Hvilken strategi har klubben når det gjelder nye spillere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

    Hvilken strategi har klubben når det gjelder nye spillere?

    Mener fjøra sa engang at vi skal kjøpe unge norske spillere som gjerne er på ungdomslandslaget. Og en periode funket det. Men hva skjer nå?
    Pedersen, Midtun Lie og nå prates det om Riseth. Kan ikke si jeg liker den utviklingen

    Invicta

    Ingen er større en klubben
  • Rathsmeister
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 561

    #2
    Opprinnelig skrevet av Erling Stray
    Mener fjøra sa engang at vi skal kjøpe unge norske spillere som gjerne er på ungdomslandslaget. Og en periode funket det. Men hva skjer nå?
    Pedersen, Midtun Lie og nå prates det om Riseth. Kan ikke si jeg liker den utviklingen
    Tviler på at det er en ny strategi. Er nok bare snakk om å utnytte de mulighetene som finnes.

    De 3 du har nevnt kom(mer) vel alle "gratis" til klubben, og er følgelig ikke kjøpt....

    Det er liten tvil om at LSK trenger mer bredde i stallen. Å skaffe seg denne bredden utelukkende ved kjøp av unge norske spillere kommer til å koste mer enn det smaker. Særlig med tanke på den enorme prisstigningen på norske spillere bare det siste året....
    Last edited by Rathsmeister; 10.12.2007, 01:13.
    Mvh
    Martin Raths

    Kommentar

    • hennern
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2006
      • 157

      #3
      Og vil si at om doffen ikke går til LSK så tror jeg det kan være positivt på mange måter siden Start skal ha oppimot 15 millioner for fyren. Hvor mye gav vi ikke for en slovener, som faktisk HAR klart å spille seg inn på laget til en engelsk championship klubb? Jeg syntes vi har brukt noen millioner for mye på spillerkjøp innad i norge de siste to sesongene

      Occean 8 mill
      Johnsen 7-8 mill
      Brenne 7 mill

      Og da vi i 2001 ordna oss Clayton Zane som lett toppa skoringslista vær kamp! Samme med Islendingene våre: Helguson, Gylfi, Dadason osv og ikke minst becksetter Anderson. Alle disse sistnevnte gutta dro fra oss med en større vinst en hva de kom til klubben for

      Nei Per Berg! vi MÅ ikke finne spillerne våre i samme liga som oss.
      Hilsen Henrik
      det er helt for jævelig

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        #4
        Virker som om klubben har mista gangsynet på overgangsmarkedet. Samtidig ser vi at Viking er særdeles aktive og vel må kunne betegnes som vinnere så langt, så da har vi noe av forklaringen. Riseth er faktisk den beste signeringa siden TN kom til klubben, og det sier litt...

        Når det er sagt må folk snart slutte å mase om Clayton Zane - han var en lottopremie, og tanken på den flokken med spillere som har dukket opp som lån/krisekjøp/tilbudsvare i løpet av Erlandsens tid får en sånn innkjøpsstrategi til å virke hjernedød. GLEM CLAYTON ZANE!

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          Ah, den klassiske hønseflokken derivert fra én fjær. Jeg synes dere er altfor hissige på grøten her, spesielt synes jeg reka er drøy i sin påstand om at vi har mistet gangsynet på overgangsmarkedet. Har Fjøra sviktet på overgangsmarkedet ennå? Nei, det har han ikke. Alt pratet om Hæstad kan fort vise seg å være tåkeleggingstaktikk i forhold til andre mål han ikke vil noen skal vite om. Det skjer sjelden til aldri at Fjørtoft erklærer interesse eller bekrefter samtaler med spillere(jeg kunne gravd frem direkte sitater på dette om jeg besatt innsatsvilje), og alt han har sagt om Hæstad tyder på at det er noe lurt på gang ingen av oss i det hele tatt hadde funnet på. Dette lure er ganske sikkert ikke Vidar Riseth, som for øvrig ville vært en massiv forsterkning for stallen vår(se for dere grindheim\andresen mot Espen/Riseth, det blir tårer) ettersom han er både en vinnertype og en ekstrem potet, og alderen driter jeg på med to ord: Roar Strand. Det samme gjelder for Steinar Pedersen, og kritikken mot alderen hans. Vår eldste spiller i fjor var vel Anders Rambekk(sorry danton, jeg aner ikke hvor gammel du er, dessuten kommer du fra tulleland. Påsan spilte ikke nok), og det er helt åpenbart at vi har tapt seriegull i det nye årtusenet pga manglende rutine. Å hente inn en rutinert back som for lengst har vist at han holder høyt tippeliganivå, kjenner treneren og spillestilen, er derfor åpenbart en god idé.
          Det er helt greit at vi har lyst på ungfoler med spreke og potente legger, men alle motorveiene i verden hjelper ikke om man ikke har noen skilt ved avkjørselene å orientere seg etter. Uansett er det ikke bare å si at vi skal ha ungt og godt, det må finnes først. Og for å digregere(vær så god, mitt bidrag til verbnorge), Jon Midtun Lie er ikke gammel. Han er 26 år, akkurat det samme som Simen Brenne var da han kom. Han ble vel omtalt som en spennende spiller med stort potensial. Artig, det der. Jeg er helt sikker på at om vi finner den rette spilleren, med i kfl-modus politisk korrekt alder, kommer vi til å gjøre vårt ytterste for å få tak i ham. Alle bør ha fått med seg hva jeg mener om viktigheten av egen talentproduksjon(man er da West Ham-mann), og jeg ville vel heller fokusert på hva vi gjør på det området enn på hvor ”dårlige” vi liksom har vært på overgangsmarkedet så langt. Jeg håper og tror jeg vet at det skjer riktige ting i klubben på dette feltet, og synes en debatt rundt dette hadde vøri vel så relevant som hva denne er.

          En bruker kommenterer at vi ikke har fått tilbake mye for det vi har brukt på de tre store norske kjøpene våre. Jeg er ikke enig. Occean har mer en rettferdiggjort sin sum nå, med over 20 mål på to sesonger som udiskutabelt akseptabel gevinst(dette tror jeg ikke vi trenger snakke om engang etter årets sesong). Brenne viste visst på høsten at han er den spilleren vi trodde vi kjøpte(jeg har altså ikke vært i Norge siden 1 sept, og har ikke sett noe i høst), og jeg gleder meg stort til neste år når han har fått mer Norlie og Lillestrøm inn i blodomløpet. Hva Marius Johnsen angår var han 2,5 mill for dyr, men på sikt kommer også han til å vise seg som den klassespilleren han absolutt er.

          Det påstås også at vi er sneversynte og ikke ser nok mot utlandet. Hæ? Ursäkta, men hentet vi ikke inn en spiller som hadde ry for å være Østerrikes beste midtbanespiller for bare seks måneder siden? Greit nok at ingen har sett ham ennå, men det er strengt tatt ikke noens feil. Jeg er helt overbevist om at vi har et nettverk få klubber i Norge kan matche, og at vi har bedre oversikt enn folk flest tror over spillermarkedet.

          Å trekke frem Zane og islendingene er totalt urettferdig. Som reka(?) sa, Zane var fem rette med jackpot. Islendingene? Ingen av dem, med unntak av Indy, hadde mer enn en god sesong for oss. Dere må huske på at vi lever i en helt annen verden nå, hvor vi plutselig har verdens beste liga(fakta faen) infrastrukturmessig og en pengegalopp som er ute av syne for lengst. Marked som det Island var på nittitallet er fullstendig støvsugd, og det gjelder for de fleste andre land også. Det finnes ingen ny Robert Koren som ikke allerede er plukket o pp, det var vel intet mindre enn griseflaks at vi i det hele tatt fikk tak i ham i utgangspunktet. Det er så mye penger i fotballen, både her og utenlands, at ALLE er på utkikk etter det neste røverkjøpet. Da skal det mye til at akkurat LSK skal få tak i dem. Alt i alt vil jeg vel bare mane til ro og tillit, Jan Åge har alt dratt fjører ut av ermet ingen ante fargen på, og jeg er overbevist om at det er tilfelle nå også. Jeg vet at det er dritkjedelig om dagen med for mye ski og for lite fotball, men nå er det tross alt over fire måneder igjen til vinduet lukkes(er litt usikker på dette, korriger meg gjerne), og det er ingen grunn til panikk. Ja, det er brillefint med røverkjøp, men hvis det var enkelt og skaffe slike ville alle gjort det, og dermed ville vi bare omtalt dem som kjøp. Ord betyr ting av en grunn. Realisme er nøkkelordet her, og så langt har vi handlet knallgod dekning på venstresida(anvendelighet kombinert med hurtighet og innsats er fordømt pussig undervurdert), en solid og tydelig sosialt positiv andrekeeper, og en rutinert høyreback som fort kan bidra til å løfte PSA opp på landslagsnivå gjennom den tryggheten det unektelig gir å ha en så pålitelig spiller ved siden av seg.

          Hva doffen angår er jeg mot å bruke 15 mill på ham, selv om jeg nok tror regnestykket går opp gjennom økt medieprofil og evt. senere salg. Når det er sagt, om han er mer fristet av å danne firemannsmidtbane i Jippo IF(skal de spille 4-6-0??) er det bare å slå seg løs, hvis han har så dårlig dømmekraft vil jeg ikke ha ham uansett.

          Hvem faen var det som sa at jeg ikke kan være saklig?
          Last edited by Torolf; 10.12.2007, 10:30.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            AAAAH!!!! Herregud! Jeg glemte Runar! Unnskyld, både til dere som opplevde nytelsen, og til Runar sjøl. Argumentet er imidlertid like gyldig.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              #7
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Har Fjøra sviktet på overgangsmarkedet ennå? Nei, det har han ikke. Alt pratet om Hæstad kan fort vise seg å være tåkeleggingstaktikk i forhold til andre mål han ikke vil noen skal vite om.
              Fint at jeg ikke er alene om å innse at noe drastisk må skje, synd at optimismen er så meskalinindusert at man skal hypotetisere om at det er en genial plan bak mangelen på plan. Det blir litt drøyt å påstå at fraværet av intelligente kjøp er et ledd i en større og mektigere strategi fra fjøras side. Fjøra går jo langt i å innrømme at start-signeringene har vært stallfyll og at det ikke er plass til mer fra den leiren nå, så jeg tror neppe at pedersen & co plutselig vil dra frem festfotball for sesongen 2008. Ser det ut som bæsj, lukter det som bæsj og smaker det som bæsj så ER det trolig bæsj.

              PS! Vi skal prise oss lykkelige over at KTE velger å beholde tante strand som trener og slipper riseth. Tidenens feilvurdering.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                Fint at jeg ikke er alene om å innse at noe drastisk må skje, synd at optimismen er så meskalinindusert at man skal hypotetisere om at det er en genial plan bak mangelen på plan. Det blir litt drøyt å påstå at fraværet av intelligente kjøp er et ledd i en større og mektigere plan fra fjøras side. Fjøra går jo langt i å innrømme at start-signeringene har vært stallfyll og at det ikke er plass til mer fra den leiren nå, så jeg tror neppe at pedersen & co plutselig vil dra frem festfotball for sesongen 2008. Ser det ut som bæsj, lukter det som bæsj og smaker det som bæsj så ER det trolig bæsj.
                Du er for god til å svare på ordentlige argumenter med å si bæsj. Hva fjøra har sagt om kjøpene er vel at de styrker stallen, ikke at de er stallfyll. Der er det stor, stor forskjell. Midtun Lie skal ikke være førstevalg, det har jo vært klart fra dag en, men hvordan du kan påstå at det IKKE er intelligent å skaffe seg en spiller som kan bekle hele venstresida når vi nettopp har mistet en venstreback og med stor sannsynlighet en venstreving, begriper jeg rett og ikke. Om du har sett ham så mye at du mener deg bombesikker på at han ikke er god nok kan du tydeligvis mer om fotball enn Tom, og sorry mack, det tror jeg ikke du gjør.

                Det sosiale i fotballen er en faktor som ofte oversees av den gjengse fotballsupporter siden det ikke er tilgjengelig for det blotte øye, men for så vidt jeg har forstått har Moldskred kommet inn og blitt svært populær og innflytelsesrik i spillergruppa på veldig kort tid(Husk Drillo, som tok med Mini til vm bare for å ha en som alltid var blid og spredte godt humør, uten sammenligning forøvrig), samtidig som han alltid har vært ansett som en gjennomproffesjonell og solid keeper. Etter min mening den perfekte andrekeeper når man har et så ekstremt klart førstevalg som Otto(jeg rakk å se de første månedene hans, og han er seriens klart beste målvakt)

                Jeg skjønner at du kanskje har dårlige minner om Pedersen da han var på lån fra Dortmund i 96(?) og var svært svak, men husk at han ble brukt som venstreback. Etter 2005-sesongen, da han var den beste backen i serien UNDER TOM NORLIE, hvordan kan du påstå at Pedersen er "bæsj"? Er det alderen du er bekymret for? Husk hvem vi har som ansvarlig for fysisk trening, tror du ikke han hadde sagt fra om han trodde Pedersen var over åsen(det du kaller optimisme anser jeg for å være tiltro til et sportslig apparat ingen i Skandinavia utenom CLmillionærene kan vise til)? At han ikke har vært Cafu de siste 18 månedene har en grunn, og en grunn alene: Stig Inge Bjørnebye. Jeg gidder ikke utdype det en gang.

                Planløst? Hvordan vet du det? ER du Jan Åge Fjørtoft? Jeg trodde folk flest hadde fått med seg hvordan mannen jobber nå, han holder kjeft til navnet er plassert på papiret, også viser det seg gang på gang alle tok feil likevel. Det er ikke optimisme, mann! Det er velfortjent tillit! Meskalin har jeg ikke prøvd, men jeg har fått med meg hva Hunter hadde å si om emnet, så det blir nok ikke aktuelt med det første. Du etterlyser intelligente kjøp, innrømmer at Riseth ville vært et sådann(noe han absolutt ville være, på tross av at han er utålelig),og det rett etter å ha konstatert at det ikke er noen plan. Her kunne jeg skrevet så mye spydig at du ikke ville tro det, men siden det er deg, og jeg generelt har stor respekt for meningene dine(spesielt rundt en viss bydelsklubb) skal jeg la være.

                PS'en din er forøvrig helt utrolig. Roar Strand er Norges mestvinnende og respekterte fotballspiller nå som Solskjær har lagt opp, det ville være galskap å ikke inkludere ham i trenerapparatet. Hvilken ung trønder ville ikke bli gira opp i skyene av å bli skolert av ham? All slekt er Rosenborg, og jeg bor her, så jeg har muligens litt mer innsikt i hvor enorm status han har blant trøndere. Å bli undervist av deres svar på Tom Lund er noe jeg tror mange småtrøndere kommer til å tjene veldig mye på, og jeg regner med at det blir med meg som med Nostradamus, sånn reint bortsett fra at jeg kommer til å oppleve å få rett(neida,han når ikke tommy ikke til støvlene en gang, men alle skjønner hva jeg mener).
                Last edited by Grusom B; 10.12.2007, 11:06.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  #9
                  Bæsj er iallefall noe håndfast, noe man kan lukte og smake. Argumenter er bare piss.

                  Hvis stemningen i spillergruppa er så viktig kan jeg ikke forstå at vi lot Shane dra.

                  Jeg har ikke så lyst til å begynne å beskrive hvordan jeg ser for meg Midttun Lie og Pedersens bravader på banen for 2008, men jeg regner med å se dem der - faktisk i hver j*** kamp - JML startet i 21 kamper og spilte 24 for start i 2005, blir neppe færre i 2008. MJ ruslet inn på venstrebacken og satte opp telt der - på tross av at vi hadde elitens beste venstreback der fra før. JML skal nok hjelpe MJ til å få brukt sine offensive kvaliteter. Å tro at Pedersen og JML vil slite benken er en utopi. Er de allikevel kjøpt inn som stallfyll er jeg skremt - innkjøpte spillere til A-laget skal for f.... være like gode eller bedre enn de vi har der fra før.

                  PS'en er forøvrig på sin plass. Strands kvaliteter på banen er uomtvistelige, men han når ikke Riseth til anklene engang når det gjelder autoritet og personlighet utenfor banen. Riseth har dessuten internasjonal erfaring, noe Strand er blottet for.
                  Last edited by reka; 10.12.2007, 11:29.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Bæsj er iallefall noe håndfast, noe man kan lukte og smake. Argumenter er bare piss.

                    Hvis stemningen i spillergruppa er så viktig kan jeg ikke forstå at vi lot Shane dra.

                    Jeg har ikke så lyst til å begynne å beskrive hvordan jeg ser for meg Midttun Lie og Pedersens bravader på banen for 2008, men jeg regner med å se dem der - faktisk i hver j*** kamp - JML startet i 21 kamper og spilte 24 for start i 2005, blir neppe færre i 2008. MJ ruslet inn på venstrebacken og satte opp telt der - på tross av at vi hadde elitens beste venstreback der fra før. JML skal nok hjelpe MJ til å få brukt sine offensive kvaliteter. Å tro at Pedersen og JML vil slite benken er en utopi. Er de allikevel kjøpt inn som stallfyll er jeg skremt - innkjøpte spillere til A-laget skal for f.... være like gode eller bedre enn de vi har der fra før.
                    Pedersen tror jeg er tiltenkt å være førstevalg, det skal jeg ikke nekte for, men så har da jeg også åpenbart mye større tro på ham enn den gjengse kanari. JML er i mine øyne en oppgradering av JPW, bare på motsatt side, og dermed har du fått det du vil ha, spillere som er bedre enn det vi hadde. Hva Shane angår har du rett og slett rett, så der er vi enige. Det betyr uansett ikke at MJ ikke er en strålende venstreback, men jeg lurte også på logikken der. Kan vel hende at det var et utslag av føre-var tankegang, Shane hadde tross alt en knallsesong, kontrakt i utløp, og ingen har glemt hvordan den prosessen har endt opp i tidligere år med diverse andre supersesongspillere. At jeg har tillit til apparatet vårt betyr ikke det at jeg ikke kan mene at de kan gjøre feilvurderinger, og hvis Shane ville bli var det galskap å ikke gi ham det han ville ha. Uansett sier det kanskje noe om mentalitet og underliggende grunner at han gikk til en såpass svak klubb som Lyn. Som du sier er han seriens beste venstreback, så det må nesten være noe vi ikke vet om(med forbehold om at alle allerede vet om det og at jeg har gått glipp av det på 1997nettet i negerland). Det er uansett en del annet du godt kan svare på, hadde vært moro å ha en ordentlig debatt på selveste hovedforumet igjen. Det er det faen meg lenge siden gikk an.

                    Folk har forøvrig overlevd i uker på å drikke piss, så jeg lurer på om det ikke har substans det også.

                    PS! Jeg har forøvrig lov til å kalle fargede for negre ettersom jeg har vokst opp i innvandrerfamilie. Det har ikke den idioten fra tullepartiet som syntes purken kunne drepe Obiora(DRAP) og kalle ham hva de ville etterpå.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7048

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Jeg har ikke så lyst til å begynne å beskrive hvordan jeg ser for meg Midttun Lie og Pedersens bravader på banen for 2008, men jeg regner med å se dem der - faktisk i hver j*** kamp - JML startet i 21 kamper og spilte 24 for start i 2005, blir neppe færre i 2008. MJ ruslet inn på venstrebacken og satte opp telt der - på tross av at vi hadde elitens beste venstreback der fra før. JML skal nok hjelpe MJ til å få brukt sine offensive kvaliteter. Å tro at Pedersen og JML vil slite benken er en utopi. Er de allikevel kjøpt inn som stallfyll er jeg skremt - innkjøpte spillere til A-laget skal for f.... være like gode eller bedre enn de vi har der fra før.

                      PS'en er forøvrig på sin plass. Strands kvaliteter på banen er uomtvistelige, men han når ikke Riseth til anklene engang når det gjelder autoritet og personlighet utenfor banen. Riseth har dessuten internasjonal erfaring, noe Strand er blottet for.
                      Jeg ser for meg JML på venstrebacken til neste år, iom MJs langtidsskade. Pedersen blir nok ansett som redningsmannen på høyresiden. Tviler på at han ville skrevet under dersom det var stallfyll han skulle ha vært. Med tanke på MJs langtidsskade er jeg temmelig pessimistisk på vegne av spillemønster og slike ting til neste sesong allerede, faktisk.

                      (PS!: Strand har da snart 5000 Champions League-kamper?)
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Hva i all verden snakker du om? Roar Strand har ikke internasjonal erfaring???? Mannen har over 40 landskamper og over 60 cl-kamper! Det er greit Riseth har flere landskamper og har spilt litt rundt i Europa, men denne påstanden er for drøy. Hva personlighet angår er sannsynligvis Roar Strand den mest populære mannen i hele Trøndelag, nord som sør, med et bittelite mulig unntak for Åge Aleksandersen, mens Vidar Riseth... Vel, la oss bare si at han ikke akkurat sjarmerer barten av lokalbefolkninga. Du burde kanskje undersøke litt om forskjellen på autoritet innvilget av frykt og autoritet innvilget av respekt, uansett er det ingen tvil om hvem som er Rosenborgs mest innflytelsesrike spiller, såvel i stallen, trenerapparatet, organisasjonen rundt og blant supporterne.

                        Sorry ass, men her dreit du deg loddrett ut.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • hennern
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2006
                          • 157

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          En bruker kommenterer at vi ikke har fått tilbake mye for det vi har brukt på de tre store norske kjøpene våre. Jeg er ikke enig. Occean har mer en rettferdiggjort sin sum nå, med over 20 mål på to sesonger som udiskutabelt akseptabel gevinst(dette tror jeg ikke vi trenger snakke om engang etter årets sesong). Brenne viste visst på høsten at han er den spilleren vi trodde vi kjøpte(jeg har altså ikke vært i Norge siden 1 sept, og har ikke sett noe i høst), og jeg gleder meg stort til neste år når han har fått mer Norlie og Lillestrøm inn i blodomløpet. Hva Marius Johnsen angår var han 2,5 mill for dyr, men på sikt kommer også han til å vise seg som den klassespilleren han absolutt er.

                          Det påstås også at vi er sneversynte og ikke ser nok mot utlandet. Hæ? Ursäkta, men hentet vi ikke inn en spiller som hadde ry for å være Østerrikes beste midtbanespiller for bare seks måneder siden? Greit nok at ingen har sett ham ennå, men det er strengt tatt ikke noens feil. Jeg er helt overbevist om at vi har et nettverk få klubber i Norge kan matche, og at vi har bedre oversikt enn folk flest tror over spillermarkedet.

                          Hva doffen angår er jeg mot å bruke 15 mill på ham, selv om jeg nok tror regnestykket går opp gjennom økt medieprofil og evt. senere salg. Når det er sagt, om han er mer fristet av å danne firemannsmidtbane i Jippo IF(skal de spille 4-6-0??) er det bare å slå seg løs, hvis han har så dårlig dømmekraft vil jeg ikke ha ham uansett.
                          Vel for det første så mente jeg ikke at occean ikke hadde infridd, for al del det har han! har alltid har tro på gutten og tror vi har mer i vente av ham, akkurat det samme mener jeg om Brenne og Johnsen. Det jeg ønsker å sikte frem til i inlegget var prisen for disse spillerne som jeg mener er for mye. Og hvis vi da skal kjøpe en ny midbanespiller til 15 millioner har vi brukt altfor mye på spillere, når klubben ikke har kommet seg over fjerdeplass siden 2001. Vi kan ikke rave rundt i media levende på cup triumf som vi skulle ha vunnet for lenge siden. LSK er og blir en stor og seig klubb, men vi må levere flere varer. Greit at jeg ikke snakker taktisk eller om vidresalg, men vi har sett oppgjenom klubbens histore at vi har solgt spillere til utlandet som har kommet til LSK som sitt springbrett vidre ut i verden. Og det med at vi ikke kan finne en ny slovener eller en øst-européer mener jeg blir feil og si, da det var faktisk vi som i starten hadde marek sappara i kikerten. Den som leter den finner

                          Hei og hå (:
                          det er helt for jævelig

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13271

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Grusom B
                            Hva i all verden snakker du om? Roar Strand har ikke internasjonal erfaring???? Mannen har over 40 landskamper og over 60 cl-kamper! Det er greit Riseth har flere landskamper og har spilt litt rundt i Europa, men denne påstanden er for drøy. Hva personlighet angår er sannsynligvis Roar Strand den mest populære mannen i hele Trøndelag, nord som sør, med et bittelite mulig unntak for Åge Aleksandersen, mens Vidar Riseth... Vel, la oss bare si at han ikke akkurat sjarmerer barten av lokalbefolkninga. Du burde kanskje undersøke litt om forskjellen på autoritet innvilget av frykt og autoritet innvilget av respekt, uansett er det ingen tvil om hvem som er Rosenborgs mest innflytelsesrike spiller, såvel i stallen, trenerapparatet, organisasjonen rundt og blant supporterne.

                            Sorry ass, men her dreit du deg loddrett ut.
                            At man han spilt mot lag fra andre land er ikke internasjonal erfaring. I så tilfelle får man det allerede på Norway Cup. Hadde popularitet veid tyngre enn nevnte internasjonale erfaring ved ansettelsesforhold i fotballverdenen hadde vi i dag hatt Torgeir Bjarmann i en sjefsstilling i klubben.
                            hilsen Reka, med bæsjen i behold.

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                              Mener fjøra sa engang at vi skal kjøpe unge norske spillere som gjerne er på ungdomslandslaget. Og en periode funket det. Men hva skjer nå?
                              LSK har antagelig ikke anskaffet noen klare TL stjerner de siste 6 måneder, nei. MJ og Kiesen kan godt bli det dersom de blir skadefrie over en periode.

                              En strategi har som regel lenger horisont enn 6 måneder, så noe endring av i politikken på hvilke spillere som primært ønskes kan ikke leses ut fra siste måneders overganger. Det er vel helst et resultat av hva som har vært tilgjengelig.

                              Denne tråden kommer forøvrig på feil tidspunkt, la oss vente til minst Mai 08 før vi starter eventuell klaging eller feiring.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Denne tråden kommer forøvrig på feil tidspunkt, la oss vente til minst Mai 08 før vi starter eventuell klaging eller feiring.
                                Jeg tror vi lar konklusjonene vente til mai (eller evnt nov 08), klaging og feiring tar vi fortløpende etterhvert som den ene låghalte spilleren etter den andre dukker opp. Gledesdreper.

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  At man han spilt mot lag fra andre land er ikke internasjonal erfaring. I så tilfelle får man det allerede på Norway Cup. Hadde popularitet veid tyngre enn nevnte internasjonale erfaring ved ansettelsesforhold i fotballverdenen hadde vi i dag hatt Torgeir Bjarmann i en sjefsstilling i klubben.
                                  hilsen Reka, med bæsjen i behold.
                                  Så du mener at Champions League kontra Norway Cup er det samma... Klart 60 kamper i europa mot lag som Real M, Milan, Chelsea osv er internasjonal erfaring, uten tvil!

                                  Makan til sympatisk kar skal en leite lenge etter - setter han opp på nivået til Bjarmann.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7048

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    At man han spilt mot lag fra andre land er ikke internasjonal erfaring.
                                    Heisan, den var drøy. Mener du at Roar Strand har like lite internasjonal erfaring som Johan Petter Winsnes?
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Jeg tror vi lar konklusjonene vente til mai (eller evnt nov 08), klaging og feiring tar vi fortløpende etterhvert som den ene låghalte spilleren etter den andre dukker opp. Gledesdreper.
                                      He, he, de alltid like veloverveide synspunktene vi besitter om nyankommende enkeltspillere er alltid like velkomne uansett tidspunkt.

                                      Klaging og feiring av strategien bør vel imidlertid helst drøyes til en har et noenlunde klart helhetsbilde av denne. Dersom en presenterer / diskuterer kun bruddstykker av den fulle og hele sannhet havner en jo lett på TVBrann nivå...
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • rugbar
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Apr 2007
                                        • 152

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Erling Stray
                                        Mener fjøra sa engang at vi skal kjøpe unge norske spillere som gjerne er på ungdomslandslaget. Og en periode funket det. Men hva skjer nå?
                                        Pedersen, Midtun Lie og nå prates det om Riseth. Kan ikke si jeg liker den utviklingen
                                        Skal godt gjøres å finne spillere på ungdomslandslag som har noe å gjøre i tippeligaen. Hadde LSK satset bare på dette hadde vi maks spilt i 2. div.

                                        Hvor mange av u 21 spillerene er gode nok til å spille fast på et tippeligalag?

                                        Når det var snakk om en krølltopp fra enga, var det mye syting her om at han ikke var bra nok, men han er u 21 og forsvar.....

                                        Vi trenger noen unge, men vi trenger også eldere vinnere om vi skal ha noe å stille opp med.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎