Stilleaksjon på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    #41
    Føyer meg inn i rekken som mener at dette er en teit idé.. savner de tider hvor LSK var et lag for alle, ikke bare for de som er mest opptatt av å være "skikkelige supportere".
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 874

      #42
      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
      Men denne aksjonen støtter jeg altså ikke i det hele tatt. Det er feil virkemiddel, feil tidspunkt og et brudd mot alt det vi står for. Det er virker for meg som at det handler mest om å markere frustrasjon framfor å hjelpe klubben. I tillegg smaker begrunnelsen og kommentarene til de som støtter aksjonen av supporterelitisme. Når tilhengere latterliggjør de som kritiserer aksjonen ved å hevde at de til vanlig er stille, eller at de kan "komme tilbake" når de drar på flere borteturer, eller at de er likegyldige(!) dersom de ikke støtter stilleaksjonen, så viser det at man hever seg over oss andre. Hva har egentlig skjedd med KFL? Er det integreringen av ultras som har gjort at KFL plutselig oser av berettigethet og selvhøytidelighet?

      Jeg føler meg sikker på at KFL-styret ikke har flertallet av medlemmene bak seg i dette tilfellet, og jeg vil oppfordre dem på det sterkeste til å snu så fort som mulig. Jeg meldte meg inn i Kanarifansen, ikke Blåsarane, og hvis politbyrået i KFL fortsatt mener at dette er riktig virkemiddel kl. 1900 i dag, så er det over og ut for meg som medlem. Det betyr kanskje ingenting siden jeg står litt lenger bak i feltet, ikke sosialiserer så mye med andre medlemmer og kun har vært på sju bortekamper i år, men det vil ikke være mulig for meg å fortsatt støtte en organisasjon som setter seg over klubben slik jeg oppfatter det.
      Det han sa.

      I tillegg:
      Jeg har sesongkort på felt C og går på nesten alle hjemmekamper, gjerne med en tur innom Martins først hvis jeg rekker det. Innimellom tar jeg meg en tur på bortekamp hvis det er praktisk gjennomførbart og jeg har tid. Synger ikke mest og høyest, men jeg klapper stort sett med og synger hvis jeg er veldig glad, veldig nervøs og alt det der. Med andre ord: jeg er ikke en av hardcore-supporterene.

      Jeg er KFL-medlem. Det betyr fra tid til annen at jeg må godta at folk mener ting på mine vegne. Jeg er ikke alltid enig i det som blir sagt, men det er sjelden jeg er så uenig/synes noe er så viktig at jeg blir rasende heller. Jeg forstår at talsmann og styre ikke kan ringe rundt til alle betalende medlemmer for å dobbeltsjekke at alle er enige (noe de garantert ikke er uansett, men det er greit nok) hver gang noen i media vil ha en uttalelse om et eller annet fra Kanari-fansen.

      Jeg har lest gjennom vedtekter og handlingsplan for 2018 og synes at jeg kan stå bak det som står der. Jeg aksepterer at en organisasjon blir drevet og påvirket av de som er mest engasjerte, og at det betyr at det blir tatt mange avgjørelser som jeg ikke vil bli bedt om å mene noe om. Hadde jeg hatt lyst til å påvirke mer av det som skjedde i KFL kunne jeg helt sikkert funnet en måte å gjøre det på, selv om jeg ikke er på Facebook.

      KFL kjører nå en offisiell "aksjon" som styret burde forstå at kommer til å være veldig kontroversiell innad i egen organisasjon, fordi folk har vidt forskjellige oppfatninger av hva det vil si å være supporter. I tillegg blir den kritisert av en rekke spillere (med andre ord: folk som har erfaring med hvordan supporterenes oppførsel påvirker prestasjonene deres).
      For meg blir det problematisk når det gjøres "i mitt navn", uten at jeg har blitt spurt. Hvis en stor nok gruppering av fansen bestemmer seg for å ikke synge for å markere noe er det greit for meg, de står fritt til å synge eller ikke synge akkurat som jeg gjør det. Men at det gjøres som en offisiell markering fra KFL, uten at man faktisk har sjekket at medlemsmassen står bak det, det er det veldig vanskelig for meg å godta.

      Hvis man velger å gjennomføre dette tror jeg kanskje at jeg bare lar være å betale kontigenten for neste år. Så får jeg heller gå på kamp som LSK-medlem. For jeg kommer til å gå på kamp neste år også, uansett hvilken divisjon LSK spiller i. For som det så glimrende står i KFLs manifest:
      KFL jobber for å støtte LSK i en så sterk grad som mulig i både med- og motgang.

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #43
        Nå snakker vi. I kveld var det magsik stemning på Åråsen. Nydelig jobb fra Kanarifeltet. Også sjeldent bra fra resten av Åråsen. Det er ingen som mobiliserer som Lillestrøm SK når det trengs som mest.

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          #44
          Aldri forsent å snu.

          Kudos til forsangerne og mesteparten av feltet som valgte og avblåse aksjonen etter 3min.
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #45
            Kudos går til resten av stadion som forstod alvoret og klinka til fra start. La oss håpe folk er klare for å gi full gass på søndag og legger denne opplevelsen som strengt talt bare ble pinlig bak seg. Kun 3 poeng som gjelder, alt annet er uviktig akkurat nå.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎