Treningskamper 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2522

Hele klipperkortlauget og gamlehjemmet, minus Åsen, i startelleveren mot FFK.
    Larsson er fremtiden som skal være med å ta ES26 med storm ...
    Det er heller ikke utpekt en kaptein. Venter vel på at Simon har bestemt seg.

Så kun 1.omgang og skal ikke legge for mye i en treningskamp, Men det blir som jeg har fryktet: Ingen merkbar forandring, eller forsøk på sådan.

Kommentar

• Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4770

Får håpe Veum og/eller Babic tar store steg de neste par årene så de kan gi MHC knallhard konkurranse. Det gror heldigvis tilsynelatende godt på keeperplass.

Kommentar

• Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1557

Dere som mener at Mads, Tlo, Åsen, Gabrielsen etc. har klippekort: hvorfor tror dere alle trenerkonstellasjonene (og det har vært en del) velger å bruke dem? Er det en slags konspirasjon på gang?

Kommentar

• bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3092

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
          Dere som mener at Mads, Tlo, Åsen, Gabrielsen etc. har klippekort: hvorfor tror dere alle trenerkonstellasjonene (og det har vært en del) velger å bruke dem? Er det en slags konspirasjon på gang?
          Syns du disse spillerne har levert godt de siste 2 årene? Det at disse brukes fremfor andre viser jo bare hvor ufattelig elendig stallen er.
          I år så tar vi alt

Kommentar

• 14
            Medlem
            Møteplager
            • May 2005
            • 94

Så en treningskamp i går, mot Fredrikstad borte i generalprøven før OBOS-starten. Vi tapte 1-0 etter en klønete straffe imot, maks 1-0 i målsjanser også. Ingen stor match, altså, men heller ingen overkjørsel som flere her inne på forumet forsøkte iherdig å coin'e både før og underveis i matchen. Sportsklubben har masse å jobbe med, og en laaaang vei å gå, men alt i alt så jeg en treningskamp i rekken med treningskamper det skal godt gjøres å bli ekstremt emosjonell av, i begge retninger. Meh...

Så går man altså inn her på forumet i etterkant, og scroller litt nedover, og jeg må bare si at jeg ganske umiddelbart mister ALL energi. Igjen. Sukk...

Rant warning: Å lese her inne gjør meg om til en klump med sakte smeltende gele som sklir utover sofaen og ned på gulvet, og jeg mister all vilje til å eksistere. Den negative energien her inne er blitt et sort hull på størrelse med summen penger vi visstnok burde fått for våre underpresterende stjerner når vi selger. Svært få her inne vil savne meg eller mine under 100 innlegg her inne i løpet av straks 20 år, men jeg følger herved etter de fleste som gjennom årene har bidratt positivt i diskursen rundt Fugla de siste tiåra: vekk fra dette kanninhølet av konspirasjonsteorier, negativitet og generelt nullbidrag.

Stor takk til folk som gilbert, ulfpulf, Totti, Lars Henrik Dahl og dere andre som faktisk bidrar til en ålreit forumkultur. Dere som altså mest holder kjeft, men som kommer med verdifulle innlegg som i en saklig og stort sett høflig tone bidrar med informasjon fra treninger, aviser og kilder tett på klubben, som bidrar til en konstruktiv diskusjon, dialog og respekt. Det har vært verdt det å holde ut her inne, akkurat som det en gang i tida var på mailinglista, på grunn av folk som dere. Takk skal dere ha! Stort tack!

Flesteparten her inne, derimot, spyr ut en overflod av one-liner-innlegg som først og fremst er piss, oppgulp, edder og galle og negativ energi, og spyler det ned i den store brønnen som tydeligvis skal være makkverket av en klubb alle vi her inne elsker. Men med personangrep, konspirasjon og endeløse gjentakelser av usakligheter som om det var sannhet har dere gjort om dette til et kaninhull fru Jaqueson ville vært stolt av, og som jeg ikke kan bruke tida mi på lenger. Orker ikke. Kan bare ikke. Jeg resignerer, på alle måter. Og jeg er ikke sterkere enn at jeg føler behov for å forlate denne branntomta med et smell:

Se på dere sjøl, vær så snill. Se på antall innlegg dere har skrevet og tenk over hvor mange av dem som faktisk bidrar konstruktivt i disse dager. Kontra hvor mange innlegg som bare er forsterkelser av sarkasmene, spissformuleringene, halvsannhetene og "jeg sier det ikke, men jeg sier det likevel"-angrepene til noen andre. Hvordan er den prosenten? Post etter post om klippekort, Mefsin (sic), gamlehjem, Ruben, obosligaens dårligste keeper, de skadeutsatte og de sykemeldte, journalister og deres bestekompiser, øl på byen, dårlig nett i hallen, kald kaffe og gammel stadion og ansatte med eller uten bonus - når 90% av et forum blir dette gnålet, uten folkeskikk, sensitivitet eller humør, så orker ihvertfall ikke jeg mer. Gudene skal vite at Sportsklubben har sitt å stri med, men når dritten (i form og i innhold) tar over samtlige tråder, så er det nok for meg.

Dette innlegget er selvsagt ikke til hjelp. Ikke er det konstruktivt. Og de som eventuelt burde følt seg mest truffet, de som aller mest burde redusert antall innlegg og justert sin kommunikasjonsstrategi, de kommer selvsagt ikke til å føle seg truffet. For jeg ville altså ikke stolt på at noen av dere ville klare å sette seg riktig vei på et toalettsete*. Ihvertfall ikke på internett.

Så som en annen (innbilt) Solskjær eller Valverde tar jeg med meg mitt (høyst fortjente!) røde kort og går av banen. Beklager dette. Jeg pleier ikke å oppføre meg sånn. Tøff bak tastaturet nå. Men jeg er altså skikkelig lei meg for hvordan det har kommet hit. Kommer til å savne al fisken. It's been emotional.

Heia Sportsklubben! Lenge leve fuglafamilien.
            Hilsen Kristian (14). Logger av jeg nå.

*Tror kanskje det der var et forsøk på litt over the top humor. Men er ikke helt sikker. Holder muligheten åpen for at jeg bare er surmaga.

Kommentar

• Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1557

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Syns du disse spillerne har levert godt de siste 2 årene? Det at disse brukes fremfor andre viser jo bare hvor ufattelig elendig stallen er.
              Nei, jeg har ikke sagt at de har vært gode nok. Men å si at en ny trener som ennå ikke har ledet laget i en obligatorisk kamp deler ut klippekort, henger ikke på greip.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2449

Opprinnelig skrevet av 14
                Så en treningskamp i går, mot Fredrikstad borte i generalprøven før OBOS-starten. Vi tapte 1-0 etter en klønete straffe imot, maks 1-0 i målsjanser også. Ingen stor match, altså, men heller ingen overkjørsel som flere her inne på forumet forsøkte iherdig å coin'e både før og underveis i matchen. Sportsklubben har masse å jobbe med, og en laaaang vei å gå, men alt i alt så jeg en treningskamp i rekken med treningskamper det skal godt gjøres å bli ekstremt emosjonell av, i begge retninger. Meh...

Så går man altså inn her på forumet i etterkant, og scroller litt nedover, og jeg må bare si at jeg ganske umiddelbart mister ALL energi. Igjen. Sukk...

Rant warning: Å lese her inne gjør meg om til en klump med sakte smeltende gele som sklir utover sofaen og ned på gulvet, og jeg mister all vilje til å eksistere. Den negative energien her inne er blitt et sort hull på størrelse med summen penger vi visstnok burde fått for våre underpresterende stjerner når vi selger. Svært få her inne vil savne meg eller mine under 100 innlegg her inne i løpet av straks 20 år, men jeg følger herved etter de fleste som gjennom årene har bidratt positivt i diskursen rundt Fugla de siste tiåra: vekk fra dette kanninhølet av konspirasjonsteorier, negativitet og generelt nullbidrag.

Stor takk til folk som gilbert, ulfpulf, Totti, Lars Henrik Dahl og dere andre som faktisk bidrar til en ålreit forumkultur. Dere som altså mest holder kjeft, men som kommer med verdifulle innlegg som i en saklig og stort sett høflig tone bidrar med informasjon fra treninger, aviser og kilder tett på klubben, som bidrar til en konstruktiv diskusjon, dialog og respekt. Det har vært verdt det å holde ut her inne, akkurat som det en gang i tida var på mailinglista, på grunn av folk som dere. Takk skal dere ha! Stort tack!

Flesteparten her inne, derimot, spyr ut en overflod av one-liner-innlegg som først og fremst er piss, oppgulp, edder og galle og negativ energi, og spyler det ned i den store brønnen som tydeligvis skal være makkverket av en klubb alle vi her inne elsker. Men med personangrep, konspirasjon og endeløse gjentakelser av usakligheter som om det var sannhet har dere gjort om dette til et kaninhull fru Jaqueson ville vært stolt av, og som jeg ikke kan bruke tida mi på lenger. Orker ikke. Kan bare ikke. Jeg resignerer, på alle måter. Og jeg er ikke sterkere enn at jeg føler behov for å forlate denne branntomta med et smell:

Se på dere sjøl, vær så snill. Se på antall innlegg dere har skrevet og tenk over hvor mange av dem som faktisk bidrar konstruktivt i disse dager. Kontra hvor mange innlegg som bare er forsterkelser av sarkasmene, spissformuleringene, halvsannhetene og "jeg sier det ikke, men jeg sier det likevel"-angrepene til noen andre. Hvordan er den prosenten? Post etter post om klippekort, Mefsin (sic), gamlehjem, Ruben, obosligaens dårligste keeper, de skadeutsatte og de sykemeldte, journalister og deres bestekompiser, øl på byen, dårlig nett i hallen, kald kaffe og gammel stadion og ansatte med eller uten bonus - når 90% av et forum blir dette gnålet, uten folkeskikk, sensitivitet eller humør, så orker ihvertfall ikke jeg mer. Gudene skal vite at Sportsklubben har sitt å stri med, men når dritten (i form og i innhold) tar over samtlige tråder, så er det nok for meg.

Dette innlegget er selvsagt ikke til hjelp. Ikke er det konstruktivt. Og de som eventuelt burde følt seg mest truffet, de som aller mest burde redusert antall innlegg og justert sin kommunikasjonsstrategi, de kommer selvsagt ikke til å føle seg truffet. For jeg ville altså ikke stolt på at noen av dere ville klare å sette seg riktig vei på et toalettsete*. Ihvertfall ikke på internett.

Så som en annen (innbilt) Solskjær eller Valverde tar jeg med meg mitt (høyst fortjente!) røde kort og går av banen. Beklager dette. Jeg pleier ikke å oppføre meg sånn. Tøff bak tastaturet nå. Men jeg er altså skikkelig lei meg for hvordan det har kommet hit. Kommer til å savne al fisken. It's been emotional.

Heia Sportsklubben! Lenge leve fuglafamilien.
                Hilsen Kristian (14). Logger av jeg nå.

*Tror kanskje det der var et forsøk på litt over the top humor. Men er ikke helt sikker. Holder muligheten åpen for at jeg bare er surmaga.
                Takk skal du ha for et strålende innlegg, Kristian. Håper du blir med videre og heller bidrar mer til positiviteten.

Det er lett å forstå at en del trenger å få ut frustrasjonen med tanke på hvordan ståa har vært de siste årene, men hvis det bare blir negativitet hjelper ikke det til å løse opp i noe som helst. Det blir i stedet misnøyens ekkokammer. Når det er sagt, inniblant all dritten synes jeg det er en god del innlegg som faktisk bringer både saklighet og til dels innsikt. For min egen del prøver jeg å ta med meg disse, argumentere mot der innleggene "fortjener å bli diskutert", og la resten passere i stillhet.

Hang in there

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2522

Disse fikk oss til å rykke ned. Tror du disse vil bringe edelt metal tilbake på Åråsen, eller klare å holde oss oppe i ES hvis vi rykker opp?
                  Kan du redegjøre hvorfor?

Det ble kjøpt inn en spiss til 7+ mill. Har vi råd til å ha stallfyll til den prisen? Eller er det nok en katta i sekken?

Er du i det hele tatt uenig i noe som foregår på Åråsen?

Og hva med det konspirasjonspisset som du bruker som argumentasjonsteknikk.
                  Er det for diskredditere all kritikk av ledelsen og hvordan LSK styres på og utenfor banen?
                  Jævlig billig og lightweight å lire av oss slikt, padawan

Kommentar

• Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1557

Opprinnelig skrevet av kunden

Disse fikk oss til å rykke ned. Tror du disse vil bringe edelt metal tilbake på Åråsen, eller klare å holde oss oppe i ES hvis vi rykker opp?
                    Kan du redegjøre hvorfor?

Det ble kjøpt inn en spiss til 7+ mill. Har vi råd til å ha stallfyll til den prisen? Eller er det nok en katta i sekken?

Er du i det hele tatt uenig i noe som foregår på Åråsen?

Og hva med det konspirasjonspisset som du bruker som argumentasjonsteknikk.
                    Er det for diskredditere all kritikk av ledelsen og hvordan LSK styres på og utenfor banen?
                    Jævlig billig og lightweight å lire av oss slikt, padawan
                    Ny billig argumentasjonsteknikk: har jeg sagt noe av det du viser til?

Nei. Jeg har ikke sagt at jeg mener noe av det. Det jeg har sagt er at det ikke henger på greip å si at en helt ny trener deler ut klippekort

Last edited by Sailor Man; 23.03.2025, 11:41. Begrunnelse: Fjerna usakligheter ;)

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2449

Nei, jeg har ikke sagt at de har vært gode nok. Men å si at en ny trener som ennå ikke har ledet laget i en obligatorisk kamp deler ut klippekort, henger ikke på greip.
                      Støtter deg 100%. Tror ikke et øyeblikk på at Ødegaard heller ville være redd for å utelate TLO, Åsen eller Ruben fra startoppstillingen hvis han mente det var til beste for laget. Når trener etter trener velger å benytte dem er det uten tvil fordi de mener det er det rette valget. Jeg håper og tror at bredden i stallen i år kommer til å føre til mer rotasjon på en del plasser fra Ødegaard, hvor vi benytter de spillerne som passer best til et forventet kampbilde.

I kampen mot FFK tipper jeg at man stilte med det laget Ødegaard ville ha valgt borte mot Aafk gitt hvem som var tilgjengelig. Vil tro at kampbildet ikke vil være veldig anerledes. Rekdal er jo ikke akkurat kjent for å spille en veldig åpen fotball. Enig eller ikke, jeg er bortimot 100% sikker på at Ruben starter sammen med enten Garnås eller Moen Foss, sannsynligvis førstnevnte. Larsson og Tønnesen på backene. Defensiv trygghet prioriteres framfor de litt mer uryddige, men offensivt sterkere alternativene. Vil tro at Ranger ikke anses å være 100% matchfit ennå, men vil være foretrukket i de fleste kamper når han er det. På midten anser jeg Hoff og Karlsbakk som sikre. Spørsmålet er om Kito, Åsen, Lucky eller Neto tar den siste plassen. Kito synes jeg er relativt langt unna å fortjene en startplass nå, og virker heller ikke som en 90 minutters spiller ennå. Jeg ville valgt Neto, synes han var en av de få offensive lyspunktene i gårsdagens kamp. På topp er TLO bankers p.t. Va starter nok hvis han er klar. Drammeh nærmest til den siste plassen hvis han er klar. Hvis kampen blir preget av mange innlegg i boksen offensivt vil nok Diop få prøve seg etter hvert, enten i tillegg til eller på bekostning av TLO.

Personlig synes jeg debutanten fra Danmark kom helt greit fra det. Det første kvarteret så helt hjelpeløst ut, men etter det var han involvert i det meste av det lille vi skapte. Mulig forventningene mine etter de første 15 var så lave at det bare kunne bli en opptur

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9609

Bra innlegg 14. Jeg tar det til etterretning, men tar selvfølgelig null kritikk rundt toalettseteproblemene mine.

Vi får la positiviteten flomme over forumet når 3 poengerne ruller inn!

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4525

Opprinnelig skrevet av knut
                          Bra innlegg 14. Jeg tar det til etterretning, men tar selvfølgelig null kritikk rundt toalettseteproblemene mine.

Vi får la positiviteten flomme over forumet når 3 poengerne ruller inn!
                          Tiltredes.
                          Elska þetta félag

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2522

Ny billig argumentasjonsteknikk: har jeg sagt noe av det du viser til?

Nei. Jeg har ikke sagt at jeg mener noe av det. Det jeg har sagt er at det ikke henger på greip å si at en helt ny trener deler ut klippekort
                            Du insuinerer at de spillerne du ramser opp er førstevalget da du bruker fordums treneres valg som en fasit. Og at de som kritiserer disse valgene tror på en slags konspirasjon.
                            Dette er jo det klassiske metoden for å diskredditere kritiske røster. Særlig hvis man ikke har noe å fare med selv.
                            Poenget er at det ikke er et argument. Argumentet er tingenes tilstand. Og hvis du ikke har fulgt med lenge så er all stolthet borte etter to nedrykk.
                            Selvsagt kan det være skader, slik det alltid er, men når man ga bort Uba og så ser man at Larsson starter, så begynner man jo f å lure på hva er det som skjer.
                            At Mads, Ruben og TLO starter er fair. Ihvertfall Mats men de to andre har de beste åra bak seg og bør fases ut. Jeg tror dog HEØ ikke er tøff nok i klypa til dette, men håper at jeg tar feil,
                            at han kanskje tørr å vise seg fram når han blir varmere i trøya.
                            Ikke rart talentene våre vil vekk når de stiller bak Nedtrykkskameratene uansett hvordan de leverer. Skal vi få litt mer enn de sedvanlige 5 millene for dem så trenger dem spilletid.

Kommentar

• Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1557

Opprinnelig skrevet av kunden

Du insuinerer at de spillerne du ramser opp er førstevalget da du bruker fordums treneres valg som en fasit. Og at de som kritiserer disse valgene tror på en slags konspirasjon.
                              Dette er jo det klassiske metoden for å diskredditere kritiske røster. Særlig hvis man ikke har noe å fare med selv.
                              Poenget er at det ikke er et argument. Argumentet er tingenes tilstand. Og hvis du ikke har fulgt med lenge så er all stolthet borte etter to nedrykk.
                              Selvsagt kan det være skader, slik det alltid er, men når man ga bort Uba og så ser man at Larsson starter, så begynner man jo f å lure på hva er det som skjer.
                              At Mads, Ruben og TLO starter er fair. Ihvertfall Mats men de to andre har de beste åra bak seg og bør fases ut. Jeg tror dog HEØ ikke er tøff nok i klypa til dette, men håper at jeg tar feil,
                              at han kanskje tørr å vise seg fram når han blir varmere i trøya.
                              Ikke rart talentene våre vil vekk når de stiller bak Nedtrykkskameratene uansett hvordan de leverer. Skal vi få litt mer enn de sedvanlige 5 millene for dem så trenger dem spilletid.
                              Poenget mitt er veldig enkelt: her på forumet er det en voldsom antipati mot en del spillere man ikke mener er gode nok. Spesielt Åsen, Lehne, Mads og Gabrielsen. Likevel får disse spillerne plass på laget i de mange trenerkonstellasjonene vi har hatt. Det kan skyldes

1: at mange ulike trenere og støtteapparat uavhengig av hverandre vurderer dem som de beste i sine posisjoner. Eller

2: _noen_ snakker sammen og tvinger gjennom spilletid for disse spillerne selv om de ikke er gode nok. Altså «en slags konspirasjon».

For meg virker 1 klart mest sannsynlig.

Edit: og så vil jeg påpeke det absurde i at treneren deler ut klippekort før han har spilt en eneste obligatorisk kamp.
                              Last edited by Sailor Man; 23.03.2025, 17:19.

Kommentar

• kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2522

Poenget mitt er veldig enkelt: her på forumet er det en voldsom antipati mot en del spillere man ikke mener er gode nok. Spesielt Åsen, Lehne, Mads og Gabrielsen. Likevel får disse spillerne plass på laget i de mange trenerkonstellasjonene vi har hatt. Det kan skyldes

1: at mange ulike trenere og støtteapparat uavhengig av hverandre vurderer dem som de beste i sine posisjoner. Eller

2: _noen_ snakker sammen og tvinger gjennom spilletid for disse spillerne selv om de ikke er gode nok. Altså «en slags konspirasjon».

Edit: og så vil jeg påpeke det absurde i at treneren deler ut klippekort før han har spilt en eneste obligatorisk kamp.
                                Eller det kan skyldes at det kommer et press fra en del personer både i ledelsen og blant spillerne som ikke trenerene klarer å håndtere.
                                Og/eller at det har vært visse føringer i ansettelsesprosessen hvem som skal prioriteres.
                                Det er jo ikke utenkelig. Snarere plausibelt. At ledelsen har visjoner og tanker og hvem som skal spille og hvordan vi skal spille.
                                Og da kommer vi tilbake til det du mener er absurd. At noen spillere har fått klippekort før morroa er igang.
                                Hva begrunner jeg dette med. Jo, alle gigantoriske feilgrep som er gjort. Som man ser ut til å repetere.
                                Bare det at man satser på en sentrallinje som fikk oss ned er jo oppskriften på fiasko.
                                Øverst på priolista burde vært å erstatte den hvis man har ambisjoner. Eller teft. Og akkuratt det har dessverre ikke vår ledelse.
                                At Larsson og Kito starta håper jeg er pga fravær hvis ikke er prosjekt-HEØ dødt før det allerede har starta.

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3675

Hvorvidt man kaller det klippekort eller ikke, det er naturlig at en trener som kommer inn i en ukjent garderobe ser til veteranene som har kjente navn fremfor unge ukjente talenter, spesielt når laget er i en presset situasjon. At man starter med de nevnte spillerne, tross svakere prestasjoner de siste årene, er derfor naturlig.

Jeg husker selv at jeg var skeptisk når vi skulle starte sesongen 2021 med Ranger og Edh som høyrebackene våre, og gjerne så at vi resignerte Rafn for en ny sesong eller to, og så viste det seg å være vår best dekkede posisjon. Alle de fire-fem mest kritiserte spillerne er mer enn gode nok for Obos, men dersom man ser på Glimt, Brann og Viking (også oss i en viss grad i 2020) som brukte sine Obos-sesonger til å rydde i stallene og finjustere spillestil slik at man gikk tilbake og tok Eliteserien med storm, så blir nok mange betenkt.

I lys av dette så forstår jeg godt dersom Ruben og Lehne starter sesongen, men jeg håper også at de gradvis blir faset ut av startelleveren. Mads er et mysterie av et talent som man virker å kun få det beste ut av når han er i underdog posisjon, så forhåpentligvis klarer man å legge forholdene til rette for han. Åsen tror jeg neppe er tiltenkt en plass i startelleveren. Innleggsfoten hans er erstattet med Elkærs, men han blir nok en viktig brikke i garderoben. Hoff mener jeg har lidd av at vi ikke har hatt gode nok indreløpere, så jeg er villig til å han og etterhvert som han kommer i form Krygård tillit.

Mye av frustrasjonen som gjør at det bobler over her inne kan nok plasseres på klubbledelsen som har gjort at vi har en stall bestående av aldrende spillere over 30, purunge talenter som ennå har til gode å vise til noe, og spillere som ikke har overbevist i drakta. Stammen i laget som bør være i 25-28 årsalderen er liten. Legg til at vi gikk fra å ha den yngste lagoppstillingen til den eldste i løpet av to sesonger, hvor vi i tillegg gikk fra å være topp-4 til nedrykk, så blir mangelen av konsekvenser en kjerne til frustrasjon, uavhengig av hvor berettiget kritikken måtte være. Dersom vi sammenligner oss med Molde hvor Wolf Eikrem har blitt mer og mer benkesliter med årene, så tror jeg ingen hadde vært kritisk til å ha Ruben, Åsen og Lehne på benken, tross sine kontrakter, dersom laget var i toppen og kjempet med medaljer hvert år.

Mye av frustrasjonen per nå henger nok også sammen med sterkt varierende prestasjoner i oppkjøringen, spesielt mot Eliteseriemotstand, nerver i forhold til det harde kampoppsettet de første åtte kampene, og usikkerhet rundt hvor laget står per nå. Vår svake start på forrige Obos-sesong sitter nok også sterkt i minne hos mange. For min egen del er jeg enn så lenge ikke bekymret for opprykket, men heller hva slags lag vi stabler på beina neste sesong.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3092

Opprinnelig skrevet av MortenA

Hvorvidt man kaller det klippekort eller ikke, det er naturlig at en trener som kommer inn i en ukjent garderobe ser til veteranene som har kjente navn fremfor unge ukjente talenter, spesielt når laget er i en presset situasjon. At man starter med de nevnte spillerne, tross svakere prestasjoner de siste årene, er derfor naturlig.

Jeg husker selv at jeg var skeptisk når vi skulle starte sesongen 2021 med Ranger og Edh som høyrebackene våre, og gjerne så at vi resignerte Rafn for en ny sesong eller to, og så viste det seg å være vår best dekkede posisjon. Alle de fire-fem mest kritiserte spillerne er mer enn gode nok for Obos, men dersom man ser på Glimt, Brann og Viking (også oss i en viss grad i 2020) som brukte sine Obos-sesonger til å rydde i stallene og finjustere spillestil slik at man gikk tilbake og tok Eliteserien med storm, så blir nok mange betenkt.

I lys av dette så forstår jeg godt dersom Ruben og Lehne starter sesongen, men jeg håper også at de gradvis blir faset ut av startelleveren. Mads er et mysterie av et talent som man virker å kun få det beste ut av når han er i underdog posisjon, så forhåpentligvis klarer man å legge forholdene til rette for han. Åsen tror jeg neppe er tiltenkt en plass i startelleveren. Innleggsfoten hans er erstattet med Elkærs, men han blir nok en viktig brikke i garderoben. Hoff mener jeg har lidd av at vi ikke har hatt gode nok indreløpere, så jeg er villig til å han og etterhvert som han kommer i form Krygård tillit.

Mye av frustrasjonen som gjør at det bobler over her inne kan nok plasseres på klubbledelsen som har gjort at vi har en stall bestående av aldrende spillere over 30, purunge talenter som ennå har til gode å vise til noe, og spillere som ikke har overbevist i drakta. Stammen i laget som bør være i 25-28 årsalderen er liten. Legg til at vi gikk fra å ha den yngste lagoppstillingen til den eldste i løpet av to sesonger, hvor vi i tillegg gikk fra å være topp-4 til nedrykk, så blir mangelen av konsekvenser en kjerne til frustrasjon, uavhengig av hvor berettiget kritikken måtte være. Dersom vi sammenligner oss med Molde hvor Wolf Eikrem har blitt mer og mer benkesliter med årene, så tror jeg ingen hadde vært kritisk til å ha Ruben, Åsen og Lehne på benken, tross sine kontrakter, dersom laget var i toppen og kjempet med medaljer hvert år.

Mye av frustrasjonen per nå henger nok også sammen med sterkt varierende prestasjoner i oppkjøringen, spesielt mot Eliteseriemotstand, nerver i forhold til det harde kampoppsettet de første åtte kampene, og usikkerhet rundt hvor laget står per nå. Vår svake start på forrige Obos-sesong sitter nok også sterkt i minne hos mange. For min egen del er jeg enn så lenge ikke bekymret for opprykket, men heller hva slags lag vi stabler på beina neste sesong.
                                    Det som irriterer meg er at vi rykket ned i fjor med den samme sentrallinja som det virker som man skal satse på i år. Dette er de samme spillerne som jeg mener har den største delen av ansvaret for nedrykket i fjor. I tillegg fortsetter man med den samme ledelsen som har skakkjørt klubben. Det er helt utrolig. Gabrielsen, Lehne, Larsson, Hoff og Åsen er veteraner som skulle gå foran som ledere i dette laget. Ikke bare underpresterte de på banen men også helt tydelig som ledere som skulle gå foran. Hva er det som tilsier at det skulle endre seg nå? Man har heller ikke forsøkt å hente inn en keeper som kan utfordre Mads.

Det virker som at på Åråsen tror man at fjoråret bare var uflaks og at om man bare fortsetter med det samme så vil det løsne. Det er dette som sjokkerer og skremmer meg så til de grader. I tillegg er jo faen meg stallen svekket! De få spillerne som presterte noe nært godkjent i fjor er jo borte. Ved forrige nedrykk gjorde man tydelige grep for å bygge opp klubben igjen og det høstet man fruktene av når vi rykket opp. Jeg ser overhodet ikke at dette skjer nå
                                    I år så tar vi alt

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3435

Mye å ta tak i fra denne tråden.

Først av alt: Negativiteten. Ja, det kan bli mye i blant, og i frustrasjon kan det sikkert gå litt over streken fra tid til annen. Men i ærlighetens navn så kommer ikke denne negativiteten eller mistroen om du vil ut av lufta. Det har vært gjort mye rart på Åråsen de siste to årene, og det kulminerte med et nedrykk på laget som alle mente var for godt til å rykke ned. Da har andre klubber, som Morten A nevner over benyttet anledningen til å rydde opp i klubb og spillerstall, for deretter å komme mye sterkere tilbake. Vi har gjort fint lite, og det tror jeg for mange (i det minste for meg) er hovedårsaken til at frustrasjonen og tvilen har fått satt seg. Vi kjører videre med samme daglig leder, samme sportssjef og (i det minste inntil videre) samme kaptein. Alle tre personer som beviselig ikke har levert. Det høres ikke ut som oppskriften på suksess.

Vi har sentrale spillere som under-presterte i fjor. Så langt tyder mye på at de vil få fornyet tillit i år. Sett utenfra har de ikke blitt bedre, bare ett år eldre. Når de ikke leverte i fjor, hva tilsier at de plutselig finner motivasjonen til å levere på et lavere nivå?

Når det gjelder laget har spillere vi gjerne ville beholde forsvunnet, og har blitt erstattet av spillere som forhåpentligvis er store talenter. Men det vi kanskje trengte er vel spillere som kan levere her og nå. Sannsynligheten er vel ganske stor for at dersom vi ikke rykker opp i år, så vil disse talentene ta steget videre i en annen klubb?

Vi har også de siste sesongene satt en kultur hvor det å spille seg ut av laget ikke fremstår som en reell trussel. Spillere som er sikre på å få spille senker seg ofte ubevisst ned noen prosenter, mens andre trenger å føle at det brenner litt for å prestere (Mads er et godt eksempel).

Så, dette var mitt forsøk på å levere en begrunnelse for hvorfor jeg er skeptisk / misfornøyd / engstelig / negativ pr i dag, uten å være usaklig eller ty til personangrep.

Jeg er ingen innsider i klubben, kanskje har de langt bedre kontroll enn det fremstår. Uansett, når sesongen sparkes i gang så er det 100% støtte til laget igjen. Det er nå en gang skjebnen til oss som har valgt oss dette laget -i med- og motgang. Forza Fugla!

Kommentar

• banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 464

Hvis det er det ovenstående som skaper frustrasjon på forumet så er heldigvis frustrasjonen basert på uvitenhet. Så med litt mer kunnskap så kan dere frustrerte smile igjen.
                                        Wolf Eikrem er fortsatt Moldes viktigste spiller og blir kun spart grunnet hensyn til belastning. Og han har ikke blitt benket noe mer de de siste årene.
                                        Vi har ikke en stall bestående av spillere over 30, osv. De eneste som er over middagshøyden er TLO, Åsen, Larsson og Gabrielsen. Og kun to av de er på papiret i en antatt startoppstilling til seriestart. Eneste spillere over 30 foruten de er Garnås og Hagerup som begge er 31, som ikke er noen skremmende alder for en midtsommer og en keeper.
                                        Så om vi antar at TLO, Gabrielsen og Garnås starter, så er alderen på de resterende i startoppstillingen:
                                        25 (MHC), 26 (Ranger), 28 (Tønnesen)/24 (Elkjær), 25(Karlsbakk), 28(Hoff), 29(Kitolano)/25(Krygård), 27(Va) og 22(Drammeh). Det vil si at de aller fleste er i alderen 25-28 år. Med andre ord spillere som er i sin beste alder både nå og noen år framover.
                                        I tilegg er de som banker på døra bla
                                        6 spennende talenter i alderen 17-20 år hvor flere kan blomstre allerede i år.
                                        Så er bare å riste av dere frustrasjonen folkens, dette blir bra.

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4525

Opprinnelig skrevet av banan
                                          Wolf Eikrem er fortsatt Moldes viktigste spiller og blir kun spart grunnet hensyn til belastning.
                                          Fint at noen prøver å bidra til litt mer optimisme. Håper du får rett i at dette blir bra!

Men Wolf Eikrem er eksepsjonell. Han er en spiller som både har vært og fortsatt er på et nivå som ingen av våre spillere er i nærheten av. Håper jo at noen står frem og vokser og at en eller flere kan nærme seg. Ikke mange andre norske klubber heller som har en Wolf Eikrem, for den sakens skyld!

Håper på en god start, at laget sjokkerer oss på en positiv måte, slik at flere av oss kan få tilbake mer tro på sesongen og fremtiden!

Forza Fugla!
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...