Serieåpning LSK - Stabæk 29 mars (palmesøndag) kl 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Serieåpning LSK - Stabæk 29 mars (palmesøndag) kl 17.00

    Snart er det endelig serieåpning!

    Hvem husker vel ikke avslutningen på fjoråret med massiv tribunestøtte og gull både i serie og cup.
    Kanarifansen høstet mange lovord for sin støtte gjentatte ganger under NRK sine direktesendte kamper, samt at både spillere og trenere har uttrykt viktigheten av verbal backing ved flere anledninger.
    Mange mener at Kanarifansen er med på å heve produktet Toppserien, og er med på å gjøre det ekstra kult å være LSK spiller.

    Jeg pratet med Mandy van den Berg etter en av vinterens treningskamper, og hun fortalte det at supporterstøtten var en god grunn til at hun valgte LSK. Hun hadde visstnok 4 andre tilbud fra klubber på LSK sitt nivå, men ingen av de hadde slik supporterstøtte. Dette sammen med at vår egen Sherida hadde skrytt av hvor kult det var å spille under slike forhold gjorde visstnok valget enkelt. Kanarifansen har helt enkelt blitt en snakkis!

    Det virker som mange har beholdt og tatt med seg entusiasmen som ble bygd opp gjennom fjorårssesongen, og da er denne serieåpningen perfekt for å sette standarden både på banen og på tribunen.
    Kan man starte denne sesongen med et smell og over 1000 i hallen? Eller kliner vi til og kanskje kjører fullsatt og sydlansk stemning?

    Hva gjelder kampen så er ikke styrkeforholdet LSK / Stabæk så veldig annerledes enn i fjor.
    Vi har fått tre klare forsterkninger til troppen i Sønstevold, van den Berg og Berget. Stabæk har fått tilbake noen, men ikke alle fra skadelisten sin ifjor, samt at de har fått tilbake danske Katrine Pedersen, en islandsk midtbanespiller og to J19 landslagspillere, henholdvis en midtbane og en angrep.
    Det man kanskje skal legge mest vekt på er at de har spilt 442 i oppkjøringskampene. Det kan også virke som de spiller litt mer i lengderetningen på to raske spisser. Trolig kommer det til å være resepten mot oss i første kamp vil jeg tro.

    Hva gjelder vårt lag i oppkjøringen så går rapportene på at det har vært solid men ikke glitrende.
    Vi har beholdt 4231 formasjonen. Trolig kjemper van den Berg og Westerlund om en midtstopper plass ved siden av Skammelsrud Lund.
    Sønstevold og Bachor kjemper om å bli makkeren til Sherida på sentral midtbane, og det virker som det er kamp om høyrekanten mellom Löfwenius og Ludvigsen.
    Berget har gjort en del gode innhopp, nå senest mot Kolbotn, men har vanskelig for å tro at de vil splitte opp duoen Mykjåland/Herlovsen.
    Keeperplassen aner jeg ikke hvem de velger.

    Treningskampene har inneholdt langt flere bytter enn før, og dette kan kanskje ta noe av skylden for at ikke maksnivået er nådd. Samtidig så man allerede mot Kolbotn i sist kamp at det var færre bytter og mer fokus på å kjøre inn en 11`er.
    Regner med at det også er fokuset i de to siste treningskampene.

    Gledelig også er det å høre at de har solgt langt flere sesongkort enn tidligere år.

    Hva tror folket: kan vi sesongåpne med et smell på tribunen?
  • joacim
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2009
    • 559

    #2
    Opprinnelig skrevet av PetterH
    Snart er det endelig serieåpning!

    Hvem husker vel ikke avslutningen på fjoråret med massiv tribunestøtte og gull både i serie og cup.
    Kanarifansen høstet mange lovord for sin støtte gjentatte ganger under NRK sine direktesendte kamper, samt at både spillere og trenere har uttrykt viktigheten av verbal backing ved flere anledninger.
    Mange mener at Kanarifansen er med på å heve produktet Toppserien, og er med på å gjøre det ekstra kult å være LSK spiller.

    Jeg pratet med Mandy van den Berg etter en av vinterens treningskamper, og hun fortalte det at supporterstøtten var en god grunn til at hun valgte LSK. Hun hadde visstnok 4 andre tilbud fra klubber på LSK sitt nivå, men ingen av de hadde slik supporterstøtte. Dette sammen med at vår egen Sherida hadde skrytt av hvor kult det var å spille under slike forhold gjorde visstnok valget enkelt. Kanarifansen har helt enkelt blitt en snakkis!

    Det virker som mange har beholdt og tatt med seg entusiasmen som ble bygd opp gjennom fjorårssesongen, og da er denne serieåpningen perfekt for å sette standarden både på banen og på tribunen.
    Kan man starte denne sesongen med et smell og over 1000 i hallen? Eller kliner vi til og kanskje kjører fullsatt og sydlansk stemning?

    Hva gjelder kampen så er ikke styrkeforholdet LSK / Stabæk så veldig annerledes enn i fjor.
    Vi har fått tre klare forsterkninger til troppen i Sønstevold, van den Berg og Berget. Stabæk har fått tilbake noen, men ikke alle fra skadelisten sin ifjor, samt at de har fått tilbake danske Katrine Pedersen, en islandsk midtbanespiller og to J19 landslagspillere, henholdvis en midtbane og en angrep.
    Det man kanskje skal legge mest vekt på er at de har spilt 442 i oppkjøringskampene. Det kan også virke som de spiller litt mer i lengderetningen på to raske spisser. Trolig kommer det til å være resepten mot oss i første kamp vil jeg tro.

    Hva gjelder vårt lag i oppkjøringen så går rapportene på at det har vært solid men ikke glitrende.
    Vi har beholdt 4231 formasjonen. Trolig kjemper van den Berg og Westerlund om en midtstopper plass ved siden av Skammelsrud Lund.
    Sønstevold og Bachor kjemper om å bli makkeren til Sherida på sentral midtbane, og det virker som det er kamp om høyrekanten mellom Löfwenius og Ludvigsen.
    Berget har gjort en del gode innhopp, nå senest mot Kolbotn, men har vanskelig for å tro at de vil splitte opp duoen Mykjåland/Herlovsen.
    Keeperplassen aner jeg ikke hvem de velger.

    Treningskampene har inneholdt langt flere bytter enn før, og dette kan kanskje ta noe av skylden for at ikke maksnivået er nådd. Samtidig så man allerede mot Kolbotn i sist kamp at det var færre bytter og mer fokus på å kjøre inn en 11`er.
    Regner med at det også er fokuset i de to siste treningskampene.

    Gledelig også er det å høre at de har solgt langt flere sesongkort enn tidligere år.

    Hva tror folket: kan vi sesongåpne med et smell på tribunen?
    Count me in !
    Styremedlem 2016

    Kommentar

    • SuperT
      "Ladyboy"
      Forumonanist
      • Mar 2012
      • 174

      #3
      Dette gleder veldig Petter! Det å se at Mandy la KFL til grunn som en av de faktorene som gjorde at hu valgte Lillestrøm over andre tar jeg som et komplement, og som en utfordring.

      Personlig har jeg ikke fått sett så mange av treningskampene, men jeg hører fra andre. Jeg er veldig spent på hvordan vi blir denne sesongen. Noen snakker om et veldig sterkt lag, andre snakker om at ting er veldig lite definert. Uansett hva Monica og co gjør inn mot sesongen, så er arbeidsoppgaven vår helt klar! Vi skal stille med så mange som mulig, for å synge fletta av sossepakket!

      Når du snakker om å åpne med over 1000 tilskuere, så trur jeg det er både realistisk og riktig. Fordi jeg er litt ekstra ivrig og trur godt om folk, så trur jeg vi med rett hyping og satsing inn mot kampen kanskje kan snuse på publikumsrekorden. Det hadde ihvertfall vært helt sjukt! De 3 siste hjemmekampene til LSK Kvinner har 3 publikumsrekorder!

      Kampen mot tennisklaskerne blir en TV-vist NRK1 kamp i beste sendetid. Kanari-Fansen har alle muligheter til å vise seg fram! En liten fugl hviska meg i øret og sa at Kanari-Fansen og LSK Kvinner er en snakkis ikke bare i andre klubber og spillere, men også på nasjonalt nivå. Vi blir trukket fram som foregangsmodellen for supporteraktivitet på damekamper. Trur morroa såvidt har starta!
      Last edited by SuperT; 08.03.2015, 23:49. Begrunnelse: Syntaktisk endring
      Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

      Kommentar

      • nateh
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 264

        #4
        Da nærmer det seg sesongstart, og damene skal først ut i ilden! Vi avslutta sesongen ifjor med to publikumsrekorder og et nytt toppnivå for kvinnefotball! Det er ingen grunn til å stoppe der.
        Inviter venner og kjente!


        Billettprisene er som i fjor
        Kanari-Fansen: 50,-
        Voksne 100,-
        Barn: gratis

        Forhåndskjøp billetter av oss da er du sikret plass: Kontakt Thor Arne Sandli 97 00 52 51
        Mvh Renate
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • SuperT
          "Ladyboy"
          Forumonanist
          • Mar 2012
          • 174

          #5
          Deilig med 3 poeng over sossesølet fra vest! Seier over erkerivalen smaker godt fra start av!

          Kampen generelt var en kjedelig fotballkamp. Litt kjipt at det blir en så tam fotballkamp når det først er en TV sendt kamp og muligheten til å overbevise fler i det ganske land at kvinnefotball har tatt steg som gjør det verdt å se på, men samtidig så var det ikke så mye mer å forvente av en åpningskamp. Det var seriestart, høye skuldre, spent stemning og usikkerhet rundt oppmøte av tilskuere. Veldig typisk gjennomføring av jentene, hverken mer eller mindre.

          Kampens store profiler er for meg Gugga og Bachor. Gugga har ikke så mye å gjøre kampen sett under et, men det lille hun er involvert i er svært matchavgjørende og sikrer oss 3 poeng! Bachor gjør en særdeles strålende jobb på midtbanen. Hu vinner nesten alt av hodedueller, taklinger som gir oss kontringer og er alltid på rett side. En meget sterk match av Bachor!

          Når det kommer til publikumsoppmøte er jeg litt skuffet med 692 tilskuere, men samtidig er det forståele mtp at det var palmesøndag og folk hadde tatt ferie. Jeg håper at fler vil møte til kampene framover, og at vi klarer å etablere et snitt på rundt 500-600. Det ville vært kjempe bra, og gjort oss suverene i Norge.

          Alt i alt, ok kamp av jentene. Bra av supporterne tatt antallet i betraktning. Meget velsmakende og viktige 3 poeng!
          Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

          Kommentar

          • PetterH
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2012
            • 668

            #6
            Enig i at Bachor var god. Slike kamper er som skapt for henne som har den ryddejobben på midten. Viktig at laget har en slik type spiller, og ikke alle er ballspillere.
            Kampen generelt er ikke noe å skrive hjem om, men som tidligere sagt så er det å vinne mot gullkandidaten på en dårlig dag et bra styrketegn.

            Angående antall tilskuere så vil jeg påstå at det er veldig bra. Det er så vidt jeg vet den nest best besøkte LSK - Stabæk kampen, samt den 4 mest besøkte i LSK historien om jeg ikke tar feil. Et godt utgangspunkt for resten av sesongen!

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎