Dommertråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5091

    Å herregud. Trygve Kjensli.

    Jeg fatter ikke at den mannen fortsatt dømmer på toppnivå i Norge. Jeg fatter det bare ikke. Totalt feilaktige avgjørelser, helt sinnssyk varierende frisparklinje, og kompensasjonsblåsing av en annen verden.

    I tillegg har han to varianter av Kjensli-spesial i dag, der han ikke skjønner forskjellen på høyre og venstre arm og viser innkast feil vei. Alltid gøy når han gjør dette, for så å korrigere seg.

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5091

      Kjensli på jobb igjen i dag. Avgjør kampen ved å overse en klar straffe på overtid til Glimt mot RBK.

      Mannen må fjernes.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3135

        Når jeg leste overskriften "Toppdommer brakk armen" må jeg innrømme at jeg håpet det var karmaen som tok Svein Oddvar Moen etter den vanvittig dårlige innsatsen på søndag. Kunne også FINT ha levd med at det var Trygve Kjensli som er nesten like elendig som Edvartsen var.

        Men selvfølgelig hadde jeg ikke slik flaks.

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1498

          Hafsås sin prestasjon i kampen mellom Vålerenga og Molde er jo bare helt utrolig. Makan.

          Kommentar

          • SAEDbeger
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 421

            Opprinnelig skrevet av Dole
            Hafsås sin prestasjon i kampen mellom Vålerenga og Molde er jo bare helt utrolig. Makan.
            Pussig at media ikke har plukket opp at en like spesiell situasjon skjedde i kampen mot ranheim i går. Skulle vel strengt tatt vært straffe til ranheim men i stedet fikk gult kort for filming. Dommerne leverer igjen.

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 871

              Opprinnelig skrevet av SAEDbeger

              Pussig at media ikke har plukket opp at en like spesiell situasjon skjedde i kampen mot ranheim i går. Skulle vel strengt tatt vært straffe til ranheim men i stedet fikk gult kort for filming. Dommerne leverer igjen.
              Eurosport klippa det inn i diskusjonen rundt avgjørelsen til Hafsås og snakka om det da.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3303

                Litt overraskende at denne tråden ikke har vært mer aktiv i år med tanke på alt det håpløse vi har opplevd. Svein Oddvar Moen gjorde et hederlig forsøk på å sende oss egenhendig ned i Obos. Frisparklinje etter enhver kritikk, og på ingen måte til vår fordel. Feil på feil på feil, men heldigvis var ikke KFK med på notene.

                Ellers så har Eskås vist seg Fifa-merket verdig med den famøse blåsingen mot Bodø/Glimt hjemme.

                Tom Harald Hagen klarer å vise ut Kippe i første omgang mot S08. Greit nok at han har reglene på sin side, men jeg våger påstå at de fleste dommere hadde næyd seg med en streng irettesettelse. Rødt kort i første omgang bør være tydligere. Mannen klarte i samme kamp å gi Melgalvis (var det vel) gult etter 6 min. Når så man det sist? Taklingen var ikke så stygg heller.

                Kjensli, husker jeg ikke når han dømte oss, men det var heller ikke pent.

                At Ola Hobber Nilsen viser ut Amundsen i Kristiansand synes jeg også var i strengeste laget. Straffa er grei, men kortet kunne han spart seg for. Tror ingen hadde slaktet han dersom han nøyde seg med gult. At han først gir gult, og så rødt, til feil spiller gjør det hele bare tragikomisk nå i ettertid. Han har riktignok regelboka på sin side, men viser skjønn på linje med Edvartsens top-10.


                Eneste dommeren jeg synes har klart seg greit er Tore Hansen. Han klarer stort sett å holde en grei frisparklinje, og skal ikke på død og liv ta oss.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3303

                  Har knapt rukket å dra frem tråden før Tommy Skjerven tar sats og viser hvorfor han aldri må oversees i en slik tråd. Rødt kort pluss begge trenerne på tribunen i kvalikkampen mellom Aalesund og Nest Sotra
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3135

                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Har knapt rukket å dra frem tråden før Tommy Skjerven tar sats og viser hvorfor han aldri må oversees i en slik tråd. Rødt kort pluss begge trenerne på tribunen i kvalikkampen mellom Aalesund og Nest Sotra
                    He he - klassisk møkkadommer. Ta med at Kjensli som vanlig var klovn i den andre kvalik-kampen i dag, og tristessen fra norske dommere serveres på nytt.

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 871

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Eneste dommeren jeg synes har klart seg greit er Tore Hansen. Han klarer stort sett å holde en grei frisparklinje, og skal ikke på død og liv ta oss.
                      Tore Hansen har jo faktisk spilt fotball på "nesten toppnivå", og det synes i forståelsen hans av hva som foregår på banen.

                      Jeg syns Rohit Saggi stort sett gjør bra kamper, dog er han fremdeles litt "fersk" og det hender det virker som om han blir stressa og begynner å rote litt hvis det blir mye temperatur/press på grunn av viktige kamper. Tror han blir bra med en sesong eller to til som får tørka opp bak ørene hans.

                      Fremdeles bitter over at Omar Rafiq ga seg

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Jeg har faktisk aldri hatt en våt drøm, men om jeg var disponert for den slags hadde de vært om Omar Rafiqi.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5091

                          Spennende å se om Bobby Madley slipper til i Eliteserien til neste år. Virker som en sympatisk type. Ålreit intervju i siste utgave av Fotballklubben, med Schou og Aune.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Vel, i og med at han kommer fra fotballens hjemland går det jo an å håpe at han ikke tror han dømmer volleyball sånn som de andre fislefjortisene til Hauge.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 863

                              Veldig spent på hvor lang karantene Berisha får etter kveldens uttalelser om dommeren direkte på eurosport.

                              Brann snytt for tre straffer, og sjarmtrollet høiland skulle hatt tre gule, men mye drøyere uttalelser fra berisha nå enn fra TLO ifjor

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 871

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                Veldig spent på hvor lang karantene Berisha får etter kveldens uttalelser om dommeren direkte på eurosport.

                                Brann snytt for tre straffer, og sjarmtrollet høiland skulle hatt tre gule, men mye drøyere uttalelser fra berisha nå enn fra TLO ifjor
                                Han unngikk banning og unngikk å kalle han korrupt. Så det burde ikke være noe å straffe. Spesielt ikke siden han har rett ​​​​​​

                                Hobber var helt på bærtur i kveld, det er uforståelig hvordan det er mulig

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2501

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Han unngikk banning og unngikk å kalle han korrupt.
                                  Han unngikk ikke å banne:

                                  – Nå har vi tapt mye poeng på grunn av dere. Dere må faen meg skjerpe dere, sier Berisha høylytt mot dommerne mens han blir holdt igjen.

                                  STAVANGER (VG) (Viking - Brann 2–1) Brann følte seg snytt for opp mot tre straffespark, og etter kampen fortsatte Veton Berisha å fyre på alle plugger mot dommer Ola Hobber Nilsen. Dommeren selv erkjenner at han burde gitt bergenserne to straffer.



                                  Og Lehne Olsen kalte ingen korrupt:

                                  – Linjedommeren må begynne å følge med. Jeg er drittlei, igjen. Nå må han begynne å følge med. Jævla dommer-f**n, utbrøt han på direkten til Eurosport i pausen.

                                  LILLESTRØM (VG) (Lillestrøm – Vålerenga 0-1) Thomas Lehne Olsen (27) var ikke nådig mot assistentdommeren etter å ha blitt avblåst for nok en offside. Etterpå beklaget han raseriutbruddet.


                                  Jeg synes karantenen til Lehne Olsen var latterlig, og jeg håper Berisha slipper, men når disiplinærutvalget mener om Lehne Olsen at «Det er på det rene at uttalelsen rammes av begrepet «upassende uttalelser til media» i NFFs reaksjonsreglement.», skjønner jeg ikke hvordan de skal kunne si noe annet nå.

                                  LILLESTRØM (VG) Lillestrøm vurderer å anke Thomas Lehne Olsens karantene på én kamp, som gjør at han må stå over Lillestrøms skjebnekamp mot Start.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3135

                                    Med Hobber Nilsen vet du i det minste hva du får. Alle forventer matchavgjørende feil på rekke og rad, og Hobber leverer - hver jævla gang.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      "Vi er klart bedre enn Viking, men de får hjelp fra veldig mange på denne banen. Det er helt utrolig, sier Berisha til Max."

                                      "I hver kamp, bortsett fra Kristiansund-kampen, gir dommerne kampen og poengene til det andre laget. Det går ikke an."

                                      Og det er en god stund etter kampslutt, ikke på vei inn til pause.

                                      Helt enig i at han bør få lov å lange ut mot dommern, men om nff skal være noe i nærheten av konsekvente så MÅ han utestenges.

                                      For øvrig honnør til Hobber Nilsen som stilte opp på tv og innrømmet feil istedenfor for å anklage viking for å motarbeide fair play ettersom de ikke sa ifra til han om feil de gjorde
                                      ​​

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3135

                                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                        For øvrig honnør til Hobber Nilsen som stilte opp på tv og innrømmet feil
                                        Enig på sett og vis, men skulle samtidig bare mangle når han på egenhånd avgjorde denne kampen. Problemet i Norge er at det skjer så altfor ofte, hvor mange ganger har ikke Hobber Nilsen ødelagt kamper, beklaget og fått ny tillit? En gang må det være nok. Toppdommere og stortingspolitikere kommer unna med uforskammet mye i dette landet.

                                        Kommentar

                                        • Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2744

                                          Er mulig å dra fram denne tråden etter kampen i Sarpsborg i kveld.. Syntes det er 60/40 dømming, og den straffa er det bare feigt å ikke blåse på. I tillegg er det helt uforståelig at han klarer å blåse frispark mot Thomas Lehne Olsen når han får en albue i ryggen der.
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎