Påsan til IFK???

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    Påsan til IFK???

    IFK Göteborg vil ha Strand


    IFK Göteborg-trener Arne Erlandsen ønsker å friste Bosman-spilleren Pål Strand med seg fra Lillestrøm.


    Av Eivind Aarre, 20.02.2005 kl. 18:46


    - Det har jeg overhodet ingen kommentar til, sier Pål Strand til Romerikes Blad.

    Erlandsen bekrefter at han gjerne vil ha sin gamle elev til klubben - og at IFK er klare til å snakke med Pål.

    - Det sies om Pål at han er for mye skadet. Det er ikke riktig. I hele hans tid i klubben har han spilt mer enn 20 kamper i sesongen. Han er LSKs beste når det gjelder å være nest sist på ballen – og er langt mer verdifull enn de fleste skjønner, sier Erlandsen.

    Han er overbevist om at Pål Strand vil bli en hit i Allsvenskan.

    Pål selv hadde Kjetil Osvold som agent da han forlenget med LSK for tre år siden.

    - I dag har jeg ingen som jobber for meg. Jeg tror jeg skal ordne det sjøl nå.

    - Har du hørt noe om ny kontrakt fra LSK?

    - Nei, ingenting så langt.
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Noen har vel nevnt at påsan ikke gikk så bra overens med erlandsen, håper det stemmer. Vi har ikke råd til å miste den beste/nest beste spillern vår. Vet ikek om han eller kippe er den beste spilleren vår.
    Noen må da gi mannen en kontrakt, utrolig irriterende om vi drar en ny gylfi.

    Kommentar

    • Joha
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 314

      #3
      Ja da prøver Erlandsen og få nok en totning til IFK Gøteborg håper Pål sier det samme som Espen Haug sa nei takk til IFK Gøteborg og reiser hjem til Raufoss hvis Raufoss rykker opp igjen til 1 divisjon

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        #4
        Hvis noen hadde tvil om at Erlandsen er ett rasshøl så bør dem ha skjønt det nå ihvertfall. :evil:

        Kommentar

        • pondus73
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 612

          #5
          Fordi han ønsker gode spillere til laget sitt???
          Det er vel strengt tatt jobben hans?!?! Det blir mange rasshøl der ute i verden da........men det er det jo kanskje også?!?!
          ------eLSKe-------

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Utrolig idiotisk å vente så lenge med kontraktsforhandlinger. Med gylfie var jeg slettes ikek sikker på ferdighetene hans før sesongen, så det er en forstålig tabbe. Strand derimot er det ingen tvil om at er en av de beste spillerne i TL, utrolig om de klarer å kløne bort han. Han må få et kontraktsforslag så fort som mulig.
            Noen som vet hvilke andre spillere som har kontrakter som går ut i år?

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #7
              ja Arne... Dette liker vi... Siste året i klubben går du til media 2 ganger og sier vi er dårlige supporter/medgangsupportere og når du drar tar du stallen vår med deg også...
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                Opprinnelig skrevet av HSft
                Utrolig idiotisk å vente så lenge med kontraktsforhandlinger. Med gylfie var jeg slettes ikek sikker på ferdighetene hans før sesongen, så det er en forstålig tabbe. Strand derimot er det ingen tvil om at er en av de beste spillerne i TL, utrolig om de klarer å kløne bort han. Han må få et kontraktsforslag så fort som mulig.
                Noen som vet hvilke andre spillere som har kontrakter som går ut i år?
                I følge RB gjelder det også Kasey og Søgård. http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle1469127.ece
                Mao er det tre spillere som klubben bør jobbe hardt for at skal fortsette også etter denne sesongen.
                Knurr...

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3195

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Noen som vet hvilke andre spillere som har kontrakter som går ut i år?
                  Müller, Strand, Søgård, Vidarsson og Wehrman har kontrakter bare ut 2005. Dessuten er Radulovic leid for 2005 (og kontrakten hans med den tyske klubben går vel også ut da). Hvor lang kontrakt keepertalentet Eirik Jansen har veit jeg ikke helt (2005/2006?), og hva klubben eventuelt vil tilby Harald Hauge er vel ennå åpent.

                  Resten av stallen har kontrakter til og med 2006, 2007 og 2009 (Kippe).

                  Disse og andre fakta om stallen, inklusive kontraktstida, er også å finne i den oversikten som ligger på forsida til kfl.no. (Men da var Sasa ennå ikke helt klar for Fugla-spill i 2005.)

                  gilbert

                  som fortsatt er interessert i eventuelle rettinger og utfyllende opplysninger, bl.a. for Myklebust og Bjerk.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Søgård er den av de spillerne vi må legge mest i for å få til å bli. Ved siden av Frode Kippe og Arild Sundgot er han den viktigste kontinuitetsbæreren vår, i tillegg til å være lokal kjæledegge og fanfavoritt. Gi ham også kontrakt til 2009.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      Synes strand er den klart viktigste. Uten hans fot mister lsk en dimensjon, blir et mye dårligere lag. Søgård er viktig og wehrman er også viktig. Skulle gjerne sett vidarsson slågjennom, men han er et litt mindre sikkert kort.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Det er noe dritt hvis Påsan drar, det er en spiller i tippeligaen som er på samme nivå(Kvisvik),,, Håper noen får gitt mannen en ny kontrakt snart...

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3195

                          #13
                          Fra Romerikes Blad i dag:

                          "Håper på alle
                          Uwe Rösler håper alle tre kommer til å fortsette i LSK.
                          – Vi holder på å bygge et godt grunnlag for de neste årene. Både Pål, Kasey og Espen er så avgjort med i mine planer.
                          – Når vil dere kontakte dem om forhandlinger?
                          – Det skjer sikkert om ganske kort tid. Jeg blander meg ikke inn i de finansielle sakene i klubben. Men Jan Åge Fjørtoft har gjort en god jobb med de tre spillerne vi har fått. Jeg regner med at han gjør det igjen, sier Uwe Rösler."

                          Det er nok å bekymre seg om her i verden når det gjelder viktige spørsmål som gjelder Fugla, så la oss ikke ta sorgene på forskudd med slike spekulasjoner. Både Kasey og Espen signaliserer i samme artikkel i RB klar interesse for å fortsette i LSK. Pål Strand har ingen agent (det tror jeg er en fordel for Fugla, ingen som presser på for å skaffe seg sin bit av overgangsbeløp eller "sign-on-fees"). Han er viktig nok for Fugla, men de siste par åra har vi jo vært nødt til å konstatere at han svinger enormt i prestasjonene, og at alle hans målgivende pasninger i 2004 kom i noen ganske få kamper. Kan Rösler/Halle få ham opp på et stabilt høyt nivå over tid vil han være meget viktig å beholde. Hvis ikke er han faktisk bare en vanlig tippeliga-spiller. Misforstå meg rett, jeg ønsker meg Strand i flere år til, men jeg ønsker meg også at han viser sitt sanne nivå i flere enn en håndfull kamper og omganger i året.

                          Selv om Fjørtoft i fjor høst kvitta seg med Werni og Kristoffersen, tror jeg ikke det var klossethet i forhandlingene fra Fjøras side. Mitt inntrykk er at det var klare føringer fra ledelsen om hvor sterkt (ikke veldig) en ønska seg Werni med videre, og Tom fikk vel ikke en gang et tilbud. Når Rösler klart ønsker alle tre tror jeg Fjørtoft vil ordne det, for de som er interessert. Kasey og Espen er opplagt interesserte. For Pål er det litt mer usikkert, men hvis han trives med trenerne og spillet, og bidrar mer aktivt og stabilt til godt spill av Fugla, slik det rapporteres om hittil, styrker vel det sjansene for at han blir.

                          Alt avhenger vel likevel av hvor kravstore spillerne er økonomisk. LSKs rammer er stramme. Kasey har alt bra betalt, det fikk vi vel med oss alle da han til slutt kom. Espen ser også jeg på som en Werni- og Bjarmann-etterfølger; drar han ut skal det være til et meget godt tilbud, sportslig og økonomisk. Igjen er jeg mer usikker på Pål. Men jeg tror egentlig det er Erlandsen og IFK som er mest aktuelle, han har ikke vist seg fram mye for andre de siste par åra.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1227

                            #14
                            I utgangspunktet ønsker IFK å hente Strand før sesongen starter. Det sies også at alt er opp til Lillestrøm, så det er vi som foreløpig bestemmer alt. Om Strand delv velger å prøve noe nytt neste år er det bare han som kan avgjøre, og han har jo i tillegg ei svensk dame som gjør at man ikke kan bli overrasket om så skjer.

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              #15
                              Søgård:
                              En spiller som går foran med herlig innsats, hjerte for klubben og som nettopp har fått en halv fot inn på landslaget. Hvis Espen får tilbud om 3 nye år, tror jeg han sier ja. Gi gutten 700k i lønn.

                              Wehrman
                              En spiller som ikke har vist en dritt i LSK sammenheng, men kostet skjorta i lønn og overgang. Hadde jeg vært LSK ville jeg ventet til sommeren og da tatt en avgjørelse basert på Wehrmans kvaliteter. Er spilleren god nok og motivert kan han bli tilbudt en to-årig forlengelse med samme betingelser. Vil han ha enda mer kan han gå.

                              Strand
                              Genial på sitt beste. En av de største profilene. Men ingen spillere er uerstattelig. Min skrantende hukommelse forteller meg at han rævkjørte sportsklubben ganske hardt ved siste kontraktsforhandling og har konsernsjef-lønning. Er spilleren god nok og motivert kan han bli tilbudt en to-årig forlengelse med samme betingelser. Vil han ha enda mer kan han gå.

                              Ja til mer prestasjonsrettet lønning!

                              Kommentar

                              • LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Søgård:
                                En spiller som går foran med herlig innsats, hjerte for klubben og som nettopp har fått en halv fot inn på landslaget. Hvis Espen får tilbud om 3 nye år, tror jeg han sier ja. Gi gutten 700k i lønn.

                                Wehrman
                                En spiller som ikke har vist en dritt i LSK sammenheng, men kostet skjorta i lønn og overgang. Hadde jeg vært LSK ville jeg ventet til sommeren og da tatt en avgjørelse basert på Wehrmans kvaliteter. Er spilleren god nok og motivert kan han bli tilbudt en to-årig forlengelse med samme betingelser. Vil han ha enda mer kan han gå.

                                Strand
                                Genial på sitt beste. En av de største profilene. Men ingen spillere er uerstattelig. Min skrantende hukommelse forteller meg at han rævkjørte sportsklubben ganske hardt ved siste kontraktsforhandling og har konsernsjef-lønning. Er spilleren god nok og motivert kan han bli tilbudt en to-årig forlengelse med samme betingelser. Vil han ha enda mer kan han gå

                                Ja til mer prestasjonsrettet lønning!

                                Sier meg enig i disse vurderingene.

                                På tide at Kasey beviser over tid hva han kan.Strand bør også prestere i flere kamper.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                Kommentar

                                • CocaJerry
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2532

                                  #17
                                  Jeg mener veldig sterkt at LSK bør gi alle 3 kontrakstforslag snarest mulig. Jeg synes man heller bør vise spillerne at man tror på dem ved og gi dem en ny kontrakt før sesongen starter. Det er fortyrrende for hele laget å begynne å rote med sånt midt i sesongen og som regel så blir det som dyrere for klubben å vente, om dem ikke bare drar som Gylfi da :roll: .

                                  Kommentar

                                  • Mor_10
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jun 2004
                                    • 131

                                    #18
                                    Jeg hadde blitt skikkelig nervøs nærmest søvnløs hvis ikke klubber står i kø for å prøve å sikre seg våre spillere.

                                    Folkens dette er et utrykk for kvalitet...........
                                    --------------------------------------------
                                    Mor10

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      Søgård:
                                      En spiller som går foran med herlig innsats, hjerte for klubben og som nettopp har fått en halv fot inn på landslaget. Hvis Espen får tilbud om 3 nye år, tror jeg han sier ja. Gi gutten 700k i lønn.

                                      Wehrman
                                      En spiller som ikke har vist en dritt i LSK sammenheng, men kostet skjorta i lønn og overgang. Hadde jeg vært LSK ville jeg ventet til sommeren og da tatt en avgjørelse basert på Wehrmans kvaliteter. Er spilleren god nok og motivert kan han bli tilbudt en to-årig forlengelse med samme betingelser. Vil han ha enda mer kan han gå.

                                      Strand
                                      Genial på sitt beste. En av de største profilene. Men ingen spillere er uerstattelig. Min skrantende hukommelse forteller meg at han rævkjørte sportsklubben ganske hardt ved siste kontraktsforhandling og har konsernsjef-lønning. Er spilleren god nok og motivert kan han bli tilbudt en to-årig forlengelse med samme betingelser. Vil han ha enda mer kan han gå.

                                      Ja til mer prestasjonsrettet lønning!
                                      Fullstendig enig i den siste setningen!

                                      Jeg er litt redd for å la spillerne vente før forhandlinger blir initiert. Husker bare altfor godt det som skjedde med Gylfi i fjor. Fyren hadde vel ikke gjort all verdens av seg før 2004-sesongen, så en viss avholdenhet fra klubben sin side var forståelig. Og når han da endelig slo til, så var LSK ikke lenger interessante.
                                      jeg er redd det samme kan skje med f.eks Kasey. Han har ikke akkurat levert siden han kom fra Moss, så det er på en måte forståelig om LSK er avventende. Men han har faktisk levert til de grader under ny trener. Og det bør vel være trenerens ønsker som er styrende.

                                      Når det gjelder Påsan, så har jeg hatt inntrykk av at han ikke akkurat er overbegeistret for Arne E. Da skal det vel en del til før han går til IFK?
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3195

                                        #20
                                        I Romerikes Blad i dag sier Fjørtoft at han vil begynne forhandlinger med en råner fra Fetsund ganske snart, mens en australier og en totning skal få vise litt mer før en åpner forhandlinger om forlengelse av deres kontrakter (som etter min vurdering og hukommelse er ganske så lukrative for de to spillerne).

                                        Sammenholdt med hva Rösler sa i går om at alle tre inngår i planene, synes jeg det høres betryggende ut. Men vent nå ikke for lenge med å starte nye forhandlinger også med disse, når (ikke hvis, det tar jeg for gitt) de nå viser innnsatsvilje og motivasjon og blir satsa på og gitt tillit.

                                        Selv om jeg (delvis) beklager at Tom og Peter forsvant i fjor, så ga det vel også signal om at LSK ikke har råd til eller er villig til å "gi ved dørene", og at det ikke (lenger) er selgers/spillers marked. Selv om Werni fikk plass i Ålesund og Tom i Sandefjord, er vel ikke akkurat det noe stort positivt sprang i karrieren.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...