S08 - LSK, søndag 5/5, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nosferatu
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 690

    #81
    Ibrahimaj og Kitolano mangler virkelig åndsnærværelse med ballen noen ganger. Lar seg stresse til å slå med sprett eller nikke på en touch i stedet for å dempe og slå langs bakken rett som det er. Enten må mottaker bruke en ekstra touch på å dempe, eller må vente, eller så kommer ikke pasningen fram fordi den går for sakte - veldig frustrerende å se på. Da får vi et kampbilde hvor Lehne begynner å trekke dypt, og da er vi fucked.

    Tar en eller annen inn for Kitolano snart, jeg. Gjerne Karlin! Tenk at jeg skulle si det! Anker skal han riktignok drite langt faen i å spille - det blir som å sette Kitolano der med instruksen «i dag synes jeg du skal forsøke å ta ganske lett på det» - men offensivt synes jeg pinadø jeg skimter det han AGRA hevder at han angivelig går rundt og har. Sært. Men Kitolano ut, om ikke annet så fordi at i dag tillater han seg altså å være søvngjenger og gi bort en overgang - IGJEN!

    Og en eller annen inn for Ibrahimaj. Én dødballvenstrefot på krabbegir i elleveren er absolutt maksimum, for faen. Herregud så pinlig det er å se dem jobbe så hardt for å bevege seg så langsomt. «Her kommer jeg!» Ja, her kommer faenmeg jeg. Tjohei.
    For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 486

      #82
      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

      Reiv meg i håret over all trillinga. Må da for faen gå an å dunke noen lange og slå noen innlegg!!!!
      Eller som trenern sa det, vi trilla ikke nok, vi må være mer tålmodige. Vi trilla oss vekk fra alt som kunne vært i nærheten av å skape noe som helst, det virker veldig som vi er blitt finni ut av allerede.

      Tidligere brukte lag 15-25min av kampen på å forstå hvor ukomfortable vi er med å trille bak og hvor stor risiko vi faktisk tar, i dag tok det 5min. Alle mann stormer fram i angrep, så skal 3-4 stå og ha et uoffisielt fuglamesterskap i feilvurderinger av risk/reward der bak, det trengs ikke mer enn 2-3 særpinger for å gjøre oss såpass ukomfortable at vi feiler på absolutt alt av simple 5meterspasninger. Sjøl om det var offside på Ibra klarer vi ikke å treffe noen av de 3 ledige som stod foran et vidåpent mål før Larsson klinkern over, det kan ikke bare handle om kvalitet det må da også handle om det mentale, vi slår så ufattelig mange umulige pasninger i blinde på dekka folk når vi skal spille oss ut at det virker nærmest som en frykt for å ha ballen, den må bare vekk fortest mulig for å slippe å være den som blir satt under latterlig press av idiotpasninger fra lagkompiser, en slags hot-potato lek der ingen huer er i vater.

      Noen som så Kåffa sitt mål rett før pause mot haugesund? Jeg måtte bare le rått og tenke det var akkurat noe vi sjøl kunne gjort, en så feilvurdering at det ikke finnes ord, og hvis det først skulle lykkes er forsvarers eneste mulighet å sentre tilbake til keeper som da vil stå i en enda verre situasjon enn han gjorde før idiotpasninga igjen. De spiller hverandre dårlige med vilje, det føler jeg vi gjør og.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1214

        #83
        Blir jo særdeles tamt offensivt når vi ikke har særlige offensive spillere. Larsson gjør en ok match, men det blir veldig safe med pasninger bakover og til side. Det samme gjelder Skogvold.

        Hadde fortjent ett poeng, og defensivt var vi ok.
        Skuffende.

        Kommentar

        • occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 661

          #84
          Kan Erling og Mathis spille kamper ? Vi har jo ikke offensive spillere føles det som

          Kommentar

          • kanarisuper
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2019
            • 591

            #85
            Virker nesten som Va er den eneste som har litt kreativitet som fungerer littegrann offensivt. Ser mørkt ut ellers. Nå venter vel Brann og Viking de neste seriekampene uten han. Må innrømme at jeg ikke helt klarer å se at det skal renne inn poeng i disse heller, slik det er nå.

            Kommentar

            • occean-fan!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 661

              #86
              Jeg tror våre neste poeng i serien kommer i runde 12 hjemme mot Kåffa

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2185

                #87
                Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                Jeg tror våre neste poeng i serien kommer i runde 12 hjemme mot Kåffa
                Uten å ta stilling til kampene mellom nå og runde 12, tror ikke vi skal ta for gitt poeng hjemme mot Kåffa.

                Kommentar

                • Nosferatu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 690

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                  Kan Erling og Mathis spille kamper ? Vi har jo ikke offensive spillere føles det som
                  Skjønner virkelig ikke at Svesengen et al. mener at Knudtzon er så jævlig til ressurs. Ingen vet da bedre enn vi at han, selv i sine mest eksplosive år, var en one trick pony med uortodoks (les: ineffektiv) teknikk, som forspilte minst to situasjoner for hver ene han fikk noe ut av - og det var når han ble brukt på den eneste måten som kunne omtales som riktig! Ble han ikke det, var det ingenting der. I sannhet en gallionsfigur for hvor nådeløst middelmådige vi var de årene der. Og nå skal han løse floker mot lavtliggende forsvar? Herre jemini. Glem det der a.

                  Ryktene om Bollys død var vel betydelig underdrevne, for å snu på en vending Svesengen har bestemt seg for at er knakende god.
                  For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 486

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av kanarisuper
                    Virker nesten som Va er den eneste som har litt kreativitet som fungerer littegrann offensivt. Ser mørkt ut ellers. Nå venter vel Brann og Viking de neste seriekampene uten han. Må innrømme at jeg ikke helt klarer å se at det skal renne inn poeng i disse heller, slik det er nå.
                    Vanskelig å se for seg noe som helst bra etter kampen i dag, men vi kan da umulig være de eneste som er misfornøyde, trenerne blir nødt til å legge om tankegangen litt og gjøre justeringer, på et eller annet tidspunkt vil folk som Gjermund Åsen si i fra om at det ikke funker å trille bakover lenger og at vi må trille mer framover.
                    Det må ligge vel så mye mentalitet som kvalitet bak de svake prestasjonene, det må føles som å stange mot en mur hvis du aldri skal prøve innlegg men bare trille fra side til side som i håndball, man trenger følelsen av at det kan gå som fotballspiller, mål endrer ikke kamper av seg sjøl de endrer jo mentaliteten i begge lag samtidig. Der har vi myyye å gå på!

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1538

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                      Jeg tror våre neste poeng i serien kommer i runde 12 hjemme mot Kåffa
                      I mellomtiden er det godt vi har noen gledesspredere her på forumet

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2308

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av kanarisuper
                        Virker nesten som Va er den eneste som har litt kreativitet som fungerer littegrann offensivt. Ser mørkt ut ellers. Nå venter vel Brann og Viking de neste seriekampene uten han. Må innrømme at jeg ikke helt klarer å se at det skal renne inn poeng i disse heller, slik det er nå.
                        Som tidligere år, og også mot B/G iår, trives vi best når vi kan ligge litt bakpå og komme på overganger. Selvom det vil gå litt tregere uten Va. Erling er selvsagt et alternativ.
                        Men så spørs det om vi skal ligge bakpå hjemme. Det vil AG neppe. Spillemessig synes jeg vi ikke var så håpløse idag selvom det var kun på dødball igjen vi skapte noe.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2185

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                          Eller som trenern sa det, vi trilla ikke nok, vi må være mer tålmodige. Vi trilla oss vekk fra alt som kunne vært i nærheten av å skape noe som helst, det virker veldig som vi er blitt finni ut av allerede.

                          Tidligere brukte lag 15-25min av kampen på å forstå hvor ukomfortable vi er med å trille bak og hvor stor risiko vi faktisk tar, i dag tok det 5min. Alle mann stormer fram i angrep, så skal 3-4 stå og ha et uoffisielt fuglamesterskap i feilvurderinger av risk/reward der bak, det trengs ikke mer enn 2-3 særpinger for å gjøre oss såpass ukomfortable at vi feiler på absolutt alt av simple 5meterspasninger. Sjøl om det var offside på Ibra klarer vi ikke å treffe noen av de 3 ledige som stod foran et vidåpent mål før Larsson klinkern over, det kan ikke bare handle om kvalitet det må da også handle om det mentale, vi slår så ufattelig mange umulige pasninger i blinde på dekka folk når vi skal spille oss ut at det virker nærmest som en frykt for å ha ballen, den må bare vekk fortest mulig for å slippe å være den som blir satt under latterlig press av idiotpasninger fra lagkompiser, en slags hot-potato lek der ingen huer er i vater.

                          Noen som så Kåffa sitt mål rett før pause mot haugesund? Jeg måtte bare le rått og tenke det var akkurat noe vi sjøl kunne gjort, en så feilvurdering at det ikke finnes ord, og hvis det først skulle lykkes er forsvarers eneste mulighet å sentre tilbake til keeper som da vil stå i en enda verre situasjon enn han gjorde før idiotpasninga igjen. De spiller hverandre dårlige med vilje, det føler jeg vi gjør og.
                          Ingen feil med å være tålmodige, men vi må rulle ballen raskere for å finne åpningene. I tillegg må vi rulle den til en medspiller som er på vei i noenlunde samme retning som ballen. Ikke bak, ikke for løst.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2185

                            #93
                            Skjønner ikke at Sves synes Roseth var vår beste. Han hadde sine øyeblikk i dag, men synes dette var hans dårligste kamp så langt. Det holder selvfølgelig likevel til like mange poeng som hele midtbanen til sammen på min børs

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4361

                              #94
                              Jeg er altså så jævla lei av at folk ikke klarer å ta ned ballen upressa, men heller velger å heade den på måfå oppover i banen. Vi bør kunne forvente at spillere på dette nivået klarer å ta ned en ball. Vi spiller bort noen helt sjukt enkle baller i dag, og gir Særp alt av initiativ og energi gratis. Første gang at jeg er fly forbanna etter kamp i år, for dette var bare provoserende å se på

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 486

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                Ingen feil med å være tålmodige, men vi må rulle ballen raskere for å finne åpningene. I tillegg må vi rulle den til en medspiller som er på vei i noenlunde samme retning som ballen. Ikke bak, ikke for løst.
                                Jeg fikk fnatt av all tålmodigheten i dag, at det virker som vi skal komme på en overgang eller slå et tidlig innlegg for å heller vende hjem og involvere midtstopperne igjen. Jeg tror man er nødt til å ta noen sjanser for å skape sjanser. No pun intended.

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 667

                                  #96
                                  Rett og slett en grusom kamp, hvor man igjen får bekreftet alt av feil som ble gjort på kontorene i vinter. Når det er sagt så er det ikke mye å glede seg over på banen heller og ikke minst spillere som bør levere bedre. Lehne, Kitolano med flere må opp flere hakk. Ser også gjerne at man flytter Roseth tilbake på back, da Tønnesen ikke er i nærheten av formen han viste ifjor. Trodde virkelig ikke dette laget kunne rote seg ned i sumpa, men dette er beviset at man innehar et nivå som veldig mange lag kan matche.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4361

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Nosferatu

                                    Skjønner virkelig ikke at Svesengen et al. mener at Knudtzon er så jævlig til ressurs. Ingen vet da bedre enn vi at han, selv i sine mest eksplosive år, var en one trick pony med uortodoks (les: ineffektiv) teknikk, som forspilte minst to situasjoner for hver ene han fikk noe ut av - og det var når han ble brukt på den eneste måten som kunne omtales som riktig! Ble han ikke det, var det ingenting der. I sannhet en gallionsfigur for hvor nådeløst middelmådige vi var de årene der. Og nå skal han løse floker mot lavtliggende forsvar? Herre jemini. Glem det der a.

                                    Ryktene om Bollys død var vel betydelig underdrevne, for å snu på en vending Svesengen har bestemt seg for at er knakende god.
                                    Sves og klubben har gaslighta fansen til å tro at Knudtzon og Bolly var forsterkninger. Erling er en breddesignering og Bolly tar bare opp plass i troppen. Disse var aldri tiltenkt å være i elleveren. Trodde det var en spøk da klubben annonserte disse to, men ble beroliget av at man jobbet med å hente flere og at «dette bare var starten».

                                    Det ble ikke gjort en dritt i vinter. Kitolano irriterer vettet av meg. At det går an å lage så mange sjanser for motstander. Veik i dueller og overraskende treig og keitete.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3159

                                      #98
                                      Hadde beskyldt den som sa det før kampen for å ha inntatt fleinsopp, men noe av det mest positive jeg sitter igjen med etter kampen i dag er Larsson og Karlin. Tenk det! Med mer spilletid tror jeg nå offisielt at det kan bli overraskende bra!

                                      Ellers så har Ruben løfta seg etter mye velfortjent kjeft - selv om han til de grader skulle ha hatt en scoring i dag.

                                      Tønnesen bør på benk, Roseth ut på backen og Garnås inn i midten. Det er en no-brainer.

                                      Kitolano kan gjerne få satt seg godt til rette på benken. Har mange ideer, men det virker så jævla halvhjerta det hele.

                                      Skogvold løper og løper, men blir det egentlig noe særlig ut av det? (Var et retorisk spørsmål, for svaret er nei).

                                      Har noen nevnt at vi mangler fart og omstillingsevne på midten? (Igjen retorisk, for den mangelen er så til de grader åpenbar).

                                      Kommentar

                                      • EPA
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2013
                                        • 173

                                        #99
                                        Å slippe inn en scoring i Sarp er vel egentlig som forventet og isolert sett ikke problemet med denne kampen. Det at vi derimot ikke skaper en eneste sjanse i kampen med unntak av tre dødballer (heading Ruben, Heading TLO og høyresleiv fra Tønne) er helt for jævlig. Vi slår ikke innlegg og skaper null og niks på alle forsøk på å tre gjennom... Merkelig å være så avhengig av en høyre vingback som ikke spilte i fjor og en venstre kant som har vært her et par uker for å kunne skape noe som helst.
                                        Vi bruker altså Larsson på venstre og Åsen på høyre som sørger for at vi får null innlegg i boks, i tillegg til Skogvold på høyre kant. Gjør vi dette kun fordi Kitolano må spille på venstre side i midten? Vel resultat er null innlegg, og jada jeg vet Åsen scora 2 i forrige kamp fra den siden, men det skjer ikke igjen.

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 173

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Hadde beskyldt den som sa det før kampen for å ha inntatt fleinsopp, men noe av det mest positive jeg sitter igjen med etter kampen i dag er Larsson og Karlin. Tenk det! Med mer spilletid tror jeg nå offisielt at det kan bli overraskende bra!

                                          Ellers så har Ruben løfta seg etter mye velfortjent kjeft - selv om han til de grader skulle ha hatt en scoring i dag.

                                          Tønnesen bør på benk, Roseth ut på backen og Garnås inn i midten. Det er en no-brainer.

                                          Kitolano kan gjerne få satt seg godt til rette på benken. Har mange ideer, men det virker så jævla halvhjerta det hele.

                                          Skogvold løper og løper, men blir det egentlig noe særlig ut av det? (Var et retorisk spørsmål, for svaret er nei).

                                          Har noen nevnt at vi mangler fart og omstillingsevne på midten? (Igjen retorisk, for den mangelen er så til de grader åpenbar).
                                          Larsson positiv? Jøss, da vi sett to forskjellige kamper

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎