Sesongen 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1484

Opprinnelig skrevet av tonkro

Jeg tolket det også slik. Mellom linjene leste jeg også at han hinter til at spillerne ikke har tatt godt nok vare på kroppen, og da tenker jeg automatisk på dårlig kosthold. I tillegg virket han ikke imponert av å ha vunnet testen det skrives om, når han i følge seg selv ikke engang hadde prestert som han ønsket. Det tolker jeg som at spillerne ikke har trent godt nok. Mye tolkninger fra meg her, men syns generelt spillerne virket tunge og trege i hele 2024.

Håper de nye trenere krever mer med tanke på trening og kosthold.
    Ødegaard sa faktisk i pod med Sves at kosthold og «den biten der» er noe de ønsket å gjøre proffere.

Kommentar

• tonkro
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 368

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Ødegaard sa faktisk i pod med Sves at kosthold og «den biten der» er noe de ønsket å gjøre proffere.
      og det er bra. Men jeg syns det er ganske spesielt at en såkalt toppklubb som LSK ikke har vært proffe på dette allerede. Ikke minst også rart at ikke spillerne tar ansvar for noe av dette selv. Er jo allmenn kjent hva f.eks Haaland gjør for å holde seg i toppform, også rundt kosthold.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3595

Opprinnelig skrevet av EPA

Rart med det gitt, ingen som er interessert i spillere vi ikke vil beholde
        Bare fordi en spiller ikke er en del av LSKs fremtid, så kan han være interessant for andre klubber. Utfordringen er at flere av dem har kontrakter som gjør de lite salgbare.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3595

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Når man bruker pizza som restitusjonsmat i garderoben, så er terskelen for forbedringen godt innenfor rekkevidde.

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4398

Men jeg syns det er ganske spesielt at en såkalt toppklubb som LSK ikke har vært proffe på dette allerede. Ikke minst også rart at ikke spillerne tar ansvar for noe av dette selv.
            Det er jo en ren skandale og bare ett av mange områder som har vært amatørmessig håndtert.

At spillerne selv tydeligvis heller ikke har sørget for dette, beviser for meg enda en gang at vi har en stor mangel på ledere i spillergruppa.

Elska þetta félag

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9572

Vi er jo noen her som i årevis har posta om at kostholdet til Sportsklubben suger balle.

Møtt litt motbør fra folk som gjerne svarer "Sportsklubben bedriver toppidrett, de veit hva de driver med"

Håper folk kan legge bort forsvarstalene sine av Sportsklubben, som de kun baseres på egne tanker over "hvordan toppidrett skal bedrives" og da tror at Sportsklubben bedriver tingene slikt.

Vi er i Obos av (mang) en grunn.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3595

Er vel et resultat av at kokken måtte gå etter forrige nedrykk?

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4398

Akor på vei til Sevilla for "skarve" 5,5 millioner Euro, ca 64,5 mill NOK. Det er jo ikke rare prisøkningen siden han dro fra oss. Ifølge L’Equipe betalte Montpellier om lag 56 millioner kroner for spissen fra LSK.

Han har bare 3 mål på 15 kamper for Montpellier, så det ser ikke ut til at oppholdet der har vært så vellykket. Blir vel dårlig med videresalgsprosentene også nå, antar jeg.

Elska þetta félag

Kommentar

• Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 647

Han starta jo helt knall i fjor med 3 mål på de 2 første kampa, 7 på de første 10 og lå likt med Mbappe på toppscorerlista. Så 1 mål på de neste 20. Syns 65mill høres veldig lite ut.

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3595

La oss holde Akor ute av denne tråden. Plenty med andre tråder denne overgangen kan diskuteres.

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4398

Har hørt litt på Dødball, og synes det er alarmerende å høre Svesengen snakke om at LSK må selge noen i løpet av sesongen, og aller helst før sesongstart. Det er ikke det han sier som er bekymringsfullt i seg selv, men han sier at "det enkleste vil være å selge Røssing-Lelesit eller Arierhi". Og så snakker han om hvis prisen er høy nok. Når vi vet hvordan han er Mesfins mikrofonstativ i mange sammenhenger, føler jeg meg langt fra trygg på om vi noen gang kommer til å se KP i obligatorisk kamp for Sportsklubben.
                        Elska þetta félag

Kommentar

• tonkro
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 368

LSK er ræva på spillerlogistikk. Selger gode spillere og talenter for småpenger, og betaler mye for stallfyll. Se på hva f.eks Sarpsborg gjør - nå senest med Ørjaseter. Den som sitter i forhandlingsmøtene fra LSK sin side er i hvert fall ikke god på salg.

Kommentar

• AB40
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2015
                            • 86

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Har hørt litt på Dødball, og synes det er alarmerende å høre Svesengen snakke om at LSK må selge noen i løpet av sesongen, og aller helst før sesongstart. Det er ikke det han sier som er bekymringsfullt i seg selv, men han sier at "det enkleste vil være å selge Røssing-Lelesit eller Arierhi". Og så snakker han om hvis prisen er høy nok. Når vi vet hvordan han er Mesfins mikrofonstativ i mange sammenhenger, føler jeg meg langt fra trygg på om vi noen gang kommer til å se KP i obligatorisk kamp for Sportsklubben.
                            Det enkleste er jo å selge de som er lovende og andre klubber er interessert i, det som må trylles frem på kontoret er jo salg av de vi ikke vil ha med videre, og når VI ikke vil så hvem faen vil da egentlig?

For min del har jeg lenge vært oppgitt over hva vi har fått inn mtp alder og videresalg. Ja det var noen hull aldersmessig, men for min del var det største hullet på de som er delvis i elleveren og under 22 enn de som er 24-25+ som var det vi hentet mest av.

Det du sier om KP kjenner jeg meg godt igjen i. Hvordan si nei til 30 mill når vi takker ja til alt mulig rask allerede...

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4715

Opprinnelig skrevet av AB40

Det enkleste er jo å selge de som er lovende og andre klubber er interessert i, det som må trylles frem på kontoret er jo salg av de vi ikke vil ha med videre, og når VI ikke vil så hvem faen vil da egentlig?

For min del har jeg lenge vært oppgitt over hva vi har fått inn mtp alder og videresalg. Ja det var noen hull aldersmessig, men for min del var det største hullet på de som er delvis i elleveren og under 22 enn de som er 24-25+ som var det vi hentet mest av.

Det du sier om KP kjenner jeg meg godt igjen i. Hvordan si nei til 30 mill når vi takker ja til alt mulig rask allerede...
                              Må si jeg er overrasket over at vi tilsynelatende er avhengig av salg. Trodde vi hadde såpass kontroll på økonomien at det ville holde å la sju spillere forlate på utgående + salg av Rogers + Akor-millioner + lønnskutt på spillerne ved nedrykk. Litt av et jævla uføre vi har rotet oss opp i. Igjen...

Selger vi KP eller Røssing nå, svartner det totalt for meg. Her er det utvilsomt langt større summer å hente om et år eller to. Da er det bedre å selge de mer etablerte som Roseth, Krygård, Hoff, Kito, Karlsbakk eller Và. Et par av disse må da være salgbare?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4715

Se der ja, AC Milan ute etter ARL. Skal være villige til å legge "rundt 40 millioner på bordet". Får neppe alt med en gang. Italienske klubber har jeg null tro på redeligheten til, men vi har vel "ikke råd til å si nei". Molde og Glimt lusker også i sivet.

Faen, så oppgitt jeg blir. Skaarud rett ut før vi får sett noe som helst av ham. ARL hopper på første og beste (for øvrig et elendig klubbvalg). Edh går for en bugg og 50 øre til Allsvenskan. KP og Woxen er vel de neste ut portene. Inn kommer sikkert Jo Inge Berget og Even Hovland. Bare legg ned hele driten, vær så snill.

https://www.nettavisen.no/sport/nettavisen-erfarer-ac-milan-vil-kjope-stortalent-fra-lsk/s/5-95-2260198
                                Last edited by Kanarivogel89; 29.01.2025, 13:51.

Kommentar

• AB40
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2015
                                  • 86

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Må si jeg er overrasket over at vi tilsynelatende er avhengig av salg. Trodde vi hadde såpass kontroll på økonomien at det ville holde å la sju spillere forlate på utgående + salg av Rogers + Akor-millioner + lønnskutt på spillerne ved nedrykk. Litt av et jævla uføre vi har rotet oss opp i. Igjen...

Selger vi KP eller Røssing nå, svartner det totalt for meg. Her er det utvilsomt langt større summer å hente om et år eller to. Da er det bedre å selge de mer etablerte som Roseth, Krygård, Hoff, Kito, Karlsbakk eller Và. Et par av disse må da være salgbare?
                                  Noen av de kan være det, men vi må nok selge alle de du nevnte der for å få halvparten av det vi kan få for Røssing. Problemet som du nevner og jeg er enig i, er jo at vi er et mønsterbruk i å underselge oss selv så her får vi sikkert en 20 mill for han med en gang og deretter er alle klausuler helt verdiløse fordi de aldri blir oppfylt.

Ser ikke at vi kan ha sjangs til å holde han igjen eller å få penger for noen andre. VIerLSK

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4401

Ender vel som det pleier å gjøre med den ledelsen vi har. Selger ved første anledning for en sum som er dårligere enn hva alle andre klubber i de to øverste divisjonene ville fått. "Gentlemen's agreement" trumfer best mulig klubbdrift. Vi klarte for noen år siden å komme oss i posisjon økonomisk til å styre spillersalg på våre premisser, men pissa det bort ved å fortsette å selge for billig, og hente dyrt ræl. Nå er vi satt tilbake flere år i tid og er nok avhengige av et brukbart salg. Hadde Røssing spilt i Sarpsborg så hadde de krevd 100 mill, garantert. Og mye mulig fått det.
                                    ..................

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2464

Ingen norske klubber som beholder sine talenter. Bortsett fra Glimt som kan friste med E-cup og delvis matche lønn og kompensere med "norsk trygghet"
                                      vif har jo solgt den ene dribleren etter den andre de siste 2-3 siste sesonger.
                                      Mener Simon sa vi måtte ha et salg. Da kan dette være salget som gjør at vi beholder Roseth om han gidder OBOS en sesong.

Kommentar

• Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2204

LSK er ræva på spillerlogistikk. Selger gode spillere og talenter for småpenger, og betaler mye for stallfyll.
                                        m

Nettopp , dette fører også til lønnsutgifter langt høyere enn vi har råd til på sikt . Flust av Etablerte middelmådige spillere som har altfor god lønn . Og vi må selge de beste unge talentene , for å få råd til dette.
                                        Dette vil jo ikke være bærekraftig over tid.
                                        En ond spiral vi har kommet inn i , som vil være veldig vanskelig komme ut av ?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4715

Opprinnelig skrevet av kunden

Ingen norske klubber som beholder sine talenter. Bortsett fra Glimt som kan friste med E-cup og delvis matche lønn og kompensere med "norsk trygghet"
                                          vif har jo solgt den ene dribleren etter den andre de siste 2-3 siste sesonger.
                                          Mener Simon sa vi måtte ha et salg. Da kan dette være salget som gjør at vi beholder Roseth om han gidder OBOS en sesong.
                                          Roseth på utgående som sikkert stikker etter sesongen uansett. Kjør på med Moen Foss, Garnås og Svenningsen. Holder lenge i Obos. Roseth er for skadeplaget uansett.

Kommentar

Working...