S08 - LSK, søndag 5/5, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 667

    Synes heller ikke Larsson viser noe veldig spesielt, men virker solid og fokusert i det han gjør. Men blir jo veldig lidende under at han må spille bred ving på venstresiden. Hadde vel passet bedre som en innoverkant og Tønnesen på utsiden, men er vel Åsen/Uba som fikk de rollene på motsatt side i dag.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3374

      Det mest skuffende med kampen var planen, eller mangel på en. At vi triller ball i forsvarsleddet i 95. min. som om klokka knapt hadde bikket 60 var den største skuffelsen. Burde dyttet Ruben opp i feltet og trukket Erling ned sammen med Roseth og banket baller oppover og kriget, men i stedet skal det spilles trekanter med Mads.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 468

        Opprinnelig skrevet av Pad
        Synes heller ikke Larsson viser noe veldig spesielt, men virker solid og fokusert i det han gjør. Men blir jo veldig lidende under at han må spille bred ving på venstresiden. Hadde vel passet bedre som en innoverkant og Tønnesen på utsiden, men er vel Åsen/Uba som fikk de rollene på motsatt side i dag.
        Tipper Larsson var blant dem som slurvet minst i pasningsspillet. Dog ikke veldig kreativ på kanten. Bør enten nå eller på noe sikt overta plassen til Tønnesen.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2529

          Dette er absolutt ikke til forkleinelse av noen av spillerne - sier det først som sist. Det går på mangelen av putte firkanta klosse i firkanta hull og runde klosser i runde hull. LSK starter kampen med Larsson som venstre ving. Når han gikk ut, ble det Kitolano som tok over plassen. Så kom Knudtzon inn og ble satt på venstre ving. Nytt bytte. Inn kommer Elscha. Hvor plasseres han? Venstre ving. Det er fire stk i løpet av en omgang! Tror knapt det var innlegg fra venstre side i andre omgang.

          Må bare minne om at LSK har en spiller med 9 assist i 23 og 8 assist i 22 fra venstre ving. Han spilte 80. min som indreløper og heter Gjermund Åsen.

          Ellers var dette en skikkelig grå og trist kamp. Sett fra Eliteseriens dårligste bortefelt (hadde tatt skuret til Sandefjord foran det her faktisk!). Ikke ser du hele banen. Og vinkelen til å se på storskjermen når du står lengst ned på tribuna, er elendig!
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3159

            Opprinnelig skrevet av EPA

            Larsson positiv? Jøss, da vi sett to forskjellige kamper
            Prøv å se kampen en gang til. Larsson er trygg med ballen og har oversikt. Ja, han valgte de trygge alternativene, men mistet i det minste ikke konsekvent ballen som visse andre "signalforsterkninger". Larsson spilte heller ikke der han har mest erfaring. Derfor er jeg positiv, og tror altså at han med spilletid (som medfører at han kan slippe seg løs uten å risikere å miste plassen) - kan bli overraskende bra.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2308

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Prøv å se kampen en gang til. Larsson er trygg med ballen og har oversikt. Ja, han valgte de trygge alternativene, men mistet i det minste ikke konsekvent ballen som visse andre "signalforsterkninger". Larsson spilte heller ikke der han har mest erfaring. Derfor er jeg positiv, og tror altså at han med spilletid (som medfører at han kan slippe seg løs uten å risikere å miste plassen) - kan bli overraskende bra.
              Larsson spilte helt greit. Men hadde ekstrem innleggsvegring. Han foretok et innlegg i starten av kampen. Deretter spilte han støtte, som resten av laget.

              Kommentar

              • Egumen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2011
                • 183

                Opprinnelig skrevet av kunden

                Larsson spilte helt greit. Men hadde ekstrem innleggsvegring. Han foretok et innlegg i starten av kampen. Deretter spilte han støtte, som resten av laget.
                Det virker som det ikke er lov til å slå innlegg i år, så dette går nok på trenerne og ikke Larsson.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4361

                  Opprinnelig skrevet av kunden

                  Larsson spilte helt greit. Men hadde ekstrem innleggsvegring. Han foretok et innlegg i starten av kampen. Deretter spilte han støtte, som resten av laget.
                  Hadde en pasning 45 grader ut i andre omgang som var veldig nære å bli farlig. Husker ikke akkurat hva som skjedde, men vi kåla til avslutninga i hvert fall. Larsson klarte seg fint og kommer bare til å bli bedre. I går slet hele laget, noe de også innrømmet selv i intervjuer etter kampen. Det er egentlig ganske vanlig at man får en "off day" etter en bragd like den vi hadde i Bodø. Ekstremt frustrerende for oss supportere, riktignok. Jeg gleder meg til å se hva Larsson kan utrette når resten av laget har en god dag på jobben.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2888

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Det er egentlig ganske vanlig at man får en "off day" etter en bragd like den vi hadde i Bodø. .
                    Ref. bartene i deres storhetstid, da de rett som det var herja både hjemme og ute i Europa fra slutten av 1990-tallet og ti år framover: Det var påtakelig ofte at de hadde en ræva kamp i den hjemlige serien helga etter at de hadde slått eller spilt jevnt med et eller annet storlag ute i Europa eller hjemme på Lerkendal bare 3–4 dager før. Nå vant de forsåvidt de fleste ræva kampene i serien også, men vi supportere øyna alltid sjansen for å få med oss noe da vi møtte dem etter en kamp mot Real Madrid, Barcelona eller Bayern. Jeg skal ikke sammenlikne oss med gullgenerasjonen til bartene, men det er absolutt hold i det du skriver. Vår utfordring blir å lære oss å nullstille og kunne repetere prestasjoner. Det er som regel ikke gjort på noen uker, men tar fort flere sesonger.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3374

                      Mange på laget virket utladet i går. Det gikk veldig tregt fremover og det var minimalt med bevegelse foran ballfører. Det er ikke tilfeldig at målet kom i 68. min. Tror Tønnesen hadde vært på den dersom det hadde skjedd i første omgang.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 173

                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Prøv å se kampen en gang til. Larsson er trygg med ballen og har oversikt. Ja, han valgte de trygge alternativene, men mistet i det minste ikke konsekvent ballen som visse andre "signalforsterkninger". Larsson spilte heller ikke der han har mest erfaring. Derfor er jeg positiv, og tror altså at han med spilletid (som medfører at han kan slippe seg løs uten å risikere å miste plassen) - kan bli overraskende bra.
                        Har sett kampen en gang til, og du har rett. Han mister ikke ballen midt i banen, men han tilfører også null og niks fremover. skjønner at han spiller i "feil" posisjon men jeg må si jeg blir skuffet over at en såkalt to-fotet spiller ikke evner å slå mer enn et innlegg (og det gikk over alt og alle).
                        Vi kan da ikke etter en kamp hvor vi ikke skaper noe som helst begynne å klage på at et par stykker mister ballen i forsøk på å skape noe. Joda, ideelt sett bør pasningene sitte og løpene fungere, men etter å ha vært på kamp og deretter sett den på nytt er jeg mye mer oppgitt over at de ikke forsøker å slå innlegg og at riktige spillere trer opp på gode bevegelser enn at vi skal spille safe... Vi spilte faen meg så safe i går at jeg vurderte å sette meg i bilen etter første omgang!

                        Noen tar unødvendig store sjanser i farlig rom, og det bør vi så klart slutte med. Så fort vi er på motstanders sekstenmeter derimot er det ingen som tør å gjøre noe som helst. Vi gjorde ikke engang et forsøk siste 10 (inkludert overtid) på å komme til en avslutning eller skape litt kaos. Faen så trist!

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎