"Etter sangmøte" tråden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    #61
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Fordel: Nei

    Men: Man må kunne diskutere sangene man har/ikke har selvom et sangmøte har kommet fram til noen sanger man bør prøve ut
    De er diskutert ferdig, helt utrolig at du gikk glipp av det.
    Vi kom frem til disse fordi de skulle prøves ut, går det ikke SÅ kan man begynne å forandre på dem eller justere de så de blir bedre.

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #62
      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Opprinnelig skrevet av iL
      Opprinnelig skrevet av Tony
      Melodi: "Arne Erlandsen-melodien"

      ” å Lillestrøm, klapp klapp
      Ofrer alt for Lillestrøm, klapp klapp
      Ingen hobby ingen drøm, klapp klapp
      Vi er ekte Lillestrøm”
      Jeg vet at vi brukte melodien først, men blir ikke dette jævla likt slik som søpla synger den?
      Tror den hadde vært bedre uten klapping, og at man heller hadde "dratt" ut litt på slutten av hver linje...
      Nei den hadde ikke vært det. Dessuten ble disse sangene ferdig diskutert på sangmøtet som dere ikke kom på.
      åja, så vi får ikke lov å si vår mening da eller?

      steng tråden. CocaJerry har talt.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #63
        Coccajerry skrev:

        De er diskutert ferdig, helt utrolig at du gikk glipp av det.
        Vi kom frem til disse fordi de skulle prøves ut, går det ikke SÅ kan man begynne å forandre på dem eller justere de så de blir bedre.
        Ja,det er riktig

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #64
          :arrow:

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #65
            Denne tråden handler jo om sangene vi kom fram til. Har du andre sanger, eller andre forslag til de sangene vi har diskutert, så tar man det på sang tråden.
            Denne tråden er bare for kommentarer til det vi har gjort

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #66
              Opprinnelig skrevet av Tony
              Denne tråden handler jo om sangene vi kom fram til. Har du andre sanger, eller andre forslag til de sangene vi har diskutert, så tar man det på sang tråden.
              Denne tråden er bare for kommentarer til det vi har gjort
              Denne tråden var for å komme med ett referat fra møtet.
              Kom vi fram til at disse melodiene og tekstene skulle vi statse på? eller kom vi frem til at dette er melodier som vi skal satse på og at teksten var noe vi kunne finne på underveis?

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #67
                Det var litt sånn delt mellom de som var der blant de forskjellige tekstene. Men er mye vi helt klart kan prøve til søndag

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Det var litt sånn delt mellom de som var der blant de forskjellige tekstene. Men er mye vi helt klart kan prøve til søndag
                  Delt? alle var enige om at de sangene skulle vi satse på, du også. Blandt de sangene vi ikke valgte å satse på var det mange som var delt.

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #69
                    Stemmer det ja

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Melodi: "Arne Erlandsen-melodien"

                      ” å Lillestrøm, klapp klapp
                      Ofrer alt for Lillestrøm, klapp klapp
                      Ingen hobby ingen drøm, klapp klapp
                      Vi er ekte Lillestrøm”
                      Jeg vet at vi brukte melodien først, men blir ikke dette jævla likt slik som søpla synger den?
                      Tror den hadde vært bedre uten klapping, og at man heller hadde "dratt" ut litt på slutten av hver linje...
                      Nei den hadde ikke vært det. Dessuten ble disse sangene ferdig diskutert på sangmøtet som dere ikke kom på.
                      åja, så vi får ikke lov å si vår mening da eller?

                      steng tråden. CocaJerry har talt.
                      Det er vel det vi har sangtråden til, det burde du vite.
                      Joda, alle kan selvfølgelig si sin mening, men å dikte om på sangene eller forandre på den nå blir for drøyt. Det kunne man gjordt i sangtråden i hele vinter og vår, for alle sangene har stått der, eller på sangmøtet.

                      Du starter med å fortelle meg/oss at vi skal oppføre oss, etterpå sier du ""steng tråden. CocaJerry har talt"". Jo jeg tar av litt inni mellom, men jeg tar imot ganske mye piss også da.
                      Mener du at vi skal gjøre om på sangene som ble plukket ut av "sangtråden" og diskutert på møtet som var, fordi at du og en annen (gjerne 10 til) har brukt tilsammen ca 2 minutter på sangforslag i vinter sier det? Hvem er det som tror de er noe da? ja selvfølgelig, CocaJerry som har lagd 350 sangforslag, som må etterlyse kritikk på forslagene som kommer inn fordi så få gidder å bry seg. Joda, dette gjør jeg egentlig bare fordi jeg liker å krangle og fordi jeg tror jeg er noe.

                      Kommentar

                      • Torstein
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jan 2005
                        • 18

                        #71
                        Jeg ser at det er valgt sang til Stoffe. Sangen er fin, den, men jeg synes allikevel at den jeg skrev i sin tid her på forumet, var bedre. Jeg tillater meg derfor å begrunne dette litt, men om man velger å beholde "dagens versjon", har jeg ingen problemer med det.

                        Slik går "dagens versjon"

                        Se på vår back se på Anderson,
                        han er sterk han er god Christoffer Anderson.
                        Tenk at han speller for Lillestrøm,
                        Christoffer Andersson.

                        ...og slik var den jeg foreslo:

                        Superback, Christoffer Andersson,
                        han har fart, takler hardt, Christoffer Andersson.
                        Kanarifansen vi elsker sånn,
                        Stoffe Andersson

                        Linje 1: Sier noe ikke bare om at han er back, men også at han er en meget spesiell back (superback). Knytter også linjene til andre spillere på laget (Supermann).

                        Linje 2: "Han har fart, takler hardt" sier mer om backkvaliteter enn "Han er sterk, han er god". Dessuten blir det et rim i linja (fart/ hardt) som gjør linja mer sangbar.

                        Linje 3: "Kanarifansen vi elsker sånn" kan ha en dobbel betydning - kan vise både til linja over (vi elsker at han har fart og takler hardt), men kan også vise til siste linje (spilleren). Dessuten rimer nå tredje og fjerde linje, mens "Lillestrøm" ikke rimer med "Andersson"

                        Linje 4: Denne må bli "Stoffe Andersson" for å få det til å stemme med antall takter i denne linja. Vi får da også med kallenavnet. Det er uansett enkelt å rette selv i "dagens versjon".

                        Og nok en gang: Jeg har ingen problemer med å synge for full hals på den utgaven som er valgt.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                          Du starter med å fortelle meg/oss at vi skal oppføre oss, etterpå sier du ""steng tråden. CocaJerry har talt"". Jo jeg tar av litt inni mellom, men jeg tar imot ganske mye piss også da.
                          Mener du at vi skal gjøre om på sangene som ble plukket ut av "sangtråden" og diskutert på møtet som var, fordi at du og en annen (gjerne 10 til) har brukt tilsammen ca 2 minutter på sangforslag i vinter sier det? Hvem er det som tror de er noe da? ja selvfølgelig, CocaJerry som har lagd 350 sangforslag, som må etterlyse kritikk på forslagene som kommer inn fordi så få gidder å bry seg. Joda, dette gjør jeg egentlig bare fordi jeg liker å krangle og fordi jeg tror jeg er noe.
                          Du er noe innihampen lett å gire opp også da.
                          Glemte en smiley der, det var seff ikke sååå veldig alvorlig ment

                          Mener du virkelig at det er bare de som jobber masse (les du) med sanger og tekster som bare får lov å si sin mening?

                          Og til min kommentar om tekstene; kan ikke si jeg har lest i sangtråden om teksten til arne erlandsen sangen.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Torstein
                            Kanarifansen vi elsker sånn,
                            Akkurat den setningen høres bare ut som at man elsker seg selv noe så inderlig.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av iL

                              Du er noe innihampen lett å gire opp også da.
                              Glemte en smiley der, det var seff ikke sååå veldig alvorlig ment

                              Mener du virkelig at det er bare de som jobber masse (les du) med sanger og tekster som bare får lov å si sin mening?

                              Og til min kommentar om tekstene; kan ikke si jeg har lest i sangtråden om teksten til arne erlandsen sangen.

                              Opprinnelig skrevet av Dette skreiv jeg sist
                              : Joda, alle kan selvfølgelig si sin mening, men å dikte om på sangene eller forandre på den nå blir for drøyt. Det kunne man gjordt i sangtråden i hele vinter og vår, for alle sangene har stått der, eller på sangmøtet.

                              Opprinnelig skrevet av Dette skreiv jeg sist
                              Du starter med å fortelle meg/oss at vi skal oppføre oss, etterpå sier du ""steng tråden. CocaJerry har talt"".
                              Med eller uten smiley så prøvde du ikke akkurat å være høflig så det kan du bare glemme.

                              I tilfelle du ikke fikk det med deg denne gangen heller,`NEI det er ikke bare de som driver med masse sanger (les meg) :lol: som har noe å si på sanger, men på disse sangene som er ferdige så er det ikke noe mere forandringer før de har blitt testa ut. Hvis du virkelig ville forandre på disse så hadde du vært mye mer i sangtråden og du hadde sikkert stillt opp på sangmøtet også.

                              Kommentar

                              • CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Torstein
                                Jeg ser at det er valgt sang til Stoffe. Sangen er fin, den, men jeg synes allikevel at den jeg skrev i sin tid her på forumet, var bedre. Jeg tillater meg derfor å begrunne dette litt, men om man velger å beholde "dagens versjon", har jeg ingen problemer med det.

                                Slik går "dagens versjon"

                                Se på vår back se på Anderson,
                                han er sterk han er god Christoffer Anderson.
                                Tenk at han speller for Lillestrøm,
                                Christoffer Andersson.

                                ...og slik var den jeg foreslo:

                                Superback, Christoffer Andersson,
                                han har fart, takler hardt, Christoffer Andersson.
                                Kanarifansen vi elsker sånn,
                                Stoffe Andersson

                                Linje 1: Sier noe ikke bare om at han er back, men også at han er en meget spesiell back (superback). Knytter også linjene til andre spillere på laget (Supermann).

                                Linje 2: "Han har fart, takler hardt" sier mer om backkvaliteter enn "Han er sterk, han er god". Dessuten blir det et rim i linja (fart/ hardt) som gjør linja mer sangbar.

                                Linje 3: "Kanarifansen vi elsker sånn" kan ha en dobbel betydning - kan vise både til linja over (vi elsker at han har fart og takler hardt), men kan også vise til siste linje (spilleren). Dessuten rimer nå tredje og fjerde linje, mens "Lillestrøm" ikke rimer med "Andersson"

                                Linje 4: Denne må bli "Stoffe Andersson" for å få det til å stemme med antall takter i denne linja. Vi får da også med kallenavnet. Det er uansett enkelt å rette selv i "dagens versjon".

                                Og nok en gang: Jeg har ingen problemer med å synge for full hals på den utgaven som er valgt.
                                Jeg var enig med deg på møtet som var at vi heller burde syngi "stoffe".
                                Synd jeg ble nedstemt på sangmøtet.

                                Kommentar

                                • Vegar Hjermundrud
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 423

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                  Jeg var enig med deg på møtet som var at vi heller burde syngi "stoffe".
                                  Synd jeg ble nedstemt på sangmøtet.
                                  Tror et tostavelsesord vil presse seg fram fordi det er enklere å synge. Tiden vil vise.
                                  Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                    Med eller uten smiley så prøvde du ikke akkurat å være høflig så det kan du bare glemme.
                                    Høflig? haha, nå må jeg nesten le.
                                    Kanskje på tide å gå litt inn i seg selv? Hvem er det som fyrer med haubitzer hver gang man prater til deg? Du misforstår jo alt og alle, og tror alle er i mot deg.
                                    Net-etiquette har du tydeligvis aldrig hørt om.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #78
                                      Tråden stengt grunnet alt annet enn hva man skal diskutere på de siste sidene!

                                      Kommentar

                                      Working...