LSK - Medkila lørdag 21.8 kl 1500

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Kamptråd LSK - Medkila lørdag 21.8 kl 1500

    Da er det klart for runde 14 i Toppserien og jentene tar imot bunnplasserte Medkila.
    I vårens oppgjør i Harstad vant vi 1-0 etter mål av Marte Berget.
    Det var en kamp som vi visstnok ble herjet med i 2 omgang og Medkila burde scoret på noen av sine mange sjanser.
    Medkila ligger nederst med 4 poeng, kun scoret 12 og sluppet inn 46.
    Det borger dermed for at jentene, som nesten har 4 mål i snitt på hjemmebane, kan sette noen scoringer også i denne kampen.

    Etter at Avaldsnes kun greide uavgjort mot Klepp i sin hengekamp, så er våre jenter nå 7 poeng foran Tom Nordlie sine jenter. "LSK skal kåle det mye til om de ikke tar gull nå" uttalte han til VG etter kampen.

    Ja, 7 poeng er en god ledelse. Samtidig så er det greit å ha litt å gå på når høstkampene kommer tettere etterhvert.

    Tror denne kampen mot Medkila kan bli meget underholdende, og med jentenes scoringssnitt på hjemmebane så er det jo faktisk lov å håpe på noen mål også.
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #2
    Fredag skal Medkilas nye spiller Tatiana Matveeva (tidligst) være klar melder Harstad Tidenes papirutgave i dag.
    Matveeva er Georgias kaptein.
    Spørs om hun spiller lørdag da.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Sovekanaris
      Medlem
      Møteplager
      • May 2011
      • 98

      #3
      Så bra ut i sist kamp og man så igjen noe av det jeg har savnet en del kamper. Intensiviteten, aggressiviteten og viljen til å angripe var der. Fått inn en ny spennende svenske som er spiss(?) men hentet inn som erstatning for Mimmi. (Emma har scoret 30 mål på 100 kamper for AIK)

      Man skal aldri ta lett på en kamp for den er ikke ferdig før dommern blåser av etter 90+. Men det skal dog være overkjøring og lekestue i hallen.

      Regner med en rimelig lik oppstilling som har vært de siste kampene og håper på innhopp av en av de nye ungjentene som er hentet opp i stallen.
      Sovekanaris / DJ Reload
      Årets tifobajas 2015.
      FuglaTIFO

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        #4
        Du fikk ønsket ditt oppfylt om et innhopp av en av ungjentene.
        Ingunn Svestad har jo to innhopp i cupkamper, men dette var første i serien.
        Hun virket hurtig, noe som aldri er feil for en kantspiller.

        Fint at de gir de unge lovende litt spilletid i kamper der ting er avgjort.

        Fy fillern hvor høyt og hvor lenge Lene hang i lufta på den første heade-scoringen. Den volley scoringen over keeper var også utsøkt. For ei dame!

        Hyggelige nyheter rundt Herlovsen og Løfwenius. Med de to tilbake får vi god dekning fremover på banen, samt enda mer trøkk og fart i angrepsspillet.

        Kommentar

        • SuperT
          "Ladyboy"
          Forumonanist
          • Mar 2012
          • 174

          #5
          Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser hvor få som velger å ta turen. Jeg trudde vi hadde klart å komme over den: "kvinnefotball er dritt. Ikke er det kvinnfolk og ikke er det fotball" greia... Jeg sier ikke at alle MÅ på kamp, men det er langt fler som burde kjenne sin besøkelsestid.

          Heldigvis sa Marita Skammelsrud Lund noe viktig som gjorde meg veldig glad. Hu blåser i tilskuertallene, så lenge vi er der, så er det det eneste som betyr noe. Det gjør meg veldig glad. Jeg, med mange andre bruker enormt mye tid og krefter på jentene, så det er godt å høre, men jeg klarer ikke la være å bli skuffa på jentenes vegne...
          Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

          Kommentar

          • rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1445

            #6
            Synd at du blir skuffa, og jeg forstår det. Men. Jeg, og flere med meg kan ikke late som at vi blir engasjert av kvinnelaget. Det handler ikke om nivå, det handler ikke om "ikke er det kvinner osv" . Det handler rett og slett om at jeg (vi) ikke gidder å dra på kamper jeg må fæike engasjement på. Man lærer seg ikke å holde med et nytt lag, det er noe man bare føler. Samme som at jeg ikke hadde blitt automatisk engasjert stående supporter fordi Lørenskog ishockey hadde bytta navn til Lsk ishockey herrer, så blir jeg ikke automatisk engasjert fordi Team Strømmen skifta navn til Lsk kvinner fk. Og ja, jeg vet det argumentet irriterer, men det er sannheten for meg og flere jeg kjenner. Hilsen en som har stått og sunget og prøvd å bli engasjert på 2 kamper med damelaget. Seriefinale og cupfinale. Jeg kan synge, kjøre på og juble ved mål. "Hurra, de vant" om du skjønner? Jubel og hoing ved serie og cupmesterskap. Da vet jeg jeg ikke er glad nok i laget. Når herrene vant cupen, så grein jeg åpenlyst. Tårene trilla. Det er engasjement og følelser. Damelaget skaper ikke det for meg. Sorry
            Custodes
            I med og motgang

            Kommentar

            • PetterH
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2012
              • 668

              #7
              Publikumsoppmøtet rundt damelaget er ustabilt av flere grunner.
              For mange er nok dette lag nr 2 etter herrene. Dvs si at om tiden og muligheten er der så går de på kamp. Ting som familie,vær og andre planer vil faktisk også spille inn om den andre dagen i helgen også skal brukes på fotball.
              Se bare på de første kampene etter VM pausen nå som har vært dårlig besøkt, som gikk i fellesferien og i to helger det har vært megafint vær. Da slår familie/været inn.

              Tilskuertallene på Åråsen hos herrene er jo også litt lave om dagen, så det generelle engasjementet hos den jevne tilskuer, ikke bare hos kanarifansen er litt blodfattig. Og da blir det enda hardere å trekke folk.

              Jeg elsker SuperT sitt engasjement for jentene og alt det du og dere andre har fått til rundt jentene. Jeg har også hørt den strofen du refererer til mange ganger fra jentene. Og det må man ta med seg videre. Mange sa også etter VM at det er mye morsommere å spille foran kanarifansen enn 40 000 i Canada, fordi sangen, lidenskapen og engasjementet fra dere gir de så mye mer på banen.

              Når det gjelder tilskuertall så er jo antallet kanarifans tilstede på kamp stabilt. Det er også jevnt over flere der i år enn i fjor og lydmessig er dere også enda høyere. Samt at nesten samtlige bortekamper har blitt besøkt. Aldri har Nadderud blitt overdøvet av LSK sanger og Røa banen har blitt totalt blusset ned. Så engasjementet er vitterlig høyt hos mange. SÅ kan man alltid ønske at flere blir med og at det er lettere å rekruttere enn det faktisk er. Men dette er nok en tunggrodd prosess som tar litt tid.
              Hva gjelder publikumstallet på kamper så syns jeg kanarifansen har bidratt sterkt, men den jevne tilskuer som ikke nødvendigvis synger så masse har bidratt langt mindre. Det er heller de som har skuffet i mine øyne. Det er også denne andelen mennesker som blir påvirket mest av ytre faktorer. Og det er denne andelen mennesker som avgjør det totale tilskuertallet på en kamp mest.

              Jeg har ingen problemer med å forstå at skal man støtte laget så lidenskapelig som kanarifansen gjør på kampene så må man ha en et visst engasjement for laget. Og engasjement er ikke noe man får dyttet over på folk i en fei.

              Jeg tror ikke du skal være så hard mot deg selv og dine, SuperT. Dere gjør en fantastisk innsats og ting går faktisk i riktig retning.
              Jeg skulle ønske at det dere bruker av tid og krefter skulle betale seg enda mer, men ting er likevel i fremgang.

              Nå når folk er i normal gjenge igjen etter ferien så skal du nok ikke bli overrasket om tilskuertallet bumper 200-250 opp bare pga det. Så har vi Avaldsnes kampen om kort tid som garantert kommer til å trekke mange, og da spinner vi videre på den.
              Jentene trakk nesten 1000 stk på Åråsen på sin forrige CL kamp, og bli heller ikke overrasket om vi slår vår egen tilskuerrekord fra hallen ifjor og kanskje passerer 2000 på Zurich kampen i oktober.

              Så ting går så absolutt riktig vei om man ser det store bildet. Men jeg skulle ønske for alle dere som legger ned masse tid på dette at avkastningen hadde kommet enda raskere og blitt enda større.
              Men Rom ble heller ikke bygd på en dag

              Kommentar

              • gorken
                Administrator
                • May 2006
                • 1483

                #8
                Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                Samme som at jeg ikke hadde blitt automatisk engasjert stående supporter fordi Lørenskog ishockey hadde bytta navn til Lsk ishockey herrer, så blir jeg ikke automatisk engasjert fordi Team Strømmen skifta navn til Lsk kvinner fk.
                Dette er et argument jeg bare halvveis kjøper. Det blir som å si at man ikke er supporter av LSK fordi det er jo bare Sportsklubben Rask og Lillestrøm Idrætslag slått sammen. Forskjellen er hvor lenge siden det har skjedd, og det er den delen av argumentet jeg kan forstå. Det tar tid å utvikle følelser. Og for å utvikle følelsene så må man nok dra på kamp. Det er jo derfor mange av oss er såpass glad i Lillestrøm, fordi vi blei dratt med på Åråsen som unger og hadde noen positive opplevelser der. Det er mange, mange år med et forhold til LSK som ligger til grunn for de følelsene. Det er ikke gjort over natta.

                Opprinnelig skrevet av PetterH
                Publikumsoppmøtet rundt damelaget er ustabilt av flere grunner.
                For mange er nok dette lag nr 2 etter herrene. Dvs si at om tiden og muligheten er der så går de på kamp. Ting som familie,vær og andre planer vil faktisk også spille inn om den andre dagen i helgen også skal brukes på fotball.
                Yup. Engasjement er vanskelig å bygge når det både er pri to, og i tillegg er noe som må bygges opp over tid. Det eneste som funker er å fortsette. Alle som møter opp og får en god opplevelse vil garantert komme tilbake. Kanskje ikke neste kamp, men en annen gang. Selv har jeg ikke fått med meg veldig mange damekamper, men hver gang jeg er der har det vært gøy og stadig mer engasjerende.

                Det kommer, men tar tid.
                I have this condition.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎