Treningskamper 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3284

Treningskamper 2025

Her er lista over foreløpig avtalte treningskamper, oppdatert etter oversikt i dagens RB:

25. januar: LSK-IFK Göteborg 14:00
    31. januar:LSK-Strømsgodset 15:00
    4. februar: LSK-Skeid 14:00
    7. februar: LSK-Ull/Kisa 12:00

Kamper under treningsleir Marbella 13-23. februar:
    14. februar: LSK-LNC Cherkasy (fra Ukraina)
    22. februar: LSK-Haugesund 14:00

28. februar: LSK-KFUM Oslo 13:00
    8. mars: LSK-Fram Reykjavik 14:00
    15. mars: LSK-Odd 14:00
    18. mars: LSK-Raufoss 14:00
    22. mars: Fredrikstad-LSK (Fredrikstad stadion)

Kampene er i LSK-Hallen når ikke annet er oppgitt.

https://www.lsk.no/nyheter/forste-test-mot-ifk-goteborg-her-er-vinterens-treningskamper

https://www.rb.no/advarer-optimistene-det-kommer-ikke-til-a-bli-noen-dans-pa-roser-a-rykke-opp/s/5-43-2406491
    Last edited by gilbert; 24.01.2025, 13:07.
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3284

Også kamp mot Skeid tirsdag 4. februar, i hallen, trolig klokka 1400.

Kommentar

• gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3284

Nå avklart at kampen 7. februar (som skulle vært mot Viking) blir mot Ull/Kisa, at det også blir en kamp mot et ukrainsk lag på Marbella, og en kamp borte mot FFK 22. mars. Her skal hele stallen får kjørt seg, og mange kamper skal spilles før seriestart.

Lista i åpningsinnlegget er fullt oppdatert per 24. januar, etter oversikt i Romerike Blad i dag i intervjuet med Vebjørn Hoff.

For første gang på fire år har Vebjørn Hoff (28) startet en sesongoppkjøring uten smerter. LSK-spilleren har lagt et vondt 2024 bak seg, men varsler en tøff sesong for LSK i Obos-ligaen.

gilbert

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4762

Vært mye debatt om hvem som skal spille spiss i år. Svaret får vi neppe i dag med Diop og Kito
        ute, Lehne og Và tvilsomme, KP i visumkø og Furaha på treningsfeltet til Skeid. Blir det Edner Wæhler fra start, tro? Drammeh og ARL på vingene? Kanskje får Akanji en omgang?

Kommentar

• Nosferatu
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 780

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Vært mye debatt om hvem som skal spille spiss i år. Svaret får vi neppe i dag med Diop og Kito
          ute, Lehne og Và tvilsomme, KP i visumkø og Furaha på treningsfeltet til Skeid. Blir det Edner Wæhler fra start, tro? Drammeh og ARL på vingene? Kanskje får Akanji en omgang?
          Her er LSKs to ellevere:
          1. omgang (4-3-3): Stefan Hagerup – Uba Charles Nwokoma, Espen Garnås, Sander Moen Foss, Marcus Paulsen – Harald Woxen, Vebjørn Hoff, Leandro Neto – Alexander Røssing-Lelesiit, Markus Edner Wæhler, Seun Akanji.

2. omgang (4-3-3): Mads Hedenstad Christiansen – Eric Larsson, Ruben Gabrielsen, Martin Roseth, Lucas Svenningsen – August Karlin, Efe Lucky, Markus Karlsbakk – Oliver Henriksrud, El Schaddai Furaha, Salieu Drammeh.
          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4497

Furaha "hentet hjem" for treningskamp? Interessant.
            Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3653

Alltid vanskelig å vurdere treningskamper, men første omgang var vel helt grei? Ingen som pekte seg ut positivt eller negativt.

Noen som vet hvorfor hverken TLO eller Åsen spiller?
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• ChrisK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2013
                • 368

Drammeh ser spennende ut.

Kommentar

• ChrisK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2013
                  • 368

2-0. Drammeh med det første, god avslutning høyt i nærmeste fra en vanskelig posisjon. Samme mann slår et meget godt innlegg inn mot Svenningsen som header inn LSK’s andre.

Like etter 2-0 slår Drammeh nok et godt innlegg, som Henriksrud nesten får i mål.

Kommentar

• Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2232

Opprinnelig skrevet av ChrisK
                    Drammeh ser spennende ut.
                    Absolutt . Stod bak det meste av våres offensive i 2 omgang.
                    bra gjennomført treningskamp , selv om IFK visst nok byttet seg vesentlig svakere i 2 omgang.

Kommentar

• WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 985

Hvordan var Seun Akanji?

Kommentar

• ChrisK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2013
                        • 368

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Absolutt . Stod bak det meste av våres offensive i 2 omgang.
                        bra gjennomført treningskamp , selv om IFK visst nok byttet seg vesentlig svakere i 2 omgang.
                        Vil si styrkeforholdet mellom lagene ble endret mellom omgangene. LSK relativt solide i 1.omg, da de stilte et presumptivt dårligere lag.

Forventet ikke festfotball i dag, med tanke på at fokuset har vært på det defensive så langt. Der så det bra ut, IFK skapte lite. I motsetning til i fjor starter trenerteamet i riktig ende med fokus på det defensive først.

Kan legge til at HEØ ikke var særlig imponert over resultatet på de fysiske testene de kjørte forrige uke, så regner med at det ser bedre ut også der når vi nærmer oss seriestart.

Kommentar

• ChrisK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2013
                          • 368

Opprinnelig skrevet av WAK
                          Hvordan var Seun Akanji?
                          Prøvde mye, men ikke veldig mye sluttprodukt. Vanskelig å vurdere etter 45 min etter noen dager i ny kultur. Hadde et godt skudd og sto for den eneste muligheten til LSK i 1.omg.

Kommentar

• Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 803

Opprinnelig skrevet av WAK
                            Hvordan var Seun Akanji?
                            Signer han om man kan.

Forøvrig så er det nesten trist å se hvordan dommer Aslam oppfører seg også i denne kampen. Helt grusom dommer.

Kommentar

• ChrisK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2013
                              • 368

Opprinnelig skrevet av Pad

Signer han om man kan.

Forøvrig så er det nesten trist å se hvordan dommer Aslam oppfører seg også i denne kampen. Helt grusom dommer.
                              Horribel kampleder.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2433

Prøvde mye, men ikke veldig mye sluttprodukt. Vanskelig å vurdere etter 45 min etter noen dager i ny kultur. Hadde et godt skudd og sto for den eneste muligheten til LSK i 1.omg.
                                At en 16-åring ikke dominerer er helt greit. Han viste takter, og har definitivt noe. Sliter med å se at vi har noe som helst å tape på å signere ham. Selv hvis han flopper får vi antakelig tilbake pengene. For meg var han blant de mest synlige spillerne i første omgang

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3653

Vanskelig å vurdere spillerne opp mot hverandre når IFK spiller første omgang med antatt bedre lag og andre med unggutter, og LSK spiller med to jevne lag. Det gjør det ikke lettere at det fortsatt er Januar, vi har ny trener med ny taktikk, og laget sannsynligvis er midt i blodslitet, spesielt dersom det stemmer at Ødegård var misfornøyd med de fysiske testene.

Drammeh virker frisk, Karlsbakk var med når ting skjedde foran mål, og ellers var det ingen som utmerket seg hverken positivt eller negativt. I utgangspunktet vil jeg si at laget i første omgang har mest å være fornøyd med, men når vi scorer to i andre så jevner det seg ut. Det kanskje mest positive var den defensive tryggheten og smultringen.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2433

Hva kan vi trekke ut av denne kampen? Som vanlig for første treningskamp i januar, svært lite. Alltid positivt å vinne kamper, men strevde mer enn vanlig med å engasjere meg veldig i kampen. IFK bytter seg ned i andre omgang, vi bytter oss kanskje opp, men i sum var vel vi vel så juniorpreget som IFK. Karlsbakk og Drameh var etter min oppfatning kampens beholdning. Ingen av juniorene gjør seg bort. Med så mange potensielle startelver spillere ute, hadde jeg minimale forventninger offensivt. Defensivt hadde vi stort sett kontroll mot et helt ok lag. Midtstopperne vår holder mål i OBOS, med god margin. Alle hadde sine sterke og sine mindre sterke øyeblikk i løpet av kampen. Uba gjør relativt god match, vesentlig mer imponerende enn Erik Larsson. Svenningsen er åpenbart talent, og får et nydelig mål på heading i bølge to etter corner. Kan være et alternativ på back. At jeg var spent på hvem som ville spille sentral midtbane i andre omgang viser først og fremst hvor mye jeg har gitt opp Karlin. Han kan bli en helt brukbar obos spiller, men liten tro på noe mer. Gjør seg ikke bort her, men bør vise mer hvis han skal få noe oppmerksomhet fra min side. Dessverre skeptisk til om Lucky har noe mer enn obos nivå heller, men er selvfølgelig fortsatt ung. Av våre håpefulle juniorspillere synes jeg både Neto, Woxen og ARL var helt ok, men relativt anonyme.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2433

Horribel kampleder.
                                      Det er treningskamp for dommerne også, men han viste at han trenger treningen...

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2433

Skal man sammenligne Drammeh og Va synes jeg Drammeh virker som en samme type spiller, men med litt mindre x-faktor, men kanskje vel så mye sluttprodukt. Tenk å ha den ene til å mørne forsvaret, den andre til å herje siste 30. Burde kunne funke bra uansett hvem av dem som starter

Kommentar

Working...