Reservedrakter

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • elfer
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Jul 2007
    • 7

    Reservedrakter

    LSK hadde som kjent røde reservedrakter gjennom 70-, 80- og store deler av 90-tallet. Såvidt jeg husker var vi de første som stilte med helsorte drakter en gang på midten 90-tallet, noe som var banebrytende den gang. Skremmende kule var de også. Siden den gang har som kjent halve Eliteserien fulgt etter, og selv om det er tøft med sorte drakter, så har det etter min mening mistet litt av piffen når alle har kastet seg på bølgen.

    Årets offisielle reservedrakter har iflg. hjemmesiden vært sort trøye, hvit bukse og sorte strømper (selv synes jeg de sorte Diadora-draktene med gule draktnummer ikke er i nærheten av å være like kule som de sorte Adidas-draktene med hvite nummer, men det får stå for min regning). Når vi imidlertid presterer å stille i den (mildt sagt) ufyselige kombinasjonen gul-hvit-gul borte mot både Odd og RBK, så begynner jeg å klø meg i hodet og tenke at vi må da klare å komme opp med noe bedre enn som så. Vel sier internasjonale regler at lag ikke kan ha samme farge på noen enkelt draktdel, og at vi dermed ikke kan stille i helsort mot en rekke lag, men gul-hvit-gul???!!! Burde ikke LSK heller gå tilbake til røde bortedrakter, evt. andre kombinasjoner, eller enda bedre: to ulike sett med reservedrakter?

    Synspunkter?
    Last edited by elfer; 25.10.2007, 20:31.
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Nei takk til rødt!
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #3
      Ja takk til svarte.

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        #4
        Enig i at de svarte bortedraktene er å foretrekke, men trådstarter har et poeng i forhold til å blande hjemme- og bortedrakta. I min verden er det en forkastelig ting å gjøre, og kan kun løses ved å gjøre på samme måte som i resten av Europa - nemlig at vi har tre sett med drakter. Så kanskje en helrød tredjedrakt?

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Jeg har mange gode minner med den røde bortedrakta. Synes vi "alltid" vant når vi spilte i den.

          Kommentar

          • Ted Nugent
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 851

            #6
            Min drømmereservedrakt: Røde drakter med grønne vertikale striper. Liker fargekombinasjnen rød og grønn. Juventus hadde en fin bortedrakt i denne fargekombinasjonen for noen år siden.

            Kommentar

            • Aspecho
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Dec 2006
              • 163

              #7
              Ja takk til rosa drakt!

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #8
                Opprinnelig skrevet av Aspecho
                Ja takk til rosa drakt!
                Nei!
                Rosa bør være forbeholdt fremtidens kult-keepere. Dette er arven etter Heinz. Forøvrig er Otto bedre enn Heinzy, men han er altfor streit og profesjonell til å aksle denne fargen. Jeg elsker deg Otto, men du er nok litt for grå.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  #9
                  1. Gul
                  2. Svart
                  3. Hvit
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • elfer
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Jul 2007
                    • 7

                    #10
                    Enig i at de svarte bortedraktene er å foretrekke, men trådstarter har et poeng i forhold til å blande hjemme- og bortedrakta. I min verden er det en forkastelig ting å gjøre, og kan kun løses ved å gjøre på samme måte som i resten av Europa - nemlig at vi har tre sett med drakter. Så kanskje en helrød tredjedrakt?
                    Nettopp. Jeg har ingen spesiell stor forkjærlighet for rødt, selv om det nærmest er historisk forankret som reservefargene til LSK (i alle fall for de av oss som er født før LSK rykket opp til øverste serienivå). Poenget er å ha et helgodt alternativ i de tilfellene der man ikke kan bruke helsort (eller helhvitt, eller helrødt, eller whatever). Selv klarer jeg f.eks. ikke å identifisere meg så veldig med et LSK i sort-hvit-sort, og ser man på de store klubbene i Europa har jo de også etter hvert fått en tradisjon for å ha roterende 2.- og 3.-drakter.

                    Vi får se hvordan det ser ut på søndag. Det viktigste er uansett at vi vinner.

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av elfer
                      Vi får se hvordan det ser ut på søndag. Det viktigste er uansett at vi vinner.
                      På søndag trenger vi ikke å frykte blanding av hjemme- og bortedrakta, da Starts klubbfarger medfører at vi stiller med reservedrakter både på over- og underdel.

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Seb.R
                        1. Gul
                        2. Svart
                        3. Hvit
                        Hvilka draktar kommer inn på systeeemet? Gul, svart och hvit, gul svart och hvit!
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • Robin-lsk
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 1341

                          #13
                          jeg synes ikke vi skal ha rød. svart og limegrønn striper er kulest
                          UFC JUNIORS

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Robin-lsk
                            jeg synes ikke vi skal ha rød. svart og limegrønn striper er kulest

                            Du kan da ikke seriøst mene at refleksvestene vi brukte ifjor var kule?
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • UFM1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 2008

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Du kan da ikke seriøst mene at refleksvestene vi brukte ifjor var kule?

                              synes det var ganske fet grønnfarge, men vi er gule å svarte ikke gule og grønne, så jeg synes vi burde ha svart bortedrakt som kan ødlegges av nordealogoen. og gul hjemmedrakt som også kan ødlegges av nordealogoen. gul hjemmedrakt med svarte shortser
                              svart bortedrakt med hvite shotser, hadde vel sett teit ut med gule shortser? synes i allefall hvite shortser er kult
                              Lillestrøm

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎