Jan Åge F.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    #21
    Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
    so far - so good (23.02.2005)

    Selv om alle lag per dags dato har like mange poeng som Rosenborg, er det fler ting vi gleder oss over.



    trenerne: Jeg har sett mange treninger og kamper, og en ting kan jeg love dere: Uwe og Gunnar krever full skjerping fra spillerne - hele tiden. Uwe er så opptatt av intensitet, at han sitter og rister på hodet når spillerne har hatt ti minutter i løpet av en trening som ikke var så bra! Gunnar er noe roligere enn Uwe, men hardt arbeid er grunnlaget også for hans lange karriere og det krever han også av spillerne.

    Selv om vi vinner kamper, er det alltid noe å rette på, noe ikke Uwe er sen om å kommentere, ikke alltid spillerne skjønner fokuset på dette etter seier, men sjuende plasser er rett og slett for dårlig.



    spillere: Flere av spillerne har vist fremgang. I mål har Heinz Müller vist at han er en forsterkning. I bacrekka er vi godt forspent, med Norges beste midtstopper, Frode Kippe i førersetet. Se også opp for muligheten at Pål Strand kan spille venstreback denne sesongen. Pål og Sasa har funnet fotball- tonen og kan bli et mektig våpen på vår venstre- side denne sesongen. Vi har to sterke spisser og to raske. Powell trenger en scoring for å få fram god- følelsen, men Magnus Myklebust har vist at han kan bli en svært viktig spiller for oss, dersom han klarer å holde seg skadefri



    nye spillere: Problemet er ikke å få spillere, men å få gode spillere. De fleste utenlandske sier rett og slett nei til å spille i Norge. Det handler ikke bare om penger, men om lysten til å spille i Tippeligaen. Vi har sagt at vi ikke henter noen spiller som ikke vil forsterke oss. Den siste vi hentet, Sasa, er på plass fordi han er en en spiller vi tror kan avgjøre kamper for oss. Gi oss en ny kompetanse. I tillegg kunne vi, etter en ukes prøve- trening hos oss, se at han har de holdninger vi ønsker.

    Vi jobber hele tiden med å forsterke laget, men vi gjør ingen kompromisser i forhold til den kompetanse vi søker og holdninger hos de spillerne vi ønsker å se i den gule og svarte drakten.



    taktikk: Vi håper å se et LSK- lag som ikke er så forutsigbart som tidligere. Derfor vil formasjonene og spillervalgene variere. Her vil motstander, hjemme og bortebane avgjøre. Tror dere vi få en sesong der tallkombinasjonene ikke er så lett å forutse.



    LSK- familien: Vi opplever en giv i hele organisasjonen om dagen. Markedsavdelingen skal øke budsjettet med fem millioner dette året, vi legger lista høyt, men tror vi skal klare det. Det krever masse penger å drifte et lag i Tippeligaen, det koster ennå mer å være i toppen. Vi er opptatt av å vise hvor viktig det er for hele regionen at vi har et lag i toppen som folk kan være stolte. Vi jobber hardt med å forklare de store bedriftene i regionen hvor viktig dette er. 30 år i toppen er ingen selvfølge, men basert på hardt arbeid i alle ledd. Kanari- fansen er kanskje den største ressursen i hele familien. Vi håper at vi kan realisere mange av de initiativene som de kommer med. Vi hadde 7 000 i snitt sist sesong, det skal vi kunne klare å øke.

    Med misunnelse ser vi på mange av de andre Tippeliga- klubbene som selger sesongkort som varmt hvetebrød, det går alltid litt tregere her hos oss. Men jeg håper at vi ved hjelp av aksjoner neste uke, skal klare å øke dette tallet.

    Så vi gleder oss til serieStart i Kristiansand.



    Jan Åge
    Se her ja, nå har har Fjøra vært å oppdatert sida si

    Kommentar

    • pondus73
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 612

      #22
      Opprinnelig skrevet av Latvijan
      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
      Ijeh har nok svensk pass, tenker jeg. Det går litt sakte med meg akkurat nå, men hvem er den andre spilleren vår utenfor EU?
      Radulovic og Wehrman.... Tror Ijeh bare har sitt nigerianske pass, men uannsett er det feil at kontrakten hans med IFK går ut etter årets sesong, den går ut i 2006!
      det er vel ingen andre enn Wehrman?? Etter at både Baron og Orjinta forsvant så er det vel ikke noen andre??

      eller er det jeg som er veldig treg?
      ------eLSKe-------

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        #23
        Radulovic har australsk pass tror jeg, men det var noen som mente han hadde Italiensk pass, noe jeg synes er veldig rart i og med at han opprinnelig er bosnier.

        Noen som veit noe sikkert?

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #24
          hjelper jo ikke dritmye med australsk pass da.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Smukken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 718

            #25
            Hva skal han liksom med australsk pass ? makes no sense
            Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #26
              Er dette sånn gjettekonkuranse på hvordan pass Sasha har? Da tipper jeg Sveitsisk. Når blir vinneren kåret, og hva er premien?
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Latvijan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 360

                #27
                For å gjøre det helt klart:
                Sasa Radulovic er født i Zenica, Bosnia. Men han er oppvokst i Australia og er registrert som australier av det australske fotbball forbundet!

                Uannsett om han velger å benytte seg av sitt bosniske eller australske pass har det ingen ting å si, for i likhet med Norge er hverken Bosnia eller Australia medlem av EU!

                Dermed (følg med nå Pondus73) har LSK 2 spillere utenfor EU/EØS: SASA RADULOVIC og KASEY WEHRMAN.

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                  hjelper jo ikke dritmye med australsk pass da
                  Sa jeg det helper med Australsk pass?
                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                  Hva skal han liksom med australsk pass ? makes no sense
                  Hakke peiling på hva han skal med det :P , sjekk linkene nedenfor.

                  Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var fordi du sa dette:
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                  Ijeh har nok svensk pass, tenker jeg. Det går litt sakte med meg akkurat nå, men hvem er den andre spilleren vår utenfor EU?
                  Jeg trodde egentlig han hadde bosnisk pass men siden vi ifølge "Lasse Grusom" hadde 2 spillere utenfor EØS området tenkte jeg at det måtte være Sasa.
                  Ja det går sakte med deg nå. :lol:



                  NADDERUD (VG) (Stabæk-Lillestrøm 2-4) I dag kan Sasa Radulovic (26) bli ny midtbanemann hos Lillestrøm - takket være Jørn Andersen.

                  Den bosnisk-fødte australieren

                  vollst. Name: Sasa Radulovic
                  geboren am: 31.07.1978
                  geboren in: Australien
                  Nationalität: Australien
                  Größe: 178 cm
                  Gewicht: 74 kg
                  Ahlen Deutschland Mittelfeld 16

                  Name: Sasa Radulovic
                  Nationalität: Bosnier
                  Aktueller Verein: LR Ahlen
                  Geburtstag: 31.07.1978
                  Alter: 26
                  Position: Sturm


                  Sasa Radulovic
                  Geburtsdatum: 31.07.1978
                  Alter: 26
                  Grösse: 1,78
                  Nationalität: ! Australien

                  Kommentar

                  • pondus73
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 612

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Latvijan
                    Dermed (følg med nå Pondus73) har LSK 2 spillere utenfor EU/EØS: SASA RADULOVIC og KASEY WEHRMAN.
                    Da får jeg offisielt beklage min uvitenhet og treghet :lol:

                    Men vi er jo LSK og dermed har vi i alle fall plass til en spiller til
                    utenfor EU

                    Jeg må si, og dette står jo for min egen regning, at vi ikke er så desperat nød for nye spillere, men dette utsagnet baserer seg på at Harald Hauge har\får kontrakt med oss. Jeg sier ikke at vi ikke skal skaffe oss nye spillere, men jeg tror ikke at vi er nødt til det for å få en god sesong i 2005. En god sesong vil for meg være topp 5, selvsagt håper jeg og ønsker en enda bedre plassering. Jeg ser ikke at vi per i dag skal klare å kjempe om gull, fordi rævbk har fortsatt en stall som er så god i bredden at den på papiret dunker alle de andre klubbene. Selvsagt er det ikke dette som avgjør hvordan serien ender og mange faktorer som slår inn.

                    Jeg er langt mer positiv før sesongstart enn jeg har vært på lenge! Dette er jeg fordi vi har ny trenerduo som tilfører laget ny energi og giv. Vi har spillere som har begynt å vise kvaliteter som vil gi oss mye moro i løpet av sesongen(bla Kippe, Koren, Myklebust). Samtidig virker vi også ganske så solide bak, Kippe og Andresen er bunnsolide og vil gjøre det vanskelig for de fleste angrep i Norge.

                    Jeg håper dette er året da LSK begynner å bruke ungguttene, matcher de forsiktig slik at de er klare til å overta når(gud forby) skader inntreffer. Dette tror jeg kan gjøre oss mer attraktive og spennende for nye og unge talenter.

                    Tilslutt er det vel lurt å si, for jeg regner med at noen vil angripe meg, at det er klart at vi kan trenge en spiller eller to til for å ha dobbel dekning, men jeg tror man skal være litt forsiktig med å hente inn spillere bare for å dekke opp for eventuelle skader og lignende. Kanskje kan vi være litt "gærne" og prøve noe nytt å se om ikke LSK unggutter er gode nok til å være backup slik at de kan lære og utvikle seg til å bli våre nye a-lagsspillere!

                    morten
                    som gleder seg til seriestart!!
                    ------eLSKe-------

                    Kommentar

                    Working...