Karakterbok 22/07, VIF-LSK 7.10.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 22/07, VIF-LSK 7.10.07

    VIF-LSK 1-3
    1-1 Occean 23 min
    1-2 Sundgot 76 min
    1-3 Brenne 82 min
    Sjanser: 4-5
    Cornere: Tja. Var det ca. 3-6?

    Oppreisning, hevn etter hjemmetapet mot odelsguttene fra Toten, hektet av VIF i kampen om medaljer, meldte på oss selv i kampen om sølvmedaljene og spilte en god kamp, etter elendige første 20 minutter. Meget fornøyd karakterbok:

    Fredrikson 5 - Målet er hans feil, skal redde det skuddet selv om det er hardt og ok plassert. Boksa dårlig ut ved ett tilfelle, ellers solid.
    Rambekk 5 - Er feilplassert ved oppspillet før 0-1. Gjorde det enkelt med ballen, lå konservativt i press mot Zajic og gjorde smarte defensive valg. Glimrende sperre på Zajic ved Berres gode innlegg i første omgang. Ok kamp av det som fra neste år er Adecco-Anders.
    PSA 5 - Noen svake klareringer, og er klønete mot Zajic da denne ruller videre til Jepsen, som skyter i stanga. Resten av kampen trygg og solid. Viktig med farta hans bak der.
    Kippe 7 - Vanskelig å mene om han burde vært fortere oppi Thorvaldsson ved 0-1. Jeg mener nei, ettersom han da ville ha blottlagt rommet bak seg. Kanonsolid kamp av Frode, som etterhvert fikk stålkontroll på smågufne Thorvaldsson. Lagde knapt et eneste frispark.
    Johnsen 6 - Veldig, veldig solid kamp på backen. Aldri i vanskeligheter defensivt. Litt lite synlig offensivt i første omgang, melder seg på der i andre med mange gode, skrudde og ikke minst harde innlegg. Kjempelegg til Occean før 3-1. Shane har startet sin siste kamp for oss.
    BHR 6 - Nydelig innlegg til 1-1 fra trang posisjon. En av våre beste kampen sett under ett, men blir også vel omstendelig ved litt mange anledninger. Åndssvakt stor lunger på vår mann.
    Søgård 6 - Utrettelig løping, gode valg med ballen. Har vokst med ansvaret i høst og levert sin beste sesong for LSK. Kvelte Grindheim i andre omgang.
    BB BRENNE 7 - Høstformen har kommet. Vår viktigste, offensive spiller utover i kampen etter en litt ruskete start, og har endelig blitt svært synlig der han skal være det, dvs. sentralt fra 30 meter og inn. Gode initiativer og løp. Flott corner til 2-1; hardt, lavt og utoverskrudd. Startet og avsluttet kontringen som ga 3-1. En stjernescoring. Simen er en matchvinnertype.
    Myklebust 3 - Mangler selvtillit, og har senket blikket. Det er aldri godt nytt. Gikk seg vill med ballen i beina og valgte for vanskelige løsninger. Fikk ikke utnytta farta si konstruktivt, og kom sjelden i gode bakromsläger. Kan godt få en kamp på benken nå.
    Occean 6 - Flott scoring etter et smart løp (og elendig defensiv jobb av dos Santos). Nydelig assist til Brennes 3-1. Bevegelig og med nesa vendt rett vei, selvom mottaket hans sviktet ham ved minst to anledninger som kunne gitt store målsjanser. Dro seg fint fri tidlig i andre omgang, men elendig skudd. Kunne ha klart bedre derfra.
    Sundgot 6 - Ser at den sakesløse sportsredaksjonen Dagbladet har prestert å gi Arild 4 etter kampen i går, og det må være lov å spørre hva de har røyka. God oppspillsjobb, og ble denne gangen brukt riktig. Råsterk da han sliter seg løs fra to klamrende VIF-armer og stanger inn viktige 2-1. Best av spissene.

    ->Shane. Kort innhopp uten komplikasjoner. Før det så han at erstatteren gjorde en kanonjobb. Fredrikstad, liksom?!

    ->Påsan. Nok et kort innhopp da Myklebust var tom.

    Dommer: Terje Hauge 6 - Ballen skal ligge i ro når frisparkene tas, Hauge, og det er ikke lov å snike 20 meter heller. Myklebust muligens snytt for en straffe (hands) i første omgang. Ellers var Hauge roen selv, men litt hårsår da Johnsen fikk gult kort for munnbruk. Marius Johnsen? Munnbruk, liksom? Ta deg en bolle.

    Kanarifansen 7 - Dårlig oppmøte, men fin jobb av de som faktisk møtte opp. Ble sunget i senk de første tjue minuttene. Så utliknet vi, og etter pause eide KFL Ullevål stadion. Imidlertid kjedelig valg av sanger, syntes jeg.
    Last edited by trigz; 09.10.2007, 08:59. Begrunnelse: OK, jævler, jeg har sett kampen på video. Reduserer Arild litt, men ikke mye! MM også litt ned, var dessverre elendig.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Cornere: Tja. Var det ca. 3-6?
    Nei, 6-5 ifølge RB.

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      #3
      Som vanlig, veldig bra Trigz. Er dog uenig med to karakterer.

      Rambekk 3 - Spiller nok en gang en kamp langt under det jeg forventer, og har sett av han tidligere. Etter syv minutter slår han en tversoverpassning i eget forsvar i blinde, under press, som fort kunne gitt oss en enda tidligere kalddusj. Det er rett og slett noe fryktelig usikkert over han. Kan muligens krediteres for et utrolig billig, men akk så sjarmerende publikumsfriere etter kampen.

      Sundgot 4 - Jeg er enig med Dagbladet, gitt. Frem til målet var Sundgot rett og slett elendig. De som har fått med seg hva jeg har skrevet som Gilbert tidligere vet utmerket godt at eg er blant hans største tilhengere, men bunnivået hans er veldig lavt, og der var han i 79 minutter i går. Gilbert er en target-man. Målet står ikke 35 meter fra dødlinja, Arild, det står dødlinja. Bevegelsesmønsteret var... vel... det var ikke! Som jeg sa til en annen forumbruker underveis i kampen - Skal Sundgot score, så er det mer fordi ballen treffer han, en at han selv spiller så jævla bra. Heldigvis hadde jeg rett der...
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #4
        Enig i det meste, men mener Dagbladet er langt mer treffsikker overfor Sundgot enn deg. Syns også Occean snuste på 7.

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Shane har startet sin siste kamp for oss.
          Med tanke på hvor mange forsvarspillere som er 1 kamp unna en karantene tror jeg også du fort må spise i deg de ordene :P

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
            Målet står ikke 35 meter fra dødlinja, Arild, det står dødlinja.
            Det har jo minst like mye med hvor oppspillene kommer å gjøre. Sundgot måtte nødvendigvis flytte seg dit ballen datt ned. Absolutt ikke enig med deg her. Sundgot vant så godt som alt som kom ned fra oven og fordelte ballen godt med hodet, også. Bevegelsene hans mot etablert forsvar var nok ineffektive, men når har de vært noe annet? Sundgot er oppspillspunkt og cornervåpen, og lite mer. Han fungerte utmerket i går.

            Skal Sundgot score, så er det mer fordi ballen treffer han, en at han selv spiller så jævla bra. Heldigvis hadde jeg rett der...
            Da bør du se på reprisa av scoringa hans en gang til. Det er et stort stykke muskelarbeid av Arild å komme seg løs og score i den situasjonen.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1408

              #7
              Riise fortjener minst like god karakter som Brenne.

              Occean fortjener minst like god karakter som Sundgot.

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Det har jo minst like mye med hvor oppspillene kommer å gjøre. Sundgot måtte nødvendigvis flytte seg dit ballen datt ned. Absolutt ikke enig med deg her. Sundgot vant så godt som alt som kom ned fra oven og fordelte ballen godt med hodet, også. Bevegelsene hans mot etablert forsvar var nok ineffektive, men når har de vært noe annet? Sundgot er oppspillspunkt og cornervåpen, og lite mer. Han fungerte utmerket i går.
                Joda, greit at Sundgot vant dueller på midten. Kjempefint. Men, for det første så ville et eventuelt fravær av også dét gjort at gårsdagens karakter hadde vært 1 eller 2. Man må tross alt gjøre noe for å fortjene en firer også. For det andre. Når så duellene var vunnet, ballen spilt videre, ut på kanten og klar til å smelles inn i feltet... hvor var Arild da? Jo, 35 meter fra målet.

                Mener du at bevegelsene til Sundgot mot etablert forsvar alltid har vært ineffektive? Det er jo verken sånn at Sundgot er så jævla rask at det gjør noe, sånn at han kan smette forbi en og annen småfeit midstopper på kontringer, eller at et forsvar kan kalles ikke etablert bare fordi de slipper en mann. Alikevel har Arild putta gud-vet-hvor-mange-mål, så noe må han jo gjøre han jo gjøre riktig mot disse etablerte forsvarene...
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BD
                  Riise fortjener minst like god karakter som Brenne.

                  Occean fortjener minst like god karakter som Sundgot.
                  Veldig enig ang. Occean. Han har assist på målet til Brenne. Vakker heading til foten hans. Syntes du er litt slem mot BHR. Syntes han fortjener en 7'er. Han løper noe sinnsykt, er over alt, hele tiden.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Joda, greit at Sundgot vant dueller på midten. Kjempefint. Men, for det første så ville et eventuelt fravær av også dét gjort at gårsdagens karakter hadde vært 1 eller 2. Man må tross alt gjøre noe for å fortjene en firer også. For det andre. Når så duellene var vunnet, ballen spilt videre, ut på kanten og klar til å smelles inn i feltet... hvor var Arild da? Jo, 35 meter fra målet.
                    Sorry mann, men dette er urettferdig. Du veit like godt som meg at når Sundgot går ut for å stusse et oppspill, skal det være bevegelse rundt ham (indreløpere), og han vil trekke på seg en stopper, som skaper misbalanse i VIF-forsvaret, og etterlater seg et gap som kan fylles av herlige, gulkledde menn på løp fremover.

                    Hvis du krever at Sundgot skal sende ballen ut på ving, løpe etter, dempe ballen og slå innlegget selv har vi fått et litt vel høyt forventningsnivå. Det er Occean som i slike situasjoner primært skal støte på innlegg i boks, noe han gjorde ved mange anledninger i går.

                    Og jeg synes fortsatt Arild fortjener mer kred for måten han sendte oss i ledelsen på. Selv om jeg i en ideell verden fortsatt helst vil ha to dedikerte vinger og en midtspiss. Det funket nemlig bra i går.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Dommer: Terje Hauge 6 - Ballen skal ligge i ro når frisparkene tas, Hauge, og det er ikke lov å snike 20 meter heller.
                      Visst faen! Jeg irriterte meg grønn over det der! Det er greit å la dem ta et frispark 10-15 meter unna hvis vi hadde sparka bort ballen eller klovna oss på en annen måte, men det der var bare frekt! Ballen lå jo faen ikke i ro, og de meterne de stjal ga jo dem en kjempefordel. SVAK dømming i den situasjonen. den situasjonen har jo faen ikke blitt nevnt i det hele tatt i media, men du kan ta deg en lang faen på at alt helvete hadde brutt løs hvis vi hadde scora på samme måte.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Dommer: Terje Hauge 6 - Ballen skal ligge i ro når frisparkene tas, Hauge, og det er ikke lov å snike 20 meter heller. Myklebust muligens snytt for en straffe (hands) i første omgang. Ellers var Hauge roen selv, men litt hårsår da Johnsen fikk gult kort for munnbruk. Marius Johnsen? Munnbruk, liksom? Ta deg en bolle.
                        Ikke noe straffe der. Søpla hadde en lignende situasjon (hands der også), men like lite straffe det og. Det gule kortet fikk jeg ikke med meg (heller ikke noen av de store avisene, eller TV2 fikke med seg det), men positivt at ingen av de andre kort-samlerne fikk noe i går (Kippe og Riise). Ellers synes jeg Hauge dømte greit...for engangs skyld , selv om søpla fikk stjæle litt for mange meter på frisparket som førte til 1-0. Kanskje litt for mye frispark på dueller, som han kunne droppa å blåse på.


                        KimFL

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Visst faen! Jeg irriterte meg grønn over det der! Det er greit å la dem ta et frispark 10-15 meter unna hvis vi hadde sparka bort ballen eller klovna oss på en annen måte, men det der var bare frekt! Ballen lå jo faen ikke i ro, og de meterne de stjal ga jo dem en kjempefordel. SVAK dømming i den situasjonen. den situasjonen har jo faen ikke blitt nevnt i det hele tatt i media, men du kan ta deg en lang faen på at alt helvete hadde brutt løs hvis vi hadde scora på samme måte.
                          Fire "faen"? Fy faen, det var faen meg mye faen!
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Sundgot 7 - Ser at den sakesløse sportsredaksjonen Dagbladet har prestert å gi Arild 4 etter kampen i går, og det må være lov å spørre hva de har røyka. Fantastisk luftjobb og ble denne gangen brukt riktig. Råsterk da han sliter seg løs fra to klamrende VIF-armer og stanger inn viktige 2-1. Best av spissene.
                            Sannsynligvis så de feil av ham og Occean, eller sleit med å se forskjell på Arild og Ronny Johnsen. Hele kampreferatet i Blabla er et eneste langt oppkok av feil navn på feil plass.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • Superstefan
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 2180

                              #15
                              Årsbeste av Brenne.Hvor mange ganger dro han ikke av 2 mann i går?Nydlig og se på,kan for bli en av våre viktigste 2008.
                              Fotograf Kreativ Kanaris

                              KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Er enig i mesteparten av trigz´ karakterer, selv om jeg nok synes at Occean fortjener en 7er - det samme som Sundgot. Karakteren til Sundgot er jeg enig i: Målet hans var en meget sterk prestasjon. Synes også at Sundgot skaper ro med sitt spill, og er flink til å videredistribuere ballen.

                                Kommentar

                                • Rubinho
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2005
                                  • 1501

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Riise fortjener minst like god karakter som Brenne.

                                  Occean fortjener minst like god karakter som Sundgot.
                                  Og Mykle fortjenter desv minst av alle...

                                  Kommentar

                                  • bingolfs
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Apr 2006
                                    • 36

                                    #18
                                    Ble mye banning der, men poenget er godt. Hadde vi scoret et slikt mål er det ikke måte på hvor stor mangel på etikk, moral, fair play bla bla.. det hadde vært. Selvsagt hadde da LSK skaffet seg sin posisjon gjennom juks og fanteri faktisk i alle de noen og tredve årene i toppen av norsk fotball. Og LSK hadde aldri vært bra noensinne noen gang. Sukk! Er det bare meg som innbiller seg at det er uvanlig mange klansskaller blant journalistene

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Jeg synes det er rart at ingen journalister fikk med seg Sundgots forarbeid på scoringen, hvor han nektet motstanderen å komme opp ved å holde ham i trøya. Bare en dårlig kameravinkel på TV2 forhindret trolig en reprise av Sundgot-hetsen etter semifinalen.

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Hvis du krever at Sundgot skal sende ballen ut på ving, løpe etter, dempe ballen og slå innlegget selv har vi fått et litt vel høyt forventningsnivå. Det er Occean som i slike situasjoner primært skal støte på innlegg i boks, noe han gjorde ved mange anledninger i går.
                                        Det det var snakk om i går var at alle oppspill fra Otto eller forsvaret landet fem meter inn på engas banehalvdel. Der stod Sundgot og headet ned til Espen. Bra jobb, som fortjener ros. Men, så kommer problemet. Når ballen kommer til Espen, så bruker selvfølgelig han litt tid på å knote, før han får lagt ut til Simen eller Bjørn-Helge. De skal så føre ballen opp langs kanten før de legger inn. Jeg mener. Er det virkelig så mye å be om at Sundgot klarer å løpe de noen-og-tredve meterne i løpet av den tiden? Jeg mener; Det er snakk om to trekk før Simen eller Bjørn-Helge skal løpe like forbanna langt med ballen i beina. Syns ikke det er for mye forlangt.

                                        Jeg kan dog strekke meg til å unne Sundgot en femmer, pga prestasjonen der han scorte.
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎