Karakterbok 23/07, LSK-RBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7037

    Karakterbok 23/07, LSK-RBK

    Merkelig lite indre jubel etter første hjemmeseier over RBK siden 1999, både i går og i dag. Grunn? Dette var uten sammenlikning det dårligste RBK-laget jeg kan minnes å ha sett siden 1987. Egentlig er jeg mest skuffa over at vi ikke holdt nullen (hø, hø).

    Spøk til side, hypereffektivt av LSK i går tross en dårlig første omgang. Simen Brenne spiller som en gud nok en gang, Søgård har aldri vært bedre, og vi kan forbanne oss over at vi ikke traff denne målformen tidligere i høst.

    Otto 5 - Fomler med ballen etter corner i første omgang og gir Strand en gratismulighet, som han heldigvis brant. Langt fra patent da, men gjør opp for seg med en fin redning på Konés elendige straffe etter pause.
    Rambukk 7 - Årsbeste med himmel og havs margin for Anders, som fikk mye å stri med da RBK konsentrerte rubbel og bit nedover hans flanke før pause. Resolutte taklinger, gode avleveringer og fine offensive involveringer. Kjempebra!
    PSA 7 - Flott scoring. Brøyt foran til stadighet, og satte i gang overganger. Glimrende kamp av PSA, selv om gulkortet var litt unødvendig.
    Kippe 6 - Ikke kjapt nok oppi ved et par anledninger i første omgang, men stor blokkering da Koné nesten var aleine gjennom. Trygg og solid og uten de store utfordringene etter pause.
    Johnsen 4 - Klønete selvmål, flaks det var offside. Rundlurt på bakken av Koné ved tre-fire anledninger, og litt vel mye feilplassert, til tross for at RBK i større grad brukte vår høyreside som innfallsport. Bedre etter pause.
    Søgård 7 - Aldri vært bedre. Nydelig scoring, flott og smart løp da. Uflaks som skapte straffe, men glimrende andre omgang, da han mer enn de fleste kveler RBKs overgangsforsøk i starten. Også offensivt til stede, og har blitt langt bedre med ball. Flott kamp av Espen.
    Mouelhi 5 - Begynte uhyre svakt. Masse pasningsfeil før pause, ofte på etterskudd. Men spilte seg fint opp etter pause og kontrollerte midtfløyen med jernhånd da. Løp opp rommet Johnsen etterlot seg de gangene han ble overspilt etter pause.
    BB Brenne 9 - Du verden så god han er nå. Tre målgivende og ett mål sier det meste. Den skapende kraften vår i går. Herlig skrudd, hardt innlegg på bakre til PSA, verdensklassepasning til Søgård, flott avslutning i krysset og smart stikker til Myklebust. Jobber også knallhardt bakover. Outstanding.
    Riise 3 - Fikk til null og niks i går, og sinket oss med dårlige berøringer. Virket sliten.
    Sundgot 4 - Ikke i sin beste form, selv om han alltid er god på hodet. Kom seg ikke inn foran mål der han er farligst.
    Occean 5 - Gjorde drittjobben for Brenne før 3-1, og viste hvor sterk han er i den situasjonen. Fikk en fin mulighet før pause, men traff vel ikke skikkelig (?). Bevegelig og god, og la ned en voldsom innsats.

    ->Myklebust - Trengte et mål nå. Nydelig avslutning.
    ->Shane - Et par-tre minutter helt på slutten. Gårsdagens mann, dessverre.

    Kanarifansen 7 - Bra bra bra, men kanskje litt lite variasjon i perioder.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Merkelig at Riise alltid er mindre god etter landslagsopphold.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Opprinnelig skrevet av petter
      Merkelig at Riise alltid er mindre god etter landslagsopphold.
      Enig i det, men tror også det har noe med at han blir plassert på vingen. Han er mye bedre og blir mer involvert som indreløper.

      Kommentar

      • caLitri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 634

        #4
        Opprinnelig skrevet av petter
        Merkelig at Riise alltid er mindre god etter landslagsopphold.
        Riise trenger å komme seg ned på jorda igjen nå.....
        Gi alt, stå på LSK

        Kommentar

        • Stone
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2006
          • 225

          #5
          Opprinnelig skrevet av caLitri
          Riise trenger å komme seg ned på jorda igjen nå.....
          Er vel ikke det som er hovedproblemet?!
          Det er faktisk lov til å være sliten i kroppen etter en landslagssamling med påfølgende kamp.
          Er ikke bare han som sliter, kan vel ikke påstå at Helstad var så god for Brann heller.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3177

            #6
            Enig i (alle) karakterene. Noen tilleggsmerknader:

            Rambekk overraska veldig positivt i denne kampen, med bare to stygge pasningsfeil, en altfor svak framover, der Søgård var på et fint løp og ballen ikke hadde sjans til å nå fram, og en alvorlig ballmist bakover, som Rambekk løp opp igjen sjøl. Ellers nær prikkfri kamp.

            Både Otto og Kiko spilte seg klart opp utover i kampen, og var solide, særlig utover i andre omgang.

            Uten at jeg vil redusere Brennes karakter og Banens Beste-vurdering vil jeg likevel nevne at han den første halvtimen flere ganger gjorde sin "vanlige" feil med å sette fart framover med ballen, gå for lenge med den før han sendte videre, og dermed miste ballen så vidt inne på motstanderens banehalvdel og skape farlige kontringer mot.

            Johnsen skuffa meg stort sammenliknet med det vi har sett i de siste kampene, og burde kanskje vært bytta ut (eller fram) med Shane tidligere.

            At Pål Steffen nå er ute mot Start uroer meg. Den bortekampen var før disse tre siste seriekampene den jeg var mest bekymra for (selv om, eller kanskje også fordi, Start rota seg bort i Skien i går) på forhånd. Nordlie må nå velge Anders eller Marius som ny makker for Frode. Hvis han velger Anders, som jeg ville anbefale ut fra gårsdagens oppvisning, må han bruke Shane på venstre back og enten Danton (hvis skadefri), Espen eller i verste fall Marius på høyre. Ingen av disse løsningene er ideelle.

            I tillegg til å juble over første (og hvilken, RBKs største tap i år) seier over RBK i serien på Åråsen siden 1999 gleder jeg meg også stort over at en "talentløs" sliter som Espen stadig blir bedre teknisk og taktisk, og at han endelig begynner å få uttelling også som avslutter. På de relativt få treningene jeg har sett i år (siden Nordlie ikke kjører lørdagstreninger) har Espen vært av de ivrigste og beste når Fjøra har hatt avslutningstrening med spissene og midtbanespillerne. (Også mot bydelslaget hadde Espen tre gode skuddforsøk fra rundt sekstenmeteren, som alle dessverre ble blokkert.)

            gilbert

            Kommentar

            • Messias
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 624

              #7
              nok engang bra oppsummert trigz. er stort sett enig i alt.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3361

                #8
                Stort sett enig.

                MJ spilte etter min mening til en 5'er. Med unntak av de få gangene han ble lurt hadde han fin kontroll på venstresiden vår.

                Godt å se Rambekk få betalt. Synes han har hatt en formstigning utover høsten uten at karakterene hans har hevet seg nevneverdig. I går var han god, og ikke minst taklingskåt. Skulle vært spennende å hørt han i en samtale med en idrettpsykolog etter finalen, og se tilbake på denne sesongen.

                Kiko kunne godt få en 6'er. Greit nok at han ikke har kontroll i førsteomgang, men i andre er han stor. Med tanke på at det er første kamp tilbake etter skade, så var han meget bra.

                Kanarifansen fikk vel litt godt betalt. Selv ville jeg nok ha gitt oss 5-6. Med tanke på at det var RBK som ble utspilt etter noter i går, så var vi litt stille. Det var en del pauser, og det ble litt mye sha-la-la etter min mening.
                Last edited by MortenA; 22.10.2007, 11:27. Begrunnelse: Tillegg for KFL-karakter
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Merkelig lite indre jubel etter første hjemmeseier over RBK siden 1999, både i går og i dag. Grunn?
                  Veit ikke, kanskje 5 timers frysing i billettkø har noe med saken å gjøre?
                  Uansett: Jippi og Hipphurra! Deilig å knuse den gamle erkefienden!!

                  Bra karakterbok igjen, stort sett enig. Minus:

                  Otto 5 - Fomler med ballen etter corner i første omgang og gir Strand en gratismulighet, som han heldigvis brant. Langt fra patent da,men gjør opp seg med en fin redning på Konés elendige straffe etter pause.
                  Otto hadde kanskje to fomlinger i førsteomgang, men i andreomgang var han stødig som bare det og redda straffe også. Fortjener en 6'er.
                  Riise 3 - Fikk til null og niks i går, og sinket oss med dårlige berøringer. Virket sliten.
                  Helt enig i at Riise var uvanlig tafatt i går. En av grunnene tror jeg er at han har funnet seg til rette i en indreløper-rolle nå og dermed er litt malplassert på vingen. Allikevel fikk han til mer enn null og niks, husker minst to ålreite innlegg fra høyresida etter å ha rundet motspiller. Derfor fortjener han minst 4.

                  Og når Mykle i tillegg kan ha funnet formen igjen så har vi litt av et luksusproblem på midtbane/angrep nå..

                  Kommentar

                  • erlando
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 858

                    #10
                    Savnet veldig at Riise viste evne til å gå "back to basic" da ting ikke ville seg for ham. Han rota bort ballen gang på gang fordi han skulle gjøre ting så avansert hele tida. Etter den tredje tekniske feilen er det på tide å tenke at "ok, nå gjør jeg det enkelt de neste ti minuttene"...

                    BHR pleier å ha 1-2 tekniske feil av den nesten ubegripelige sorten i løpet av en kamp, men gårsdagen var ekstrem. Første omgangen var nede på en syltynn toer i min karakterbok. Han tok seg betraktelig opp som indreløper, men det finnes bedre måter å protestere mot å måtte spille ving på, Bjørn Helge...
                    Ja til pause i pausen!

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #11
                      Jeg vil også skryte av Rambukk i går. Årsbeste uten tvil!
                      Så jo at gutten var tent på måten han gestikulerte til oss før matchen.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12
                        PSA var rå i går. Til tider er han en spillende stopper og setter i gang angrep som Hoftun i sine praktdager. Er på landslaget i løpet av 2008.

                        Brenne var veldig god, men synes 9 er i meste laget.

                        Rambo med årsbeste.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Synes Rambekk var hakket vassere enn resten av forsvarsrekka igår, og fortjener etter min mening en 8er, minst. Han var satan meg vanvittig bra igår, og hadde ikke en eneste defensiv feil. En haug med gode taklinger, bryter så kantspillern hans ikke får satt fart, samt ekstremt stødige taklinger også inni egen boks. Jeg ble enormt imponert over han igår.

                          Stort sett enig i det meste, synes nok du er noe snill med Simen Brenne, til tross for at han gjør det meget bra i en del avgjørende situasjoner som fører til mål. Det skal tas i betraktning at RBK forsvaret var totalt på bærtur ved 2-1, 3-1 og 4-1. Jeg er jævlig skuffa over Bjørn Helge, og synes du gir han en snill treer. Han ga mange farlige overganger i mot, spesielt i første. Elendige pasningsvalg, elendige forsøk og langt dårligere arbeidsmoral. Jeg kjøper ikke at han er sliten, jeg tror suksessen har gått til hodet på ham. Dessverre.

                          Opprinnelig skrevet av Vicarious
                          Og når Mykle i tillegg kan ha funnet formen igjen så har vi litt av et luksusproblem på midtbane/angrep nå..
                          Jeg tror ikke Mykle "har funnet formen igjen". Jeg tror rett og slett han er en joker-type som egner seg til innhopp. Når han starter kampene møter han friske og opplagte spillere som klarer å følge han eller i værste fall konstruere et greit frispark uten å få kort. Når han kommer inn i matchen er han mye piggere og en langt større trussel. Jeg tror vi burde fortsette å benytte oss av han som joker.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • fotball_marthe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1069

                            #14
                            Brenne var god i de siste 70 minutta av kampen. Han spilte ikke så bra de første 20 minutta syns jeg. Ville gitt han 7 eller 8, klarer ikke helt bestemme meg.
                            PSA gjør en kanonmatch! Utrolig kjipt at han er ute i neste kamp!
                            Forresten, var det riktig idømt kort? For meg så det ikke sånn ut, men jeg hakke så mye peiling på hvor grensa går..
                            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                            Kommentar

                            • caLitri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 634

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                              Brenne var god i de siste 70 minutta av kampen. Han spilte ikke så bra de første 20 minutta syns jeg. Ville gitt han 7 eller 8, klarer ikke helt bestemme meg.
                              PSA gjør en kanonmatch! Utrolig kjipt at han er ute i neste kamp!
                              Forresten, var det riktig idømt kort? For meg så det ikke sånn ut, men jeg hakke så mye peiling på hvor grensa går..
                              Brenne var outstanding. 3 målgivende. 1 mål. kan vi forvente noe som helst mer? hva skal til for å komme opp på en 9er da? dobbel hattrick?
                              Gi alt, stå på LSK

                              Kommentar

                              • Niern
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jan 2007
                                • 73

                                #16
                                Syns ikke MJ fortjener mer enn 3 i går. Var både klønete og langsom når han fikk ballen, og ble lurt veldig enkelt et par ganger av Kone på kanten. Minus også for selvmålet, selv om han var veldig dekket på dette tidspunktet.

                                Håper han hever seg betraktelig før neste match mot gamleklubben. Selv har jeg virkelig trua på gutten.
                                "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

                                Kommentar

                                • fotball_marthe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1069

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av caLitri
                                  Brenne var outstanding. 3 målgivende. 1 mål. kan vi forvente noe som helst mer? hva skal til for å komme opp på en 9er da? dobbel hattrick?
                                  For å komme opp på 9 (evt 10) må han jo være jevnt bra over, i hele kampen. Jeg syns ikke han var no særlig de første 20 minutta..
                                  Dessuten er det ikke alle som tenker likt når det kommer til karkatersetting. Og det var bare min mening.
                                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                                    For å komme opp på 9 (evt 10) må han jo være jevnt bra over, i hele kampen. Jeg syns ikke han var no særlig de første 20 minutta..
                                    Dessuten er det ikke alle som tenker likt når det kommer til karkatersetting. Og det var bare min mening.
                                    Litt av en argumentasjon dette. Om Messi står stille de første tyve minuttene og så gjør tre maradona-mål i de siste 70, fortjener har da ikke en 9er på børsen? Brenne hadde 1 mål og tre målgivende i går. Det taler for seg selv.

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                                      For å komme opp på 9 (evt 10) må han jo være jevnt bra over, i hele kampen. Jeg syns ikke han var no særlig de første 20 minutta..
                                      Dessuten er det ikke alle som tenker likt når det kommer til karkatersetting. Og det var bare min mening.
                                      Opprinnelig skrevet av Niern
                                      Syns ikke MJ fortjener mer enn 3 i går. Var både klønete og langsom når han fikk ballen, og ble lurt veldig enkelt et par ganger av Kone på kanten. Minus også for selvmålet, selv om han var veldig dekket på dette tidspunktet.
                                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                      Litt av en argumentasjon dette. Om Messi står stille de første tyve minuttene og så gjør tre maradona-mål i de siste 70, fortjener har da ikke en 9er på børsen? Brenne hadde 1 mål og tre målgivende i går. Det taler for seg selv.
                                      Til min store glede ser jeg at Brenne endelig får lønn som fortjent, kanske litt mer enn fortjent. Det jeg imidlertid lurer på, er hva Niern mener om spørsmålet

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7037

                                        #20
                                        Himmel og hav. Brennes involveringer vant jo på egen hånd kampen for oss! HAN HADDE TRE MÅLGIVENDE (hvorav en pasning i verdensklasse, og et strålende frisparkinnlegg av en kvalitet vi ikke akkurat har vært bortskjemte med etter at Påsan ble gammel og treig) OG EN SCORING, og vi vant 4-1!

                                        Kom ikke og gi meg noe visvas om at han var "litt dårlig de første tjue minuttene". Sludder!
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎