Runde 5; LSK - Ham-Kam, Søndag 28.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 161

    #81
    En ting er et hodeløst rødt kort i dag som ødelegger en kamp, men noe helt annet er hva de driver med før dette. Vi plasserer Åsen på høyre side nok en gang og han nekter å slå innlegg derfra. Hva er da planen? Ser både lehne og kitt starter inn, men han velger å slå en pasning tilbake til ivra som også nekter å slå inn… skal vi virkelig ha to venstrebein på høyre side som nekter å slå innlegg??

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3361

      #82
      Opprinnelig skrevet av Svart og gul

      Det røde er soleklart og med intensjon. Forstår ikke at det er mulig å mene noe annet.
      Jeg skrev at jeg ikke hadde sett tv-bildene, ikke at det ikke var rødt. Det er ikke blitt diskutert hvorvidt det skulle vært straffe i forkant. Med tanke på at det er en helt annen spiller som kommer inn og blir truffet, så er det ikke lett å bli klok på. Hadde det vært spilleren som nettopp hadde taklet han så hadde det vært lettere å forstå. Når treffen blir som det blir så er det helt greit med rødt kort, men jeg kan ikke avvise Georgsons forklaring. Etter at han har reist aeg så fremstår han ikke aggressiv, og hadde det vært med overlegg så tviler jeg på at hadde hadde klart å roe seg ned på sekundet.

      Jeg stiller altså ikke spørsmål ved kortet, men er mer usikker på om det var med vilje.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 278

        #83
        Skjønner. Jeg svarte på spørsmålet ditt, men siste del av svaret mitt var egentlig ikke rettet mot deg Forståelig at Georgson ønsker å forsvare sin egen spiller (han er nok flinkere til å ta vare på spillerne sine enn svensken i VIF), men gjengen i RB framstår fryktelig naive.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2151

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Det direkte røde var dessverre helt korrekt. Men med den kort-linja dommeren har lagt seg på, skulle absolutt også Skjølstad (?) hatt gult.
          Det (Skjølstad) var nærmere rødt enn ingenting i hvert fall.
          Last edited by Lars Henrik Dahl; 29.04.2024, 13:59.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2504

            #85
            Jeg er overbevist om at Vá snakker sant når han sier at stemplingen ikke var bevisst. Jeg så kampen på TV, og på de opprinnelige bildene ser man at skuddet hans blir blokkert. Så oppdager han at ballen er fri rett ved beina hans, og hopper for å komme seg fort opp igjen. HamKam-spilleren han treffer kommer utenfra, fra en retning han ikke har fokus mot.
            På bildene fra kameraet bak mål, som er de eneste bildene dommeren fikk se om og om igjen på VAR-skjermen, ser det ut som om han stempler mot en som kommer rett framover mot ham, og det ser mye styggere og overlagt ut.
            Han har ikke noe å tjene på å stemple med vilje, og det er ikke noen opphetet eller aggresiv situasjon, så jeg tror ikke på noen hodemist.

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2124

              #86
              3 hjemmekamper og 1 poeng. Akkurat som fortjent , og akkurat som forventet. Vi skal bare være glade for at det er ett par tre enda dårlige lag i eliteserien dette året , da dette LSK laget egentlig ‘stinker’ nedrykk.

              Kommentar

              • Kjøttkaka
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2012
                • 290

                #87
                Jeg syns det var skremmende med den inngangen til 2.omgang som vi hadde. Vi byttet inn en stopper, og signaliserte med alt vi hadde at her skulle vi stå med ryggen mot mål og prøve så godt vi klarte å holde unna. Det lukta mål til HamKam med en gang omgangen ble sparket i gang.

                Jeg forstår at Garnås kom inn, men hele framtoningen vår oste tapermentalitet, og Kamma fikk jo blod på tann av hvordan vi framsto. Vi skjerpet oss heldigvis etter målet.

                Alle peker naturligvis på spillerlogistikken, og det er jo helt ufattelig at vi er i en sånn situasjon at vi måtte spille en omgang med Ibrahimaj, Åsen og Knudtzon/Skogvold som midtbanetrio.

                Kommentar

                • Dumbo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2004
                  • 468

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                  Det røde er soleklart og med intensjon. Forstår ikke at det er mulig å mene noe annet.
                  Det er ikke alltid jeg er enig i det Sves skriver, men her mener jeg han tolker situasjonen helt rett når han skriver "Likevel ser jeg ingen grunn til å «hogge» hodet av 25-åringen. Intensjonen hans var å komme seg opp igjen og vinne tilbake ballen inne i Kamma-boksen. Konsekvensen ble brutal, men det var på grunn av uflaks og ikke hodeløst stygt spill."


                  Kommentar

                  • EPA
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2013
                    • 161

                    #89
                    Jeg sitter igjen med en jævlig trist følelse etter nok en elendig kamp.
                    Vi er på Ham-Kam nivå eller dårligere frem til vi blir redusert til 10 mann. Vi skaper i beste fall tre-fire muligheter før utvisningen, hvor vi scorer på den ene, har en høyrebeint avslutning av Åsen og får en korrekt utvisning på den siste sjansen. Ham-Kam har minst like mange inkludert en knallhard i tverrligger etter elendig klarering fra Roseth.

                    Sitter igjen med en følelse av at enten får vi inn et par klasse midtbanespillere i sommer, ellers tror jeg jobben til trenerne ryker og Mesfin bør vel da også pakke sakene sine.

                    Det lugger altså så jævlig offensivt... Innleggsvegring, pasning i lengderetningsvegring og avslutingsvegring i endel tilfeller. Det er umulig for spisser og motsatt kant/indreløper å starte korrekt for man vet jo aldri når/om ballen kommer. Vi er trege som faen, og blir spilt rett igjennom av et tregt kamma lag som plutselig ser ut som de er fotballspillere. Jeg har ikke ord for hvor dritt midtbanen vår ser ut til tider.

                    Vårt beste angrepsvåpen er høyre back av et par grunner:
                    Han kan passerere ledd med ball og han slår inn slik at det er mulig å starte inn i boks på riktig tidpunkt...

                    Hadde vi hatt noe som helst annet altermativ enn Karlin hadde jeg gjerne sett Åsen på benk. Jeg blir helt oppgitt av alt han gjør om dagen med unntak av dødballer og innsats... må vel gi han en sjanse til siden vi ikke har alternativer, men få han tilbake på venstre kant så han hvertfall kan forsøke å slå ballen inn i feltet en gang i løpet av kampen. Null innlegg er fasit så langt fra høyre i åpent spill, og da er han faktisk ikke verdt å ha på banen.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3153

                      #90
                      Hagerup bør få sjansen i mål, Mads velger enten en livsfarlig kortpasning eller måker ballen opp på tribunen.
                      Gjermund er en herlig type, men nå må vi dessverre innse at det går så altfor tregt.
                      Skogvold er mer uferdig enn de fleste er villige til å innrømme.
                      Yldren er en fantastisk lagspiller, som desperat trenger raskere spillere rundt seg.
                      Lyset på kontoret til Mesfin bør stå på 24 timer i døgnet.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2151

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av fredpet76

                        Ja. Om du ikke har sett den på tv bør du gjøre det. For en sjelden gang fikk jeg ikke gå på kamp i dag, og denne forseelsen er 100% bevisst.
                        Jeg har sett situasjonen mange ganger på TV nå. Om og om igjen. At Georgson velger å bare gjengi det Va sier etterpå er en ting. At Sves sluker det med hud og hår er noe helt annet. Selv om jeg prøver steinhardt er jeg ikke med beste vilje i stand til å mene noe annet at det der er med vilje. Til hans forsvar - han har blitt måket ned 1 sekund tidligere, og en annen spiller ruser rett mot ham i stor fart. Ikke at det er noen unnskyldning, men det hele går veldig fort.

                        Konsekvensen er ikke bare at vi mister initiativet i kampen, men at VAR fullstendig glemmer å vurdere et evt straffespark fordi de blir opptatt av det røde kortet. Svakt av VAR (som vanlig), men håpløst fra Va. Jeg har bare sett situasjonen fra den ene vinkelen TV viste, men for meg ser det ut som straffe. Forsvarer treffer i hvert fall ikke ballen.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2151

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Hagerup bør få sjansen i mål, Mads velger enten en livsfarlig kortpasning eller måker ballen opp på tribunen.
                          Gjermund er en herlig type, men nå må vi dessverre innse at det går så altfor tregt.
                          Skogvold er mer uferdig enn de fleste er villige til å innrømme.
                          Yldren er en fantastisk lagspiller, som desperat trenger raskere spillere rundt seg.
                          Lyset på kontoret til Mesfin bør stå på 24 timer i døgnet.
                          Ylldren har raske spillere rundt seg, men når de er på løp stopper han opp, vender hjem, eller slår en umotivert pasning til siden som dreper alt momentum. I gårsdagens kamp hadde han Uba, Knutzon og Skogvold som alle regelmessig ble ignorert når de var på løp. Se forskjellen på hva Uba gjør når Skogvold starter i det som ble en kjempekontring og det Ibra gjør litt senere (igjen med Skogvold på løp). Ellers gjorde Ylldren en grei figur sentralt, og kredit til Georgson for å prøve dette framfor Karlin.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2151

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Dole

                            Soleklart rødt, men ingen bevisst handling. Dette er et uhell. Om du så kampen på tv antar jeg at du fikk med deg hva Georgson mente om hendelsen.
                            At Georgson ikke drar en Jokke Jønsson er vel ikke et bevis. Va ser direkte på spilleren i det øyeblikket han stempler ham. Jeg ønsker å tro det beste om spilleren, men klarer ikke å mene noe annet enn at dette var bevisst. Selvfølgelig ikke planlagt, men snarere i affekt.

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1538

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              At Georgson ikke drar en Jokke Jønsson er vel ikke et bevis. Va ser direkte på spilleren i det øyeblikket han stempler ham. Jeg ønsker å tro det beste om spilleren, men klarer ikke å mene noe annet enn at dette var bevisst. Selvfølgelig ikke planlagt, men snarere i affekt.
                              Det er vel slik at vi aldri vil få noe fasitsvar på dette. Vi kan velge å tro at Va diktet opp en løgn i garderoben eller vi kan velge å tro på det han sier.

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 161

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Dole

                                Det er vel slik at vi aldri vil få noe fasitsvar på dette. Vi kan velge å tro at Va diktet opp en løgn i garderoben eller vi kan velge å tro på det han sier.
                                Vi kan velge å tro på han, men det er lite som tyder på at han snakker sant. om han tar frem en liten løgn i denne situasjonen så er det fair, og jeg velger å ikke dømme han for denne ene hjernebødningen. Tipper dette var en engangsgreie i frustrasjon over noe som føles som et straffespark og det skjer neppe igjen.

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 402

                                  #96
                                  Jeg er fortsatt ikke pessimist egentlig. Goggen har fått svar på stallen og det er lite man kan gjøre når både Hoff og Lundemo ikke virker, noe som kanskje andre så klart, men klubben tok en sjanse likeså.

                                  Tenker det blir store omrokkeringer i sommervinduet, og fram til da blir det vel mest å karre til seg et poeng her og der, og tror kanskje man har gjort lurt i det istedet for å handle i panikk fram til sesongen skulle starte uten å ha krutt å brenne i sommer.

                                  Jeg puster fortsatt med magen.

                                  Ujah er vel ledig igjen fra sommeren av

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 161

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Jeg er fortsatt ikke pessimist egentlig. Goggen har fått svar på stallen og det er lite man kan gjøre når både Hoff og Lundemo ikke virker, noe som kanskje andre så klart, men klubben tok en sjanse likeså.

                                    Tenker det blir store omrokkeringer i sommervinduet, og fram til da blir det vel mest å karre til seg et poeng her og der, og tror kanskje man har gjort lurt i det istedet for å handle i panikk fram til sesongen skulle starte uten å ha krutt å brenne i sommer.

                                    Jeg puster fortsatt med magen.

                                    Ujah er vel ledig igjen fra sommeren av
                                    Ja, de har fått svar.
                                    Samtidig er jeg litt skuffet over at de ikke så problemene med fart på video... det har jo ikke dukket opp som troll i eske akkurat.
                                    De har også forlenget med Lundemo på eget initiativ selv om varsellampene lyste fra alle kanter... Nå skal det sies at han faktisk har klart seg bra, men sammensetningen av midtbanen er totalt sett for treg selv om de hver for seg kan fungere. Det skulle man anta at en eliteserietrener skjønte rimelig fort når minst 99% av de her inne har fått det med seg.

                                    Jeg liker spillestilen, men vi kan faktisk ikke fotsette med den så lenge vi har en midtbane som den vi har. Vi blir løpt fra av midtbanen til Ham-Kam!

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2504

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Jeg har sett situasjonen mange ganger på TV nå. Om og om igjen. At Georgson velger å bare gjengi det Va sier etterpå er en ting. At Sves sluker det med hud og hår er noe helt annet. Selv om jeg prøver steinhardt er jeg ikke med beste vilje i stand til å mene noe annet at det der er med vilje. Til hans forsvar - han har blitt måket ned 1 sekund tidligere, og en annen spiller ruser rett mot ham i stor fart. Ikke at det er noen unnskyldning, men det hele går veldig fort.

                                      Konsekvensen er ikke bare at vi mister initiativet i kampen, men at VAR fullstendig glemmer å vurdere et evt straffespark fordi de blir opptatt av det røde kortet. Svakt av VAR (som vanlig), men håpløst fra Va. Jeg har bare sett situasjonen fra den ene vinkelen TV viste, men for meg ser det ut som straffe. Forsvarer treffer i hvert fall ikke ballen.
                                      Jeg er helt uenig. Jeg synes ikke Vá blir måkt ned, men får skuddet blokkert. Den andre spilleren som "ruser rett mot ham i stor fart" kommer skrått bakfra, fra ute i banen, så Vá ser ikke ham.
                                      Jeg holder på at Vá oppdager at ballen er fri rett ved beina hans, og hopper for å komme seg fort opp igjen. At han treffer motspiller er fordi han er uoppmerksom, ikke fordi han gjør det med vilje / mister hodet / får hjerneblødning / er en idiot.

                                      På andre diskusjonssider har jeg sett noen som mener at VAR fungerte siden han får rødt kort. For meg er dette et grelt eksempel på hvordan VAR ikke skal brukes. Dommeren har sett situasjonen på nært hold og har gitt gult. Så blir han kalt ut til VAR-skjermen og blir vist det samme tre-sekunders klippet åtte ganger. Jeg telte. TV-bildene viser at alt han ser på 24 sekunder er åtte gjentagelser av at Vá løfter beina og setter dem i knehøyde på motspiller. På de bildene ser det ut som om HamKam-spileren kommer rett imot i retnimgen Vá ser, og det ser stygt og brutalt ut. Med bare de bildene, og ikke noe fra den opprinnelige vinkelen, har ikke dommeren noe valg, han må gi rødt.

                                      Kommentar

                                      • hthaug
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 402

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av EPA

                                        Ja, de har fått svar.
                                        Samtidig er jeg litt skuffet over at de ikke så problemene med fart på video... det har jo ikke dukket opp som troll i eske akkurat.
                                        De har også forlenget med Lundemo på eget initiativ selv om varsellampene lyste fra alle kanter... Nå skal det sies at han faktisk har klart seg bra, men sammensetningen av midtbanen er totalt sett for treg selv om de hver for seg kan fungere. Det skulle man anta at en eliteserietrener skjønte rimelig fort når minst 99% av de her inne har fått det med seg.

                                        Jeg liker spillestilen, men vi kan faktisk ikke fotsette med den så lenge vi har en midtbane som den vi har. Vi blir løpt fra av midtbanen til Ham-Kam!
                                        Jeg er langt fra noen ekspert i fotball, men mener vi fikk noen hint når Goggen kom ved at det ble nevnt tidlig at man skulle se hvem som blomstret eller ikke. Husker ikke helt sitatet fra en av intervjuene, men det var noe i den duren. Jeg tror det kanskje har vært lurt på sikt, og siden Lundemo bare er med dette året sammen med Knuzdon forteller ihvertfall meg at disse ikke er noen signeringer som man skal lene seg på framover.
                                        Jeg er overbevist over at de visste at stallen ikke er og var bra nok, men forhåpentligvis så har de funnet de som skal inn og ut i løpet av sommervinduet, men ville heller vente å se hvem som blir "ny". Uba er jo absolutt en av de, men samtidig er midtbanen nå så svak at alle de andre også blir dårligere.

                                        At Mesfin er stille samtidig har nok noe med at de har valgt å vente å se hvem som fungerer og hvem som ikke passer inn i sammensetningen de har tenkt til å bygge. Skal vi kalle det uflaks at Lundemo nok en gang ikke virker, og at Hoff tydeligvis ikke rekker å komme seg før man er ute en tur igjen. Lundemo var en sjanse i seg selv som alle visste, men tviler på at han hever den høyeste lønna i klubben.

                                        Jeg velger ikke å ringe med bjella før man begynner å ane hvem klubben jakter på, og ja - sesongen her er nok ikke den man skulle jakte eder og ære på mange områder, men ser man på tabellen og poeng er det likevel ikke helt krise. Tipper det vil komme noen veldig bra signeringer fra utlandet i løpet av sommeren som forsterker laget kraftig.

                                        Blir sommervinduet derimot tynt, da forstår jeg ingenting.

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 161

                                          Opprinnelig skrevet av hthaug

                                          Jeg er langt fra noen ekspert i fotball, men mener vi fikk noen hint når Goggen kom ved at det ble nevnt tidlig at man skulle se hvem som blomstret eller ikke. Husker ikke helt sitatet fra en av intervjuene, men det var noe i den duren. Jeg tror det kanskje har vært lurt på sikt, og siden Lundemo bare er med dette året sammen med Knuzdon forteller ihvertfall meg at disse ikke er noen signeringer som man skal lene seg på framover.
                                          Jeg er overbevist over at de visste at stallen ikke er og var bra nok, men forhåpentligvis så har de funnet de som skal inn og ut i løpet av sommervinduet, men ville heller vente å se hvem som blir "ny". Uba er jo absolutt en av de, men samtidig er midtbanen nå så svak at alle de andre også blir dårligere.

                                          At Mesfin er stille samtidig har nok noe med at de har valgt å vente å se hvem som fungerer og hvem som ikke passer inn i sammensetningen de har tenkt til å bygge. Skal vi kalle det uflaks at Lundemo nok en gang ikke virker, og at Hoff tydeligvis ikke rekker å komme seg før man er ute en tur igjen. Lundemo var en sjanse i seg selv som alle visste, men tviler på at han hever den høyeste lønna i klubben.

                                          Jeg velger ikke å ringe med bjella før man begynner å ane hvem klubben jakter på, og ja - sesongen her er nok ikke den man skulle jakte eder og ære på mange områder, men ser man på tabellen og poeng er det likevel ikke helt krise. Tipper det vil komme noen veldig bra signeringer fra utlandet i løpet av sommeren som forsterker laget kraftig.

                                          Blir sommervinduet derimot tynt, da forstår jeg ingenting.
                                          Alle mente de skulle kjøpe forsterkinger i vinter, meg inkludert. De valgte å ikke gjøre det for å se an troppen, som sikkert er tryggest tatt i betraktning nye trenere.
                                          de valgte å ikke forsterke i fjor høst pga trenersituasjonen, som sikkert er tryggest.
                                          Blir ikke overrasket om de velger det tryggeste nok en gang og venter til vinteren fordi de har for mange på kontrakt og må vente til de får ut noen først.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎