Runde 9; Odd - LSK, søndag 26/5, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3404

    Kamptråd 2024 Runde 9; Odd - LSK, søndag 26/5, kl. 17.00

    Vi drar til Skien med blandede følelser. Det positive er at vi har vunnet annenhver kamp denne sesongen, så dersom statistikken holder seg så kan det bli ganske så hyggelig. Det bør også telle til vår fordel at laget har fått en hel uke på å restituere seg. Ulempen er at det er mange usikkerhetsmomenter. Roseth er ute med brudd i foten og Uba er også usikker uvisst hva slags skade det er snakk om. Lehne og Kitolano måtte også ut forrige kamp, og jeg er noe usikker på deres status.

    Vår motstander fikk en etterlengtet opptur med uavgjort mot KFUM (som tok poeng i Bodø i går) etter fire strake tap. De har dog slått Molde borte for en måned siden, så helt tannløse er de ikke. Oddsen holder oss likevel som favoritter.

    Forventet lag ser muligens slik ut:

    Mads
    Larsson - Garnås - Ruben - Tønnesen
    Ibrahimaj - Lundemo - Åsen
    Kitolano - Lehne - Va

    Jeg tipper Lehne og Kitolano starter, men neppe spiller 90 min. Hvilke bytter som gjøres avhenger nok av kampbildet. Jeg blir ikke sjokkert dersom Garnås flyttes opp og Moen Foss går inn på stopper. Ellers hadde Røssing et spennende innhopp sist og det er ikke umulig at han får en ny sjanse. Magefølelsen min er at Erling fortsatt er usikker og Skogvold trenger en uke til før han er klar, men tar gjerne feil her.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • DagFredriksen
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Aug 2023
    • 20

    #2
    Hvis vi slipper inn fler enn ett mål i dag, tenker jeg at Georgson bør forlate oss. Det blir vanskelig å ta poeng fremover når man ikke evner å ta tak i det defensive etter 1/3 sesong.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1365

      #3
      Opprinnelig skrevet av DagFredriksen
      Hvis vi slipper inn fler enn ett mål i dag, tenker jeg at Georgson bør forlate oss. Det blir vanskelig å ta poeng fremover når man ikke evner å ta tak i det defensive etter 1/3 sesong.
      Absolutt ikke, det ville vært helt useriøst å sparke treneren etter ti kamper. Selv om bunnivået har vært hårreisende elendig og har også vist seg altfor ofte, har vi også vist tidvis meget godt spill.

      Kommentar

      • DagFredriksen
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Aug 2023
        • 20

        #4
        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

        Absolutt ikke, det ville vært helt useriøst å sparke treneren etter ti kamper. Selv om bunnivået har vært hårreisende elendig og har også vist seg altfor ofte, har vi også vist tidvis meget godt spill.
        Vi har spilt ut motstander I en! kamp: Haugesund borte.
        Vunnet marginalt borte mot BG, Godset og Viking. Tapt fortjent hjemme mot Kr.sund, BG og Fr.stad. Ham-Kam var også bedre en oss på Åråsen.
        Vi har sluppet inn 5 mål på 2 cupkamper, og vi har 14 baklengsmål på 5 hjemmekamper.
        Det burde være enkelt å se hvor skoen trykker, det er for lett å score på oss. Hvis systemet til Georgson ikke har løsninger mot akkurat det, bør det skrotes asap.
        Vi er 3 poeng unna sisteplassen og 13 poeng unna førsteplassen.
        Jeg tar heller en 0-0 kamp i Skien framfor seier 4-3, til tross for poengnød. Et snitt på 3 baklengs blir på sikt, et for stort problem.



        Kommentar

        • Egumen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2011
          • 188

          #5
          Opprinnelig skrevet av DagFredriksen

          Jeg tar heller en 0-0 kamp i Skien framfor seier 4-3, til tross for poengnød. Et snitt på 3 baklengs blir på sikt, et for stort problem.
          I all verdens land og rike...?

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 232

            #6
            Opprinnelig skrevet av DagFredriksen


            Jeg tar heller en 0-0 kamp i Skien framfor seier 4-3, til tross for poengnød. Et snitt på 3 baklengs blir på sikt, et for stort problem.


            Det er jo mildt sagt spesielt. Du er klar over at det er lagene med færrest poeng som rykker ned, ikke de med flest innsluppene mål?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3404

              #7
              Utifra Gilberts innlegg i treningstråden ser vi startellever slik ut:

              Mads
              Eric-Espen-Ruben-Kris
              Ylldren-Marius-Gjermund
              Efe
              Felix-Alex

              Optimisten i meg håper vi kan bruke Lucky som oppspillspunkt og la Va og Røssing true bakrom. Å slå langt i dag er neppe oppskriften. Det blir spennende å se mer fra Røssing som hadde et godt innhopp mot FFK.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4444

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Utifra Gilberts innlegg i treningstråden ser vi startellever slik ut:

                Mads
                Eric-Espen-Ruben-Kris
                Ylldren-Marius-Gjermund
                Efe
                Felix-Alex

                Optimisten i meg håper vi kan bruke Lucky som oppspillspunkt og la Va og Røssing true bakrom. Å slå langt i dag er neppe oppskriften. Det blir spennende å se mer fra Røssing som hadde et godt innhopp mot FFK.
                Ser ut som den oppstillinga stemmer. Om ikke annet viser i hvert fall AGRA at de kan legge om ganske kraftig hvis nødvendig.

                Men det er ikke mye «power» på topp der altså. Og Efe som tier er jævlig spenstig. Satser på at trenerne blir genierklært innen klokka bikker sju!

                Kommentar

                • DagFredriksen
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Aug 2023
                  • 20

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av hekk

                  Det er jo mildt sagt spesielt. Du er klar over at det er lagene med færrest poeng som rykker ned, ikke de med flest innsluppene mål?
                  De som er fornøyd med det vi har prestert, fordi vi «tidvis har vært veldig gode» trenger vel ikke bekymre seg for nedrykk eller…
                  Jeg ønsker først og fremst at vi starter med å tette igjen bakover med defensiv trygghet, så vil også resultatene etterhvert komme.
                  Jeg kan også legge til at vi rykka ned fra kvalik i 2019 bak S08 og Mjøndalen på målforskjell..

                  Kommentar

                  • hekk
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2019
                    • 232

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av DagFredriksen

                    De som er fornøyd med det vi har prestert, fordi vi «tidvis har vært veldig gode» trenger vel ikke bekymre seg for nedrykk eller…
                    Jeg ønsker først og fremst at vi starter med å tette igjen bakover med defensiv trygghet, så vil også resultatene etterhvert komme.
                    Jeg kan også legge til at vi rykka ned fra kvalik i 2019 bak S08 og Mjøndalen på målforskjell..
                    Tror ingen er stårlende fornøyde med sesongen så langt. Og hadde en kampene vi vant i 2019 endt uavgjort hadde vi rykka direkte ned. Illustrerer vel ganske godt hvor hjerndødt ønsket ditt er.

                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 688

                      #11
                      Fin start, men det er veldig synlig at man mangler kg på topp.

                      Kommentar

                      • brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 888

                        #12
                        Kan vi bytte ut Ibra allerede nå vær så snill??

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9413

                          #13
                          To dårlige lag, som konkurrerer i å være dårligst til å sette igang 5 metere detta her. Odd leder.

                          Larsson ser og ut til å være vårt offensive våpen for dagen. Og dæven klarer han ikke å slå inn tidlig en gang i blant. Effektivt og da også uvant!

                          Null kjemi foreløpig på de 3 fremste. Får håpe de finner ut av det.

                          Kommentar

                          • Hexaphim
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 2756

                            #14
                            Sinnsykt bra lyd fra Kanarifansen i hvert fall!
                            "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1365

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av knut
                              To dårlige lag, som konkurrerer i å være dårligst til å sette igang 5 metere detta her. Odd leder.

                              Larsson ser og ut til å være vårt offensive våpen for dagen. Og dæven klarer han ikke å slå inn tidlig en gang i blant. Effektivt og da også uvant!

                              Null kjemi foreløpig på de 3 fremste. Får håpe de finner ut av det.
                              Litt den samme melodien vi har sett tidligere - vi har enormt med ballbesittelse, men skaper lite.

                              Kommentar

                              • ChrisK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2013
                                • 323

                                #16
                                Der må Va skyte..

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1365

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                  Sinnsykt bra lyd fra Kanarifansen i hvert fall!
                                  Koker noe jævlig høres det ut som!

                                  Kommentar

                                  • Hexaphim
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 2756

                                    #18
                                    Hva er egentlig planen for å skape sjanser når vi bare dytter ballen til hverandre utenfor 16-meteren? Jeg er fortsatt positiv til trenerduoen, men det virker til tider som at det stopper helt opp.
                                    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9413

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                      Litt den samme melodien vi har sett tidligere - vi har enormt med ballbesittelse, men skaper lite.
                                      Frustrerende å se på.

                                      Ligger et nakent Odd mål i lufta. Og mens jeg skreiv det, redder Mads et idiotforsvar som lar to bleikfiser stå aleine på bakre. Er det mulig? Jr-spill baki der.

                                      Kommentar

                                      • Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 296

                                        #20
                                        Dette Odd-laget ligner ikke grisen. Her må vi få minst ett mål før pause før de får strammet seg opp.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎