Den generelle Tippeliga-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 463

    Helt rått å se hvordan Glimt feier over de fleste lagene i tippeligaen.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3315

      Opprinnelig skrevet av Dumbo
      Helt rått å se hvordan Glimt feier over de fleste lagene i tippeligaen.
      Viser at det var ikke så beksvart vi trodde når vi var der oppe. På ingen måte noen god kamp av oss på Aspmyra, men med tanke på at vi måtte bruke Rafn som midtstopper og vi hadde flere skader som hemmet laget, så er det forståelig at det gikk som det gikk.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 874

        Bamba blir utestengt i fire kamper, og det står ingenting om at Brann kommer til å anke. Så da er han ikke med mot oss.
        Daouda Bamba straffes for albuen som skadet Simen Wangberg. Det har disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund bestemt.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4282

          Episk tirade av Gauseth i kveld. Får han karantene?

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5092

            Gitt NFF satt en presedens med karantenen til Lehne Olsen, så ser jeg på det som en selvfølge at Gauseth får karantene han også.

            Dette går glatt under det NFF kaller upassende uttalelser til media, som Lehne Olsen ble felt for.

            Lehne Olsen brukte ett banneord, anklaget ikke dommeren for å være partisk, men sa at de måtte begynne å følge med.
            NFF sa i dommen at det var formildene at intervjueren kan ha fremprovisert reaksjonen, og at Lehne Olsen beklaget oppførselen ved første anledning.

            Gauseth brøler ut 5 banneord, anklager dommerne for å favorisere større klubber vs små, og slår i reklameskiltet så det velter. Jeg har ikke fått med meg noen beklagelse i etterkant.

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 874

              Opprinnelig skrevet av McGuffy
              Lehne Olsen brukte ett banneord
              ...

              Gauseth brøler ut 5 banneord, anklager dommerne for å favorisere større klubber vs små, og slår i reklameskiltet så det velter. Jeg har ikke fått med meg noen beklagelse i etterkant.
              "Jævla dommerfaen" blir vel to

              eg mistenker at de ordene var omhyggelig valgt. Han anklager ikke dommerene i den kampen spesifikt for noe annet enn at de ikke ser det, og at de er de eneste. Resten av tiraden er i generelle vendinger, så de går ikke (bare) mot dommerteamet i den kampen.

              Skal bli spennende å se hva de finner på.

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5092

                Opprinnelig skrevet av OlaG
                "Jævla dommerfaen" blir vel to
                Teknisk sett ja, men han sa da vitterlig "jævladommerfaen!" Som er ett ord.

                Vi får se hva som skjer, saken er sendt til påtalenemda. Men tvilsomt om de tør å gjøre noe med Gauseth, han har jo direkte talefør ut i media gjennom Eurosport, og det blir balluba om han straffes.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3315

                  Er det noen som har hørt om Høiland har fått noen reaksjon etter stuntet på Åråsen?
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 874

                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Er det noen som har hørt om Høiland har fått noen reaksjon etter stuntet på Åråsen?
                    Nei, har ikke hørt noenting.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4282

                      Gauseth kan altså slå ned sponsorplakater og slakte hele dommerstanden uten at det får konsekvenser:

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9364

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Gauseth kan altså slå ned sponsorplakater og slakte hele dommerstanden uten at det får konsekvenser:

                        https://www.aftenposten.no/sport/fot...-raseriutbrudd
                        Flaut for Gauseth detta.

                        At til og med påtalenemda så på detta som et pr-stunt og skuespill.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Dette er en skandale som bare følger seg inn i rekka. Noe av det eneste jeg kunne gått i fakkeltog mot så er det den gjengen

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3319

                            vif - Viking 0-4. vif 8 kamper på rad uten seier. På full fart ned i gjørma.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3315

                              S08 presenterte Mikael Stahre som ny trener. Er det neste svenske suksesstrener som følger Lennartsson og Nordling med nedrykk i Eliteserien?
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                S08 presenterte Mikael Stahre som ny trener. Er det neste svenske suksesstrener som følger Lennartsson og Nordling med nedrykk i Eliteserien?
                                Så absolutt ikke. Større sjanse for at han blir en suksesshistorie a la Janne Jönsson. Håpte i det lengste at LSK skulle hente ham. Med det sagt er det godt mulig at Berntsen fortsetter å stikke kjepper i hjula for hovedtrener ved å bytte halve stallen så fort vinduet åpner.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 845

                                  I mangel på bedre tråd å skrive dette i..

                                  Er det noen som har oversikt over hva som skjer med rekruttlagene til Eliteserie- og OBOS-lagene i årets sesong?
                                  For meg fremstår det som tidenes mulighet til å samle alle disse i en eller to avdelinger, utenfor ligasystemet.

                                  Det blir helt bingo i 2.- og 3.divisjon i høst. For det første vil kampprogrammet til Eliteserien og OBOS-ligaen bli tett, slik at det sannsynligvis blir mye bruk av juniorer på 2.lagene.
                                  For det andre så har vanlige seniorlag i 2.- og 3.divisjon enda ikke fått lov til å trene med kontakt, men det kan Eliteserie- og OBOS-lagene. Noe som betyr at 2.laget til disse har en stor fordel kontra de øvrige lagene. Samtidig kan også juniorlag trene med kontakt.

                                  Om ikke det var mange argumenter tidligere for å ta ut 2.lagene fra ordinært ligaspill, så har man ihvertfall fått noen flere gode argumenter i år.

                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 463

                                    Glimt ser ut til å fortsette der de sluttet i fjor, med feiende fin fotball under landet beste trener. Imponerende med tanke på hvor mange gode spillere de har mistet.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4282

                                      Ser at Sarp med Mikael Stahre i spissen ligger under 1-3 mot Godset og dermed er på stø kurs mot å være eneste lag med 0 poeng etter tre spilte kamper. De har scoret ett mål på 240 minutter.

                                      Husker det gikk gjetord om fotballhjernen Stahre her på forumet for en tid tilbake. Kan godt hende han er en særdeles dyktig trener, men dette bygger videre opp under påstanden om at Allsvenskan-trenere ikke passer inn i Eliteserien. Fotballen er rett og slett for annerledes og de trenger alt for lang tilvenningstid. Alle lag med svenske trenere blir konsekvent tatt på senga -- dette kan ikke lenger regnes som en tilfeldighet.

                                      Jeg håper Lennartson-fadesen var siste gang vi så en trener fra Allsvenskan i Sportsklubben.

                                      Edit: Så scoret de altså ett til, på straffespark. To mål på 270 minutter da altså.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 25.06.2020, 20:35.

                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 874

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        ... dette bygger videre opp under påstanden om at Allsvenskan-trenere ikke passer inn i Eliteserien. Fotballen er rett og slett for annerledes og de trenger alt for lang tilvenningstid. Alle lag med svenske trenere blir konsekvent tatt på senga -- dette kan ikke lenger regnes som en tilfeldighet.






                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3315

                                          Hamren kom, så vidt jeg husker, fra dansk superliga. Janne var assistent i Japan før han begynte som hovedtrener. I motsatt ende av de tre kan man nevne Haglund, Norling, og JL som har titler fra Allsvenskan, og likevel underpresterte i Eliteserien.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎