Treningskamper 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2019
    • 270

Opprinnelig skrevet av Egumen
    Registrerer at Solberg, Karlin, Furaha og Henriksrud ikke er med i troppen som reiser til Marbella. De to sistnevnte har vel vært på prøvespill i andre klubber og skal nok lånes ut. Gjelder det samme Solberg og Karlin eller er det salg på gang? Alternativt kjøre fullt Haugesund-opplegg?
    Får da inderlig håpe vi ikke tar en Haugesund. Det siste vi trenger nå er å se ut som en enda dårligere drifta klubb.

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6168

4 spisser og 2 vinger med til Spania. Litt redd for at man ikke klarer å rydde og forme troppen på en god måte. Skulle gjerne sett at Lehne tredde til side. Vil ikke se spisstalenter dytta ut på ving for å gjøre plass til en middelmådig spiss over middagshøyden.

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4497

Registrerer at Solberg, Karlin, Furaha og Henriksrud ikke er med i troppen som reiser til Marbella. De to sistnevnte har vel vært på prøvespill i andre klubber og skal nok lånes ut. Gjelder det samme Solberg og Karlin eller er det salg på gang? Alternativt kjøre fullt Haugesund-opplegg?
        Svesengen sier i siste Dødball at stallen skal reduseres med 4-5 mann, gjennom salg eller utlån. Visstnok trenger vi det ikke pga økonomien, så hvis det stemmer, er jo det bra. Tom Nordlie sier Karlin ikke kommer til å spille ett eneste minutt i 2025 og Svesengen sier flere ganger at det har vært konkret interesse for å låne Solberg fra obos-nivå.
        Elska þetta félag

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 838

De sier jo rett ut at stallen må ryddes opp i, ikke pga økonomi, men pga makkverket av en spillerlogistikk som ble utført i fjor.

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4497

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            De sier jo rett ut at stallen må ryddes opp i, ikke pga økonomi, men pga makkverket av en spillerlogistikk som ble utført i fjor.
            Vi har jo mange midtstoppere, og de snakker litt om det. Tom Nordlie er skråsikker (som han for det meste er...) på at Ruben Gabrielsen og Martin Roseth kommer til å danne midtstopperparet, sitat: - Fordi de er de to mest ballsikre. Svesengen sier at han mener at Espen Garnås har vært den beste så langt, hvorpå TN drar på det og motvillig svarer - Njaaaaa...

Hvis gilberts antatte startelver i kampen mot Ukraina i morgen stemmer, er det Roseth og Garnås som starter den kampen. I så fall interessant.

For øvrig ønsket visstnok Ødegaard å spille enda en kamp i Spania, og for meg ser det ut som han fortsatt ønsker å la de fleste spillerne få kamptrening og jeg gjetter på at han så langt er mest opptatt av å se de enkelte spillerne håndtere forskjellige situasjoner og ulike medspillere. Ikke minst tenker jeg det er ekstremt viktig å jobbe med hvordan enkeltspillere, og dermed laget, takler perioder hvor ikke alt går som ønsket og planlagt og ikke minst hvordan spillerne og laget responderer på mål imot. Dette er noe HEØ snakket om (etter Kisa-kampen?) og det at laget falt sammen som et korthus ved den minste motgang i fjor viser jo at dette må vi få bort.

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer utålmodig på å få se og vite mer om hvordan laget vil se ut når vi nærmer oss seriestart. Som fugla-supporter lærer man aldri og jeg føler på en smått gryende optimisme foran denne sesongen. Dum som jeg er, tror jeg Ødegaard får ryddet opp og samhandlet de forvirrede, og at vi går en sesong i møte med mange hyggestunder!
            Elska þetta félag

Kommentar

• Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 780

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Ikke minst tenker jeg det er ekstremt viktig å jobbe med hvordan enkeltspillere, og dermed laget, takler perioder hvor ikke alt går som ønsket og planlagt og ikke minst hvordan spillerne og laget responderer på mål imot. Dette er noe HEØ snakket om (etter Kisa-kampen?) og det at laget falt sammen som et korthus ved den minste motgang i fjor viser jo at dette må vi få bort.
              Der ble jeg ikke videre optimistisk av å se førpremieren på "Nederlag"-episoden med Ruben Gabrielsen (som for øvrig bestod av for det meste foppallgutt-sjargong og Viaplaystudio-pludring, temmelig underveldende greier, men nok om dét) da de ringte opp Mette Rosseland - som rett nok er ute nå, og naturligvis var dette i underholdningsøyemed, men innspill av typen "Da får du puste dypt inn og puste langsomt ut - sånn!" foruten den helvetes TFT-bankingen jeg rent hadde glemt... Da satt jeg der og tenkte "Stemmer, det. Det er jo sånn de har holdt på." Sannelig har de blitt en robust gjeng i løpet av de siste årene. Like robuste som i 2019 og vel så det. Vel vel. Det viktigste er jo at vi har det hyggelig på jobb.

Men, da er det bare å håpe at det heretter tas tak i med mer virkningsfulle verktøy på en måte som er mer effektiv enn det man har kunnet vise til de siste par årene.

Mental trening: Ja takk.
              Mental fingermaling: Klarer meg, jeg.

Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3412

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Vi har jo mange midtstoppere, og de snakker litt om det. Tom Nordlie er skråsikker (som han for det meste er...) på at Ruben Gabrielsen og Martin Roseth kommer til å danne midtstopperparet, sitat: - Fordi de er de to mest ballsikre. Svesengen sier at han mener at Espen Garnås har vært den beste så langt, hvorpå TN drar på det og motvillig svarer - Njaaaaa...
                Tom Nordlie burde kanskje plystre på hunden og ta en tur på Specsavers. På lista over midtstoppere har jeg Roseth som en klar nummer 1. Nestemann er Garnås, med Moen-Foss ikke så langt etter. Deretter kommer det ganske mange før jeg kommer til Gabrielsen.

(Og til de som hevder at det er for mye svartmaling av Gabrielsen og at han ikke har ansvar for nedrykket i fjor, så er jeg helt uenig. I intervju etter intervju sier ulike spillere at de i fjor manglet ledere på banen - og om en da ikke kan peke på kapteinen, hvem har da ansvaret)?

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4761

Opprinnelig skrevet av G-Man

Tom Nordlie burde kanskje plystre på hunden og ta en tur på Specsavers. På lista over midtstoppere har jeg Roseth som en klar nummer 1. Nestemann er Garnås, med Moen-Foss ikke så langt etter. Deretter kommer det ganske mange før jeg kommer til Gabrielsen.

(Og til de som hevder at det er for mye svartmaling av Gabrielsen og at han ikke har ansvar for nedrykket i fjor, så er jeg helt uenig. I intervju etter intervju sier ulike spillere at de i fjor manglet ledere på banen - og om en da ikke kan peke på kapteinen, hvem har da ansvaret)?
                  Håper i det lengste at Svenningsen får mange sjanser i år. OBOS vil være en perfekt utviklingsarena for gutten. Allerede et monster i boksen.

Kommentar

• plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 838

Opprinnelig skrevet av Nosferatu

Der ble jeg ikke videre optimistisk av å se førpremieren på "Nederlag"-episoden med Ruben Gabrielsen (som for øvrig bestod av for det meste foppallgutt-sjargong og Viaplaystudio-pludring, temmelig underveldende greier, men nok om dét) da de ringte opp Mette Rosseland - som rett nok er ute nå, og naturligvis var dette i underholdningsøyemed, men innspill av typen "Da får du puste dypt inn og puste langsomt ut - sånn!" foruten den helvetes TFT-bankingen jeg rent hadde glemt... Da satt jeg der og tenkte "Stemmer, det. Det er jo sånn de har holdt på." Sannelig har de blitt en robust gjeng i løpet av de siste årene. Like robuste som i 2019 og vel så det. Vel vel. Det viktigste er jo at vi har det hyggelig på jobb.

Men, da er det bare å håpe at det heretter tas tak i med mer virkningsfulle verktøy på en måte som er mer effektiv enn det man har kunnet vise til de siste par årene.

Mental trening: Ja takk.
                    Mental fingermaling: Klarer meg, jeg.
                    Mener det ble nevnt på en av Dødball-podcastene at økonomien etter å ha solgt ARL er såpass god nå at en vurderer å ta inn Mette Rosseland igjen. Håper nå Ødegaard ser nytten av å ta inn noen med litt mer faglig tyngde, dersom det faktisk er aktuelt.

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4497

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Mener det ble nevnt på en av Dødball-podcastene at økonomien etter å ha solgt ARL er såpass god nå at en vurderer å ta inn Mette Rosseland igjen. Håper nå Ødegaard ser nytten av å ta inn noen med litt mer faglig tyngde, dersom det faktisk er aktuelt.
                      Husker ikke at hun eller den funksjonen ble nevnt spesielt, men Sves snakket om at det nå var mulig og aktuelt å forsterke støttefunksjonene.
                      Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4497

Verken El Schaddai Furaha, Oliver Henriksrud, August Karlin eller Elias Solberg er med på treningsleiren. Sportssjef Simon Mesfin forklarer hvorfor.

– De fire er alle er unge spillere som trenger spilletid for sin egen utvikling. Slik det er nå kan ikke vi tilby dem nok, og derfor jobber vi med at de skal trene med andre klubber nå, sier Mesfin.

Furaha skal trene med 2. divisjonsklubben Arendal, mens det foreløpig er uklart i hvilke andre klubber de andre tre skal vise seg fram.

(rb.no/nyhetstråden)
                        Elska þetta félag

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6168

image.png?

Gabrielsen kaptein, Åsen fra start og Lehne benker spisstalentene. Redd vi ikke får fornyelsen jeg håper på.

Kommentar

• Hexaphim
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 2874

Opprinnelig skrevet av HSft
                            ?

Gabrielsen kaptein, Åsen fra start og Lehne benker spisstalentene. Redd vi ikke får fornyelsen jeg håper på.
                            KP har slitt med litt stivhet i lysken, ifølge Kåsene i denne artikkelen: https://www.rb.no/fire-ble-hjemme-og...s/5-43-2417457

«Kparobo Arierhi har også tatt det med ro noen dager.

– Det er bare litt stivhet i lysken. Han vil også være i gang ganske kjapt nå, fastslår LSK-fysioterapeuten.»

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 511

image.png?

Kan ikke bytte alle i klubben samtidig…og vi nevner i fleng.

Kommentar

• lsk_rob
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2016
                                • 153

image.png?

Wæhler kommer helt sikkert innpå, og KP har vel trent alternativt de siste dagene, så han er vel uansett ikke helt klar for noe annet enn et innhopp. Åsen har vist en del bra når han har spilt de siste kampane, så synes ikke det er helt ufortjent at han starter, samt at det er heller ikke flust av indreløpere på benken. Spennende med Neto på kant, har troa på han denne sesongen.

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6168

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

Kan ikke bytte alle i klubben samtidig…og vi nevner i fleng.
                                  Ja nå har man kvitta seg med Kokken og Lelesiit, da er det vel bare å fortsette med resten.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6168

Opprinnelig skrevet av lsk_rob

Wæhler kommer helt sikkert innpå, og KP har vel trent alternativt de siste dagene, så han er vel uansett ikke helt klar for noe annet enn et innhopp. Åsen har vist en del bra når han har spilt de siste kampane, så synes ikke det er helt ufortjent at han starter, samt at det er heller ikke flust av indreløpere på benken. Spennende med Neto på kant, har troa på han denne sesongen.
                                    Burde ikke NEto være fremst i indreløperkøen om man ikke signerer noen nye?

Kommentar

• lsk_rob
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2016
                                      • 153

Burde ikke NEto være fremst i indreløperkøen om man ikke signerer noen nye?
                                      Enig, Neto og Karlsbakk bør stille først i køen her.

Kommentar

• kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2501

image.png?

Og Larsson! Verre enn forventet. Har ikke HEØ fått oversikten enda? Hvis dette er den prefererte 11ern når OBOS starter er det en gedigen skuffelse.
                                        Der tre norske kan forsvares hvis det skader og karantenerer. Men at man har funnet plass til svensken. Hva er det med oss og trege backer.
                                        Dessuten er han en diver av dimensjoner. Ikke noe jeg liker

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 511

Proffotball!

Kommentar

Working...