Stilleaksjon på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

    #21
    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

    Hvor mange? Motstanden er stor både her og i Facebook-gruppene. Nå er jeg den første til å innrømme at man ikke skal legge for mye lit til kommentarfelt osv, men det gir da en indikasjon. Personlig har jeg har ikke snakket med noen som ikke syns dette er tåpelig. I tillegg får jeg meldinger fra folk som holder med andre lag som latterliggjør oss.

    Er det stor enighet i styret? Når talsmannen ikke en gang vil svare om det, så kan det jo tyde på uenighet. Hvor er det man har denne støtten fra?

    Det er så mange grunner til at denne aksjonen er helt bak mål at jeg sliter med å tro at man har vurdert det hele godt nok. Heldigvis er det ikke for seint å snu.
    Basert på kommentarer jeg har lest så støtter C14, UFC og LSD aksjonen. 100% KFL og Bøffelberget er mot (sistnevnte ble jo enig med de andre gruppene om å gjennomføre aksjonen, men de påstår plutselig at de aldri hadde hørt om det... så javel..). Styret til KFL er åpenbart offisielt for aksjonen, ellers hadde det vel ikke vært en debatt. Hvor mange i styret som er for eller mot kan jeg ikke svare på da jeg ikke sitter i styret, men der er det i hvert fall et flertall for aksjonen. Av "vanlige" kanarifans på feltet (av mangel på bedre uttrykk) er det blanda drops. Jeg vet ikke hvor de lokale gruppene står i denne saken. Antagelig blanda drops der også.
    Custodes
    Contra o futebol moderno!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #22
      Av pur nysgjerrighet, henta man inspirasjonen rundt 1917 fra SS sitt ønske om å dra hjem fra Åråsen 1945 på Røslers tid? Ikke for seint å snu.

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        #23
        Grei aksjon, men totalt feil tid.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • Egumen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2011
          • 162

          #24
          God natt... For en ekstremt dårlig timing! Ren utopi, men en kul greie hadde vært om resten av stadion tok seg av synginga de første 20 minuttene.

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 284

            #25
            Opprinnelig skrevet av Funchaloe

            Basert på kommentarer jeg har lest så støtter C14, UFC og LSD aksjonen. 100% KFL og Bøffelberget er mot (sistnevnte ble jo enig med de andre gruppene om å gjennomføre aksjonen, men de påstår plutselig at de aldri hadde hørt om det... så javel..). Styret til KFL er åpenbart offisielt for aksjonen, ellers hadde det vel ikke vært en debatt. Hvor mange i styret som er for eller mot kan jeg ikke svare på da jeg ikke sitter i styret, men der er det i hvert fall et flertall for aksjonen. Av "vanlige" kanarifans på feltet (av mangel på bedre uttrykk) er det blanda drops. Jeg vet ikke hvor de lokale gruppene står i denne saken. Antagelig blanda drops der også.
            Det er jo tydeligvis en del støtte for dette selv om jeg ikke vet hvor store disse gruppene er, ellers ville det ikke blitt gjennomført. Jeg har jo flagget at jeg syns denne aksjonen er fullstendig håpløs, men jeg kan uansett heller ikke skjønne at man føler man har støtte nok til å ta en så dramatisk avgjørelse for KFL som dette faktisk er. Har man virkelig tenkt gjennom konsekvensene?

            Noen punkter om hvorfor dette er helt bak mål:
            • Dette er en skjebnekamp for klubben. Vi MÅ vinne. Er det klokt å gamble med en sånn aksjon?
            • Spillerne har ikke fortjent det. Vi har hatt marginer mot oss i flere kamper og har generelt spilt bedre etter at Lennartsson kom inn. Start-kampen var dårlig, men det er for tynt grunnlag for en sånn aksjon.
            • Jeg er kanskje en romantiker, men jeg tror klubben har overlevd som eliteserie-klubb mye på grunn av supporterne. Mobiliseringen i 2016 var fantastisk og bidro sterkt. I andre klubber resignerer supportere og aksepterer nedrykk, mens KFL har gjort det de kan for å motvirke det. Nå virker det som KFL også resignerer.
            • Har man tenkt over medieoppmerksomheten dette har fått? Man burde visst at det ville komme. Hvordan påvirker det spillerne og tilskuertallet?
            • Bryter ikke dette med manifestet der det står at: "KFL jobber for å støtte LSK i en så sterk grad som mulig i både med- og motgang."?
            • Bryter det ikke totalt med det imaget KFL har bygget opp gjennom mange år? Vi har vært kjent for vår støtte i med- og motgang. Det har faktisk blitt lagt merke til i fotball-Norge. Nå tar man en Blåsarane fra Heimebane og viser at KFL ikke er noe bedre enn de andre supportergruppene.
            • Har man tenkt gjennom hvordan dette skal gjennomføres? Skal man stoppe de som eventuelt vil synge? Hva om spliden på feltet bli åpenbar for alle på stadion? Hvordan vil det virke inn på spillerne? Eller trodde man at alle bare ville godta dette?
            • Har man tenkt gjennom hva dette gjør med rekrutteringen til supportermiljøet? Man foretar en mildt sagt kontroversiell boikottaksjon som bryter totalt med det imaget man har bygget opp over flere år. Jeg er kanskje bare en ubetydelig menig supporter som står på felter og bidrar, men ellers ikke engasjerer meg så mye i tribunekulturen, men jeg tviler på at jeg fornyer mitt medlemskap i KFL dersom denne aksjonen gjennomføres. Da er det ikke en supporterklubb jeg kjenner meg igjen i, og da er det like greit å sette seg på sittetribunene neste år.
            Nei, dette må virkelig ikke skje. Styret må snu!

            Kommentar

            • Funchaloe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2011
              • 511

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

              Det er jo tydeligvis en del støtte for dette selv om jeg ikke vet hvor store disse gruppene er, ellers ville det ikke blitt gjennomført. Jeg har jo flagget at jeg syns denne aksjonen er fullstendig håpløs, men jeg kan uansett heller ikke skjønne at man føler man har støtte nok til å ta en så dramatisk avgjørelse for KFL som dette faktisk er. Har man virkelig tenkt gjennom konsekvensene?

              Noen punkter om hvorfor dette er helt bak mål:
              • Dette er en skjebnekamp for klubben. Vi MÅ vinne. Er det klokt å gamble med en sånn aksjon?
              • Spillerne har ikke fortjent det. Vi har hatt marginer mot oss i flere kamper og har generelt spilt bedre etter at Lennartsson kom inn. Start-kampen var dårlig, men det er for tynt grunnlag for en sånn aksjon.
              • Jeg er kanskje en romantiker, men jeg tror klubben har overlevd som eliteserie-klubb mye på grunn av supporterne. Mobiliseringen i 2016 var fantastisk og bidro sterkt. I andre klubber resignerer supportere og aksepterer nedrykk, mens KFL har gjort det de kan for å motvirke det. Nå virker det som KFL også resignerer.
              • Har man tenkt over medieoppmerksomheten dette har fått? Man burde visst at det ville komme. Hvordan påvirker det spillerne og tilskuertallet?
              • Bryter ikke dette med manifestet der det står at: "KFL jobber for å støtte LSK i en så sterk grad som mulig i både med- og motgang."?
              • Bryter det ikke totalt med det imaget KFL har bygget opp gjennom mange år? Vi har vært kjent for vår støtte i med- og motgang. Det har faktisk blitt lagt merke til i fotball-Norge. Nå tar man en Blåsarane fra Heimebane og viser at KFL ikke er noe bedre enn de andre supportergruppene.
              • Har man tenkt gjennom hvordan dette skal gjennomføres? Skal man stoppe de som eventuelt vil synge? Hva om spliden på feltet bli åpenbar for alle på stadion? Hvordan vil det virke inn på spillerne? Eller trodde man at alle bare ville godta dette?
              • Har man tenkt gjennom hva dette gjør med rekrutteringen til supportermiljøet? Man foretar en mildt sagt kontroversiell boikottaksjon som bryter totalt med det imaget man har bygget opp over flere år. Jeg er kanskje bare en ubetydelig menig supporter som står på felter og bidrar, men ellers ikke engasjerer meg så mye i tribunekulturen, men jeg tviler på at jeg fornyer mitt medlemskap i KFL dersom denne aksjonen gjennomføres. Da er det ikke en supporterklubb jeg kjenner meg igjen i, og da er det like greit å sette seg på sittetribunene neste år.
              Nei, dette må virkelig ikke skje. Styret må snu!
              Jeg skal ikke svare for styret, men jeg kan i fredelig ånd forklare hva jeg tenker om dette. Jeg mener snillismen har fått råde for lenge i Lillestrøm. Vi synger gladsanger når vi ligger under mot motstandere vi SKAL slå. Vi har spillere som smiler og ler mens vi ligger under mot motstandere vi SKAL slå. Vi synger "vi elsker dere for det" når vi blir pissa på. Vi synger sanger om "seriegull" og "rykker aldri ned" (det gjenstår faen meg å se!). Si meg. Hvor godt har det fungert? Vi får oksemøkk driti ned halsen hver jævla kamp, og nå er vi på vei til nedrykk med spillere som virker å gi totalt faen. Jeg er drittlei. Jeg er drittlei av at spillerne våre hever finanslønninger for å slå feilpasninger og å ikke klare å løfte ballen på når de skyter. Jeg er drittlei av å ta dagsturer til alle jævla møkkaplasser i Norge for å tape både fotballkampen og en dagslønn++ på turene. Interessant at folk som ellers ikke åpner kjeften på kamp plutselig skal lage lyd.

              Det skal være meget høy terskel før jeg vil gjennomføre protester av denne typen. Jeg mener at stort sett skal man synge og følge capo. Men, nå har vi nådd terskelen. Vi er i en verre situasjon enn vi var i 2016. Hvordan skal man da si fra? Man kan ta den klassiske sittesupporter-varianten og slenge dritt til egne spillere. Det liker jeg ikke. Man kan lage tekstbannerhav med klar melding til spillerne. Det liker jeg, men det ble gjort mot Start. Der tapte vi 3-0 og ble rundspilt. I en must-win kamp. Jeg mener derfor en stilleprotest er på sin plass. Egentlig, det har vært på sin plass i flere måneder. Uansett, ikke ta mine ord for fasit for hva alle som aksjonerer tenker. Mine meninger er nettopp mine egne meninger.

              Ærlig talt er det helt legitimt å være mot aksjonen. Og jeg respekterer at folk er uenige. Til og med de som ellers aldri åpner kjeften som plutselig skal synge nå. Under vanlige omstendigheter hadde jeg kalt saken storm i vannglass, men denne situasjonen er jo også ekstraordinær. Jeg reiser land og strand for fugla. Jeg bidrar på tifo. Jeg synger hvert minutt i alle kamper, minus de 20 første minuttene mandag kveld. Jeg velger å protestere stille. Rett og slett fordi jeg ikke har hjerte til å skjelle ut egne spillere, og fordi gladsynging om seriegull faen ikke fungerer. Når de 19:17 minuttene har gått synger jeg med 200% volum. Jeg tror mange av de som vil aksjonere tenker slik. Men, igjen. Jeg kan ikke snakke for alle.
              Last edited by Funchaloe; 24.09.2018, 00:41.
              Custodes
              Contra o futebol moderno!

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #27
                Mitt problem med aksjonen er at den handler om supportere, ikke klubben. Vi er mer enn frustrert alle sammen og jeg klarer ikke å se annet enn drittleie supportere som vil fortelle at de har reist langt, de har betalt og de har sunget og lagt sjela si inn i det. De har solgt smør og ikke fått betaling. Og det er helt riktig.

                Jeg klarer bare ikke å se at denne aksjonen på noen måte skal kunne bidra til at vi beholder plassen og for meg er det viktigere å prøve til the bitter end, enn å bruke tida på å markere avsky. Det handler ikke om meg akkurat nå. Ikke resten av feltet heller.

                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9329

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                  Jeg skal ikke svare for styret, men jeg kan i fredelig ånd forklare hva jeg tenker om dette. Jeg mener snillismen har fått råde for lenge i Lillestrøm. Vi synger gladsanger når vi ligger under mot motstandere vi SKAL slå. Vi har spillere som smiler og ler mens vi ligger under mot motstandere vi SKAL slå. Vi synger "vi elsker dere for det" når vi blir pissa på. Vi synger sanger om "seriegull" og "rykker aldri ned" (det gjenstår faen meg å se!). Si meg. Hvor godt har det fungert? Vi får oksemøkk driti ned halsen hver jævla kamp, og nå er vi på vei til nedrykk med spillere som virker å gi totalt faen. Jeg er drittlei. Jeg er drittlei av at spillerne våre hever finanslønninger for å slå feilpasninger og å ikke klare å løfte ballen på når de skyter. Jeg er drittlei av å ta dagsturer til alle jævla møkkaplasser i Norge for å tape både fotballkampen og en dagslønn++ på turene. Interessant at folk som ellers ikke åpner kjeften på kamp plutselig skal lage lyd.

                  Det skal være meget høy terskel før jeg vil gjennomføre protester av denne typen. Jeg mener at stort sett skal man synge og følge capo. Men, nå har vi nådd terskelen. Vi er i en verre situasjon enn vi var i 2016. Hvordan skal man da si fra? Man kan ta den klassiske sittesupporter-varianten og slenge dritt til egne spillere. Det liker jeg ikke. Man kan lage tekstbannerhav med klar melding til spillerne. Det liker jeg, men det ble gjort mot Start. Der tapte vi 3-0 og ble rundspilt. I en must-win kamp. Jeg mener derfor en stilleprotest er på sin plass. Egentlig, det har vært på sin plass i flere måneder. Uansett, ikke ta mine ord for fasit for hva alle som aksjonerer tenker. Mine meninger er nettopp mine egne meninger.

                  Ærlig talt er det helt legitimt å være mot aksjonen. Og jeg respekterer at folk er uenige. Til og med de som ellers aldri åpner kjeften som plutselig skal synge nå. Under vanlige omstendigheter hadde jeg kalt saken storm i vannglass, men denne situasjonen er jo også ekstraordinær. Jeg reiser land og strand for fugla. Jeg bidrar på tifo. Jeg synger hvert minutt i alle kamper, minus de 20 første minuttene mandag kveld. Jeg velger å protestere stille. Rett og slett fordi jeg ikke har hjerte til å skjelle ut egne spillere, og fordi gladsynging om seriegull faen ikke fungerer. Når de 19:17 minuttene har gått synger jeg med 200% volum. Jeg tror mange av de som vil aksjonere tenker slik. Men, igjen. Jeg kan ikke snakke for alle.
                  Klar tale.

                  Hvis du er medlem av KFL er det noe vi kan ta med oss videre :P

                  På nettet er det like/kommentar-ratio som bestemmer om en sak er kontroversiell eller ikke, og denne saken er pr def kontroversiell (basert på hælvettes Facebook). Så "spenstig" gjort dette tiltaket her.

                  Spennende også nå, om det blir no videre kommunikasjon fra KFL, eller er det fingra i øra og rævva som gjelder. Som vanlig.
                  ​​​​​
                  Uansett; Den timinga er så dårlig at det er å få mark av. Med seier er vi fortsatt på direkte nedrykk.

                  Bakstreversk å legge unødvendig press på en spillergruppe som må ha det med hårene for å prestere.

                  Kommentar

                  • Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

                    #29
                    Har ikke sett Start kampen, og har heller ikke lyst etter det jeg har hørt.

                    Men en slik aksjon er på sin plass hvis gutta har "daffa" over flere kamper, noe de faktisk ikke har gjort. De siste kampene har vi hatt mye marginene mot oss i kritiske øyeblikk. Kan dere som støtter aksjonen virkelig si at gutta ikke gjorde nok for å slå søpla? Hva med seieren mot Sandefjord borte? Uavgjort hjemme mot Haugesund og Molde, fortjente å vinne begge utifra spill.

                    Bortsett fra Start kampen, når har gutta virkelig gitt faen? I de siste har vi tapt 3 kamper, hvor i 2 av de fikk vi tidlige røde kort, og mot søpla ville bare ikke ballen i kassa, men gutta jobba fortsatt bra.

                    Trur frustrasjonen har tatt overhånd og hodet forsvunnet på de som støtter stilleaksjonen. Tidspunktet er helt på hodet, og grunnen syltynn.
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Xavi
                      Har ikke sett Start kampen, og har heller ikke lyst etter det jeg har hørt.

                      Men en slik aksjon er på sin plass hvis gutta har "daffa" over flere kamper, noe de faktisk ikke har gjort. De siste kampene har vi hatt mye marginene mot oss i kritiske øyeblikk. Kan dere som støtter aksjonen virkelig si at gutta ikke gjorde nok for å slå søpla? Hva med seieren mot Sandefjord borte? Uavgjort hjemme mot Haugesund og Molde, fortjente å vinne begge utifra spill.

                      Bortsett fra Start kampen, når har gutta virkelig gitt faen? I de siste har vi tapt 3 kamper, hvor i 2 av de fikk vi tidlige røde kort, og mot søpla ville bare ikke ballen i kassa, men gutta jobba fortsatt bra.

                      Trur frustrasjonen har tatt overhånd og hodet forsvunnet på de som støtter stilleaksjonen. Tidspunktet er helt på hodet, og grunnen syltynn.
                      Uten å støtte aksjonen, så forstår og føler jeg frustrasjonen som ligger til grunn. Spillerne fikk byttet ut Arne, uten at det tilsynelatende har hjulpet. Hodeløse involveringer har ført til røde kort og tap (spesielt Start ble stygt), vi har spillere som ikke evner/vil sette motstanders ballfører under press, defensive løp blir i altfor stor grad gjennomført bare halvveis. Ikke minst, når var det vi sist så en spiller ligge nede med krampe? Summen gir et inntrykk av at spillerne og ledelsen ikke bryr seg.

                      Når man i tillegg leser åpne brev fra ledelsen om at nå er det viktig å stå sammen og støtte laget, så blir man fort forbannet. Er det noen som har støttet dette laget, så er det supporterne.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2082

                        #31
                        Så KFL setter seg foran og over klubben.
                        jeg kommer iallefall garantert ikke å fornye medlemskap fra neste sesong.
                        Dette er rett og slettt ille pinlig.
                        Last edited by Playboy1; 24.09.2018, 05:09.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #32
                          Jeg skulle ønske det var 1.april når jeg leste om denne aksjonen. Det er rett og slett det dummeste jeg har hørt noen gang fra KFL sin side.

                          Hvis man tror det er manglende innsats og vilje som er årsaken til at vi ligger der vi ligger og har slitt over flere år nå med å stable et stabilt fotballag på beina, så burde man faktisk være diskvalifisert til å i det hele tatt komme med forslag til styret i KFL og enda mindre sitte der. Det er så mørkt at jeg faktisk trodde vi hadde vervet noen av de minst oppegående folka fra klanen.

                          Innsats og vilje er en forutsetning for at disse gutta i det hele tatt spiller fotball på toppnivå, og hvis en trener, uansett om det er Lennartsson, Erlandsen eller Kristinsson (som ikke kunne annet enn å mase om innsats, vilje og at man skulle jobbe hardere uten at det ga de store resultatene) opplever at en spiller ikke har riktig motivasjon i bunn for å levere det beste de kan til enhver tid, så er de ute av laget kjapt.

                          Det som derimot fort kan påvirke det mange supportere oppfatter som innsats og vilje er fysisk og mental form, som fort gjør at man mangler de siste prosentene som kreves. Den første biten har vi slitt en del med tidligere i sesongen med gjennomtrente bein mer egnet til å løpe maraton enn å spille fotball, og er også noe som er vanskelig å komme seg ut av midt i sesong. Så er det den mentale biten, og der er det jo helt åpenbart at vi har en stall som ikke er i nærheten av å ha selvtilliten og flyten som kreves for å vinne fotballkamper og få det beste ut av hvert individ. Det har heldigvis sett ut som at et par av de nye gutta ikke er så preget av taperkulturen som har bygd seg opp på Åråsen, der pisse i buksa for å overleve en dag til har blitt normen, men den siste rest av selvtillit og tro på egne ferdigheter ønsker nå KFL å rive ned med en stilleaksjon under den viktigste fotballkampen Åråsen har sett på evigheter.

                          Så er det fair nok at klubben kanskje hadde fortjent en form for aksjon eller at supportere trenger å få ut sin frustrasjon. Men det er altså fullstendig feil tid og målgruppe. Årsaken til at vi ligger der vi gjør og har slitt over flere år nå er basert på en serie av dårlige avgjørelser på helt andre nivåer enn spillerne sitt, og om/når man skal protestere bør det i det minste rettes mot disse.

                          På spillernivå er det i mye større grad mangel på trygghet i det kollektive spillet, kvalitet i avgjørende øyeblikk og manglende selvtillit og tro på egne ferdigheter som har vært avgjørende, enn at ikke Erling Knudtzon gir maks av det han kan.
                          Faktisk vil jeg påstå at om fokuset på å "gi alt" blir for stort, så vil det gjøre det vanskeligere å prestere, da fotball er et spill som krever en viss ro og et klart hode i avgjørende øyeblikk, og derfor er makspuls og tunnelsyn sjelden en bra kombinasjon når man skal avslutte alene med keeper, gå inn i en takling eller slå den avgjørende pasningen. Faktisk er det jo mange spillere som har hatt en positiv utvikling når de har blitt holdt litt igjen i antall kalorier de bruker på unødvendige løp og meningsløse taklinger.

                          Nei, det er ikke for sent å snu i denne saken og vise at man fremdeles er landets beste supportere, og at man støtter klubben når det gjelder som mest. Spillerne trenger backing og selvtillit, ikke en pinlig stilleaksjon som ikke vil hjelpe andre enn motstanderen vår. Så får man heller protestere mot de som fortjener en aksjon når timingen er bedre enn dette.


                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9329

                            #33
                            Hvem er det egentlig styret i Kanari-Fansen føler de representerer med den avgjørelsen her?

                            Avgjørelsen framstår mer og mer elitistisk.

                            Styret må gå, men ingen andre vil ha jobben.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2501

                              #34
                              Jeg er helt enig i alt Totti21 skriver over. Mads Hansen, som har vært spiller på et nedtykkslag og vet hva han snakker om, sier akkurat de samme tingene til VG (https://www.vg.no/sport/fotball/i/ng...-i-skjebnekamp):

                              – Hovedpoenget mitt er timingen. Det viktigste for hele Lillestrøm Sportsklubb er vel at alle gjør det de kan for at klubben skal ta tre poeng i morgen. Det er mulig at tanken til Kanarifansen er at spillerne skal yte mer som en følge av dette, men jeg tror det virker mot sin hensikt, sier Hansen til VG.

                              – Slik jeg ser det er ofte det største problemet i motgang at lag og spillere mangler selvtillit som en følge av dårlige opplevelser. Jeg mener det er et mye større problem enn at spillerne ikke gir alt. Det er i motgang du trenger støtte, og da er ikke en boikott løsningen slik jeg ser det, sier han.
                              For meg er boikott og stilleaksjoner noe som kan brukes for å markere at fotball skal spilles i helgene, eller mot idiotiske NFF-vedtak. Aldri mot egne spillere.

                              Kommentar

                              • Holterkanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 553

                                #35
                                Jeg kjører langt for å komme på kamp i kveld, jeg nekter plent å være stille de første 19min. og 17sekunder før det er et fakta at vi rykker ned- dette er direkte hodeløst. Gjør vi det siste kampen i år skal jeg vurdere det, men ikke når vi er helt nede. Kjennetegnet på gode supportere er at de er der når det er som tyngst, det har vi vist før og det ønsker jeg å vise i kveld.
                                ________________________
                                TB

                                Kommentar

                                • Kjøttkaka
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2012
                                  • 284

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                                  Jeg skal ikke svare for styret, men jeg kan i fredelig ånd forklare hva jeg tenker om dette. Jeg mener snillismen har fått råde for lenge i Lillestrøm. Vi synger gladsanger når vi ligger under mot motstandere vi SKAL slå. Vi har spillere som smiler og ler mens vi ligger under mot motstandere vi SKAL slå. Vi synger "vi elsker dere for det" når vi blir pissa på. Vi synger sanger om "seriegull" og "rykker aldri ned" (det gjenstår faen meg å se!). Si meg. Hvor godt har det fungert? Vi får oksemøkk driti ned halsen hver jævla kamp, og nå er vi på vei til nedrykk med spillere som virker å gi totalt faen. Jeg er drittlei. Jeg er drittlei av at spillerne våre hever finanslønninger for å slå feilpasninger og å ikke klare å løfte ballen på når de skyter. Jeg er drittlei av å ta dagsturer til alle jævla møkkaplasser i Norge for å tape både fotballkampen og en dagslønn++ på turene. Interessant at folk som ellers ikke åpner kjeften på kamp plutselig skal lage lyd.

                                  Det skal være meget høy terskel før jeg vil gjennomføre protester av denne typen. Jeg mener at stort sett skal man synge og følge capo. Men, nå har vi nådd terskelen. Vi er i en verre situasjon enn vi var i 2016. Hvordan skal man da si fra? Man kan ta den klassiske sittesupporter-varianten og slenge dritt til egne spillere. Det liker jeg ikke. Man kan lage tekstbannerhav med klar melding til spillerne. Det liker jeg, men det ble gjort mot Start. Der tapte vi 3-0 og ble rundspilt. I en must-win kamp. Jeg mener derfor en stilleprotest er på sin plass. Egentlig, det har vært på sin plass i flere måneder. Uansett, ikke ta mine ord for fasit for hva alle som aksjonerer tenker. Mine meninger er nettopp mine egne meninger.

                                  Ærlig talt er det helt legitimt å være mot aksjonen. Og jeg respekterer at folk er uenige. Til og med de som ellers aldri åpner kjeften som plutselig skal synge nå. Under vanlige omstendigheter hadde jeg kalt saken storm i vannglass, men denne situasjonen er jo også ekstraordinær. Jeg reiser land og strand for fugla. Jeg bidrar på tifo. Jeg synger hvert minutt i alle kamper, minus de 20 første minuttene mandag kveld. Jeg velger å protestere stille. Rett og slett fordi jeg ikke har hjerte til å skjelle ut egne spillere, og fordi gladsynging om seriegull faen ikke fungerer. Når de 19:17 minuttene har gått synger jeg med 200% volum. Jeg tror mange av de som vil aksjonere tenker slik. Men, igjen. Jeg kan ikke snakke for alle.
                                  Takk for begrunnelse og jeg skal selvsagt innrømme at jeg forstår frustrasjonen. Det er så inne helvete frustrerende å ha nok en høst i nedrykkstriden. Halve mitt liv som supporter har handlet om bunnstrid og det tærer selvsagt på.

                                  Men denne aksjonen støtter jeg altså ikke i det hele tatt. Det er feil virkemiddel, feil tidspunkt og et brudd mot alt det vi står for. Det er virker for meg som at det handler mest om å markere frustrasjon framfor å hjelpe klubben. I tillegg smaker begrunnelsen og kommentarene til de som støtter aksjonen av supporterelitisme. Når tilhengere latterliggjør de som kritiserer aksjonen ved å hevde at de til vanlig er stille, eller at de kan "komme tilbake" når de drar på flere borteturer, eller at de er likegyldige(!) dersom de ikke støtter stilleaksjonen, så viser det at man hever seg over oss andre. Hva har egentlig skjedd med KFL? Er det integreringen av ultras som har gjort at KFL plutselig oser av berettigethet og selvhøytidelighet?

                                  Jeg føler meg sikker på at KFL-styret ikke har flertallet av medlemmene bak seg i dette tilfellet, og jeg vil oppfordre dem på det sterkeste til å snu så fort som mulig. Jeg meldte meg inn i Kanarifansen, ikke Blåsarane, og hvis politbyrået i KFL fortsatt mener at dette er riktig virkemiddel kl. 1900 i dag, så er det over og ut for meg som medlem. Det betyr kanskje ingenting siden jeg står litt lenger bak i feltet, ikke sosialiserer så mye med andre medlemmer og kun har vært på sju bortekamper i år, men det vil ikke være mulig for meg å fortsatt støtte en organisasjon som setter seg over klubben slik jeg oppfatter det.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #37
                                    Utmelding kommer raskt i kveld om dette gjennomføres. Her setter supporterne seg høyere enn klubben. I med og motgang er det noe som heter...
                                    Jeg er sittende supporter, likevel vært medlem i over 20 år. Nå er det pokker meg nok.

                                    Når laget og klubben trenger fansen som mest, da skal vi gi dem finger`n og vise spillerne at vi ikke bryr oss..
                                    Skårer vi i stillheten deres, hva da? Juble, eller sitte med tommelen i kjeften?

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3120

                                      #38
                                      Som åpenbart de fleste andre forstår jeg frustrasjonen, men synes samtidig at denne markeringen er det dummeste jeg har hørt i mine mange år som Fuglasupporter. Jeg tar i kveld turen vekk fra feltet (billetter er allerede kjøpt på andre siden), og om dette gjennomføres så blir jeg vekk permanent.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 431

                                        #39
                                        Når 9 av 10 på forumet er mot, så synes jeg initiativtakerne til aksjonen bør vise seg ydmyke nok til å trekke aksjonen tilbake. Resultatet blir uansett at mesteparten av den allmenne supporter vil synge, og protesten dermed kun vil skape splid blant supportere og generell misnøye hvis den gjennomføres.
                                        Det som gjør oss sterke er at vi er forent, men denne aksjonen setter oss supportere opp mot hverandre og river i stykker istedenfor å bygge opp.

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          #40
                                          Tror ikke det er sånn det funker, banan. Når forsangerne tier, mentalitetsfeltet tier og Ultras tier, er det ikke stor sjanse for at resten av feltet brøler for full hals uten koordinering.
                                          Forumet er nok heller ikke noen lakmustest for hva kfl synes de bør gjøre.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎