Tetteys grisetakling på Brenne

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    #21
    Problemet er å "bevise" feilaktige avgjørelser, når det sitter slike folk som semb og fullt forsvarer rbk sin andre straffe. Semb mente faktisk at rbk burde hatt 4 straffer i denne kampen! Og det det sprørs vel om ikke Semb representerer NFF sine holdninger ganske bra.

    (Semb mente også at RBK skulle hatt straffe når Kone setter knotta i leggen på Otto)

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Blir slikt presentert kan man nok ikke la være å reagere gjennom dommeroppsett mm. Folk som hevder at alt er tilfeldig og at ting jevner seg ut over tid er mer naive enn de selv har godt av.
      Hva mener du egentlig ?

      At NøFF prøver å styre f.eks hvem som blir seriemester ved å velge "rette" dommere til de ulike kampene ? At en del av avtalen mellom BrannTV og NøFF var at Brann skulle bli seriemester ?
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        #23
        Et godt bevis lagt fram av trådstarter.

        Jeg bare ler når jeg tenker på hva som hadde skjedd om det var Frode Kippe som tacklet her.

        Jeg vil tippe direkte rødt kort.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #24
          Tacklinga er en soleklar søknad om gult, på grensa til rødt kort, det er det ingen tvil om. Mannen i sort har også tilnærmet vip-plass og er nesten helt oppe i situasjonen. Så at han ikke åpner kortstokken sin i denne situasjonen er nærmest uforståelig, især med tanke på hvor han la lista for hva som er straffespark litt senere i kampen.

          Dommerstanden varierer i sine prestasjoner, noen oftere under bunnlinja enn andre. Og at TV2 velger ut hvilke situasjoner de hauser opp og ikke, det er da en dårlig gjemt hemmelighet at de er ute etter høyest mulig tilskuertall. Noe de får hver gang Sportsklubben har utmerket seg negativt. Vi har et dårlig stempel fra mange år tilbake, og med både JÅF og Tom i klubben samtidig blir det ikke færre kameraer rettet mot oss...

          Utbruddene til Pål Tanga og Cola-Bevern får stå for deres personlige regning, jeg tror det har mindre med tv2 sin media strategi å gjøre.

          Når alt dette er sagt synes jeg det er rimelig drøyt å påstå at TV2 og NFF sammen har bestemt at Brann skulle vinne serien i år. Dette er isåfall konspirasjonsteorier på høyde med JFK og area51...! Vi får heller konsentrere oss om å støtte laget, se framover og så kan de paranoide bak de syv fjell grue seg til neste sesong. For historien har en lei tendens til å gjenta seg, og som kjent rykka Brann ned året etter forrige seriegull.

          Og til sist, som Hamburg & Kanari sa:
          Ta fotballen vekk fra Bergen og tilbake til et nøytralt medium, NRK.
          Støttes! Få fotballen hjem der den hører hjemme, nemlig i stua til Arne på NRK!
          Last edited by holmiz; 23.10.2007, 12:20. Begrunnelse: mangla noen setninger, litt rettskriving osv. altså det vanlige
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • morrari
            Medlem
            Hoffnarr
            • Nov 2006
            • 58

            #25
            Er vel ikke vits i å dra fram dette nå... Kan spares til neste gang mediene har "feeding frenzy" på Åråsen etter en takling av Frode.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #26
              Opprinnelig skrevet av mooph
              Hva mener du egentlig ?

              At NøFF prøver å styre f.eks hvem som blir seriemester ved å velge "rette" dommere til de ulike kampene ? At en del av avtalen mellom BrannTV og NøFF var at Brann skulle bli seriemester ?
              Nå må du bremse litt. Det er greit at anti-paranoia patruljen er på tokt, men det blir vel litt paranoid i seg selv å tillegge meg de uttalelsene.

              Alt jeg sier er at hvis man skal hevde at man blir forskjellsbehandlet så må man bevise det med faktiske data. Holder ikke med en video av en enkeltsituasjon. Personlig mener jeg at dommerne generelt dømmer litt hardere overfor LSK på grunn av alt maset i år, samt at Øvrebø gjennomgående er for snill mot RBK. Ved å lage statistikk av det vil slike forskjeller komme frem. Hvis en dommer statistisk sett blåser mer mot eller for et lag så er NFF nødt til å affære, enten ved å be dommerne innskjerpe praksis eller ved å la være å sette opp dommeren til de aktuelle kampene. Slike forskjelle rer selvfølgelig ikke noe resultat av en sammensvergelse, men av dommerens subjektive og tildels ubevisste oppfatning av hvordan lagene spiller. Kall det gjerne sympatier.

              Kommentar

              • UFM1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 2008

                #27
                Tror dommern glemte kortstokken i garderoben
                Lillestrøm

                Kommentar

                • rodeo
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 109

                  #28
                  fy f***!! Det der er rett og slett en grisestygg takling!! Tettey er ikke i nærheten av ballen, og ser ikke ut som han er ute etter å ta ballen heller..

                  Øvrebø står maks 2meter unna, men klarer fortsatt ikke å dra frem det gule kortet en gang. Kjenner jeg blir mektig provosert.

                  Hvis man ser på reprisen, så ser man Brenne trekker til seg beina, hvis han ikke hadde gjort det kunne det blitt stygt.


                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Nå må du bremse litt. Det er greit at anti-paranoia patruljen er på tokt, men det blir vel litt paranoid i seg selv å tillegge meg de uttalelsene.
                    He, he - tok i litt ekstra med hensikt. Det første innlegget ditt var en smule diffust, det siste var derimot klart som dagen.

                    Det at dommere får sympatier og ubevisst muligens favoriserer enkelte er fullt muilig og forståelig. Det burde imidlertid bli likt for alle i og med at ulike dommerne favoriserer ulikt.
                    Jeg vet egentlig ikke hvor lurt det hadde vært og kjøre "klubbfordelt" statistikk på dommere. Sikkert interessant, men kanskje ikke noe som allmenheten har godt av å bli informert om.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av chrissp
                      Herregud for en pinlig gjeng av sutrekopper som er på dette forumet.

                      Her vinner vi 4-1 og så henger man seg faen meg opp i en takling og går videre med den sedvanlige paranoide bullshit-snakket.

                      Vil tro at den dagen alt går i LSKs favør, så vil hele deres fotballverden raseres.
                      Regelrett pisspreik. Jeg nekter å akseptere at ikke slike taklinger straffes. Det var heldig for oss og for Simen at han ikke ble alvorlig skadet, men i situasjoner som det der hvor Tettey tydelig stempler med knottene er det et minimum av gult kort, på grensa til rødt. Dette handler overhodet ikke om sutring, men om å forsvare egne spillere. Aldri i verden om jeg aksepterer at motstandern takler våre spillere som svin selv om vi vinner kampen 4-1, det gjør ikke risikoen noe mindre. Heller tvert imot.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • woody
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 374

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                        Ja, for vi vet alle at hvis vi bare sender inn en video så får Tettey straff. Det eneste vi oppnår er å styrke "sutreimaget" vårt. Jeg klarer å styre min begeistring for det.
                        Her snakker vi om FORBRYTELSE OG STRAFF, Raskolnikov !
                        woody

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎