Treningskamper 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4467

Den nye vinen presenterer seg!
    Elska þetta félag

Kommentar

• EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 232

Gode nyheter: Vi viser at vi er mye mye bedre enn Postnord og vi kunne og burde vel vunnet kampen med mer. Og der har vi det som ikke er så gode nyheter: Vi sløser veldig med sjansene til tider, og klarer ikke å unngå baklengs uansett nivå vi spiller mot (med mindre de er svenske, og da var det vel mer udyktighet fra motstander enn godt forsvar av oss).

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3397

Ja, vi heva oss i dag, og mange av de unge viser at de har mye å bidra med. Utskjelte Larsson er igjen god, og Karlin begynner også å nærme seg noe. Akanji virker som et kupp, og markerer seg jo ærlig talt betydelig mer enn KP. Drammeh blir også en tilvekst.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4467

Opprinnelig skrevet av G-Man
          Ja, vi heva oss i dag, og mange av de unge viser at de har mye å bidra med. Utskjelte Larsson er igjen god, og Karlin begynner også å nærme seg noe. Akanji virker som et kupp, og markerer seg jo ærlig talt betydelig mer enn KP. Drammeh blir også en tilvekst.
          Enig i det ovennevnte.

Vi burde jo ha ledet 4-0 før Kisa fikk målet. Det var mye nesten-puslete, men vi kom oss jo til noen sjanser. Mye løskrutt, sløv TLO ved et par anledninger i første. Målet imot orker jeg ikke kommentere, har sett det så altfor mange ganger før!

Jeg legger godviljen til og synes at det tross alt er en del positivt å bygge videre på fra kampen i dag. KP ikke helt venn med ballen i dag, kanskje veldig bra å senke forventningene til ham et par hakk per nå, og både vi og han må være tålmodige. Talentet er åpenbart. Akanji voldsomt villig og overivrig men blir litt junior til tider. Men også her er talentet tydelig. Wæhler og Neto blir en hit! Ellers fortsetter flere og flere å vise tegn til formstigning.

Det er selvfølgelig myyye å jobbe med og mye som må strammes opp. Vi skal også huske på motstanden. Jeg så første omgang bare på mobilen, så det var litt vanskelig å se, men jeg følte at frispillingene våre noen ganger var litt risikable og at vi fort kunne ha blitt straffet mot et obos-lag. Noen som kan utdype dette?

Elska þetta félag

Kommentar

• haaca
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Sep 2008
            • 8

Hva ble resultatet ? og evt hvem putta for gutta ?
            Ikke alle som har RB eller mulighet til å se kampen live

Kommentar

• lsk_rob
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2016
              • 151

Opprinnelig skrevet av haaca
              Hva ble resultatet ? og evt hvem putta for gutta ?
              Ikke alle som har RB eller mulighet til å se kampen live
              4-1 seier, etter 0-1 til pause. Målscorere: Lehne, Ruben, Wæhler og Neto.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3397

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                jeg følte at frispillingene våre noen ganger var litt risikable og at vi fort kunne ha blitt straffet mot et obos-lag. Noen som kan utdype dette?
                I frispillingene var (som du sier) risikoen tidvis høy. Når Kisa turde å stå høyt, så var vi flere ganger nære på å bli straffet ved at de erobret ballen, eller vi bare ga bort ballen. I frispilling bakfra er vi ikke trygge, og det har vi strengt tatt ikke vært før heller. Det begynner med Mads som virker usikker med ballen i bena, og som også mangler både fart og presisjon når han skal sette i gang spillet. På dette området er faktisk Hagerup langt bedre.
                Dernest har vi (ennå) ikke etablert posisjonene i forsvaret godt nok. Det betyr at en spiller som mottar ballen under press, må dempe den og stoppe opp (med tilhørende risiko for balltap) - fremfor å kunne spille i korridor der han "vet" at medspiller har posisjonert seg. Usikkerheten er tydelig, og det inviterer motstander til å presse høyt, spesielt hvis farten på midtbanen ikke er all verden. (Men som andre her har sagt skal en kanskje ikke legge all verden i mangelen på samhandling - ennå)

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4467

Halvtimen etter at Ull/Kisa-spissen Jacob Rømo Skille hadde headet gjestene kontant opp i ledelsen i første omgang likte ikke Ødegaard.

– Vi skal ikke slippe inn det målet, men det er noe som kan jo skje i fotball. Reaksjonen på baklengsmålet var for dårlig. Da så vi at hoder falt ned, og det må vi forbedre. Vi kommer til å slippe inn flere mål utover i sesongen, og da må vi reagere bedre, mener LSK-treneren.

– Vi både kunne og burde ledet 3-0 etter ti minutter. Men både da og senere i kampen var vi altfor stresset på den siste tredjedelen. Det blitt stakkato fra 20 meter og inn innimellom. I noen av de situasjonene burde vi brukt færre touch og satt flere mål.

Men før kampen ble blåst av hadde LSK scoret fire ganger. Thomas Lehne Olsen utliknet til 1-1 før Ruben Gabrielsen, Edner Wæhler og Neto fullførte snuoperasjonen.

– Det ble bedre etter hvert, og offensivt gjorde vi mye bra. Det var både mange fine angrep og flere fine scoringer. Også var det litt synd vi ikke klarte å omsette mer i mål.

(rb.no - nyhetstråden)

Elska þetta félag

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6163

Tror ikke vi skal klandre spissen kp for mye for en svak kamp på vingen etter en uke med laget. Vi må ha inn en ny høyreving og la han spille sentralt.

Kommentar

• Lillelord
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2004
                      • 114

Opprinnelig skrevet av HSft
                      Tror ikke vi skal klandre spissen kp for mye for en svak kamp på vingen etter en uke med laget. Vi må ha inn en ny høyreving og la han spille sentralt.
                      Jeg synes KP hadde en del fine involveringer, han hadde noen små raid med fine pasninger inn i feltet der vi egentlig bare mangler litt på touch/avslutning for å skape ordentlig store sjanser.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2407

Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Jeg ble stort sett idiotforklart i fjor når jeg sa noe positivt om Larsson, men pokker heller - jeg synes han var en av våre beste sist, og han har vist både innsats, overblikk og pasningsfot i dag igjen!
                        En av få etablerte som faktisk gjør sitt beste i treningskamp

Kommentar

• Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 774

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

En av få etablerte som faktisk gjør sitt beste i treningskamp
                          De norske etablerte synes innimellom å tro at nonchalanse og rutine er det samme. "Jeg føler for å gi litt faen - det betyr sikkert at jeg vet ekstra godt hva det handler om."
                          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4742

Da har man fått sett kampen i opptak. Noen betraktninger:
                            • Noen må lage en highlight reel av skuddforsøkene våre i første omgang satt til Benny Hill-musikk.
                            • KP er villig og ivrig og skaper mye trøbbel for motstander, men det mangler litt på det siste lille. Dette kommer nok. Et megatalent som vi garantert vil selge for store penger.
                            • Karlsbakk fortsatt sjef på midten. Godt å se at han får såpass mange minutter.
                            • Lehne er fortsatt langt fra skarp nok. Mye mer slurv enn man kan godta fra en såpass rutinert spiller. Fint han fikk seg et mål. Så ut som den smakte godt.
                            • Wæhler har en skuddteknikk som minner meg om Haaland. Enorm avslutning på målet. Ekstremt atletisk spiller til såpass stor slamp å være. Herregud som han rager over resten utpå der.
                            • Karlin er fin - på venstreback.
                            • Akanji ble litt junior i dag. Ungdommelig pågangsmot er vel og bra, men noen ganger må man løfte huet. Vi har uansett god tid til å forme ham. Egentlig overrasket over at han fortsatt får såpass mange minutter mtp. at han ikke kan spille for oss i år uansett.
                            • Han derre ukjente (Winje?) som kom inn fra benken klarte seg bra som ballsentral. Blir spennende å følge videre.
                            • Deilig å se så mange driblevinger. KP, Akanji, Drammeh, Reshane - og enda venter vi på Và!
                            • Gud hjelpe meg så mye ungt og spennende vi har i stallen nå!
                            • Uba er fortsatt ekstremt uvøren. Herre min skaper for en elendig pasnigsfot han har
                            • Kisa er et ballskikkelig lag. Ble imponert av frispillingen deres. Wehrmann har jobbet godt.

Kommentar

• 14
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2005
                              • 94

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              Winje på benken. Dette er kanskje Ivar Wiliam Winje som kom fra VIF før denne sesongen? 1 kamp og 6 mål på u19 er en ok statistikk...
                              Ifølge fotball.no kan det se ut som at han er Jessheimgutt opprinnelig, men har vært i bydelsklubben fra alder ca 14-17 år. Tilbake til Kisa i fjor sommer, i LSK2-stallen fra 1. januar i år.

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6163

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Da har man fått sett kampen i opptak. Noen betraktninger:
                                • Han derre ukjente (Winje?) som kom inn fra benken klarte seg bra som ballsentral. Blir spennende å følge videre.
                                Ballsentral? Han kom vel inn som høyreving?

Tenker du på Melvin Rogert Kristiansen, kanskje?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4742

Ballsentral? Han kom vel inn som høyreving?

Tenker du på Melvin Rogert Kristiansen, kanskje?
                                  Ja, det gjorde jeg nok. Jeg hadde fått for meg at det var Reshane som kom inn på høyrevingen siden Direktesports utskremte aldri annonserte hvem som ble byttet inn – og siden Winje og Reshane har ganske lik hårsveis – men han er jo selvsagt med U-17 for tiden (og fikk debuten sin der mot Nord-Irland for to dager siden.)

Men Melvin Kristiansen har det jo gått gjetord om en stund, så det var gøy at han gjorde et såpass godt inntrykk. Enda et spennende navn å legge til i miksen av talentfulle unggutter!

Kommentar

• gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3261

Etter treninga i går (to fotballøkter) og i dag er mitt råtips for start-11'er mot Cherkasy (Ukraina) fredag 14. februar:

Mads
                                    Uba-Espen-Martin-Eric (Larsson)
                                    Leandro (Neto)-Vebjørn-Gjermund
                                    Felix-Thomas-Salieu (Drammeh)

Under formasjonstreninga på ettermiddagsøkta i går sier mine rapportører at det eneste byttet var at Lars Ranger kom inn som kant/ving for Felix Va mot slutten.

Kan se ut som første tilnærming til Ødegaards foretrukne 11'er, selv om det blir en del spillere klare i den nærmeste tida. Spennende å se mot Cherkasy fredag, og enda mer mot Haugesund lørdag 22. februar.

gilbert

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6163

Er Karlsbakk ute eller noe? Merkelig at han ikke er i en foretrukket 11?

Så håper jeg ikke TLO er i elleveren når sesongen starter…

Kommentar

• Egumen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2011
                                        • 213

Registrerer at Solberg, Karlin, Furaha og Henriksrud ikke er med i troppen som reiser til Marbella. De to sistnevnte har vel vært på prøvespill i andre klubber og skal nok lånes ut. Gjelder det samme Solberg og Karlin eller er det salg på gang? Alternativt kjøre fullt Haugesund-opplegg?

Kommentar

• Egumen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2011
                                          • 213

Er Karlsbakk ute eller noe? Merkelig at han ikke er i en foretrukket 11?

Så håper jeg ikke TLO er i elleveren når sesongen starter…
                                          Enig, synes han er foran både Åsen og Neto i køen.

Kommentar

Working...