LSK anno 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    LSK anno 2008

    Overganger klare

    Forlater LSK : Rambekk,Stefanutto og sannsynligvis Moldskred.

    Kjøp LSK : Pedersen

    I løpet av denne sesongen har vi sett at vi er veldig sårbare ved skader og suspensjoner i laget vårt. Nå er det sikkert at to forsvarere forlater oss mens kun en har kommet inn. Det vil være logisk at vi da styrker disse posisjonene fram mot neste sesong. Jeg ønsker meg iallefall en venstreback og en høyreback til.

    Vi bør også la Dan Anton Johansen gå siden han på ingen måte er god nok for LSK.

    Eirik Bertheussen
    Steinar Pedersen
    Frode Kippe
    Pål Steffen Andresen
    Marius Johnsen
    - Høyreback
    - Venstreback
    - Kanskje en midtstopper

    En opptilmal midtbane består av Riise , Brenne og Kiko. Dette er en veldig god midtbane så jeg kan ikke se at vi trenger noen store forsterkninger her om ikke noen går i løpet av vinteren. Noe jeg tviler på.

    Likevel er det noen spillere som burde forsvinne. Spillere som ikke er gode nok for LSK. Viktor og Markus virker ikke overbevisende ut og jeg ser ikke hvorfor vi skal ha utlendinger som ikke er gode nok på laget vårt. Da er det bedre å ha nordmenn som ikke er gode nok. Dette betyr også at vi trenger forsterkninger på midtbanen. Squadplayers siden de 3 nevne og Søgård holder mål. Håper da på en eller to unge framtidshåp som kan gjøre noen innhopp.

    -Espen Søgård
    -Bjørn Helge Riise
    -Simen Brenne
    -Kiko
    -Ny ung midtbanespiller
    -Ny ung midtbanespiller

    Angrepet trenger vi også å kvitte oss med "daukjøtt". Essediri bør gå siden han på ingen måte beviser at han er noe å satse på i LSK. Det bør kanskje også være siste sesongen for Pål Strand selvom jeg ikke liker selv det jeg sier nå. Pål Strand har kun 4 fra start de to siste sesongene og LSK er ikke tjent med dette. Skader og alder begynner å ramme Supermann.

    Kunne ønske meg en hurtig venstre eller høyrekant. Kunne også tenke meg at vi brukte Gundersen mer.

    -Arild Sundgot
    -Olivier Occean
    -Magnus Myklebust
    -Tore Andreas Gundersen
    - Ny hurtig kantspiller

    I tillegg må vi hente andre keeper eller prøve å beholde Moldskred.

    Oppsummeringen blir da:

    Ut:
    -Stefanutto
    -Rambekk
    -Danton
    -Arnarsson
    -Kiesenebner
    -Strand
    -Essediri
    -Moldskred (?)
    -Husar

    Inn:
    -Pedersen
    -Ny venstreback
    -Ny høyreback
    -Kanskje ny midtstopper
    -Ny ung midtbanespiller
    -Enda en ny ung midtbanespiller
    -Ny hurtig kantspiller

    Et par spillere til må inn så klart om alle på UT listen forlater Åråsen men jeg tviler jo sterkt på at alle disse forsvinner. Dette er iallefall litt av mine tanker på hvordan vi skal tackle overgangsmarkedet og som dere skjønner tror jeg vi må være veldig aktive. Vi har endel spillere som ikke holder mål på dette nivået lenger og det at vi har utlendinger på benken som ikke er gode nok er ikke bra i det hele tatt.

    Hva er deres tanker og hvem kan for eksempel være spillere som forsterker LSK i 2008 sesongen? Og hvor mye kjeft får jeg fordi jeg vil selge/gi bort Supermann?:???: he he!
    Last edited by MedlemNR35; 01.10.2007, 15:37. Begrunnelse: Glemte Husar på ut listen
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 421

    #2
    Kieseneber har vel ikke fått bevist så mye så jeg velger å la tvilen komme han til gode. Resten du nevner er jeg helt enig i.

    Kommentar

    • Kopperud
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2006
      • 1697

      #3
      Opprinnelig skrevet av hthaug
      Kieseneber har vel ikke fått bevist så mye så jeg velger å la tvilen komme han til gode. Resten du nevner er jeg helt enig i.
      Enig, Kisen har ikke fått spilt så mye i år pga skader, så han gir jeg gjerne en sesong til å bevise at han er mann, samme med Arnarson, slitt med det samme som Kisen, han kan også få en sesong til av meg
      Last edited by Kopperud; 01.10.2007, 11:27.
      Ultras Felt C 2005x2015

      Lillestrøm & Bajen

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #4
        Jeg føler at vi trenger en spiss som Helstad/Nannskog. En bakroms-spiss som er rask. Syns Mykle er en sånn type, men han blir for lett og pinglete. Mens Sundgot og Occean er for store og tunge. Sundgot hadde ett par løpsdueller igår hvor jeg tror stopperne til brann kunne løpt fortere baklengs.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #5
          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
          Oppsummeringen blir da:

          Ut:
          -Stefanutto
          -Rambekk
          -Danton
          -Arnarsson
          -Kiesenebner
          -Strand
          -Essediri
          -Moldskred (?)

          Inn:
          -Pedersen
          -Ny venstreback
          -Ny høyreback
          -Kanskje ny midtstopper
          -Ny ung midtbanespiller
          -Enda en ny ung midtbanespiller
          -Ny hurtig kantspiller
          Kiesenebner og Arnarsson fortjener 2008-sesongen til å kunne bevise om de klare å holde seg friske og skadefrie mer enn 2 uker av gangen. Ellers er jeg enig i at vi kan kvitte oss med resten. Problemet er at salg av disse spillerne ikke vil generere særlig med kroner i kassa slik at nye spillerkjøp kan bli finansiert. Så vi kommer nok ikke til å kjøpe så mange spillere som skissert ovenfor her, med mindre eksterne investorer er interissert å bidra. Det vi absolutt bør ha før neste sesong er en anvendelig back som helst kan spille på begge sider, pluss en kantspiller og da helst venstre.

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1552

            #6
            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
            Ut:
            -Stefanutto
            -Rambekk
            -Danton
            -Arnarsson
            -Kiesenebner
            -Strand
            -Essediri
            -Moldskred (?)
            Jeg synes også et salg av Sundgot bør vurderes. I alle fall om vi er avhengige av å få inn noen millioner før vi går til nye innkjøp. De øvrige spillerne nevnt over (med mulig unntak av Kiesenebner) skal vi trolig være glade om vi får løst fra kontraktene og gitt bort gratis.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2886

              #7
              er dt helt sikkert at shane drar da?
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 487

                #8
                Ja, han har takket nei til ny kontrakt, og LSK har gitt opp å få han til å signere.

                Les VG.

                Kommentar

                • Ranakanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 487

                  #9
                  Savner forøvrig en skikkelig god spiss. Vi har gode spisser, men ikke kjempegode.

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #10
                    Jeg kan godt være enig at Markus og Viktor bør få litt mere tid på seg men litt av poenget mitt er at vi virkelig har en jobb foran oss før 2008 sesongen.

                    Vi trenger kanskje 3 forsvarere, iallefall 2.

                    Vi trenger en ny midtbanespiller. Jeg vet ikke situasjonen til Husar men han har vel ikke vært strålende for oss eller Hamkam.

                    Og vi trenger iallefall en ving til. Med Sundgot og Occean ser jeg midtspissrollen som godt bedekt.

                    I tillegg til dette trenger vi også en 2.keeper.

                    Håper laget for 2008 ser noe sånn som dette ut.

                    ---------------------------Otto Fredriksson------------------------------

                    --------Ny back------Kippe----------PSA-------------Johnsen--------

                    -------------------Riise----------Kiko----------Brenne-------------------

                    ----------------Myklebust-------Occean--------Ny ving-----------------

                    Benk:
                    -Ny keeper
                    -Perdersen
                    -Ny back/midtstopper
                    -Søgård
                    -Ny midtbanespiller
                    -Sundgot
                    -Gundersen

                    Vi trenger iallefall to reale forsterkninger. Men også forsterkninger i stallen samtidig som vi bør kvitte oss med endel som jeg har skrevet over. Jeg glemte Husar i farten men jeg tviler på at det gjør den helt store forskjellen.
                    Last edited by MedlemNR35; 01.10.2007, 15:54.

                    Kommentar

                    • sigurdsen
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 1818

                      #11
                      Ser meg enig i mye, men egentlig synes jeg ikke at O.O har noe på laget å gjøre. Han er for treig og får dårlig. Han er kun et oppspillspunkt/target man og har ikke bevist veldig mye denne sesongen til tross for 11 scoringer. Vi trenger en goalgetter, litt fart på kantene, en ledertype, og 3-4 forsterkinger i det bakreleddet inkludert ny reserve keeper, kunne også trengt en publikumsfavoritt som kan tulle litt og leke med publikum, eks. Emili Baron. Og vi kunne trengt en teknikker og en som kan tenke uforutsigbart i angrep for nå blir det for stillestående og labert. En ny Koren!
                      Nye forsterkninger jeg har lyst på:
                      -Hæstad ( hvis start rykker ned)
                      -Strømstad( Hvis start rykker ned)
                      -Morten Molskred
                      -Øyvind Storflor?
                      - Tore reginiussen

                      + et par forsvarere til, en goalgetter? og kanskje noen nye utendlanske talenter.
                      Syns også Tore Andreas bør få spille mer og Søgård ta over kapteinsbindet siden Kippe bare driter seg ut i forhold til laget ved mange utvisninger og gule kort, det ødelegger bare for laget.
                      Last edited by sigurdsen; 01.10.2007, 16:14. Begrunnelse: Tillegsopplysning:)

                      Kommentar

                      • Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                        Ser meg enig i mye, men egentlig synes jeg ikke at O.O har noe på laget å gjøre. Han er for treig og får dårlig. Han er kun et oppspillspunkt/target man og har ikke bevist veldig mye denne sesongen til tross for 11 scoringer.
                        ikke enig
                        11 scoringer fra en midtspiss som figurerer like mye som venstrekant er absolutt akseptabelt. Ingen optimal situasjon for OO som skal og bør bruke de enorme kreftene sine inne i boksen foran mål.

                        Kommentar

                        • kimmern
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 1173

                          #13
                          hent bjørkøy, sett han på h indreløper og flytt riise opp som ving og vips et problem er løst

                          Kommentar

                          • rulfi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 982

                            #14
                            Var vel VG som også nevnte noe om at LSK var etter Hoff fra lyn, han kan jo fint bedekke venstrekanten kanskje? Er vel der han spiller i Lyn.

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 964

                              #15
                              Vi burde beholde Occean men vi må ha en spiss som kan utforde plassen hans. Med dagens stall er Occean mer eller mindre sikker på å spille. Med litt konkuranse ville han bli mer skjerpet. Tror Molskred ville vært en spennende spiss. Målfarlig og rask, kan brukes som både ving og midtspiss.

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Rushfeldt har jo uttalt at Kiesenebner er den beste midtbanespillerne han har spilt med hvis jeg husker riktig. Så han bør bli en stund til.

                                Kjedelig at vi stort sett avgir spillere i Bosman, men vi er jo glad i å hente slike selv. Men jeg regner med at vi er avhengig av å drive butikk vi også for å finansiere nye kjøp.

                                Hvis vi kunne hentet inn et par forsvarsspillere og en rask driblesterk kantspiller med god innleggsfot (sikkert billig) så bør vi ha et bra utgangspunkt.

                                Brann fremstår som ett komplett lag som ungikk skader og karantener. Det er det som må til for at vi skal ta gull. Jeg har litt vanskeligheter med å se at vi skal ta igjen forspranget, men det er lang fra umulig. Får vi Riise ned på midtbanen og to hurtige vinger (Mykle pluss en til) så er det muligheter. Men vi bør også ha backup for vingene. Ellers så blir det Sundgot og OO sammen på topp litt for ofte.

                                Kommentar

                                • MedlemNR35
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 905

                                  #17
                                  Spillere jeg ser på som mulige forsterkninger for LSK :

                                  -Espen Ruud. Rykker kanskje ned med Odd Grenland. Har sagt nei til LSK før men det er lov å prøve igjen.

                                  -Birger Madsen. Trodde nesten det var vi som skulle hente han fra Skeid men når Sandefjord åker ned er det mulig vi burde hente han fra Sandefjord istedet.

                                  -Kristofer Hæstad eller Fredrik Strømstad. Rykker Start ned kan vi sitte på A i kortstokken med tanke på at begge er veldig glad i Tom Nordlie. Det vil nok koste flesk og vi vil få kamp om signaturene men lov å prøve seg.

                                  -Mattias Andersson. Skadet så og si hele sesongen i Godset. Hadde passet perfekt på vår venstrekant. Koster nok litt med om Godset rykker ned er sjansen helt klart tilstedet.

                                  -Joakim Austnes. RBK er vel ute etter han men vi kan gi dem kamp. En spiller som sannsynligvis hadde passet perfekt på Åråsen.

                                  -Espen Hoff. En kompis av en kompis av meg. Har snakket med Espen om muligheten for en tur til Åråsen og han benektet ikke. Det betyr at dette kan være mulig om vi hadde blitt enig med Lyn.


                                  Noen muligheter jeg har tenkt på iallefall. Alle disse hadde styrket LSK enten førstelag eller stall.

                                  Kommentar

                                  • lillestroom
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1020

                                    #18
                                    otto

                                    "Ny back" Kippe PSA Johnsen
                                    Søgård Kiko Brenne
                                    Riise Occean Myklebust

                                    Jeg ser heller for meg dette...Synes Søgård fortjener en plass på laget.

                                    Kommentar

                                    • MedlemNR35
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 905

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av lillestroom
                                      otto


                                      "Ny back" Kippe PSA Johnsen
                                      Søgård Kiko Brenne
                                      Riise Occean Myklebust


                                      Jeg ser heller for meg dette...Synes Søgård fortjener en plass på laget.
                                      Godt lag men er det bedre enn laget vi har i år?

                                      Det er vel så og si det samme laget som vi har i år og det laget har bevist at vi har et stykke igjen til vi kan kjempe med Brann om gullet. Greit nok at Nordlie får bedre tid på seg å sette systemet osv men jeg tror nok vi trenger litt mer kvalitet enkelte stedet. I sær i troppen.

                                      Det er når skadene og suspensjonene kommer vi viser at vi sliter litt. For eksempel hadde ikke Brann slitt så veldig som oss med den troppen de har.

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        #20
                                        Jeg mener vi primært trenger 2 spillere.

                                        A) Sjef.
                                        Vi trenger en type som kan være sjef utpå der og styre gutta, særlig når det butter imot. Mulig Kiesen er en slik kar eller kan bli det, det gjenstår å se.

                                        B) Uromoment.
                                        Vi trenger en som skape noe på egenhånd. En som er en offensiv trussel i seg selv. Dette vil okkupere motstanderens forsvar såpass at vårt vanlige offensive spill gir bedre effekt.

                                        I tillegg må Tom bruke vinteren til drilling av offensiv samhandling, for mye løping uten mål og mening samt "nesten situasjoner" sånn som det er i dag.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎