Karakterbok 21/07. LSK-SK Brann, 30.9.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 21/07. LSK-SK Brann, 30.9.07

    LSK-Brann 1-5
    1-3 Myklebust, 47.
    Sjanser: 6-8
    Cornere: 7-1?

    Tiss, bæsj eller promp? Sannelig om jeg vet. Et eller annet kroppslig produkt spruta ihvertfall over oss i kveld. Og hva er det jeg skuer, langt der borte i det fjerne? Er det...? Kan det være...? Jovisst, det er en god, gammeldags retro-opplevelse: Sjuendeplassen.

    Vi var gode de første ti, burde ledet. Så gjør Rambekk en juniorfeil. 0-1. Deretter er ingen oppi Bakke som skyter, og Johnsen starter alt for seint på returen. 0-2. Så takler Brenne som ei høne. Straffe, 0-3. Etter pause viser vi god moral, henter opp en scoring, kunne fått en til gjennom Påsan, men nei. Johnsen følger ball, lar Helstad få rykke den ene meteren han trenger, 1-4. Til slutt tasler Solli helt uforstyrret inn på lengste, og fyrer av et tross alt jævlig bra skudd. 1-5, og det burde faktisk ha blitt enda verre da Huseklepp fikk løpe tvers forbi hele vår firer og til linja uten at noen gjorde mine til å ville stoppe ham, men Otto redder oss fra enda verre sifre.

    Brann er tragisk nok det beste laget i Norge. Vi er en middelhavsfarer, og jeg er egentlig ganske pinlig berørt over det jeg så i kveld, effektivitet fra Branns side eller ei. Vi får bare håpe at vi berger Royal League, men neimen om jeg er sikker.

    Otto - 5 - Ikke Ottos feil i dag. 0-1 går via PSA, 0-2 er som følge av at alle rundt ham står og sover. 0-3 en pen straffe, 1-4 nydelig spissarbeid av Helstad, og 1-5 en fantastisk avslutning fra Solli (som ikke hadde en gul trøye i ti meters omkrets). Reddet oss fra et enda større nederlag, spesielt fra Helstad rett før slutt. Men fem i ræva er aldri bra for en keeper uansett. Griseflaks som ikke slapp inn PVMs innleggs-skudd fra død vinkel på 0-0. Feilplassert da.
    Rambekk - 2 - Beklager, Anders, men jeg har ikke noe annet valg, og stolpen ville kanskje vært riktigst. Håper for all del det ikke er noe alvorlig, det med hjertet. I ærlighetens navn må vi imidlertid si at Vaagan Moen gjorde akkurat som han ville med Rambekk i dag. Juniorfeil ved 0-1 (følger ballen, glemmer mannen), feilplassert opp og i mente ved 0-3. PVM slapp inn minst tre ganger til på Anders' side. Dette var kanskje hans siste kamp for LSK, noe jeg i tilfelle synes ville vært en trist sorti for en flott fyr i drakta vår.
    Stefanutto - 4 - God kontroll på Solli, som ikke skapte det helt store nedover hans flanke. Lite synlig offensivt, ett godt slått frispark.
    Johnsen - 3 - Fungerer ikke godt nok i midten med PSA, hvertfall ikke i dag. Treig på 0-2, ukonsentrert på 1-4. Brukbar kontroll i store perioder i midten, men de to situasjonene i seg selv gjør ikke at helhetsinntrykket blir all verden. Tapte overraskende ofte i lufta mot Björnsson. Passiv mot Huseklepp rett før slutt. Ut på backen i neste, eller på midtbanen.
    PSA - 3 - Like passiv som alle andre på 0-2. Virket usikker på Helstads bevegelser. Nedtur. Utur som ikke scora etter ni minutter.
    Brenne - 4 - Taklet Vaagan Moen som et fjols rett før pause. For så vidt greit at han tok taklinga, ettersom Rambekk var et helt annet sted, men utførelsen sto til stryk. En av våre beste etter pause, hvertfall i 30 minutter. Det siste kvarteret ga han faen og sluttet å løpe. FY!
    BB Søgård - 5 - Løp mest av alle midtbanegutta og gjorde jobben sin, som vanlig. Men ble løpende litt imellom også han, og løste ikke den konstruktive oppgaven særlig bra mot Branns kompakte forsvarsvegg etter 0-2. Hovedansvaret for å støte mot Bakkes skudd før 0-2 faller vel på Søgård, vel og merke uten at jeg har sett tv-bildene.
    Påsan - 5 - Løp til han ble tom i sin første start for sesongen. Viste vel at en del fart er borte, og fikk fort press på seg, slik at han ble tvunget til å velge de enkle løsningene vel ofte. Får pluss for stor innsats, og flere kloke offensive løp. Synd med volleyen etter pause, som kunne brakt oss tilbake i kampen igjen. Gjorde seg aldeles ikke bort, selv med middels dødballer, etter hans egen standard.
    Myklebust - 5 - Scoring på et kraftfullt løp, en av de få gangene han fikk søkt inn i midten tidlig nok til å aksellerere. Et par fine skudd i tillegg til det, og gjorde en del fine greier innenfor Branns boks. Likevel inn og ut av kampen litt mye.
    Occean - 3 - Keitete, og stort sett bare feilvendt. Spolerte en kjempesjanse etter litt over et minutt på grunn av elendig mottak. Brant en stor sjanse til, og var nær scoring på Strands kjempeinnlegg etter pause.
    Sundgot - 3 - Fint skudd fra 25 meter. Forsåvidt gode løp, men du verden, så treigt det går. Blir vanskelig for både Occean og Sundgot når motstanderen ligger så tett og kompakt som i dag.

    ->Danton - 5 - Kom på og tettet høyresida. Flere fine forseringer og positive bidrag i den andre enden også. Minus for et par teite skuddforsøk, men gi ham gjerne sjansen mot Vålerenga.
    ->Essediri - Han ble byttet inn, sies det.
    ->TA Gundersen - God dag, unge mann.

    Kanarifansen - 8 - Når vi tenker på forutsetningene, var dette jævla bra, faktisk, og jeg driter i hva folk sier. Bataljonen hørtes knapt nok. At folk pælmer snusbokser etter provoserende duster på motstanderlaget er imidlertid lavmål, selv om jeg kan skjønne at folk ble forbanna på den provoserende åndsdvergen Björnsson.
    Last edited by trigz; 01.10.2007, 09:50. Begrunnelse: OO og Brenne ett hakk opp, etter å ha lest mitt eget kampreferat
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    Veldig enig med karakterboka trigz, selv om det alltid er rom for nyanser, så ville jeg bare kommentere 2 ting:
    • Fetsundrånern: STOR kamp av vår Espen, det lyser av øynene på gutten selv om vi ligger under med både 2 og flere mål! Herlig av lagets kaptein, og et helt klart kapteinemne for neste år. Terningkast 7 av meg. Og selvsagt BB!!
    • Occean: Fikk veldig mye vanskelig å jobbe med, så jeg føler at den biten av karakteren bør han dele med resten av laget. Occean vinner de fleste hodedueller hvorpå han også treffer medspiller. Utover det ikke mye å snakke om, så en 4'er fra undertegnede.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Greit satte poeng, som alltid.

      Noen innvendinger;

      Hva Rambekk får de 2 poenga for ? Oppmøte ?

      Occean var tross alt bedre enn Rambekk selv om han også virka mer som en innbytter for Dynea A/S reint teknisk; Så voldsomt klønete med ryggen mot mål, kommer aldri til avsluttning.

      Selv om Brenne hadde noen uheldige involveringer syns jeg han fortjener en firer for innsatsen. Straffa var forresten usportslig av PVM, han kunne lett ha hoppet over Brenne som trekker seg i duellen, men det var vel mer fristende med straffe.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        Synes Magnus var BB, og fortjener mer enn en 5'r
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #5
          Opprinnelig skrevet av holmiz
          • Occean: Fikk veldig mye vanskelig å jobbe med, så jeg føler at den biten av karakteren bør han dele med resten av laget. Occean vinner de fleste hodedueller hvorpå han også treffer medspiller. Utover det ikke mye å snakke om, så en 4'er fra undertegnede.
          Skjønner hva du mener, og er tildels enig. Men det nytter ikke med en spiss som kronisk har ryggen mot mål, og når han endelig står rettvendt så skal han til enhver tid bryste ned ballen, vri seg 270 grader rundt og klemme til med beinet i stedet for å stange ballen i nota.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 421

            #6
            La i allefall merke til at 2 av måla kom fordi PSA ikke prøvde å komme seg i forsvar etter å ha vært i angrep.

            Merkelig kamp egentlig. Syntes vi var jævla bra i perioder, men Sundgot da. Det så ut som om du hadde en tilhenger med ved på slep når du løp.

            Det er bare å innse. Vi er ikke bedre, og nå ser vi ratt at enga og bartene og kanskje til og med tromsø tar oss igjen.

            Kommentar

            • Øyvind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 292

              #7
              Synes du Påsan ikke var spesielt imponerende. Blei en kamp der han viste han er ferdig som toppspiller.

              Essediri hadde det dårligste innhoppet jeg har sett. Skal til og med påstå jeg hadde slått bedre innlegg selv! Danton var en posistiv overraskelse.

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #8
                Veldig uenig i tre til Brenne, i mine øyne var han den beste på laget.

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #9
                  Vi MÅ ha nye spillere

                  I går var det veldig tydelig at enkelte av våre spillere har nådd middagshøyden, dessverre.

                  Synes ikke Rambekk er solid nok bak lenger, kanskje greit han skal spille første divisjon neste år (sorry for det Rambekk, men sånn er det bare).

                  Savner også Kippe (jada, selv om han sanker kort) i en kamp som denne. Han er bedre enn Marius Johnsen, helt klart. Liksom ingen som dirigerer forsvaret godt nok i hans fravær.

                  Og hva er det med midtbanen vår?? At Kasey ble solgt var og er fortsatt en stor gåte for meg. Hva i all verden skulle vi hente Kisen for?, og når Kiko er ute, så har vi bare Søgard (han er en liten faen til å jobbe, men vi mangler kreativitet på midten).

                  Så synes jeg at Påsan er for gammel og treg, det samme med Arild, han er ikke god nok lenger, det går så inni hampen tregt, og alt skal være så omstendig. Det samme synes jeg forsåvidt med Occean til tider. Han er råsterk, og ingen er vel bedre enn han til å ta ned ballen med ryggen mot mål, men det stopper liksom der også. Når han har fått den ned, så ser det ut som om han all verdens tid, og motstanderlaget har god tid til å etablere seg i forsvar igjen. Da hjelper det lite at Myklebust springer vettet av seg før han får ball. Kanskje like greit siden han i de fleste tilfeller går seg fast.....

                  Sammenlignet med Brann, så har vi en særdeles tynn stall. Fjøra har gjort mange rare kjøp i år, helt fjernt. Nå er det på tide at vi henter inn klassespillere. Vi må ha en solid høyreback, vi må en solid stopper til, og Shane må få ett fett tilbud, han har vært solid. Synes også vi må ha inn mer kreativitet på midten, det holder ikke bare med Kiko, det ser vi tydelig når han er ute. Vi må ha spisser som ikke bare er sterke og trege, men som også kan utfordre og score mål.

                  Arild og Påsan, sorry gutter, dere burde ikke være med neste sesong, alderen har innhentet dere.

                  Kommentar

                  • fotball_marthe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1069

                    #10
                    sundgot hadde en dårlig dag i går, det er helt sikkert. og han har kanskje en dårlig dag litt for ofte, men når han først har en bra dag så er han god og scorer mål. Jeg syns ikke vi skal kvitte oss med han til neste sesong.

                    Bra karakterbok!
                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      #11
                      Enig bortsett fra Brenne som fortjener 5 poeng og PSA som iallefall bør 1 poeng opp. Kanskje to.

                      Uten PSA kunne vi fort ha tapt med mye mer.

                      Kommentar

                      • miller
                        -Brannsupporter
                        Bøffel
                        • Jun 2007
                        • 26

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Greit satte poeng, som alltid.

                        Noen innvendinger;

                        Hva Rambekk får de 2 poenga for ? Oppmøte ?
                        Det er vel 1 poeng for oppmøte og 1 poeng for at han ble byttet ut i pausen.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av miller
                          Det er vel 1 poeng for oppmøte og 1 poeng for at han ble byttet ut i pausen.
                          Kjenn besøkelsestida di og dra tilbake til Bergen, nå.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Gullars
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 355

                            #14
                            [quote=Øyvind;205492]Synes du Påsan ikke var spesielt imponerende. Blei en kamp der han viste han er ferdig som toppspiller.
                            quote]

                            Dette er en påstand som viser at du har lite forståelse for hvordan en fotballspiller trener, utvikler form, lever, motiveres, innehar ekstreme ferdigheter osv osv

                            Påsan var en av våre beste sillere i RL i vinter, og Fjøra gikk ut å sa at han ikke skjønte hvorfor Påsan ikke hadde spilt flere landskamper, han var i knallform i våres, men fikk ikke tillit, fordi dyre spillerkjøp som Brenne skulle spilles i form, og fordi Påsan er en kantspiller som ikke passer perfekt inn i 4-3-3 formasjon.

                            I perioden som har vært siden i våres, har han måtte spille andrelagsfotball for LSK, vet du hva det innebærer?? (det tror ikke jeg)

                            Det innebærer at du har treningsfri på Lørdag (dagen før kamp) i tilfelle du skal spille søndag,

                            Du får ikke spilt Søndag, fordi du sitter på benken, altså ikke trening på søndag,

                            Mandag spiller du andrelagskamp, som har et vesentlig lavere tempo en førstelags fotball, og du får ikke trent med laget på Mandag, altså ikke fullverdig trening eller oppladning på Mandag heller, og da har ikke spilleren fått skikkelig trening 50 % av uka.

                            Dette gjør at over tid så ødelegges formen! Selvtillitten reduseres over tid, og det gjør at spillere velger sikre løsninger, istedenfor å prøve, det innebærer også at dødballene går noe høyere for å sikre avlevering!

                            Jeg syns derfor at det blir for dumt å påstå at han er ferdig som toppspiller etter en kamp, (Hva syns du har skjedd på 6 mnd, har han blitt mye eldre? Dårligere pasningsfot? leser spillet dårligere?) prøv heller å forstå hva som ligger bak, og analyser situasjonen litt dypere, så er jeg helt sikker på at det finnes bedre vurderinger.

                            Jeg syns Påsan gjorde en veldig bra innsats, og med tanke på forutsetningene så gikk det veldig bra, og han viste at under opptimale treningsforhold, og matching så har han flere år igjen som spiller på topp nivå, forutsatt at han holder seg skadefri!
                            Last edited by Gullars; 02.10.2007, 21:57. Begrunnelse: la till litt til :-)

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              #15
                              En av de beste innleggene jeg har lest på lenge, og en god forklaring på hvorfor spillere som virker håpløse på 2. laget kan dominere når de får litt tillit, ala Otto

                              Kommentar

                              • Torsi
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Apr 2007
                                • 80

                                #16
                                Helt enig. Påsan er en god gammel rev som fortjener mer spilletid og mer tillitt fra oss utenfor. vi vet hva han er kapabel til å gjøre, og satser på at han får spilletid til å gjøre det han er god til!
                                Pål Strand, du er og blir supermann!!!
                                Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎