Elsket og Hatet...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2082

    Elsket og Hatet...

    Hei folkens , vet ikke hvor jeg skulle legge denne ‘tråden’ men kanskje moderator flytter denne ett annet/Evt riktig sted?

    Kanskje tråd-overskriften burde vært annen også ?men har en viss erfaring med at vi LSK supportere kan ha en viss sympati med lag fra andre land som ikke er så generelt godt likt, utenom de som holder akkurat med vårt lag

    Så regner med at mange har ett annet lag i Europa de kanskje elsker ( nesten) like mye som LSK ?
    Og hvilket lag og hvorfor?
    Kanskje også for at disse lagene kan sammenlignes
    mye med LSK .

    For min del så er Leeds mitt lag utenom fugla.
    Storhetstida til Leeds var også mange år tilbake.
    Misunnelsen var kanskje stor blandt andre og derfor ble vi kalt ‘dirty Leeds ‘ og etterhvert hatet av ‘alle andre’.

    Føler derfor mye sammenheng med LSK og Leeds sin situasjon idag .
    Hyggelig at noen andre bryr seg om oss da

    Så ville bare lage en tråd med interesse om andres
    favorittlag fra andre land?

    god jul og godt nytt år !
    Last edited by Playboy1; 31.12.2018, 13:13.
  • Langballa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2014
    • 321

    #2
    United etter fattern som har holdt med de siden 70åra... Veldig sammenligningsbart med lsk nå for tiden gjennomtrekk av trenere og hva man vel kan kalle nedturer for United. Har alltid kunne trøstet meg United sine tidligere resultater men ikke nå lenger nei

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3120

      #3
      I England:

      Mitt lag er nede i League One, nemlig AFC Wimbledon. Har også hatt en forkjærlighet for Luton helt siden 1970-tallet, som nå også (dessverre) befinner seg i League One.
      I Premier League har den største sympatien ligget hos Liverpool i mange år, og den ble forsterket når Klopp kom. Det laget jeg virkelig misliker og ønsker all verdens ulykke over er United.

      I Tyskland:

      Mitt lag er Borussia Dortmund, og har vært det siden jeg (ved en tilfeldighet) så laget spille for 15+ år siden. Aldri har jeg sett et lag løpe mer eller angripe mer helhjertet, og atmosfæren på hjemmebanen er elektrisk. Det laget jeg misliker mest er Bayern München, av den åpenbare grunnen at de er hovedkonkurrenten (med mye mer penger).

      Kommentar

      • Fredenburg91
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2013
        • 377

        #4
        Fra jeg var guttunge og fikk min første VHS med oppsummering av sesongene, og senere drakt med Solskjær på ryggen og plakat av Ryan Giggs på veggen var Manchester United laget mitt, og i England er de fortsatt det. Men, spansk fotball er mye bedre, og der er klubben for meg Málaga Club de Fútbol. Det ble Málaga fordi familien har leilighet et par mil fra byen, og jeg har reist ditt stort sett hvert eneste år siden jeg var to år gammal. "Støtt din lokale klubb"

        Jeg har fulgt Málaga siden rundt 2006/07, og ble skribent for Málaga de Noruega i 2010. Siden den gang har jeg tatt over hovedansvaret, og selv om aktiviteten på det meste innebar timesvis med jobb hver uke med artikler på nett og oppdateringer i SoMe, er nå tilbudet redusert til Facebook, for det meste. Málaga er så godt som like viktig for meg som det Lillestrøm er, og leverer omtrent like rævva resultater. Málaga rykka ned til Segunda forrige sesong. Det var tøft, men jeg støtter dem uansett. Skal nedover og få med meg minst én bortekamp snart, forhåpentligvis borte mot Albacete. Følger også reservelaget Atlético Malagueño (sett dem i et par-tre kamper), og det helt lokale laget UD Los Boliches Fuengirola langt nede i divisjonssystemet.

        Største opptur: Den sinnssjuke kvelden da Málaga slo Real Madrid hjemme på La Rosaleda. Jeg var der, og kommer aldri til å glemme den opplevelsen.
        Største nedtur: Nedrykket forrige sesong, og den begredelige kampen mot Alavés i våres som endte med 0-3-tap. Bortkasta tur.
        Personlig helt(er): Spissen Salva Ballesta og treneren Manuel Pellegrini

        Må få legge til at jeg hater Borussia Dortmund dypt og intenst pga. skandalematchen i Champions League der dommeren sov det siste kvarteret og lot tyskerne jukse seg videre på bekostning av mitt kjære Málaga. Sånn ser jeg det, men en Dortmund-supporter vil kanskje se det annerledes...
        ---------------------------------------------------------------------
        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
        ---------------------------------------------------------------------

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          #5
          He he, ja slik er fotballen, Fredenburg91. Vi er totalt uenige når det gjelder England og Tyskland, men 100% enige n¨r det kommer til vårt kjære LSK.

          Kan legge til at jeg ikke er så veldig opptatt av spansk fotball, men likevel støtter Barcelona og hater Real Madrid - og det har ingen ting med fotball å gjøre, men derimot med politikk og katalanernes rettferdige kamp for uavhengighet fra fascistjuntaen i Madrid.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13240

            #6
            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Kan legge til at jeg ikke er så veldig opptatt av spansk fotball, men likevel støtter Barcelona og hater Real Madrid - og det har ingen ting med fotball å gjøre, men derimot med politikk og katalanernes rettferdige kamp for uavhengighet fra fascistjuntaen i Madrid.
            Gud bedre. Fotball er da MYE viktigere enn som så. Hvem bryr seg om man er katalaner eller basker når det handler om fotball? Hadde likt Barcelona selv om Franco stod i mål med svart skjorte og brunt bandolær. Fotball er FRIHET fra politikk, familie, jobb, narkosepreget tv-underholdning, huslån, villfarne tenåringer, ektefeller med hengepupper og snø hele året. Fotball er din rett til å føle; Du kan klemme en kompis med rompegrep, gråte og le samt klare å presse frem noen tårer i svigermors begravelse bare ved å tenke på det siste tapet. Fotball er frihet fra å tenke.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3120

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Gud bedre. Hadde likt Barcelona selv om Franco stod i mål med svart skjorte og brunt bandolær.
              Næh, Franco er over toppen nå, spør du meg

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Jeg har tre klubber i utlandet jeg oppriktig kan si jeg er fan av, men jeg følger bare den ene aktivt. De to jeg ikke følger med på, men som har en udiskutabel plass i hjertet mitt, er Saprissa i Costa Rica(bodde der to år i oppveksten, de er hovedstadslaget der jeg bodde, pluss fantastiske Adonis Hilario) og Boca Juniors fordi Diego, Bombonera, draktene, fansen,Riquelme og Martin Palermo. Kampene gikk på TV i USA da jeg bodde der, så da ble det ligaen min(dette var før Mls ble noe særlig).

                Klubben jeg har sterke følelser for, men ikke så sterke som for Fugla, er West Ham, og det har vært klubben min siden jeg var 13. Det var en kombinasjon av Julian Dicks, draktene, Upton Park og at Leicester rykka ned og WH erstattet dem. Hadde Leicester klart seg hadde jeg nok holdt med dem den dag i dag.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #9
                  Arvet Manchester United fra faderen på 70-tallet og følger dem fortsatt. Synes det ble nesten litt for mye under Ferguson, og interessen dabbet litt da jeg tiltrekkes av underdogs. Synes det er artig med Tottenhams suksess siden White Hart Lane var første kamp i utlandet som 11-åring. (Hører med til historien at faderen ble godt kjent med Bill Foulkes som tilbød oss å bruke losjen hans på Old Trafford, men den helga i ‘83 spilte selvfølgelig United bortekamp.)

                  Av hatlag i England er Liverpool naturlig siden det meste av kompiser holdt med dem. Arsenal var en kort tur på liste med superlagene med Viera og Henry i spissen, men deres fall har gjort meg mer sympatisk innstilt.

                  Prøver også å følge Atletico Madrid som jeg fikk av en kompis fra Madrid, og må innrømme at interessen har styrket seg med sukssen under Simone. Misliker derfor også det meste med Real, og har ikke like sans for Barcelona som de fleste andre.

                  I Tyskland er vel Dortmund som er mest spennende, kanskje mer grunnet supporterkulturen. Bayern er kanskje det mest naturlige hatlaget for en som elsker underdogs. Blitt dratt mot St. Pauli av noen kompiser, men er ikke helt forelsket ennå.

                  Ingen favoritter i Frankrike, men misliker Paris St. Germain grunnet pengene og Neymar. Heller ingen favoritter i Italia, men heller ingen hatlag.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Balløya: Man United. Vært fan av laget siden tidlig 80 tallet. Robson, Giggs og Scholes mine favorittspillere. Størst av alle - Cantona.
                    Vært på Trafford 11 ganger inkludert C.L kamp mot Milan (og Becham). Vært på Wembeley og så Mikke mus finalen mot Spurs. Seier på straffer

                    Spania er Barcelona laget jeg ser på TV. Men etter å ha bodd 5 år på Mallorca og fulgt dem tett gjennom en svenske som spilte der så følger jeg dem tettest gjennom diverse kanaler. Youtube viser kampene faktisk. Rykket opp igjen til Segunda B og holder seg på øvre del av tabellen.

                    Tyskland og andre plasser følger jeg ikke med på, selv om guttungen er Dortmund fan og vi var der i fjor og så kamp.

                    På 80 tallet var Milan laget med Baggio brødrene - men følger ikke italiensk ball noe særlig.


                    Liker ikke ordet hat - men skal man komme tett på så er det selvsagt Lfc - mye pga alle skolekompisene mine herjet med meg i skolegården...

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                      Tyskland og andre plasser følger jeg ikke med på, selv om guttungen er Dortmund fan og vi var der i fjor og så kamp.
                      Sønner er som oftest klokere enn sine fedre

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3269

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Sønner er som oftest klokere enn sine fedre
                        Må innrømme at jeg fortsatt er sjalu på Odd som fikk spille mot Dortmund. Hadde vært en opplevelse for livet selv om vi hadde tapt 0-10.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎