Rösler tester Diomande Alassane

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    Rösler tester Diomande Alassane

    Moderator får flytte tråden dit han synes den hører hjemme, men lar den ligge her siden jeg blir overrasket om ikke LSK følger opp dette.



    Rösler tester afrikansk spissjuvel


    Uwe Rösler beskriver Diomande Alassane som hans diamant. ( Foto: Anders Hoven, Digitalsport )

    Av: Jan-Erik Larsen
    Publisert: 10.12.2007 kl. 07:22
    I dag møter det afrikanske spisstalentet Diomande Alassane på Viking-trening. 19-åringen fra Elfenbenskysten var nær en overgang til Lillestrøm i vår, men ble da nektet arbeidstillatelse i Norge.
    - Diomande kom til Lillestrøm da jeg var trener på Åråsen, så jeg kjenner godt til spilleren.
    - Sammen med Gojko Ivkovic fra Åsane og keeperen Kristian Nicht fra Tyskland skal Diomande trene med oss den kommende uka, sier Viking-trener Uwe Rösler til Aftenbladet.

    Fikk ikke visum

    Lillestrøm ville gjerne ha Diomande Alassane i troppen før 2007-sesongen, og skrev også kontrakt med ham rundt juletider i fjor. Da hadde han vært i Norge på turistvisum siden han deltok på Lillestrøms treningsleir i La Manga våren 2006.
    LSK kunne imidlertid ikke garantere at ivorianeren kunne utkonkurrere Olivier Occean som spiss, og dermed spille i 75 prosent av kampene.
    Fotballforbundet tolket det som at Diomande ikke var nødvendig for Lillestrøm, og anbefalte ikke søknaden om arbeidstilltalelse i Norge. Lillestrøm protesterte, men til liten nytte.

    Scoret mot VIF

    Diomande Alassane scoret sitt første mål for Lillestrøm i en treningskamp mot Vålerenga i oktober 2006, og ble under LSK-oppholdet betegnet som en kommende storspiller.
    Han kommer fra den ivorianske klubben Stella Club, og har spilt for de yngre landslagene i landet.

    FAKTA:

    DIOMANDE ALASSANE

    Født: 28. november 1988
    Høyde: 174 cm
    Vekt: 74 kg
    Klubb: Stella Club, Elfenbenskysten
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #2
    På hvilken måte skal de følge det opp?
    LSK sa (ærlig nok) for ett år siden at "han her har vi ikke tenkt å bruke så mye ennå", der alle andre klubber i TL sa om sine afrikanere at "denne spilleren vil være helt uunværlig for oss *host* som *host* innbytter *host* på *host* andrelaget *host* ".

    -Så lenge Viking holder seg til standardsvaret er det vel ikke en dritt LSK kan gjøre med det?
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Jan Banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 809

      #3
      Opprinnelig skrevet av erlando
      På hvilken måte skal de følge det opp?
      Forsøke igjen, men ljuge denne gangen
      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

      Stuart Baxter har forstått det.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        I NFF varer jo som kjent ærlighet lengst. Not.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #6
            Jeg synes det er ålreit at denne karen får en ny sjanse, uavhengig av hvor det blir. Synes det var guffent med de forventingene vi antagelig bygde opp, for så å dumpe ham uten annet enn en slesk NFF-promp som årsak. Jeg tror uansett at Cisse som signerte for oss tidligere i høst er et bedre valg når vi først skal ha en "spennende" spiss utenfor eøs-kvota.

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              #7
              Jeg vet ikke om jeg begynner å le eller gråte om han skriver under for Viking nå.

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #8
                Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                Jeg vet ikke om jeg begynner å le eller gråte om han skriver under for Viking nå.
                Jeg kommer ikke til å grine, me jeg kommer hvertfall ikke til å le.
                MEN dette er ikke noe som vi skal bli bitre på Røsler over, det var jo hans juvel.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #9
                  Med tanke på at Viking og LSK sist sesong lå på samme nivå sist sesong, og Diomande ikke kunne gå til LSk fordi han ikke ville være garantert spilletid, så kan det bare bety EN ting: at Viking må kunne dokumentere ovenfor NFF at Diomande har gjort store sportslige fremskritt på de siste 12 mnd. Hvordan skal de gjøre det? Svaret er enkelt: lyve. Og NFF kjøper sammensuriet, med sekk og snøre, bankers,
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #10
                    ifølge tv2 nyhetene i går virket det som om man kunne ha så mange utlendinger man ville til neste år.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #11
                      Jepp. 11 afrikanere på føstelaget og resten "unge norske talenter". Personlig er jeg lei av alt dette maset om "talenter" når forholdene skal legges til rette for folk som floppen Fredheim-Holm til langt opp i 20 åra og drittunger som ikke gidder og heller vil feste som Glenn Roberts.

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kay
                        ifølge tv2 nyhetene i går virket det som om man kunne ha så mange utlendinger man ville til neste år.
                        Joa, men de må fortsatt oppholdstilatelse, og det avgjør ikke NFF. Og det var oppholdstillatelsen Diomande sleit med sist...

                        Men nå er jo dette med ubegrenset antall ikke-EØS-spillere fortsatt bare et forslag, og ikke noe vedtak enda....


                        KimFL

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                          Joa, men de må fortsatt oppholdstilatelse, og det avgjør ikke NFF. Og det var oppholdstillatelsen Diomande sleit med sist...

                          Men nå er jo dette med ubegrenset antall ikke-EØS-spillere fortsatt bare et forslag, og ikke noe vedtak enda....


                          KimFL
                          Greit nok at oppholdstillatelsen og arbeidstillatelse ikke kommer fra NFF direkte, men det var vel mer eller mindre NFF som i realiteten avgjorde det. Ettersom deres "anbefaling" alltid blir fulgt når tillatelse skal vurderes.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎