Lillestrøm - Odd 08.05.2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Lillestrøm - Odd 08.05.2017

    Jevnt over en rævva kamp. Bra topper, men folk holder ikke toppene lenger enn 10-15 sekunder. Alt for svakt etter min mening. Frustrasjonen over at gutta ikke setter sjanser og at vi igjen taper en kamp vi burde vunnet får skylda for dårlige tribuneprestasjoner. Jeg håper ikke at vi er i ferd med å bygge en tribunekultur som bygger på sportslige prestasjoner, for om så er tilfellet vil vi havne på nivå med lag som Sogndal, Viking og Ålesund. Jeg sier ikke at folk skal ha en blind illusjon om at alt er bra, for det er det ikke, men vi var ihvertfall laget som var best i motgang en gang i tida. Det var en identitet. Hva har vi igjen i dag?

    Ellers kommer det klager på flaggbruk. Minner om at mentalitetsfeltet(nedre B) er et felt hvor det har vært og fortsatt vil være aktiv bruk av flagg. Ønsker du ikke å ha flagg i synsfeltet anbefales øvre B eller ut på sidene mot A eller C.

    Jeg håper også at folk begynner å trekke litt nedover på feltet og at ikke alle står bakerst på Kanarifeltet. Vi har hatt et bakgrunnsdekke for komprimering de siste åra. Om det fortsetter å være så få på feltet og folk ikke trekker nedover kommer vi til å se oss nødt til å henge opp komprimeringsdekke igjen.
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #2
    Jeg tror egentlig klage på flagg ikke handler om at det flagges i seg selv, men om når det flagges. Jeg mener at de største flaggene pleide å senkes et øyeblikk når det var en situasjon ved målet rett foran som kunne resultere i scoring, for så å heves igjen når situasjonen var over. Det skjedde ikke i går, registrerte jeg.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #3
      Opprinnelig skrevet av SuperT
      Jevnt over en rævva kamp. Bra topper, men folk holder ikke toppene lenger enn 10-15 sekunder. Alt for svakt etter min mening. Frustrasjonen over at gutta ikke setter sjanser og at vi igjen taper en kamp vi burde vunnet får skylda for dårlige tribuneprestasjoner. Jeg håper ikke at vi er i ferd med å bygge en tribunekultur som bygger på sportslige prestasjoner, for om så er tilfellet vil vi havne på nivå med lag som Sogndal, Viking og Ålesund. Jeg sier ikke at folk skal ha en blind illusjon om at alt er bra, for det er det ikke, men vi var ihvertfall laget som var best i motgang en gang i tida. Det var en identitet. Hva har vi igjen i dag?
      Vi har lenge vært den beste supportergjengen til å støtte laget i motgang, problemet er at vi har måtte være det såpass lenge nå at det begynner å tære på folk. Kjenner det selv at når det butter imot igjen og igjen og igjen sliter jeg å holde motivasjonen oppe til å synge videre.

      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Mons
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jan 2013
        • 56

        #4
        At det flagges tror jeg ikke folk reagerer mest på, men som nevnt over; NÅR det flagges er vel det folk blir irriterte over. Når det er store sjanser så går det an å senke flaggene i mens, for å så ta de opp igjen når situasjonen er over. Jeg tror heller ikke KFL tjener veldig mye på å si "er du i mot flagging så trekk ut på sidene" og lignende ting. Det er såpass få på kamper som det er, og for stemningen sin del tjener alle på at vi står samlet og tett, og derfor burde kanskje KFL også tilpasse seg til andre? Flagg er drit kult og ser mektig ut, men revurder når det flagges er mitt tips.

        Noe annet som har med stemningen å gjøre er også sangvalgene våres. Det virker som veldig mange begynner å bli lei av en stor del av sangene. Evighetssangene er "litt oppbrukt" og fungerer ikke like bra lenger. Ekstremt lenge siden vi kom med noen nye sanger jevnlig. Er det noe det jobbes med kontinuerlig å finne nye sanger og melodier? Her kan vi definitivt bli bedre. Da vil sannsynligvis stemningen også bedre seg noe.

        Kommentar

        • joacim
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2009
          • 559

          #5
          KFL er for flagging - dette vet alle. At du står å klager på flagging, når du står på feltet (relativt nærme "der det skjer") så blir jeg forbanna. vedkommende sa til og med "jeg har stått her i mange år". da føler jeg at du bør vite at det blir flagget på nedre felt B. når jeg flagger er det ikke sånn at jeg ser an spillet osv for å justere flagginga - når flaggende er i været, så er de i været. vi har en storskjærm på venstre side, som evt kan brukes om du ikke ser en sjanse i samme øyeblikk som flaggene er i været. men jeg vil gjerne takke deg, for klaginga å sytinga di gjorde at jeg ba om at ALLE på nedre b skulle flagge, og vi starta en flaggsang, som så relativt fet ut på tv. så om det var meningen fra din side eller ikke, så tusen takk. tar dog hintet med at du valgte å true med å gå, og faktisk gikk ned som et tegn på at du kanskje ikke likte dette.

          kanskje du vil prøve å flagge litt selv neste kamp?
          Styremedlem 2016

          Kommentar

          • Mons
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2013
            • 56

            #6
            Opprinnelig skrevet av joacim
            KFL er for flagging - dette vet alle. At du står å klager på flagging, når du står på feltet (relativt nærme "der det skjer") så blir jeg forbanna. vedkommende sa til og med "jeg har stått her i mange år". da føler jeg at du bør vite at det blir flagget på nedre felt B. når jeg flagger er det ikke sånn at jeg ser an spillet osv for å justere flagginga - når flaggende er i været, så er de i været. vi har en storskjærm på venstre side, som evt kan brukes om du ikke ser en sjanse i samme øyeblikk som flaggene er i været. men jeg vil gjerne takke deg, for klaginga å sytinga di gjorde at jeg ba om at ALLE på nedre b skulle flagge, og vi starta en flaggsang, som så relativt fet ut på tv. så om det var meningen fra din side eller ikke, så tusen takk. tar dog hintet med at du valgte å true med å gå, og faktisk gikk ned som et tegn på at du kanskje ikke likte dette.

            kanskje du vil prøve å flagge litt selv neste kamp?
            Stemningen på Åråsen har tapt seg de senere årene. Dette har så klart mye med resultatene og gjøre. Men KFL prøver å komprimere feltet, drar Ultras mer inn mot midten og har til tider hatt et bakgrunnsdekke øverst på feltet. Alt dette gjøres for å samle feltet mer, noe som igjen bidrar til bedre stemning. At KFL er for flagging er bare bra. Det ser mektig ut med flagg. Men om man faktisk ønsker å skape bedre stemning og samle feltet, så er det ikke veien og gå å spy ut av seg dumme utsagn som "når jeg flagger er det ikke sånn at jeg ser an spillet osv for å justere flagginga - når flaggende er i været, så er de i været". At det flagges og brukes tostangs under store sjanser er og vil bli en stor frustrasjon for ekstremt mange. Og det er da virkelig ikke så vanskelig å flagge masse under kamper, men faktisk også ta litt hensyn til alle sine ønsker.

            Det er så få mennesker på kamper, og feltet er LANGT ifra fult på kamper. Jeg tror ikke veien å gå for å få flere folk på kamper og bedre stemningen er å drite i hva alle andre tenker kun fordi KFL som gruppe er for flagg. Det vil bare gjøre at flere folk velger å droppe å komme på kamper, de gidder ikke stå og synge lenger osv. Den situasjonen KFL er i nå så trenger vi å fortsette med mye av det vi holder på med, men samtidig prøve å tilpasse oss flere andre også. Vi må rett og slett prøve å få med oss alle som kan bidra, og ikke gjøre så folk velger å droppe å stå på feltet. Og der er flagging og tostangs midt under store sjanser et problem for mange. Og dette er noe det er veldig lett å gjøre noe med.

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              #7
              Nå snakker jeg bare for meg selv og et par av de jeg pleier å stå med (sannsynligvis også flere). Jeg er primært på Åråsen for å se fugla, sekundært for å synge og støtte laget. Trekker selvfølgelig ut på siden av feltet når flaggingen er for drøy, og der blir det ganske enkelt veldig lite synging. KFL kommer til å miste mange sangstemmer ved å fortsette å flagge så intenst som enkelte gjør nå.

              Men trekker gjerne ut på siden jeg. Hvis flere følger kommer stemningen til å falle til nivået vi opplevde i fjor ganske fort.
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1445

                #8
                I mine øyne skal feltet være for de som først og fremst er der for å synge og støtte fugla. Jeg tror veien å gå for å gjøre Åråsen til et sted folk har lyst til å dra til, er at fansen blir et trekkplaster i seg selv, med konstant synging, flagging og hopping. Om man vil se bra fotball idag, så kan man se verdens beste spillere på TV og nett når som helst, så det blir aldri et trekkplaster. Se til Sverige. Masse folk som drar på kamp for å enten være en del av fansen eller bare oppleve stemningen. Der har man bygd en kultur i mange år, hvor flagging og hopping er en naturlig del av det å stå på tribunen, og man kan ikke regne med å se alt som skjer på kamp om man står med fansen.
                Så for meg handler det mye om å bygge en lignende kultur, og da må vi lære opp de unge som kommer til feltet i hvilke regler som gjelder der. At man er der først og fremst for å støtte laget, at det synges og flagges til enhver tid. Om man lærer en hel generasjon at det er sånn det funker på tribunen så tror jeg vi lett kan bygge en sinnsykt sterk tribunekultur på sikt.

                Når det er sagt, jeg ser helt klart hva dere sier Mons og Oddis. Og det gjør sikkert ingenting om man prøver å følge med litt når man flagger, og kanskje ihvertfall senke de mindre flaggene om man ser at vi er i ferd må å få en sjanse, og ihvertfall unngå flagg på faste situasjoner ved motstanders 16.
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎