheter for at Bakke og Myhre gjør dette (vi trenger lederegenskapene deres), men Åsen er i stadig mindre grad i stand til å ta de defensive løpene og dekke rom, noe som gjør at jeg frykter at Brann løper oss i filler. Å få inn en frisk Åsen i 60. min kan også være tungen på vektskåla mot slutten når bein begynner å bli slitne. Mye av det samme med Lehne; hans egenskaper i boks kan gi Adams de nødvendige rommene for å bli matchvinner.

    Bakke og Myhre har utvilsomt mye å tenke på frem mot cupfinalen, og det blir spennende å se hvilke grep de tar.
    Last edited by rEPPA; 21.05.2023, 18:28.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2281

    #2
    VG er synske
    Attached Files

    Kommentar

    • EPA
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2013
      • 128

      #3
      Blir skuffet og overrasket om vi starter annet enn dette med mindre skader er et problem.
      hedenstad
      garnås-Ruben-tønnesen
      ranger-Knudsen-hoff-Åsen-dragsnes
      Lehne-Adams

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 863

        #4
        Opprinnelig skrevet av EPA
        Blir skuffet og overrasket om vi starter annet enn dette med mindre skader er et problem.
        hedenstad
        garnås-Ruben-tønnesen
        ranger-Knudsen-hoff-Åsen-dragsnes
        Lehne-Adams
        Jeg kunne nesten ha tenkt meg Skjærvik istedenfor Garnås, men samtidig er det litt småskummelt å endre mer enn nødvendig i forsvar. Håper virkelig at matchen i går var et resultat av at cupfinalen stjal litt fokus

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 445

          #5
          Opprinnelig skrevet av EPA
          Blir skuffet og overrasket om vi starter annet enn dette med mindre skader er et problem.
          hedenstad
          garnås-Ruben-tønnesen
          ranger-Knudsen-hoff-Åsen-dragsnes
          Lehne-Adams
          Et eneste hælspark i blinde til fra Magnus Knudsen så skal jeg personlig kjøre ham tilbake til Rostov. Legg ballen på bakken, se på medspiller, spilll ball til medspiller, så enkelt kan det gjøres.
          Er virkelig fan av magnus, men sånn som han holdt på igår hadde jeg ikke tilgitt noen av heltene, fikk flashbacks til trenern vår som skreik oss huden full da vi spilte småguttfotball hvis vi gjorde bare én eneste sånn idiotpasning i blinde til motspiller, mens knudsen gjorde jo nærmest ikke annet i en 10-15minutters periode av 2omg før han gikk ut der. Det begynner å bli for mange football 101 regler vi bryter nå, da blir det vanskelig å vinne fotballkamper, eller i det hele tatt å ikke bli overkjørt i kamp etter kamp.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3315

            #6
            Opprinnelig skrevet av EPA
            Blir skuffet og overrasket om vi starter annet enn dette med mindre skader er et problem.
            hedenstad
            garnås-Ruben-tønnesen
            ranger-Knudsen-hoff-Åsen-dragsnes
            Lehne-Adams
            Dersom Tønnesen blir klar, så hjelper det utrolig mye. Dragsnes er en av de som tåler 120 min, og det kan fort skje på lørdag. De tre i startelleveren jeg er bekymret for i så henseende er Åsen, Knudsen og Lehne. Lehne virket friskere når han kom inn mot S08, men virker langt fra å være klar for 120. Det samme med Åsen som etterlater mye rom rundt seg, og sjelden kommer helt opp i ballfører. Der går rett og slett for tregt. Å sette han innpå etter ca. 60 min vil forhåpentligvis gjøre svakhetene hans mindre samtidig som han er en type som kan komme inn og endre kampbildet. Knudsen er også en type som kan komme inn og endre kampbildet, men dersom han starter så kommer feilene hyppigere etterhvert som han blir sliten. Han hadde også et positivt innhopp mot Odd som viser at han kan skape mye dersom han kommer inn mot slitne bein.

            Magefølelsen min tilsier at kampen vil kunne deles inn i to deler. Brann styrer første omgang, og vi i andre. Derfor tror jeg løsningen er å starte med de beste defensivt og heller la teknikerne få utfolde seg når Brann har løpt fra seg.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 959

              #7
              Vi kan ikke starte med første lag oppstilling som blir nevnt først i innlegget:

              Hedenstad
              Garnås - Ruben - Dragsnes
              Ranger - Uba - Hoff - Ibrahimaj - Edh
              TLO - Adams​

              Da taper vi garantert. Ikke for at det er noe dårlig lag, men for de har ikke relasjonene.

              Ser at kamper vi har spart spillere eller må unnvære spillere som har vært skadet så har vi spilt langt dårligere.

              Tror også fort det blir denne elleveren om de er skadefrie;

              hedenstad
              garnås-Ruben-tønnesen
              ranger-Knudsen-hoff-Åsen-dragsnes
              Lehne-Adams​

              Eneste mulig endring er at Ibrahimaj kanskje starter. Men hvem som går ut er vanskelig å si.

              Og ha Svendsen, Ibrahimaj, Edh, Ubba Charles og Skjærvik å sette innpå når spillere er slitene er gull verdt. Tror fort det er det vi kan vinne cupfinalen på.

              Kommentar

              • Diamanten
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 67

                #8
                Alt annet enn å starte TLO virker jo meningsløst om han er 70% fit eller bedre. Måten han gjør Adams bedre på og kvaliteten han har i seg sjøl er udiskutabel. Ikke uten grunn at Adams får rom til å skinne som han gjør, og de gangene samspillet sitter 100 så er det tett opp mot det beste vi har sett av spisspar her hjemme noen gang.

                Main man i alle Eliteserielag any day. Det viser han også når han kommer inn mot Sarpelona.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4283

                  #9
                  Skjærvik fra start. Tønnesen på benk. Synd han ikke ble klar i tide. Skulle gjerne hatt et venstrebein på den plassen.

                  Ellers starter Ibra og Åsen som indreløpere. Resten av laget som forventet.

                  Fy faen, så nervøs! Kom igjen, Fugla!
                  Last edited by Kanarivogel89; 20.05.2023, 14:08.

                  Kommentar

                  • Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 289

                    #10
                    Synd ikke Tønnesen ble klar, men ellers er det akkurat det laget jeg ville ha startet med.

                    Tror det er vår fremste fordel overfor Brann at vi har spillere som Knudsen, Svendsen, Edh, Uba, Vindheim og Tønnesen å hive innpå. Alle disse kunne ha startet uten at vi ville blitt særlig svekket.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4283

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                      Synd ikke Tønnesen ble klar, men ellers er det akkurat det laget jeg ville ha startet med.

                      Tror det er vår fremste fordel overfor Brann at vi har spillere som Knudsen, Svendsen, Edh, Uba, Vindheim og Tønnesen å hive innpå. Alle disse kunne ha startet uten at vi ville blitt særlig svekket.
                      Absolutt riktig lag. Knudsen har ikke vært god så langt i år, så var redd for at han ble valgt fra start. Ibra har ikke vært strålende han heller, men han har et langt høyere bunnivå. Åsen må stå samtlige minutter. Holde hoder kalde.

                      Tror Lehne kommer til å være på i dag. Vanvittig revansjesugen etter sjukdomsperioden.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3933

                        #12
                        Bård Finne holder lekestue med våre saltstøtter!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Tommy og Tigeren
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2017
                          • 263

                          #13
                          Kanskje få inn en keeper som redder ballen og ikke bare synger etter kampene.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            #14
                            Svakt av TLO å ikke score der.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2105

                              #15
                              Dragsnes og Åsen , bare å bytte ut begge 2 i pausen !

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3933

                                #16
                                Vi må opp flere hakk hvis vi skal ha noen sjanse her. Og vi må selvsagt score på så åpne muligheter som den TLO fikk!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9364

                                  #17
                                  Mental trener-dama skulle kanskje vært brukt før denna kampen?

                                  Makan for en uinspirert gjeng!

                                  Knudsen og Svendsen må inn.

                                  Makan!

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 463

                                    #18
                                    Kampen omtrent som forventet. Brann med langt bedre relasjoner og grunnspill og har full kontroll. Minner om førsteomgangen mot Vålerenga. Så gjenstår det å se om Bakke er i stand til å ta grep i pausen for å jevne ut dette.

                                    Kommentar

                                    • Kjøttkaka
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2012
                                      • 289

                                      #19
                                      Utrolig tam første omgang. Blir blytungt når vi ikke klarer å holde på ballen i det hele tatt.

                                      Også ekstremt typisk for årets sesong at vi slipper inn på den ene virkelige sjansen imot, og TLO igjen bommer når han får stå helt aleine på corner. Må være tiende gang i år.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        #20
                                        Klasseforskjell dessverre

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎