LSK Kvinner - Klepp søndag 28.okt kl 13.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Kamptråd LSK Kvinner - Klepp søndag 28.okt kl 13.00

    GULLKAMPEN FORTSETTER.

    Etter årsbeste borte mot Røa i forrige runde og samtidig at Stabæk spilte uavgjort hjemme mot Arna Bjørnar så har vi skaffet oss et pent utgangspunkt for de 3 siste kampene.
    3 poengs ledelse men med dårligere målforskjell enn Stabæk gjør at vi minst må ha 7 poeng på de 3 siste kampene. Forutsatt at Stabæk vinner sine resterende. De skal ut i en vanskelig hjemmekamp allerede nå på fredag mot Røa. Kampen vises på NRK2 kl 1905 for de som vil følge våre argeste rivaler.

    Helgens motstander Klepp ligger per dags dato på en 7ende plass med 26 poeng.
    De har hatt en dalende formkurve i høst, men de spilte 0-0 mot oss i motsatt kamp på Jæren i vår.
    Av spillere å se opp for så kan man nevne Cathrine Dyngvold som en teknisk spiss, en hurtig spiss i Line Smørsgård, samt kaptein og løpssterk offensiv midtbanespiller Gry Tofte Ims.

    Vær med på ferden mot å bli historiske.


    Søndag kl 13.00 i LSK-Hallen!
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    #2
    En artikkel om søndagens kamp:

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #3
      Kanarifansen sitt styre kom igjen vi kan vinne GULL i år ,,,her må det møtes opp..

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        #4
        Per Kristian Torvik i RB har skrevet litt om å komme å se jentene på søndag:

        "Når publikum bør kjenne sin besøkelsestid og fylle LSK-hallen er det flere grunner til det. Laget spiller flott fotball, som ikke står tilbake for noe når det gjelder underholdning. Isabell Herlovsen er landets beste spiss. Hun har en kraft i sitt spill som få andre. Herlovsen og Cecilie Pedersen på topp er i stand til å nå målsettingen om 50 scoringer i Toppserien.
        Bak dem herjer Diana Matheson, en løpsmaskin med god teknikk, overblikk og suverene pasninger. Bak dem en gjeng med ambisiøse jenter som leverer på høyt nivå.
        Derfor - ta en tur i hallen søndag - det fortjener de."

        Som jeg skulle skrevet det selv !!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          Med håndsrekninga fra Røa i går kan de i praksis vinne serien på søndag med seier. Det er bare å gratulere, dette kan vanskelig rotes bort!

          Nå har jeg kun sett to kvinnekamper i år, LSKs hjemmekamp mot Stabæk og Stabæks hjemmekamp mot Røa i går. Stabæk er uten tvil seriens beste lag med tanke på potensial og ferdigheter, når de spilte ut sitt register var de minst et par numre for store for både LSK og Røa. Det var rett og slett powerplay. Det skorter imidlertid ganske mye på duellkraft og taktiske ferdigheter totalt sett. Dette + stabiltet har nok vært utslagsgivende til fordel LSK. Og når man er inne på landets beste spisser, Stabæks 17-årige Graham Hansen er rett og slett i en egen liga, denne spilleren virker å ha alt. Uansett kjønn, noe av det mest spennende jeg har sett i Norge ever!

          Uansett hvor mye man snakker om viktigheten av et lag, Herlovsen Og Pedersen virker å egenhendig ha båret dette laget til ett gull. Matheson kom vel etter sommerpausen, så vidt jeg vet. For å kunne hevde seg i CL må nok laget som helhet heve seg vesntlig

          Kommentar

          • PetterH
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2012
            • 668

            #6
            Enig i det du skriver. Hjemmekampen vår mot Stabæk er vel noe av det svakeste vi har spilt spillemessig, og da var forskjellen stor.
            Stabæk har den beste og bredeste stallen. Samtlige spillere der er på landslaget på ulike nivå. Stabæk stallen ble omtalt av mange som tidenes beste.
            Caroline Graham Hansen er tidenes talent i norsk kvinnefotball. En spiller har kun herjet slik med norsk pass og det er vår egen Hege Riise. Når det er sagt så er Stabæk med og uten denne Graham Hansen to forskjellige lag fordi motstanderen må bruke så mye fokus og legge opp taktikken etter henne.

            Men basert på kvaliteten i stallen til Stabæk kontra vår så gjør dette bare prestasjonen enda bedre.
            INGEN, ikke jeg en gang, hadde trodd eller håpet på gull foran sesongen. Og med seier imorgen kan vi lede med 6 poeng - som er mye i fotball. Særlig når det gjenstår to omganger.
            Ser du på vårt poengsnitt og hva vi ligger an til å få som poengsum tilslutt så havner vi i området poengmessig der Røa og Stabæk har vært på sitt beste. Så VÅR prestasjon og VÅRT lag har gjort en helt hinsides bra jobb.

            Angående en eventuell CL og forsterkninger neste år, så husker jeg to sier i RB for en stund siden der Hege Riise og Per Berg fortalte om planene om å ta Norge først og deretter Europa.
            Hva det krever av penger, forsterkninger etc bør de to vite noe om, og dermed sette lista deretter.

            Kommentar

            • *46*

              #7
              Opprinnelig skrevet av PetterH
              Angående en eventuell CL og forsterkninger neste år, så husker jeg to sier i RB for en stund siden der Hege Riise og Per Berg fortalte om planene om å ta Norge først og deretter Europa.
              Hva det krever av penger, forsterkninger etc bør de to vite noe om, og dermed sette lista deretter.
              Hvis jeg ikke husker feil, var det et uttalt mål om at LSK skulle bli ledende på kvinnefotball i Norden. Mye mulig det var en annen artikkelen, men jeg har lest det på trykk.

              Gledet meg til å debutere med å se kvinnelaget spille i hallen i morgen da jeg ikke har sett dem siden dem het Setskog/Høland og spilte på gresset til AHF. Det ble stoppet av at kona har bestilt besøk av svigermor i morgen.... Ville vel også muligens blitt kalt for medgangssupporter ved å dukke opp fire poeng unna gull, men den risikoen ville jeg løpt. Som kommentar til det, så startet jeg fast å gå på Åråsen når det så ut som mørkets i 09

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                #8
                Tøffel...
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Marit
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2010
                  • 885

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Gledet meg til å debutere med å se kvinnelaget spille i hallen i morgen da jeg ikke har sett dem siden dem het Setskog/Høland og spilte på gresset til AHF. Det ble stoppet av at kona har bestilt besøk av svigermor i morgen....
                  Er det ikke egentlig vinn/vinn å gå likevel da? Se et LSK som faktisk vinner OG slippe svigermor?
                  Andas in och andas ut
                  Orkar jag så orkar du

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    En enkel beskjed til Dere alle KOM DERE PÅ KAMP.

                    Kommentar

                    • *46*

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Marit
                      Er det ikke egentlig vinn/vinn å gå likevel da? Se et LSK som faktisk vinner OG slippe svigermor?
                      Jeg slipper svigermor, men kona blir grinete.... Og svigermor er ikke så værst i små doser.

                      Kommentar

                      • PetterH
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2012
                        • 668

                        #12
                        Haha, blir ikke noe mindre tøffel av den uttalelsen der

                        Selv tar jeg med ungene på kamp, og kona drar på sats. Bra kombinasjon her i huset!

                        Kommentar

                        • PetterH
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2012
                          • 668

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Hvis jeg ikke husker feil, var det et uttalt mål om at LSK skulle bli ledende på kvinnefotball i Norden. Mye mulig det var en annen artikkelen, men jeg har lest det på trykk.
                          Ja, det kan stemme at det var ordlyden i artikkelen. Uansett så var nok hovedbudskapet å ta tittelen i Norge og deretter bygge seg videre opp. Så derfor tror jeg et eventuelt seriemesterskap i første forsøk er livsviktig for fremtidig fremgang.

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Jeg slipper svigermor, men kona blir grinete.... Og svigermor er ikke så værst i små doser.
                            Kan man spørre hvem som bruker skjørt og hvem som bruker bukser i familien?
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

                              #15
                              Jentene viser nesten 400 tilskuere hvorfor de er på topp i år.
                              Spillemessig er ikke dette den beste kampen, men å vinne 5-1 og fremdeles ha noen gir å gå på sier sitt.
                              Målscorere: Brita Hansen, Isabell Herlovsen, Cecilie Pedersen, Rhian Wilkinson og Lene Storløkken.

                              Det som gleder meg stort er livet og stemningen på tribunen.
                              I KFL perspektiv er det ingenting, men et virkelig stort steg fremover med syngende, og etter hvert stående supportere.
                              God stemning, masse flagg og bra spill på banen.

                              Nå vil selv den mest pessimistiske LSK sjel innse at dette går veien.

                              Kommentar

                              • PetterH
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2012
                                • 668

                                #16
                                For de av dere som ikke var på kampen her er litt omtale:

                                NRK med video: http://www.nrk.no/sport/fotball/toppserien/1.8375109

                                Aftenposten: "LSK-Kvinnene cruiser mot seriegull" http://fotball.aftenposten.no/kvinner/article255424.ece

                                TV2: "LSK-Kvinnene styrer mot seriegull" http://www.tv2.no/sport/fotball/topp...l-3911002.html

                                RB: "1 poeng unne seriegullet" http://www.rb.no/lokal_sport/article6311221.ece


                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎