Kamptråd VIF-LSK 07.10.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Kamptråd VIF-LSK 07.10.07

    To dager før match mot VIF og det mangler kamptråd. Det sier sitt om hvor fokuset ligger her om dagen...

    Undertegnede ser helst dette laget, men anser det som utopisk:

    Påsan Meter'n Riise

    Johnsen Søgård Brenne

    Shane Kippe PSA Rambekk

    Otto

    Denne matchen blir krig og intet annet. Vi må være ærlige og satse på luftstyrke, innlegg og dødballer. Noter at samtlige på venstresiden faktisk har venstreben, noe som har vært mangelvare i år.

    Sundgot ryker ut fordi han rett og slett gjør Meter'n dårlig. Myklebust har vært for svak i år, og blir en lettvekter i denne typen oppgjør. Danton taper mot Rambekk grunnet luftstyrke.

    Resten gir seg selv.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    #2
    Otto
    Danton-PSA-Kippe-Marius
    Riise-Søgård-Brenne
    Myklebust-Occean-Påsan

    Myklebust under tvil, det ser ut til at han sliter med selvtilliten i det siste, og da blir spillet hans deretter. Synes Rambekk må benkes nå. Danton ikke rask, men råsterk, kompromissløs og god i lufta, tross høyden. Påsans dødballer og vingstyrke trekker ham inn på vingen (også det under tvil). Sundgot ut, jeg liker ikke den skeive 4-3-3 med ham og Occean på topp. Det funker ikke.

    Dette laget er et godt komponert lag, med ingen spillere ute av posisjon, og det bør kunne matche VIFs formsterke lag godt på Ullevål. Jeg tror på ett mål den ene eller den andre veien, som vanlig.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5096

      #3
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Noter at samtlige på venstresiden faktisk har venstreben, noe som har vært mangelvare i år.
      Jeg noterer meg også at de på høyresiden har høyrebein, og de i midten har "stake" som landslagsjefen kaller det.

      Forøvrig er jeg enig i store deler av laget ditt, men litt skeptisk til Johnsen som indreløper.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2886

        #4
        er redd for at vi taper denne kampen også. livredd!!
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #5
          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Jeg noterer meg også at de på høyresiden har høyrebein, og de i midten har "stake" som landslagsjefen kaller det.
          He-he. Det tenkte jeg faktisk ikke på. Men så er jeg ikke like oppdatert angående størrelsen på diverse batonger som enkelte i denne legendariske tråden.

          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Forøvrig er jeg enig i store deler av laget ditt, men litt skeptisk til Johnsen som indreløper.
          Det kan jeg være enig i. Men som jeg har sagt tidligere, så tror jeg han kan gjøre det bra der på sikt. Han er god på hodet, og en ledertype som passer på midten. Der blir han heller ikke avslørt på fart, som han kan bli på back eller ving. Skuddfoten er også god. Eneste minuset jeg ser er faktisk pasningsfoten.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            To dager før match mot VIF og det mangler kamptråd. Det sier sitt om hvor fokuset ligger her om dagen...
            Vi har vært mye mer opptatt av å diskutere Ole Ivars enn denne kampen. Noen mener jo at vi er mer opptatt av enga enn noe annet. Dette motbeviser det. Enga ser ut til å miste grepet.

            Dette er vel hva man kaller en sekspoengskamp.

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Hva er skadestatus om dagen? På Kanaripedia står Kiko oppført som kampklar, men den er vel ikke helt oppdatert...siden Johnsen står som skadet.

              Noen som har noe info om skaden til Kiko, og om han snart er klar igjen?

              Men regner vel med dette laget:

              --------------Otto------------
              Danton*---PSA--Kippe---Shane
              --Riise-----Søgård-----Brenne--
              --Magnus---Occean--Sundgot--

              *Danton er vel et reelt valg, hvis Rambekk fortsatt må ta det med ro. Kan jo være greit å ha pasningsfoten hans mot et solid søpla-forsvar.




              KimFL

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Dette er vel hva man kaller en sekspoengskamp.
                Absolutt. Vinner vi er vi 6 poeng foran enga, og et solid skritt nærmere en medalje. Taper vi er vi likt med enga, og avhengig av andre resultater risikerer vi at TIL, RBK og FFK også kommer så å si á poeng. Uhyre viktig kamp med andre ord.

                Kommentar

                • LSK-supp.
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 1023

                  #9
                  Vært ALTFOR lite fokus på denne matchen og frykter oppmøte som mot Lyn og at vi blir sunget ut for andre gang i år.

                  Hva matchen angår så er jo ikke formen akkurat god, så tipper 1-1.
                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                    Vært ALTFOR lite fokus på denne matchen og frykter oppmøte som mot Lyn og at vi blir sunget ut for andre gang i år.
                    Jepp. Det er selvsagt viktigere å diskutere hva en journalist har skrevet, hva Ingebrikt har sagt, hvor mange sanger Jan Teigen sang i fjor, hvor korrupte TV2 er, hvem som skal være artister i et øltelt om en måneds tid osv.

                    Jeg synes også det er litt pinlig at mange klager på nivået til eksterne folk fra VIF, Brann og Haugesund på forumet, når vi ikke holder stort høyere nivå.

                    Dette forumet er ikke bedre enn vi gjør det til selv, og etter skandalematchen mot Stabæk borte har det vært pinlig. Det virker som om kontroverser lokker frem de værste trollene her. Folk som normalt sysler med sitt ser ofte et snitt til å forsøple hovedforumet når det er høy temperatur. Fotball virker det omtrent umulig å diskutere om dagen. Jeg venter fortsatt med å slippe et (etter egen mening) genialt innlegg om LSKs mangel på offensiv rytme til hovedforumet har skjerpet seg.

                    On topic:
                    * Diskuter fotball igjen snart
                    * Gjør denne tråden sticky (som kamptråder pleier å være)
                    * Flytt helst debatten om supportere på Martins til tribunekultur
                    * Flytt gjerne dette innlegget til "Om kfl.no",
                    og ikke minst:
                    * Mobiliser til innsats mot trygdesnylterne på søndag!
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      Slutter meg til hvert ord fra BennyLem. På tide å fyre opp til denne matchen!

                      Er i utgangspunktet enig med trigz' førsteellever, eneste spørsmål er Shane eller Johnsen på backplass. Siden jeg er fan av Påsan på banen går jeg for Stefanutto da han tidligere har uttalt at han liker best å spille med Strand på venstresida, i tillegg som jeg synes Shane holder bredden bedre enn hans medtevler.

                      Johnsen som indreløper virker sågar spennende, men spørs om dette "eksperimentet" bør vente på seg all den tid vi har bedre alternativer. Vålerenga spiller ofte veldig "utførlig" og unøyaktig på midtbanen, og der vil en midtbane med Brenne, Søgård og Riise være beste "motgift", samt som Riise får utnytta løpskapasiteten sin best som indreløper. Innleggsfot er en hemsko for Occean i elleveren, men med nummer 6 på vingen får Occean være den spydspissen han kan være, samt som Påsan er en god kontringsspiller. Hvis vi har noen interesse av å få Strand i gang, synes jeg det er dårlig påfunn å benke han nå da han må få lov til å gjøre enkelte kamper litt under pari uten å bli satt ut av laget. Han bør får like mye tid til å prestere som alle andre, spesielt nå som skadene og karantenene kommer ballene på seg.

                      Det blir utrolig viktig å hindre at bydelslaget tar ledelsen tidlig og slippe den destruktive og defensive stilen der hensikten er å ødelegge mer enn å skape. De har jo egentlig ikke noe klart definert spillersystem, og de varierer ofte på spillere og formasjon og spillet blir sådan "basert" på spillergruppas styrker og svakheter. Ofte begynner angrepene ved Jepsens oppspill mot spissene, og der tror jeg vi har god kontroll og kalkylen deres feil. Dette blir en knokkelkamp der det er på tide å sette heroinvrakene på plass!

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        #12
                        Solid seier her og sesongen er reddet. Tap her og jeg kommer til å gnage på leggen i hele vinter. Skandalen når vi hadde VIF på besøk hjemme MÅ rettes opp. Her er det alle mann til ullevål. Minnene fra da vi spilte ut søpla etter alle kunstens regler våren 06 drømmer jeg fortsatt om - Korens talløse tuneller på Grindheim og følelsen av å eie tullevål -hoho.
                        .

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                          Vært ALTFOR lite fokus på denne matchen og frykter oppmøte som mot Lyn og at vi blir sunget ut for andre gang i år.
                          Var på Shopen og kjøpte fem billetter kl 11.45 i dag. Da sa Tony at det var solgt lite, under 600.billetter...

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            I følge RB, som pleier å ha rett lagoppstilling, blir dette laget i morgen, ref. nyhetstråden:
                            Laget mot Vålerenga (4-3-3): Otto Fredrikson – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Marius Johnsen – Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Simen Brenne – Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #15
                              Skuffende av Danton ikke får sjansen fra start. Rambekk var bortimot ræva mot brann og jeg snes Danton gjorde en god figur når han kom inn.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Skuffende at Occean og Sundgot spiller sammen på topp i en 4-3-3. Alle kampene som vi har spillt sånn sett under ett har vært meget skuffende.

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Skuffende av Danton ikke får sjansen fra start. Rambekk var bortimot ræva mot brann og jeg snes Danton gjorde en god figur når han kom inn.
                                  Sjefen er tilbake i forsvaret. Da hever Rambekk seg også. Han er bedre en Danton!

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    Skuffende at Occean og Sundgot spiller sammen på topp i en 4-3-3. Alle kampene som vi har spillt sånn sett under ett har vært meget skuffende.
                                    Mot Aalesund hjemme synes jeg at Occean og Sundgot spilte veldig godt sammen. Men i det store og hele er jeg enig, begge er best som midtspiss og burde ideelt slåss om den plassen.

                                    Kommentar

                                    • TorTor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 335

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                      Sjefen er tilbake i forsvaret. Da hever Rambekk seg også. Han er bedre en Danton!
                                      Dette sier meg at vi har et problem på høyrebacken. Flere synes Rambekk er for dårlig, og han holder Danton på benken....

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Synes Pål Strand burde få fornyet tillit til fordel for Sundgot eller Myklebust. Myklebust synes jeg stort sett har vært elendig siden han kom tilbake fra skade etter den gode perioden i vår, mens Sundgot og Occean er alt for ufarlige kantspillere. Nå er det vel mulig at vi satser på luftstyrke og dødball mot VIF, og da blir Sundgot stående, mens Myklebust går ut.

                                        Otto

                                        Rambekk - PSA - Kippe - Johnsen

                                        Riise - Søgård - Brenne

                                        Sundgot - Occean - Strand
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎