Sang, flagg og støtte

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Sang, flagg og støtte

    Jeg har egentlig noen spørsmål iforhold til dette med flagg, bannere, oppmøte av syngende supportere osv.

    For det første har jeg hørt snakk om at KFL sitt materiell, typ, flagg, bannere osv. ikke kan være på damekampene, uten at jeg har klart å finne noen begrunnelse for det. Så har jeg hørt at noen har ønsket midler til å lage eget utstyr for dette til damene, men det er visstnok også uaktuelt. Det gjelder både bannere og flagg. Om det stemmer at det er uaktuelt med støtte enten i form av allerede eksisterende utstyr eller penger til å lage eget, så lurer jeg på, hvor får man laget dette henn? Er det et selskap som produserer, eller er alt "håndarbeid" fra folk i KFL?

    Så lurer jeg også på hvordan det blir med 2013 sesongen i forhold til syngende supportere? Jeg er veldig klar for å ha noen å synge med i LSK-Hallen, gjerne også på borte bane. Uten å løfte pekefinger eller noe, så syns jeg det er for lite egasjement rundt damene. Jeg syns de fortjener supportere som stiller opp, som synger og som viser sin støtte. Damene viser stor glede i det å ha en gruppe syngende supportere. Dessverre råder det en mentalitet om at damefotball er og blir rævva. Blir 2013 sesongen enda et år hvor intrykket forblir at KFL ikke bryr seg, eller kan vi vente oss en økning i støtten fra KFL, også med tanke på CL spill?
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Opprinnelig skrevet av SuperT
    For det første har jeg hørt snakk om at KFL sitt materiell, typ, flagg, bannere osv. ikke kan være på damekampene, uten at jeg har klart å finne noen begrunnelse for det. Så har jeg hørt at noen har ønsket midler til å lage eget utstyr for dette til damene, men det er visstnok også uaktuelt. Det gjelder både bannere og flagg. Om det stemmer at det er uaktuelt med støtte enten i form av allerede eksisterende utstyr eller penger til å lage eget, så lurer jeg på, hvor får man laget dette henn? Er det et selskap som produserer, eller er alt "håndarbeid" fra folk i KFL?
    Det er ikke noe som tilsier at KFLs materiell ikke kan være med på damekamper, det ryktet medfører ingen riktighet. Hovedgrunnen til at dette sjelden er med på kamper vil jeg tro er på grunn av at ingen i den "indre kjernen" har vært på noe særlig med damekamper i år. Bannere og flagg blir laget ved håndarbeid, selv om KFL også har noen ferdigtrykte bannere som de drar med seg rundt i Norge.

    Jeg vil også tro at Fugla Tifo ikke har noe problem om man skulle ønske å lage bannere til damelaget. Stoff, maling og lokale pleier man å være velvillig med.

    Opprinnelig skrevet av SuperT
    Så lurer jeg også på hvordan det blir med 2013 sesongen i forhold til syngende supportere? Jeg er veldig klar for å ha noen å synge med i LSK-Hallen, gjerne også på borte bane. Uten å løfte pekefinger eller noe, så syns jeg det er for lite egasjement rundt damene. Jeg syns de fortjener supportere som stiller opp, som synger og som viser sin støtte. Damene viser stor glede i det å ha en gruppe syngende supportere. Dessverre råder det en mentalitet om at damefotball er og blir rævva. Blir 2013 sesongen enda et år hvor intrykket forblir at KFL ikke bryr seg, eller kan vi vente oss en økning i støtten fra KFL, også med tanke på CL spill?
    Tror man kan forvente seg noe mer engasjement rundt damene neste år, uavhengig av CL. Flere av oss har funnet glede med å støtte damelaget og man skal ikke se bort fra at flere henger seg på neste år. Herrelaget vil nok uansett ha prioritet og damelaget er avhengig av å få en terminliste som gjør at man kan kombinere begge.

    I tillegg til at man må slutte med det forferdelige navnet LSK Kvinner Fotball. Man er ikke halvveis Fugl....
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • SuperT
      "Ladyboy"
      Forumonanist
      • Mar 2012
      • 174

      #3
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Det er ikke noe som tilsier at KFLs materiell ikke kan være med på damekamper, det ryktet medfører ingen riktighet. Hovedgrunnen til at dette sjelden er med på kamper vil jeg tro er på grunn av at ingen i den "indre kjernen" har vært på noe særlig med damekamper i år. Bannere og flagg blir laget ved håndarbeid, selv om KFL også har noen ferdigtrykte bannere som de drar med seg rundt i Norge.

      Jeg vil også tro at Fugla Tifo ikke har noe problem om man skulle ønske å lage bannere til damelaget. Stoff, maling og lokale pleier man å være velvillig med.
      Som sagt, er noe jeg har plukka opp sånn i det ene øret. Derimot så gleder det meg jo veldig at det ikke stemmer! Jeg håper at det finnes rom og mennesker for at mer supporter utstyr kommer med. Det skaper en ekstra god stemning, og får oss som supportere til å se enda penere ut!

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Tror man kan forvente seg noe mer engasjement rundt damene neste år, uavhengig av CL. Flere av oss har funnet glede med å støtte damelaget og man skal ikke se bort fra at flere henger seg på neste år. Herrelaget vil nok uansett ha prioritet og damelaget er avhengig av å få en terminliste som gjør at man kan kombinere begge.

      I tillegg til at man må slutte med det forferdelige navnet LSK Kvinner Fotball. Man er ikke halvveis Fugl....
      Det er jo bra at fler har fått mersmak. Var nok noen som syns jeg var litt rar som stod å sang delvis alene i Valhall bla. Det med terminliste er jo selvfølgelig alltid en utfordring. Jeg håper jo at NFF tar hensyn til da oss som har både herre og damelag i øverste divisjon, noe jeg tror vil skje like mye som jeg tror på julenissen. Det er alikevel lov å håpe.

      Når det gjelder navnet LSK Kvinner FK så er jo det bare svada, tull og helt bort i natta. Håper det kommer en endring på det asap. Også må jeg jo takke for et seriøst, utfyllende og raskt svar
      Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        #4
        Jeg har et håp om at gjennom denne sesongen så har noen flere fått øynene opp for jentene og at terskelen for å dra på kamp neste sesong er mindre. Jeg er selv ikke i noen indre krets av KFL så om de har fått øynene opp eller ikke vet jeg ikke.
        Men sist kamp denne sesongen er jo det beste som har vært mtp støtte, så det er jo der man bør sette lista.
        Ser også at engasjementet bare inne på diskusjoner her ( selv om jeg skriver mye selv ) har tatt seg opp.
        Der vil jeg gi kred til deg, Rønnern, for at du er engasjert, konstruktiv og saklig i din fremstilling.

        Angående terminlista så er man jo prisgitt at NFF nok en gang ikke får hjerneblødning når den skal settes sammen.
        T.o.m jeg skjønner hvilket lag som blir prioritert om det kræsjer

        Angående effekter så er jeg enig med dere begge at visuelt så er det helt knall, og noe det bør jobbes med.
        Men at slik er veldig personavhengig.
        Men er dette noe som man kan låne på damekamper eller må man være hardcore KFL for å ta med dette ut til hallen?
        Spør fordi jeg ikke har aning om bruke av dette.
        Om da f.eks trådstarter og noen andre er gira på å få til flere effekter til jentene så er det jo ikke noe i veien får å jobbe mot dette? Trenger bare at noen tar litt ansvar

        Som jeg har sagt tidligere så tror jeg den viktigste jobben for å få folk på kamp er å bruke jungeltelegrafen om at det er kult.
        Det har mye bedre virkning å høre det av andre fra KFL at det er allright å dra på damekamp enn at alle skal mase.
        Dette skal trossalt være lystbetont aktivitet.

        Kommentar

        • SuperT
          "Ladyboy"
          Forumonanist
          • Mar 2012
          • 174

          #5
          Opprinnelig skrevet av PetterH
          Angående effekter så er jeg enig med dere begge at visuelt så er det helt knall, og noe det bør jobbes med.
          Men at slik er veldig personavhengig.
          Men er dette noe som man kan låne på damekamper eller må man være hardcore KFL for å ta med dette ut til hallen?
          Spør fordi jeg ikke har aning om bruke av dette.
          Om da f.eks trådstarter og noen andre er gira på å få til flere effekter til jentene så er det jo ikke noe i veien får å jobbe mot dette? Trenger bare at noen tar litt ansvar
          Jeg tilhører således ikke KFL sin indre krets jeg heller. Jeg er veldig engasjert, og alltid på Åråsen, men hører ikke til noen krets. Sånn sett vil ikke jeg da ha mulighet til å hverken hente eller lage utstyr.

          Med tanke på siste kamp nå som falt på samme dag som oppgjøret mot søpla, så spurte jeg om det var mulig å låne noen flagg. Som svar fikk jeg at de allered var kjørt til Ullevaal. Det var derfor jeg tenkte på "eget" utstyr til damene, slik at man alltid har noe som vi kan ta med oss til LSK-Hallen. Også hvis man tenker slik at herrene har bortekamp, så blir mye utstyr tatt med ditt(Bergen, Kristiansand, Ålesund etc.). Hvis da damene har kamp samme dag, bare tidligere på dagen, og man selv ikke tar turen på bortekamp, så hadde det vært gøy om det var noen effekter i LSK-Hallen.

          Jeg vet ikke helt hvordan KFL er organisert internt iforhold til tifo, økonomi og bestemmelser. Så mitt eneste forslag er vel da at dette er noe som må tas opp på årsmøtet, planlegges og at det må være en ansvarsperson eller liten gruppe som tar på seg det ansvaret, med da støtte fra årsmøtet. Mulig jeg er heeeelt på bærtur nå :P
          Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

          Kommentar

          • SuperT
            "Ladyboy"
            Forumonanist
            • Mar 2012
            • 174

            #6
            Opprinnelig skrevet av PetterH
            Angående terminlista så er man jo prisgitt at NFF nok en gang ikke får hjerneblødning når den skal settes sammen.
            I denne anledning valgte jeg å sende en mail til NFF og spurte om akkurat dette. Jeg spurte om de da tok hennsyn til klubber som LSK, Stabæk og vif når de skulle sette opp kamplanene neste sesong. Rett og slett med bakgrunn i publikumsøkninga i Toppserien og dette med for eksempels søndagen som var. Kollisjon mellom serieavslutning og årets supporter og rival oppgjør i norsk fotball. Jeg gikk også så langt som å anntyde at oppsette var avgjørende for publikumsdeltagelse. Kan jo også legge til at jeg sa jeg var LSK supporter, og at jeg håpet på mer satsning innefor damefotballen :P

            Dette var det NFF svarte meg:

            Hei.



            Vi vektlegger absolutt innspill fra forskjellige aktører i fotballen. Det må imidlertid sies at aller først setter vi sporten. Det vil si at viktigst er det at klubbene får en spilleplan med likest mulige konkurranse vilkår.

            Hver klubb i både Toppserien og Tippeligaen får i tillegg muligheten til å mene noe om hvilke uker det passer best med hjemmekamper, når de helst ikke vil ha hjemmekamp eller tilsvarende for borte. Mange tilkjennegir også hvilke lag det er viktig at de ikke kolliderer med og hvilke lag som er ubetydelige.

            Vi lytter imidlertid i hovedsak til klubbene, så dersom klubb og tilhengere ikke tenker likt, noe som ofte kan skje, er det alltid noen som er uenig.

            Det er utrolig mange faktorer som skal legges til grunn ved beramming av spilleplaner, mange lar seg rett og slett ikke oppfyll, dette fordi alt er en del av en større helhet.



            Vi vil også at kvinnefotball skal få masse oppmerksomhet og positiv omtale. Gratulerer med Seriegull til din klubb. Ha en fin vinter i påvente av en ny spennende sesong.




            Så håper jo at LSK sin representant tenker litt på oss supportere også når LSK kommer sine tilbakespill rundt dette
            Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎