Runde 5; LSK - Ham-Kam, Søndag 28.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Kamptråd 2024 Runde 5; LSK - Ham-Kam, Søndag 28.04.24, kl. 17.00

    Ham-Kam kommer fra en komfortabel cupseier mot Elverum, men i serien har de gått på tre strake 0-1 tap. Det er med andre ord et godt defensivt lag med offensive problemer som kommer på besøk.

    Vi får en ny mulighet til å ta årets første hjemmeseier, og alle gode ting er tre, osv. Skal vi være et lag på øvre halvdel, så er kun tre poeng godt nok. Sves melder visstnok at Lundemo er klar igjen. Det gir flere mulige startoppstillinger, men dette er nok den mest sannsynlige.

    Mads
    Uba - Ruben - Roseth - Tønnesen
    Ibrahimaj - Lundemo - Hoff
    Kitolano - Lehne - Åsen

    Er det en kamp i år hvor Åsen bør komme til sin rett, så er det nok denne. Mange vil nok ha Va inn for enten han eller Kitolano, men jeg tror Georgson lar veteranene starte. Jeg tror Skogvold også blir henvist til benken for denne kampen. Resten av laget fra Sandefjordkampen får nok fornyet tillit.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7029

    #2
    Venstre ving er den eneste posisjonen der Åsen bør være aktuell. Hamkam var direkte svake da jeg så dem mot Kåffa. Jeg tipper de legger seg dypt og prøver å kjøre de overgangene de får mot Moses Mawa. Åsens innlegg kan bli helt avgjørende for å få hull på dem. Nå må vi slutte med å dytte folk rundt i posisjoner de ikke behersker. Åsen på venstre ving, punktum.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • *eLSKerLSK*
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 403

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Venstre ving er den eneste posisjonen der Åsen bør være aktuell. Hamkam var direkte svake da jeg så dem mot Kåffa. Jeg tipper de legger seg dypt og prøver å kjøre de overgangene de får mot Moses Mawa. Åsens innlegg kan bli helt avgjørende for å få hull på dem. Nå må vi slutte med å dytte folk rundt i posisjoner de ikke behersker. Åsen på venstre ving, punktum.
      Korrekt. Og Tønnesen/Roseth burde se video av hvordan Dragsnes kombinerte med Åsen.

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2013
        • 153

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Venstre ving er den eneste posisjonen der Åsen bør være aktuell. Hamkam var direkte svake da jeg så dem mot Kåffa. Jeg tipper de legger seg dypt og prøver å kjøre de overgangene de får mot Moses Mawa. Åsens innlegg kan bli helt avgjørende for å få hull på dem. Nå må vi slutte med å dytte folk rundt i posisjoner de ikke behersker. Åsen på venstre ving, punktum.
        100% enig... Åsen på venstre kant for skal han spille på midten vil jeg si eneste alternativ er midterst på benken.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3174

          #5
          Lundemo trente ikke med laget verken torsdag eller i dag, og er ikke klar. Laget blir, etter dagens trening å dømme:

          Mads
          Uba-Ruben-Roseth-Tønnessen
          Ibra-Hoff-Kito
          Gjermund-Thomas-Felix

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 302

            #6
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Lundemo trente ikke med laget verken torsdag eller i dag, og er ikke klar. Laget blir, etter dagens trening å dømme:

            Mads
            Uba-Ruben-Roseth-Tønnessen
            Ibra-Hoff-Kito
            Gjermund-Thomas-Felix
            Signeringa av Lundemo går like bra som alle visste.. Elendig håndverk å ikke hente inn en til på midtbanen.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9372

              #7
              Opprinnelig skrevet av ChrisK

              Signeringa av Lundemo går like bra som alle visste.. Elendig håndverk å ikke hente inn en til på midtbanen.
              Signeringa av Lundemo er helt ok den. Man veit hva man får; eliteseriekvalitet i kamper som spilles men også risiko for uteblivelse pga skader.

              Jeg tipper, altså kun jeg som tipper, at man trodde at Karlin var "good to go" for Eliteserien ellers.

              Mitt kongerike for poengspillere, uansett plass på bana


              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2013
                • 153

                #8
                Opprinnelig skrevet av knut

                Signeringa av Lundemo er helt ok den. Man veit hva man får; eliteseriekvalitet i kamper som spilles men også risiko for uteblivelse pga skader.

                Jeg tipper, altså kun jeg som tipper, at man trodde at Karlin var "good to go" for Eliteserien ellers.

                Mitt kongerike for poengspillere, uansett plass på bana

                Signeringa av lundemo er isolert sett ok, men uten å signere minst en til som er beviselig på nivå fremstår den som ganske dårlig. Nå sitter i runde 5 uten alternativer på benk

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3324

                  #9
                  Lundemo har vært testet i hver kamp siden han ble skadet. Urovekkende, men ikke overraskende. Synd, men dette er akkurat som forventet.

                  Gledelig og fortjent med Va fra start.

                  Kommentar

                  • EPA
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2013
                    • 153

                    #10
                    Hvor ræva kan egentlig Lucky være siden karlin hele tiden foretrekkes? Det jeg så av lucky i treningskampene så veldig spennede ut, og systemet er vel ikke særlig nyere for han enn for de andre.

                    Kommentar

                    • maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 635

                      #11
                      Det om man skal bruke venstrebeint spiller på venstre og høyrebeint på høyre kant Kommer litt an på rollene til spillerne i de posisjonene. Nesten viktigere å ha «riktige bein» på backene, da disse skal komme høyt i banen å slå innlegg. Åsen skal trekke inn i banen for å frigjøre plass til Uba. Va scorte mot strømmen sist, nettopp fordi han kunne bruke høyrebeinet til å curle den inn. Det kan nå Åsen også gjøre fra sin høyre-posisjon. Ser man feks i PL bruker City, Arsenal og Liverpool også venstrebeinte spillere som høyrekant, så dette er normalt i de store klubbene.
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 153

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av maurakanari
                        Det om man skal bruke venstrebeint spiller på venstre og høyrebeint på høyre kant Kommer litt an på rollene til spillerne i de posisjonene. Nesten viktigere å ha «riktige bein» på backene, da disse skal komme høyt i banen å slå innlegg. Åsen skal trekke inn i banen for å frigjøre plass til Uba. Va scorte mot strømmen sist, nettopp fordi han kunne bruke høyrebeinet til å curle den inn. Det kan nå Åsen også gjøre fra sin høyre-posisjon. Ser man feks i PL bruker City, Arsenal og Liverpool også venstrebeinte spillere som høyrekant, så dette er normalt i de store klubbene.
                        Vet at dette er ganske normalt, men vi stiller med to venstrebeinte spillere på høyre kant (Åsen + Ibra), og begge disse dessverre såpass trege at de sliter med å komme rundt oppasseren sin for å slå dette innlegget. Vi har hatt Ibra der i noen sesonger allerede, men det har vel ikke akkurat vært vårt fremste angrepsvåpen så langt. Lov å håpe det endrer seg, men enn så lenge er jeg skeptisk mye pga fart, at de vegrer seg for å slå innlegget og det er forholdsvis få å sikte på der inne.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2087

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av EPA
                          Hvor ræva kan egentlig Lucky være siden karlin hele tiden foretrekkes? Det jeg så av lucky i treningskampene så veldig spennede ut, og systemet er vel ikke særlig nyere for han enn for de andre.
                          Det er nok tross alt en større overgang fra Afrika enn Sverige. Lucky sitt problem er at han er bedre enn Karlin individuelt, men har milevis å gå som en del av et lag.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 153

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Det er nok tross alt en større overgang fra Afrika enn Sverige. Lucky sitt problem er at han er bedre enn Karlin individuelt, men har milevis å gå som en del av et lag.
                            Helt enig, og nettopp derfor mener jeg det er mer å tjene på å sette han inn siste 10-15 dersom kampen er avgjort (selv om det aldri er tilfellet.. ref Strømmen). Karlin fremstår som Obos i beste fall, mens råmaterialet til Lucky i seg selv virker som en gavepakke av de skjeldne

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4314

                              #15
                              Lundemo ikke på benk. Hva er det egentlig som har skjedd her?

                              Fint å se at Và får sjansen

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2732

                                #16
                                Hva i helvete er det som skjer ute på banen nå? Vi fortsetter å gi bort ballen på utilgivelig vis. Hjemme! Mot HamKam!
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3954

                                  #17
                                  Ser ikke kampen, men følger litt med på vg.live. Det virker som vi viderefører tradisjonen med at våre spillere begår grove personlige feil. Og tradisjonen med at vi ikke klarer å utnytte motstandernes feil eller utnytte sjansene vi får? Er vi heldige som ikke ligger under mot kamma hjemme?
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3954

                                    #18
                                    Hoff skada igjen. Begynner å bli syltynt med folk som kan spille sentralt.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2875

                                      #19
                                      1-0, totalt ufortjent. Men deilig. Va ruler!

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3954

                                        #20
                                        Jadda! Som en fugl Felix fra asken!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎