oktober 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Nyhetstråd oktober 2007

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Søster-tråden (FAQ og diskusjon):


    _____
    RoyVaadal
    ===========================

    Brann sa unnskyld til Kanarifansen



    Viste storhet etter at Solli og Brann ble pepret med gjenstander fra tribunen.
    LES OGSÅ:
    MADS GUDIM BURHEIM
    Søndag 30.09.2007, 22:50
    oppdatert 23:28
    ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Lillestrøm - Brann 1-5.

    Det var etter Armann Björnssons 2-0-scoring at feiringen tok en litt gal vending for Brann-spillerne på Åråsen i kveld.

    Björnsson valgte nemlig å ta seiersrunden forbi Kanarifansen, og stoppet opp for å ta imot medspillernes hyllest - rett nedenfor den gule kjernen på tribunen.

    I noen sekunder regnet det lightere, krus og annet splint rundt hodene på Brann-spillerne, og Jan Gunnar Solli tok telling etter å ha blitt truffet av en lighter.

    - Jeg har en liten kul på undersida av leppa, men det går bra. Det er litt klønete av oss spillerne å løpe bort dit, men Armann tenker jo ikke på det i kampens hete, sier Solli etter kampslutt.

    Han syns det er synd at det blir kastet ting fra tribunene, men innrømmer at feiringen kan ha vært unødvendig provoserende.

    - Vi får bare unnskylde til Kanarifansen, det er klønete av oss, sier han.

    - Synes du Brann bør forfølge saken videre overfor forbundet?

    - Nei, jeg håper vi kan legge denne død nå, sier Solli.

    Vikarierende LSK-kaptein Espen Søgård mener det var håpløst av Brann-spillerne å feire som de gjorde.

    - Björnsson må begynne å bruke huet, for det der er å be om bråk, sier Søgård.

    Han gjør det klart at han på ingen måte forsvarer at det blir kastet ting fra tribunen, men mener Brann- spillerne provoserte det fram selv.

    Mannen som startet det hele med jubelturen forbi hjemmetribunen, legger seg også nesten flat.

    - Jeg ble også truffet av noe, men jeg skjønner dem jo kanskje. For det første er det nok surt at Brann kommer og leder 2-0 etter et kvarter, og samtidig var det nok dumt å løpe bort dit. Jeg får unnskylde det til Lillestrøm-fansen, sier Björnsson.

    Kilde:http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/30/513634.html
    Last edited by RoyVaadal; 01.10.2007, 07:39. Begrunnelse: lagt inn introteksten.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7053

    #2
    Nyheter oktober

    (Regner med at en admin kan kjøre opp denne tråden som sticky):

    Fra fotballmagasinet.no:

    Brann med gull i støvlene

    Rambekk kjørt på sykehus med hjerteproblemer

    Solli frikjenner Kanarifansen

    Ikke alvorlig for Stefanutto
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      Børsen LSK-Brann (RB)

      Lillestrøm – Brann 1-5 (0-3)

      Kampkarakter: 6
      Stadionstemning: 7
      Åråsen.
      Mål: 0-1 (14) Petter Vaagan Moen, 0-2 (17) Armann Björnsson, 0-3 (45) Martin Andresen, straffe, 1-3 (46) Magnus Myklebust (Pål Strand), 1-4 (77) Thorstein Helstad, 1-5 (85) Jan Gunnar Solli.
      Gult kort: Simen Brenne, LSK.
      Tilskuere: 11.426.
      Målsjanser: LSK 4, Brann 8.
      Cornere: LSK 7, Brann 2.
      Dagens kanarifugl: Pål Steffen Andresen.

      LSK (4-3-3):

      Otto Fredrikson 4
      Nær lurt fullstendig av Vaagan Moens innlegg, og definitivt på samme manns skudd via Andresen til 0-1. Våknet ikke av den før Bakke traff tverrliggeren og det sto 0-2. Var ikke helt patent i feltarbeidet etter trøkkene han fikk. God med beina på klareringer.

      Anders Rambekk 2
      Trukket alt for langt inn da Brann angrep på venstresiden ved Vaagan Moen. Manglende touch i forsøkene på pasninger i bakrom. Bedre da han fulgte spillestilen og vinkle pasningene ut til brede indreløpere. Følte seg ikke bra og tatt av ved halvtid.

      Pål Steffen Andresen 5
      Enormt mye involvert i begge ender i åpningen. Borti alt, inkludert Vaagans Moens ledermål. Positive initiativ framover både med og uten ball. Holdt Helstad i sjakk med hurtigheten sin i løpsduellene. LSKs beste på en svart dag.

      Marius Johnsen 3
      Opp og ned i duellspillet mot Björnsson. Ikke like involvert som makkeren, men forsøkte å drive opp tempoet gjennom å sette i gang raskt. Bran pasningsfot ble vist fram flere ganger. Sjanseløs mot rykket til Helstad i en vond avslutning.

      Shane Stefanutto 4
      Rett inn på laget igjen etter skaden. Solli i kjempedriv var virkelig en håndfull for ikke bare Shane, men hele LSKs venstreside. Kombinerte bedre med Myklebust og Strand etter pause, men var for sjelden den som kom med innleggene.

      Simen Brenne 5
      Fantastisk i semi'n mot Stabæk. Viste innimellom veldig fine takter offensivt, men greide ikke helt å følge opp i går. Burde definitivt stått på beina da han laget straffen som punkterte kampen i det 45. minutt. En av få som var svakere etter pause.

      Espen Søgård 4
      Sint på Solli som fikk gjenstand i hodet, men burde heller refset seg selv for å la Bakke skyte forut for 0-2. Var grinete og hadde ikke den fine oversikten sentralt som han har vist i det siste. Spilte seg opp utover i kampen.

      Pål Strand 3
      Har ventet over en årstid på denne sjansen, men greide ikke å sette noe preg på kampen. Tok seg litt for dårlig tid med ballen og virket generelt stresset med ballen. Dødballene satt heller ikke 100 prosent, og det ble mye nesten. Byttet ut.

      Magnus Myklebust 4
      Greide ikke å utfordre Dahl i 1. omgang. Ble for anonym etter en lovende start på kampen. Ga LSK halmstrået med en heldig scoring rett etter pause og vokste veldig på målet for plutselig satt nærteknikken og løpene mye bedre.

      Arild Sundgot 4
      Hvordan ville han reagere på mediekjøret? Spilte ingen hovedrolle før pause og virket nesten obs på at i hvert fall ikke han skulle bidra til noe bråk. Ble brukt feil med løpeballer som ikke er hans styrke. Avsluttet på midtbanen.

      Olivier Occean 3
      Kom i flere fine posisjoner i starten, men nølte i avslutningene. Kunne scoret allerede etter ett minutt og bidratt til et annet kamputfall. Ballen spratt ikke Occeans vei i 50/50-3uellene og han havnet for ofte feilvendt med ryggen til kassa.

      SUM 11 MANN: 41

      INNBYTTERE:

      Dan Anton Johansen 4
      (45 min. for Rambekk).
      Direkte backbytte som følge av Rambekks helsetrøbbel. Spilte med selvtillit og var flere ganger nær ved å skape noe. Mye bedre mot Vaagan Moen enn Rambekk, men hadde også bedre arbeidsvilkår.

      Karim Essediri
      (19 min. for Strand).
      Innlegg i hytt og pine da LSK prøvde å få trykk på Brann.

      Tore Andreas Gundersen
      (9 min. for Stefanutto).

      SUM 12 MANN: 45

      DOMMER:

      Espen Berntsen, Vang FL 6
      Korrekt straffe til Brann avsluttet en lettdømt 1. omgang. Usynlig etter pause også, et godt tegn.

      ANALYSEN:
      LSK virket veldig på hugget, men du verden som de ble straffet da Brann plutselig våknet. To mål på tre minutter satte premissene for resten av matchen. Egentlig var det ulogisk at Brann skulle komme til de grader i føringen tidlig, for spillemessig var det Lillestrøm som åpnet best.
      Typisk for en omgang, der alt gikk galt, var at Brann avsluttet omgangen med å få straffespark og tremålsledelse.
      Absolutt ingenting tydet på LSK-poeng ved pause, men håpet ble lysegult rett etter pause med et flaksemål fra Myklebust. LSKs håp var å få enda en scoring tidlig, men Brann kontrollerte brukbart defensivt. Man ventet hele tida på kontringen som skulle punktere kampen, og den kom ved Helstad. Og så Solli. Elendigheten ville ingen ende ta for LSK.

      Vurdert av Espen Solbakken, Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        Nordlie: - Flatterende resultat (lsk.no)

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Fokuserer på medalje (lsk.no)

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            Nettavisen (fxt)

            Jan Gunnar Solli innrømmer at det var klønete å feire foran Kanarifansen, og ser helst at Brann ikke forfølger saken overfor NFF. Solli ønsker å beklage ovefor Kanarifansen, så kan "...kanskje de kan beklage tilbake også."

            Hele saken: http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1362648.ece

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #7
              - Mistenker virusinfeksjon




              UNDER OVERVÅKNING: Anders Rambekk (t.h.), her i aksjon mot Daniel Braaten tidligere i sesongen, ble sendt til sjukehus under dagens Lillestrøm-kamp.
              Foto: GORM KALLESTAD/SCANPIX

              Rambekk sendt til sjukehus med brystsmerter.
              LES OGSÅ:


              TRYM OUST SONSTAD
              Søndag 30.09.2007, 23:33
              oppdatert 08:34 (Dagbladet.no): Da Anders Rambekk ble byttet ut halvveis i braknederlaget mot Brann, var det ikke fordi han var spillemessig dårlig.

              - Han fikk høy puls og følte trykk i brystet, og dette var første gangen han opplevde det i forbindelse med fysisk aktivitet, forteller LSK-lege Bjørn Schultzen til Dagbladet.no.

              Derfor ble det besluttet å sende backen til sjukehus, hvor de foreløpige undersøkelsene har gitt oppløftene resultater.

              - Blodprøver og EKG (elektrokardiogram, journ.anm.) har ikke vist at noe er feil. Men han blir på hjerteovervåkningen over natta, for dette er noe vi må følge med videre, sier Schultzen.

              I morgen skal 31-åringen gjennom videre undersøkelser, som ultralyd, men klubblegen har allerede en teori om hva som feilet Rambekk.

              - Han fortalte at han har følt seg litt uvel også tidligere i helga, så jeg mistenker at det kan være en virusinfeksjon som påvirket hjertet, sier han.

              Kilde:http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/30/513636.html
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7053

                #8
                Stefanutto takket nei

                fra www.lsk.no

                Shane forlater LSK

                Shane Stefanutto takket mandag nei til LSKs siste kontraktsforslag, og forlater LSK etter sesongen.

                Shane Stefanutto fikk i forrige uke et nytt kontraktsforslag av LSK, men mandag formiddag valgte han å takke nei. Shane forlater dermed LSK og Åråsen etter sesongen.
                - Vi ønsker Shane lykke til i ny klubb, og vet at han vil bidra til at LSK får en god slutt på sesongen, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til LSK.no.

                Hovedpersonen selv skal yte maks ut sesongen.
                - Jeg skal gjøre det jeg kan for å få en god avslutning, og håper at jeg kan bidra til at vi til slutt hever pokalen på Ullevaal, sier Shane Stefanutto.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  #9
                  KONTROLL: LSKs fysiske trener Erlend Slokvik mener det er utrolig viktig at spillerne har kunnskap om hva de skal gjøre hvis lagkammeraten segner om på banen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                  – Forskjellen på liv og død

                  ÅRÅSEN:
                  LSK vil i dag gjennomgå et førstehjelps- og hjertestarterkurs for spillere og sportslig apparat.
                  Av Espen Bolstad
                  Publisert 01.10.2007 - 10:05 Oppdatert 01.10.2007 - 10:07
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden


                  Se større bilde
                  TIL AHUS: Anders Rambekk ble sendt til Ahus med smerter i brystet under kampen mot Brann. FOTO: TOM GUSTAVSEN

                  BILDESERIE

                  LSK – Brann 1-5 på Åråsen

                  Se bildene!



                  Les også

                  – Når en spiller segner om som følge av hjertestans er forskjellen på ett minutt og 20 minutter, forskjellen på liv og død, sier Erlend Slokvik, LSKs fysiske trener.
                  Derfor planla LSK allerede torsdag å gjennomføre et førstehjelps- og hjertestarterkurs for alle spillere og sportslig apparat i klubben.
                  Tankevekker

                  I går kveld ble Anders Rambekk sendt til Ahus med hjertesmerter i pausen av Brann-kampen på Åråsen.
                  Det var ikke så alvorlig at det sto om liv og død, men viktigheten av å ha kunnskap og utstyr i nærheten av spillerne, er ifølge Slokvik uhyre viktig. Han har selv opplevd dødsfall da det ikke var hjertestarter i nærheten.
                  – Vi har hjertestarter på alle kamper og alle treninger. Nå er vi fem personer som kan bruke den. Målet er at alle spillere og alle i støtteapparatet skal kunne bruke en hjertestarter, sier han.
                  – Går bra med Anders

                  Med Anders Rambekk går det ifølge Slokvik veldig bra.
                  – Det er ikke veldig uvanlig at idrettsutøvere kan kjenne det i hjertet. Det kan komme som en kombinasjon av sykdom og stress. Det skjer innimellom, sier han.
                  Rambekk skal inn til ny sjekk senere denne uka.
                  – Men det er ikke hyggelig at noe sånt skjer, og han ble skremt, sier Slokvik.




                  Kilde: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3028804.ece
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    Dagsavisen

                    Kampreferat/kommentar i Dagsavisen hvor avslutningen kanskje kan fortjene plass her:
                    I går var ikke Lillestrøm spillemessig særlig dårligere enn Brann til tross for at de manglet to viktige spillere i Frode Kippe og Bjørn Helge Riise. Og de hadde sjanser nok. Men de greide bare å utnytte en av dem.
                    Det er skillet på et gull-lag og et som ikke er det, men som lenge håpet på å være det.
                    Hele saken: http://www.dagsavisen.no/sport/article316691.ece

                    Kommentar

                    • Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

                      #11


                      - Beklager, Brann

                      - Det er bare sånn som ikke skal skje, sukker Kanarifansens talsmann.

                      Av Sturla Johannessen
                      Relaterte saker:





                      Det var etter Armann Björnssons 2-0-scoring i Branns 5-1-seier på Åråsen Jan Gunnar Solli ble truffet av en lighter fra tribunen.
                      (Se episoden i vindeovinduet øverst i saken)
                      - Unødvendig provokasjon
                      Brann-spillerne feiret rett foran Kanarifansen - som svarte med bokstavelig talt å se rødt.
                      - Det er selvsagt sånn som ikke skal skje. Men jeg kan forstå reaksjonen fra Kanarifansen. Med den scoringen forsvant det siste halmstrået av gullhåpet for oss, og brannspillerne feiret scoringen foran hjemmelagets fans, sier Kanarifansens talmann for sikkerhet og tribunekultur, Erling Stray, til Nettavisen.

                      TRAFF HODET: Mens Brann-spillerne jublet for Armann Björnssons 2-0-scoring, ble Jan Gunnar Solli truffet av en lighter fra tribunen.
                      Foto: TV 2

                      - Men jeg tror det samme hadde skjedd på en hvilken som helst annen stadion i Norge etter en så unødvendig provokasjon. Både på Ullevaal, Lerkendal, og Brann Stadion, mener Stray.
                      Jan Gunnar Solli og Armann Björnsson beklaget feiringen etter kampen.
                      - Det var klønete av oss å feire der borte. Sånn sett var nok denne episoden også vår feil, men jeg tror ikke Armann var helt klar over hva han gjorde da han løp bort til der Kanarifansen står. Jeg vil gjerne beklage til Kanarifansen, så kanskje de kan beklage tilbake også, sa Solli til Nettavisen.
                      - Beklager, Brann!
                      Erling Stray nøler ikke med å beklage Kanarifansens reaksjon.
                      - Det er bare å beklage. I fotballen er det mye følelser involvert, som av og til kan ta overhånd. Men som sagt, vi forsvarer overhodet ikke det som skjedde, og tar selvsagt sterk avstand fra slike episoder, sier han.
                      Brann har bestemt seg for å ikke klage hendelsen inn for Norges fotballforbund (NFF). Men fotballforbundet kan likevel komme til å straffe Lillestrøm for manglende sikkerhet på tribunen. Det blir avgjort etter et møte i ettermiddag.
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      http://www.fluefiskebloggen.no
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Terje Hauge dømmer VIF-LSK søn. 7. okt. kl. 20.00.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          RB


                          GA INFO: Kursleder Arve Rønning fra Blodstrupmoen Medical Equipment geleidet LSK-spillerne gjennom kurset. FOTO: KAJA ENGNESTANGEN

                          Hjerte-hjelp for LSK

                          ÅRÅSEN:
                          I dag fikk LSK-spillerne et oppfriskningskurs i hvordan de kan redde liv med hjerte- og lungeredning samt hjertemaskin.

                          Av Espen Solbakken
                          Publisert 01.10.2007 - 14:18 Oppdatert 01.10.2007 - 14:31

                          LSK-guttas livredningskurs

                          Kurset var planlagt for en stund siden, men ble veldig aktuelt gjennom Anders Rambekks hjerteproblemer i forbindelse med Brann-kampen søndag kveld.

                          – Anders har det bra og alle tester er ok så langt. Trolig blir han på sykehuset fram til tirsdag formiddag, slik at Ahus får gjennomført alle nødvendige tester. Han hadde en fin natt med normal rytme og puls, og alt ser veldig greit ut for Anders sin del, sa lege Bjørn Schultzen mandag ettermiddag.


                          – Veldig enkelt!
                          – Det er nødvendig at alle spillerne lærer seg dette, sa kollega Lars Bjune, før han introduserte fagpersonellet fra firmaet Blodstrupmoen Medical Equipment, som underviste LSK-spillerne etter mandagens trening.
                          – Dette finnes ikke farlig og er egentlig veldig enkelt. Vi bygger kompetanse rundt bruken av hjertestarteren slik at alle dere tør å starte hjerte- og lungeredning selv om dere kommer overfor en kritisk situasjon, sa Arve Rønning til spillerne.
                          – 30 komprimeringer midt på brystet og to blås, sa Arild Sundgot, som har vært en få spillere som har gjennomgått et kurs i LSK-regi tidligere.


                          – Veldig positivt
                          Først ute som prøvekaniner var Eirik Bertheussen og Simen Brenne, deretter fikk Bjørn Helge Riise og Marius Johnsen prøve livredning på en dukke i garderoben. Så fulgte de andre etter.
                          – Veldig positivt med en oppfriskning, jeg har ikke vært borti dette siden militæret, sa Brenne.

                          Kommentar

                          • A.Bilet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2005
                            • 808

                            #14


                            Oppdatering cupfinalebilletter

                            Sesongkort 08 gir ikke lenger cupfinalebillett. Her er siste oppdatering..

                            På bakgrunn av at vi de siste dager har fått et skred av nye personer som har tinget på sesongkort for 08 (noe som gir cupfinalebillett), ser vi nå at den totale kvote for sesongkortinnehavere som kan kjøpe cupfinalebillett er nådd. Det ikke minst grunnet at LSKs andel cupfinalebilletter ble redusert fra 8700 til 7300.

                            Dermed beklager vi om å måtte meddele at tilbudet fra og med mandag ettermiddag opphører.

                            Vi har også fått tilbakemeldinger i forhold til registrering på LSKZone. Dette er vi nødt til grunnet Norges Fotballforbunds reglemet om salg av billetter. Alle er derfor nødt til å registrere seg i LSKZone. Registrering og smser du mottar er gratis.

                            LSK.no kommer tilbake med mer informasjon rundt dette i dagene som kommer..
                            A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                            Twitter-bruker

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              #15
                              Foto Fotograf: UTSKREVET: Anders Rambekk er utskrevet fra sykehus og i god form. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                              Rambekk utskrevet og i fin form

                              LILLESTRØM:
                              Anders Rambekk ble skrevet ut fra Ahus i ettermiddag.
                              Av Per Kristian Torvik
                              Publisert 01.10.2007 - 14:00 Oppdatert 01.10.2007 - 16:52
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden



                              BILDESERIE

                              LSK – Brann 1-5 på Åråsen

                              Se bildene!



                              Les også

                              Ifølge LSKs lege Bjørn Schultzen er han i fin form.
                              – Vi har ikke funnet noe galt. Anders Rambekk har reist hjem til Sandefjord, blir der noen dager, og tar noen undersøkelser på sykehuset der.
                              – Hvilke undersøkelser er det?
                              – Vi kaller det er arbeids AKG og en 24 timers EKG-test. Jeg håper han kan trene lett torsdag.
                              – Når kan han eventuelt være tilbake i kamp for LSK?
                              – Det er få dager til kampen mot Vålerenga, så jeg vil ikke garantere at han er med der, sier Bjørn Schultzen.




                              kilde:http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2098154.ece
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                RB

                                Denne kultur-saken fra RB med referanser til cupfinalelåt mv. kan fortjene en plass i nyhetstråden:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Kampen mellom Lillestrøm 2 og Stabæk 2 endte 2-4

                                  http://www.nifs.no/idag.php

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    "Jukselaget" LSK ligger foran Lyn (Hint, hint Pål T.)

                                    http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=207895

                                    Stillingen i Fair Play-konkurransen etter 21 serierunder i Tippeligaen (poengsnitt i parentes):
                                    1. Rosenborg (8,11)
                                    2. Brann (7,84)
                                    3. Stabæk (7,81)
                                    4. Vålerenga (7,73)
                                    5. ODD Grenland (7,72)
                                    6. Start (7,71)
                                    7. Strømsgodset (7,67)
                                    8. Viking (7,62)
                                    9. Fredrikstad (7,61)
                                    10. Tromsø (7,59)
                                    11. Lillestrøm (7,58 ) 8)
                                    12. Sandefjord (7,53)
                                    13. Aalesund (7,52)
                                    14. Lyn (7,44)

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19


                                      I SAMME SPOR: Kasey Wehrman får ganske sikkert følge av Shane Stefanutto til FFK. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                                      Følger Wehrman til FFK

                                      ÅRÅSEN:

                                      Shane Stefanutto blir trolig gjenforent med landsmann og tidligere klubbkamerat Kasey Wehrman i Fredrikstad.
                                      Av Espen Solbakken Publisert 02.10.2007 - 07:31 Oppdatert 02.10.2007 - 07:33

                                      Shane Stefanutto forlater Lillestrøm etter sesongslutt og blir trolig gjenforent med landsmann og tidligere klubbkamerat Kasey Wehrman i Fredrikstad. Australieren forlater LSK som Bosman-spiller uten at Åråsen-klubben får fem øre for venstrebacken.

                                      Dermed har klubben to backer på vei vekk i sesongavslutningen. Høyreback Anders Rambekk er fra før klar for Odd Grenland.

                                      – Ingen fare, jeg er ikke ferdig i Lillestrøm ettersom vi har fire seriekamper og en cupfinale igjen i høst. Jeg har ikke skrevet under for noen ny klubb, men regner med at agenten min kommer opp med noe konkret snart, sier Shane Stefanutto.

                                      Og den klubben blir temmelig sikkert FFK.
                                      Snart klart

                                      Stefanutto avviser også selv at Viking skulle være aktuelt denne gang etter at en reell interesse var der fra Uwe Rösler i sommer. Dermed gjenstår Fredrikstad, som også har vært linket til Stefanutto tidligere i år, og det er mye som taler for at Wehrman og Stefanutto blir lagkompiser igjen i FFK.

                                      Etter det RB-sporten erfarer har Shanes samboer Tammy fått jobb i distriket, og paret har nettopp etablert seg i nytt hus i Rælingen. De har også datteren Stella som ennå ikke har fylt ett år.

                                      Fredrikstad som ny arbeidsgiver kan medføre at familien blir boende i området. Spilleren skal også være observert i plankebyen, og de som bestemmer noe i østfoldbyen skal ha uttalt seg positivt om backen.
                                      Godt alternativ

                                      – Jeg vil helst ha avklart dette raskt. Jeg hadde deadline overfor LSK mandag, og det er en spesiell dag. Om jeg skal peke på én nagativ faktor som gjorde det vanskeligere å fortsette her, så er det at LSK hentet Marius Johnsen. Jeg har hatt fire fine år her, så det er litt trist, innrømmet Stefanutto.

                                      – Blir det Fredrikstad nå?

                                      – Som sagt, ingen avtale er klar. Men klubben er et godt alternativ og de har ambisjoner om å være i toppen i Norge, sier Stefanutto.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        Stjørdalens Blad (ANB)

                                        – Unødvendig med førstehjelp til laget

                                        Lillestrøm (ANB):
                                        En sportslig redningsaksjon er unødvendig, mener Lillestrøm-spillerne. Men mandag fikk LSK-spillerne i alle fall et førstehjelpskurs for hjerte- og lungeredning.

                                        Av ESPEN SOLBAKKEN
                                        Publisert 02.10.2007 - 07:24 Oppdatert 02.10.2007 - 07:37

                                        – Nå gjelder det at vi ikke graver oss ned. Vi vet vi kan spille god fotball, men dessverre er det mye idioti som har ødelagt for oss i de siste kampene, inkludert mitt røde kort i forrige seriekamp. Fra tribuneplass hadde jeg en vond smak i munnen og skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne være med mot Brann, sa Bjørn Helge Riise til Romerikes Blad dagen etter
                                        1-5-tapet.

                                        Må stille diagnose
                                        – Men vi har vært nede før og kommet sterkt tilbake. Vi trenger ikke førstehjelp for å slå tilbake denne gangen heller, mente Riise etter mandagens kurs i livredning i LSK-garderoben.
                                        Uavhengig av Anders Rambekks helsetrøbbel i forbindelse med kampen søndag kveld, hadde LSK invitert et medisinsk firma for å skolere sine spillere og ledere i hjerte- og lungeredning samt bruk av hjertemaskin.
                                        – Veldig nyttig og bra tiltak av klubben. Jeg har ikke vært borti dette siden militæret, så det var bra med en oppfriskning, sa Simen Brenne.
                                        I likhet med Riise tror ikke østfoldingen det er noen vidunderkur for Lillestrøm i tida framover, kun hardt arbeid.
                                        – Først må en stille en diagnose for oss, fleiper Brenne.
                                        – Fotballfaglig må vi bli bedre foran begge målene. Selv om vi også må se bak de siste resultatene, finnes det ingen unnskyldninger. Brann var bedre enn oss, men jeg tror ikke vi skal endre for mye heller. Vi er nødt til å lære av alle baklengsmålene, mener Brenne etter 11 mål i mot på de siste tre seriekampene.

                                        Må lære
                                        Espen Søgård var kaptein for LSK-skuta søndag. I kjølvannet av Anders Rambekks lille illebefinnende søndag, fleipet Søgård mandag om kanskje flere av spillerne burde blitt lagt inn etter den svake innsatsen mot Brann.
                                        – En sånn seier som vi hadde i semifinalen mot Stabæk burde vært nok til å inspirere oss mer enn tilfellet var mot Brann. Vi er ikke så dårlige som vi viste da, men det er ingen unnskyldning for kun ett poeng på de fire siste kampene. Vi må lære av våre feil, sier Espen Søgård. (ANB)

                                        [Bygger dels på en RB-sak, men inneholder også noe nytt.]

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎