Avaldsnes - LSK Kvinner 21.nov Telenor Arena

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperT
    "Ladyboy"
    Forumonanist
    • Mar 2012
    • 174

    Kamptråd Avaldsnes - LSK Kvinner 21.nov Telenor Arena

    21.november er cupfinalen i telefonkiosken klokka 16.00. Kanari-Fansen har selvsagt -> busser <- som går ut til Telenor Arena!

    Når det gjelder Avaldsnes som motstander har vi denne sesongen 2-0 i statistikk. 1-0 hjemme og 1-0 borte.
    Ifjor hadde vi hele 9-0 samla mot Avaldsnes på 3 kamper.(3-0, 0-2 og 0-4)
    I 2013 sesongen hadde vi 6-1(4-1 og 0-2)

    Dette er et lag som har scoret 1 mål på oss de siste 2 åra. All statistikk tilsier at vi bør vinne denne kampen. Jentene har sett slitene ut den siste tia, og med 4-0 i rævva hjemme i Hallen siste serie runde, så virka det som om noe av piffen forsvant. Jeg syns de så langt mer friske ut mot FFC Frankfurt, men fortsatt ikke helt optimalt. Men jeg trur jentene kommer til å være heltente mot cupfinalen, og jeg har trua på at vi skal klare å dra det i land!

    Gudbjørg "Gugga" Gunnarsdottir har pådratt seg ribbeinsbrist etter en landskamp, og jeg trur ikke hu blir klar til cupfinalen. Vi ser også at Lene "Gudinna" Mykjåland sliter med foten sin, og at det ikke er tegn til så mye bedring. Ellers har Emma Lundh, Victoria Ludvigsen og Marte Berget alle vist sine kvaliteter som alle er verdige en plass i startoppstillinga.

    Jeg trur vi får se følgende lag:

    --------------Gjøen-------------

    Moe-Skammels-Anna-Sandvei

    --Spitse--Sønstevold--Bachor-

    ---Löfwenius-- Issa-- Haavi---
    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm
  • Sovekanaris
    Medlem
    Møteplager
    • May 2011
    • 98

    #2
    Uansett statistikken du kommer med her så er CUP-cup!
    Se bare på herrene hvor det har vært noen overraskelser(H*dd).
    Kjenner jeg sitter med mer nerver mot denne kampen enn cupfinalen i fjor mot Ørn.

    Har ikke helt fått sett hvordan Avaldsnes har funket etter trenerbytte, og vet heller ikke hvordan situasjonen er når det kommer til skader der.
    Vi er nødt til å ta ut islendingen jeg ikke husker navnet på akk nå! Hun er en voldsom trussel og styrer det meste i der borte.

    Nora virket frisk under Champions League kampen og hadde flere klasseredninger. Manglet litt på tempoet fremover i banen og virket ikke som man turte å ta for store sjanser å satse fremover. Det kan ha med at taktikken til Frankfurt er å ha offansive backer så de kan kjøre hurtige overganger. Men vi er nødt til å tørre å ta de overgangene vi får!

    Jeg er veldig usikker med Lene. Hun virket ikke heeelt i slaget idag, men hun har vært en stund ute grunnet skaden sin. Lene er en av de viktigste spillerne vi har fremover og jeg tror Lene starter kampen mot Avaldsnes. Jeg vil også se Mandy på banen igjen! Jeg tror hun er god nok til å kunne spille fast, men syntes hun får alt for lite sjanser. Ellers er jeg enig i lagoppstillingen til Thor-Arne!
    Sovekanaris / DJ Reload
    Årets tifobajas 2015.
    FuglaTIFO

    Kommentar

    • Oldtimer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2011
      • 316

      #3
      Kan man få kjøpt billetter ved inngangen? Bor i Oslo, så tar Ruter ut, ikke omveien om Lstr

      Kommentar

      • lsktokvam
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jan 2013
        • 108

        #4
        Opprinnelig skrevet av Oldtimer
        Kan man få kjøpt billetter ved inngangen? Bor i Oslo, så tar Ruter ut, ikke omveien om Lstr

        Antar at man kan få billetter på stadion, men for å være på den sikre siden, så anbefaler jeg og bestille på nett https://fotball.formstack.com/forms/...nner_billetter

        Kommentar

        • SuperT
          "Ladyboy"
          Forumonanist
          • Mar 2012
          • 174

          #5
          Vi har et så og si skadefritt lag. Eneste usikre kortet er Lene "Gudinna" Mykjåland. Vi dundra over et av Europas beste kvinnelag på onsdag. Vi møter et Avaldsneslag som knapt nok har scora mål på oss de siste tre åra. Det å tru at dette er grei skuring er en skummel tanke! Her må ALLE brette opp ermene og kjempe til fløyta blåser og kampen er over! Cup er cup, og alt kan skje! Jeg håper at alle fugler, store og små hjelper til, synger for jentene, bidrar på tifo og kjemper på tribuna til siste sekund! Det er fredagsmorgen tatt ut over 7000 billetter til kampen. Vi holder stø kurs mot publikumsrekord i cupfinalen for kvinner! Jentene trenger oss på tribunen, la oss gi dem den absolutte fulle støtte fra tribunen! ALLE MANN TIL TELEFONKIOSKEN FOR Å FEIE GØLV MED BRASIL!!
          Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9364

            #6
            Skjer med muren a? Dukker unna ballen og lar keepern se ut som en rævva sprellende fisk

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9364

              #7
              To tette og vekk med pakket!


              edit: mulig å jinxe damefotball også altså
              Last edited by knut; 21.11.2015, 17:12. Begrunnelse: edit

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #8
                Fryktelig svakt og ufokusert forsvarsspill av LSK i hele kampen, når det ikke stemmer blir det ikke uventa jevnt.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #9
                  Den "gressmatta" der... Det er en stor fornærmelse mot alle involverte. Herregud. Finnes nok av funksjonelle stadioner rundt i landet som man kunne spilt på.

                  Og der ble det mål!
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #10
                    Synd man ikke kan tilby finalelag et skikkelig underlag ja, i år som i fjor bærer kampene preg av det. Men bare å gratulere jentene igjen, viser hvor mye vinnerkultur betyr når man vinner kamper som dette. Mye å lære for gutta her.

                    Kommentar

                    • OptimistFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 462

                      #11
                      Gratulerer med the double!!

                      Kommentar

                      • SuperT
                        "Ladyboy"
                        Forumonanist
                        • Mar 2012
                        • 174

                        #12
                        Vi vinner gull, men NØFF arrangerer Cupfinalen for kvinner som om det skulle være et ekstra barnebursdagsselskap man ikke hadde tenkt til å ha, og bare rasker sammen noe drit for å ha et eller annet. Styret har i denne sammenheng kommet med en uttalelse som er sendt til NØFF:


                        I går spilte LSK kvinner cupfinalen mot Avaldsnes, og kunne etter kampen heve pokalen og innkassere The double. En deilig følelse! Samme følelse vi hadde i fjor, faktisk. Samtidig opplever vi at arrangementet av cupfinalen for kvinner har noen store svakheter ved seg. Svakheter vi også opplevde i fjor, og ga tilbakemelding på da. Det virker ikke som om dette arrangementet tas på like stort alvor fra Norges fotballforbund som for eksempel herrecupfinalen. Det mener vi er uholdbart, og vi har derfor sendt følgende punkter til NFF:


                        Organisering av tribune

                        Her er det en del punkter vi ønsker å ta tak i. Før det første opplever vi det som direkte respektløst at vi som supporterklubb ikke slipper inn i Telenor arena når vi ankommer til avtalt tidspunkt (13:30) for å rigge istand tribunen med de effekter vi ønsker å benytte for å sette vårt preg på kampen. Vertskapet hadde ikke fått beskjed om at vi skulle slippes inn, og responderte med frustrasjon og usikkerhet. Vi i Kanari-Fansen trodde at man hadde tatt lærdom av fjorårets tabber på dette punktet. Det hadde man altså ikke, og vi endte opp i år som i fjor å stå 30 minutter på utsiden og diskutere med et vertskap som ikke fikk kontakt med sine overordnede i forbundet fordi de hadde spisepause! Da vi omsider slapp innenfor dørene fikk vi beskjed om at vi ikke kunne gå ut på tribunen da denne skulle ryddes etter forrige kamp. Det å straffe oss som supportere fordi det har vært spilt en annen kamp der bare noen timer tidligere er helt uakseptabelt!
                        Videre er det ekstremt frustrerende at vi blir lovet av klubb og forbund at alle Lillestrømsupportere skal ned på kortsiden med oss, og når innslipp er ser vi at det er noe helt annet som skjer. Kanari-Fansen hadde planlagt en såkalt «mosaikk-tifo» på bagrunn av den informasjonen om at alle skulle stå med oss. En mosaikk-tifo er en tifo hvor alle bidrar med en effekt fra sin plass, og tilsammen utgjør et mønster. Som alle så, så gikk det svært dårlig da vi knapt var 200 nede på kortenden fordi den øvrige Lillestrømsupportermassen ble plassert på langsiden. Det er utrolig dårlig gjort mot oss som supportere, det er skuffende for de spillerne vi er der for å støtte og ikke minst for resten av de som følger med på kampen. Vi er der for å promotere kvinnefotballen i nesten like stor grad som vi er der for å støtte vårt lag.
                        Vi ble også fortalt at Avaldsnes sine supportere skulle være på motsatt kortside. Dette ser vi at ikke ble tilfelle. Hvorfor får Avaldsnes sine supportere være på langsiden og ikke vi? Om vi ikke visste bedre ville vi tro at forbundet straffer Kanari-Fansen og LSK fordi vi er vi. Denne formen for forskjellsbehandling er diskriminerende!

                        Øvrig organisering av kampen

                        Vi har mottatt enormt mange klager fra supportere som sto opp mot 30 minutter i kioskkø. Mange meldte at de gikk i det øyeblikket pause ble blåst, og var ikke tilbake før det sto 2–2. Vi som supportere måtte også gå halve stadion rundt for å komme til nærmeste kiosk som var betjent av 3 personer. Mange valgte å gå ut av køen da kampen startet igjen og var frustrerte over at de ikke fikk kjøpt de forfriskningene de ønsket seg. Dette er ikke akseptabelt under noen omstendigheter, spesielt ikke når man varsler at man forventer seg publikumsrekord.

                        Etter kamp

                        Da kampen var over, og gullet delt ut skal vi som supportere pakke ned utstyret vårt og forlate arenaen. Det er ekstremt problematisk at vertskapet forsøker å kaste oss ut fordi vi bruker for lang tid på å rydde! Det blei uttrykt frustrasjon fra vertskapet at «arbeidstiden» til vedkommende var over. Hvis forbundet som arrangør ønsker seg supportere på kamp, så må det også legges opp til at vi som supportere får tid til å pakke ned utstyret vårt.

                        Til ettertanke

                        Hvis forbundet har noen som helst respekt for norsk kvinnefotball så er det noen punkter som sterkt må vurderes på nytt av forbundet. Forventer forbundet at det skal bli økt publikumsinteresse, så må det også legges tilrette for supporter- og tribunekultur. Det å få skarve 2 timer før kampstart til å gjøre en tribune klar er latterlig og et hån mot alt supportere står for. Det å spille cupfinalen for kvinner i Telenor er forståelig da Ullevaal per dags dato blir litt i overkant. Derimot er det ikke greit at vi som engasjerer oss i kvinnefotballen og gjør en innsats ikke blir tatt på alvor. Kanari-Fansen Lillestrøm er en supporterklubb som legger mye prestisje og ressursser i det vi gjør på tribunen. Det å bli møtt med slik respektløshet er så langt under beltestedet at vi som supporterklubb vurderer om vår tilstedeværelse er både ønsket og verdt det. Ikke bare ødelegger gjennomføringen av arrangementet for oss på tribunen, men også for spillerne vi faktisk er der for!

                        Det gis bedre tid til forberedelser for de lagene som spiller i cupfinalen. Om vi skulle være så heldige å få komme til cupfinalen allerede neste år igjen, så krever Kanari-Fansen å bli hørt når planlegging og organisering skjer da det viser seg at forbund og klubb ikke evner å gjøre dette på egenhånd.

                        Cupfinalen 2015 for kvinner var alt i alt en gigantisk flopp med tanke på ramme, organisering og gjennomføring arrangementmessig.
                        Styret
                        Kanari-Fansen Lillestrøm
                        Last edited by SuperT; 22.11.2015, 22:46.
                        Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3319

                          #13
                          Hold oss oppdatert på svar hvis de i det hele tatt tar seg bryet til å svare.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Nå er det kanskje ikke en supportergruppes oppgave, men man kunne også ha stilt spørsmålstegn ved avgjørelsen om å spille en cupfinale på en såpass sjelløs arena. Med et provisorisk underlag som tilsynelatende er komponert av gamle dørmatter.

                            Forstår at man vil legge aldersbestemte finaler og kvinnenes cupfinale til Oslo-området, da det er mye fokus rundt herrenes cupfinale denne helgen. Men det finnes langt bedre alternativ i Oslo-området. Stadioner med litt historie, som faktisk brukes til fotball til vanlig. Telenor arena er en messehall.

                            Legg kvinnenes cupfinale til Åråsen. Det blir jo mye mer atmosfære rundt arrangementet om man får spille på en stadion som har tradisjon, historie og ikke minst ekte gress. Den der plasthallen har ingenting sånt å by på.

                            Blir nok for høy belastning å legge aldersbestemte finaler til Åråsen også. Men man kan ihvertfall forlegge det til en stadion der man vanligvis spiller TL-fotball for å skape litt følelse og ramme. Legg det til Gamle Plast i Drammen eller noe. NM-finale skal jo være en gulrot og ikke bare føles som finalen i en innendørscup.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Legg kvinnenes cupfinale til Åråsen. Det blir jo mye mer atmosfære rundt arrangementet om man får spille på en stadion som har tradisjon, historie og ikke minst ekte gress. Den der plasthallen har ingenting sånt å by på.

                              .
                              Allerede prøvd. Cupfinalen i 2012 mellom Røa og Stabæk ble spilt på Åråsen. Kun 2453 tilskuere så kampen.
                              Valget av Åråsen ble sterkt kritisert av de andre klubbene. Noe som førte til at cupfinalene igjen havnet på Telenor Arena.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                Allerede prøvd. Cupfinalen i 2012 mellom Røa og Stabæk ble spilt på Åråsen. Kun 2453 tilskuere så kampen.
                                Valget av Åråsen ble sterkt kritisert av de andre klubbene. Noe som førte til at cupfinalene igjen havnet på Telenor Arena.

                                http://kfl.no/wiki/index.php?title=C...r_Kvinner_2012
                                Ok. Historieløst av meg. Hvorfor var Åråsen så dårlig? Og på hvilke måter er Telenor bedre?
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  #17
                                  Flott at etter the double 2 år på rad må fortsatt LSK-Kvinner spare penger.

                                  Er vel på tide at det blir litt større pott i kvinnefotballen. NFF er ikke akkurat fattige.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #18
                                    Stabæk-profil Trine Rønning er mildt sagt misfornøyd med at kvinnenes cupfinale skal spilles på Åråsen.


                                    Husker det når jeg ser artikkelen. De fleste som uttaler seg er jo Stabæk-spillere, så det er forståelig at de vil spille i Telenor. Men årene før 2012 var jo Telenor faktisk en fotball-arena med et skikkelig underlag. Etter 2011 har jo Telenor vært en messe- og konsertsal.

                                    Ellers er det jo verdt å merke seg at de først og fremst var forbanna fordi de ikke fikk spille på Ullevål. Jeg ser den, og kunne sett for meg at de la kvinnenes cupfinale til helgen før, så den kunne gå av stabelen på Ullevål. Skal de derimot kjøre alle cupfinaler samme helg, så er fortsatt Telenor et ræva alternativ. Og Åråsen fremstår på alle måter som en bedre løsning.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Ugla
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2014
                                      • 47

                                      #19
                                      En provisorisk tribune på Ekebergsletta er en bedre løsning en Telenor. Alt er bedre enn den kiosken der.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        http://www.tv2.no/a/3800339

                                        Husker det når jeg ser artikkelen. De fleste som uttaler seg er jo Stabæk-spillere, så det er forståelig at de vil spille i Telenor. Men årene før 2012 var jo Telenor faktisk en fotball-arena med et skikkelig underlag. Etter 2011 har jo Telenor vært en messe- og konsertsal.

                                        Ellers er det jo verdt å merke seg at de først og fremst var forbanna fordi de ikke fikk spille på Ullevål. Jeg ser den, og kunne sett for meg at de la kvinnenes cupfinale til helgen før, så den kunne gå av stabelen på Ullevål. Skal de derimot kjøre alle cupfinaler samme helg, så er fortsatt Telenor et ræva alternativ. Og Åråsen fremstår på alle måter som en bedre løsning.

                                        I perioden 1995-2005 ble cupfinalene spilt på Ullevaal, deretter var det tre år på Bislett, 2006-2008, tre år i Telenor Arena, 2009-2011, før man havnet på Åråsen i 2012.

                                        Mye av kritikken mot Åråsen kom rett og slett fordi jentene var lei av å være kasteball for NFF.
                                        + Valget av Åråsen som cupfinalearena kom langt ut i 2012-sesongen. Her må NFF og Serieforeningen for Kvinnefotball dele skylden. NFF og SKF brukte for lang tid på å diskutere om de to cupfinalene (herrer og kvinner) kunne spilles på Ullevaal i løpet av den samme helga eller om det var muligheter for å spre disse to kampene på Ullevaal over to helger.

                                        Mener det var SKF som til slutt satte ned foten og sa at alle cupfinaler skulle spilles i løpet av den samme helga - men at Kvinnefotballen kunne godta en annen arena enn Ullevaal (akkurat dette punktet er tatt rett fra "hukommelsen" - mulg jeg tar feil. Skal sjekke).

                                        Sjekket. Tror denne artikkelen fra fotballmagasinet. no dekker det meste:
                                        Last edited by sparwasser; 24.11.2015, 00:52.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎