Bør hovedkampene flyttes fra søndag til lørdag?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugla
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 1718

    #41
    Opprinnelig skrevet av blue
    Litt fakta som kan sette saken i perspektiv:

    I Norge bor det 4.728' mennesker. Forrige sesong hadde Tippeligaen 10473 tilskuere i snitt. Det utgjør 2,215 promille av befolkningen.

    I England bor det 50.714' mennesker. Forrige sesong hadde Premier League 34459 tilskuere i snitt. Det utgjør 0,679 promille av befolkningen.
    Hvor ofte er en seriekamp i Norge utsolgt???

    Du måtte evt. ha tatt med de 2-3 øverste divisjonene... se på tilskuertallet i Adecco og 2 .div...I motsetning til Norge så er det ikke bare den øverste serien som trekker folk... Tallene du bruker danner et feilaktig bilde av fotballbesøket...
    Homer Simpson.



    www.ultrassarp.no

    Kommentar

    • Vegar Hjermundrud
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 423

      #42
      Opprinnelig skrevet av blue
      Godt poeng. Jeg tror fedrene i England tar med seg barna på kamp mens mor shopper. En trend det tar tid å snu.
      Ting har endret seg. Med prisene som gjelder i PL tror jeg ikke fedre tar med seg barn i veldig stor grad på kamp lenger. Kanskje vanligere lenger ned i divisjonene. Såvidt jeg husker fra artikler i "Four-Four-Two" og spesielt "When Saturday Comes", er de engelske supporterorganisasjonene mer bekymret for at gjennomsnittsalderen blant publikum øker. Et kjøpekraftig publikum i førtiåra(!) befolker tribunene og generasjoner av unge mennesker får ikke tribuneopplevelsen inn som en del av kulturen lenger.
      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        #43
        Opprinnelig skrevet av Fugla
        Hvor ofte er en seriekamp i Norge utsolgt???

        Du måtte evt. ha tatt med de 2-3 øverste divisjonene... se på tilskuertallet i Adecco og 2 .div...I motsetning til Norge så er det ikke bare den øverste serien som trekker folk... Tallene du bruker danner et feilaktig bilde av fotballbesøket...
        Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hele innlegget mitt, ville du sett at jeg tar høyde for at det er flere besøkende lenger ned i divisjonene i England og Tyskland. Hadde jeg hatt tallene for Adecco, ville jeg tatt med de to øverste divisjonene, som hadde gitt et riktigere bilde.

        Dessuten er billettene tre ganger så dyre i England, så det er kanskje ikke så rart at det går flere folk på kamp i Norge.
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #44
          Opprinnelig skrevet av blue
          Dessuten er billettene tre ganger så dyre i England, så det er kanskje ikke så rart at det går flere folk på kamp i Norge.
          Du gjør en god jobb her med innlegg og justeringer Blue.

          Man kan selvsagt legge en haug andre faktorer i sekken som teller for eller mot at tippeligaen er godt besøkt kontra andre land. Disse er stort sett uavhengig av kampdag:

          - Tippeligaen er billig.
          - Nordmenn har bedre råd en engelskmenn (relativ kostnad lavere, "minus for tippeligaen" kontra England).
          + Nordmenn bor distribuert, vrient med tilgang til stadioner, spesielt nedover i divisjonene.
          + Nordmenn er opptatt av (personlig) friluftsliv i større grad enn øldrikkende og pølseknaskende engelskmenn og tyskere.
          + Tippeligaen er relativt sett dårlig.

          Summa summarum mener jeg tippeligaen er godt besøkt ut i fra befolkningsgrunnlag og en rekke vesentlige faktorer.

          Angående kampdag:

          - Mange Nordmenn eier (eller har tilgang til) fritidsbolig. Tror snittet ligger høyest i Europa. Dette rammer lørdagskamper mye i Norge.
          - Nordmenn lever i et samfunn hvor staten bestemmer når du skal handle. Dette medfører at søndager har mindre konkurranse fra handling enn lørdager.

          Tidligere eksperimenter har vist negative resultater for lørdag. Jeg tror også det rammer oss på Åråsen spesielt hardt. Skal kamper går lørdag må det være stormatchene.
          Last edited by BennyLem; 02.12.2007, 20:07.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2121

            #45
            Ingenting er som å være fyllesjuk på søndager og kose seg med fotball.... Men skjønner godt at spillerne vil bytte kampdag, slik at de kan løpe ned på Mosquito/Syfilis når de er ferdige med kampene...
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • Bollapinnsvin
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Oct 2007
              • 11

              #46
              SØNDAG!!!!!! Det er perfekt!

              Som så mange andre sier, skjer det "for mye" fra før på lørdager. Og hva i alle dager skal man finne på på en søndag om det ikke er fotballkamper å gå på!?!??!?!

              Nei, JA til søndagskamper

              Kommentar

              • UFM1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 2008

                #47
                oi, nå er det en bra ting med lørdag å søndag å en dum ting med lørdag å søndag

                bra med lørdag: da kan man dra på lange borteturer, og det er ikke skole dagen etter
                dårlig med lørdag: det er en ''familiedag'' spesielt på kvelden
                bra med søndag: det er ikke en ''familiedag'' slik som lørdag
                dårlig med søndag: skole dagen etter så da blir det ikke noen lange borteturer.

                så: JA TIL HOVEDKAMPER PÅ LØRDAG!!
                Lillestrøm

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎