Dommertråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

    Legg også til at LSK blir snytt for straffe. horribel dømming i går..
    Gi alt, stå på LSK

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 865

      Opprinnelig skrevet av caLitri
      Legg også til at LSK blir snytt for straffe. horribel dømming i går..
      Den så jeg ikke fra tribunen, og det ble åpenbart ikke et tema i noen sportssendinger jeg så. Er det noen video ute?

      Kommentar

      • caLitri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 634

        Opprinnelig skrevet av OlaG

        Den så jeg ikke fra tribunen, og det ble åpenbart ikke et tema i noen sportssendinger jeg så. Er det noen video ute?
        Gi alt, stå på LSK

        Kommentar

        • OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 865

          Opprinnelig skrevet av caLitri
          Der var Bentzen på plass, ja

          Det ser ut som det antageligvis er hands, men at det ikke blir dømt på den i sanntid er forståelig. Jeg trengte den andre reprisen før jeg falt ned på at det var mest sannsynlig at den gikk via en av armene hans. Måtte i så fall vært hvis linjedommeren hadde klar sikt rett inn og var sikker, men han er ikke i bildet så umulig å si om han har klar sikt.

          Det er selvfølgelig surt, men det "får være greit".

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            Opprinnelig skrevet av OlaG
            Der var Bentzen på plass, ja

            Det ser ut som det antageligvis er hands, men at det ikke blir dømt på den i sanntid er forståelig. Jeg trengte den andre reprisen før jeg falt ned på at det var mest sannsynlig at den gikk via en av armene hans. Måtte i så fall vært hvis linjedommeren hadde klar sikt rett inn og var sikker, men han er ikke i bildet så umulig å si om han har klar sikt.

            Det er selvfølgelig surt, men det "får være greit".
            Linjemannen burde ha grei sikt. Det er ikke mye folk mellom han og Vikingspilleren. Enig i at det hadde vært greit å la den gå, men med tanke på tidligere avgjørelser så svir det litt ekstra.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 865

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Enig i at det hadde vært greit å la den gå, men med tanke på tidligere avgjørelser så svir det litt ekstra.
              Ja, altså, hadde jeg sitti på RB og sett den tydelig hadde jeg antageligvis hengt i nettet og skriki

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2501

                Sheriff Sinyan får én kamp karantene etter å ha blitt utvist for en felling av Viking-spiss Tommy Høiland i første omgang i oppgjøret mellom Lillestrøm og Viking.
                Underveis og etter kampen var det store protester, og etter kampen ble avgjørelsen omtalt som «fryktelig» av Jesper Mathisen.
                Saken ble diskutert i disiplinærkomiteen, og det ble enstemmig vedtatt at Sinyan må sone førstkommende seriekamp.
                – Det skal ganske mye til før man fjerner en karantene. Vi har i utgangspunkt lagt til grunn det som står i dommerrapporten, og så videobildene av situasjonen, sier nestleder i komiteen Andreas Ringstad.


                Disiplinærkomiteen i NFF har altså gitt Sinyan karantene med begrunnelsen «Det skal ganske mye til før man fjerner en karantene.»
                Det skal tydeligvis enda mer til for å gi en dommer karantene. Hafsås har to helt matchavgjørende feildømminger:
                1. Tommy Høiland kaster seg ned og inn i kroppen på Sinyan som tydelig prøver å komme unna. Hvordan det har sett ut fra der dommeren sto, aner jeg ikke, men at både han og disiplinærkomiteen har sett videobilder og mener Høiland blir holdt igjen er tragisk latterlig.
                2. Ylldren Ibrahimaj hopper mot Kippe med strakt bein og knottene først og får gult kort, ikke rødt. Det er Ibrahimaj som senere legger begge cornerne Viking scorer på. I NFFs retningslinjer fra februar for å beskytte spillerne, https://www.fotball.no/globalassets/...tacklinger.pdf, står det med stor skrift: "Dommere skal fortsatt ha fokus på taklinger med strak fot som utsetter motstander for fare og MÅ medføre utvisning!"
                Dommeren er udugelig, men får støtte, ikke straff, av forbundet.



                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 865

                  Som forventet, og like irriterende som forventet.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5089

                    Jeg har sagt det gang på gang på gang i denne tråden. Trygve Kjensli er ikke god nok på dette nivået. Han presterer fryktelige matcher, runde etter runde. Nå må NFF gjøre noe snart. Ser de ikke kampene?

                    Samtidig roter tidligere PL-dommer Bobby Madley rundt i 4.div og dømmer Bærum 2, Åkrene, Sleivdal og Komakameratene 4.

                    Trygve er elendig!!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      For en gangs skyld blir vi ikke straffet av en elendig dommer. Vi er heldige med straffesituasjonene i begge boksene.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        Denne gangen gikk det i vår favør, men det endrer ikke det faktum at Kjensli (dessverre i likhet med flere andre) er en horribel dommer!!!

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3308

                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                          Jeg har sagt det gang på gang på gang i denne tråden. Trygve Kjensli er ikke god nok på dette nivået. Han presterer fryktelige matcher, runde etter runde. Nå må NFF gjøre noe snart. Ser de ikke kampene?

                          Samtidig roter tidligere PL-dommer Bobby Madley rundt i 4.div og dømmer Bærum 2, Åkrene, Sleivdal og Komakameratene 4.

                          Trygve er elendig!!
                          Kjensli ilagt karantene i neste runde. Skulle egentlig dømme Sarpsborg 08.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2805

                            Opprinnelig skrevet av LS89

                            Kjensli ilagt karantene i neste runde. Skulle egentlig dømme Sarpsborg 08.
                            Hm.

                            Drite seg ut til fordel for LSK: Karantene.
                            Drite seg ut til fordel for LSKs motstander: Klapp på skuldra.

                            NFF i et nøtteskall...

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 865

                              DOMMER TRYGVE KJENSLI LEGGER OPP – BØNNFALLER EKSPERTER OM Å TENKE SEG OM

                              MAJORSTUA (VG) Samtidig som Trygve Kjensli (47) varsler sin avgang, benytter han sjansen til å fortelle om presset man opplever som toppdommer – og kommer med en siste bønn til profilerte eksperter.

                              https://www.vg.no/sport/fotball/i/6jMXAe/dommer-trygve-kjensli-legger-opp-boennfaller-eksperter-om-aa-tenke-seg-om

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                Er faen ikke et sekund for tidlig. Tipper Sheriff også ser mer positivt på fremtiden.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  Det er faen ikke til å tro. NFF setter opp Trygve Kjensli til å dømme Start-LSK i sin siste kamp. Vikingkampen alene burde diskvalifisere han fra å dømme LSK igjen.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3120

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Det er faen ikke til å tro. NFF setter opp Trygve Kjensli til å dømme Start-LSK i sin siste kamp. Vikingkampen alene burde diskvalifisere han fra å dømme LSK igjen.
                                    Totalt skandale, vi får en drittdommer som har lagt opp fordi alle andre skal på fylla. Jævla NFF!

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4375

                                      Horribelt, men likevel ikke helt krise for vår del. Han dømmer hvertfall ikke konsekvent mot oss. Han viste ut Sheriff riktignok, men vi slapp unna straffe og rødt kort hjemme mot Mjøndalen og fikk en billig straffe der og, blant annet. Synes Tom Harald Hagen, Tommy Skjerven og Svein Oddvar Moen er verre. De føler jeg helt seriøst dømmer konsekvent mot LSK. Kjensli er bingo.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 865

                                        Det var da vitterlig Hafsås som viste ut Sheriff?

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5089

                                          Problemet med Kjensli, sånn bortsett fra at han er veldig dårlig, er at han for meg virker veldig påvirkelig av eksterne forhold. Publikum, media, spillere, trenere osv. Han fikk veldig mye kritikk for den nevnte hjemmekampen mot Mjøndalen, da han ga oss noen gavepakker. Bl.a fra Svein Erik Edvartsen, som er veldig direkte i sine tilbakemeldinger hos NordicBet.

                                          Se ikke bort fra Kjensli går inn i matchen med mye mental baggasje, og for all del ikke skal gi noe gratis til LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎